روش های کوتاه کردن زنجیر دستبند و گردنبند طلا

روش های کوتاه کردن زنجیر دستبند و گردنبند طلا


منبع: فوت و فن

56

1401/9/12

08:23


احتمالاً برای شما هم پیش آمده که دستبند یا گردنبندی هدیه گرفته‌اید که برایتان بلند است و می‌خواهید زنجیر آن را کوتاه کنید.

روش های کوتاه کردن زنجیر دستبند و گردنبند طلا

احتمالاً برای شما هم پیش آمده که دستبند یا گردنبندی هدیه گرفته‌اید که برایتان بلند است و می‌خواهید زنجیر آن را کوتاه کنید. در این شرایط این سؤال برایتان پیش می‌آید که آیا امکان کوتاه کردن زنجیر دستبند و گردنبند طلا وجود دارد؟! در پاسخ باید بگوییم که بله! شما می‌توانید زنجیر دستبند یا گردنبند خود را کوتاه کنید؛ اما به چه روشی می‌توان این کار را انجام داد؟! اصلاً چه مدل و سایزی از دستبند و گردنبند برای شما مناسب است؟! در ادامه با ما همراه باشید تا به‌طور کامل در این باره صحبت کنیم.

آیا امکان کوتاه کردن زنجیر دستبند و گردنبند طلا وجود دارد؟

همان‌طور که گفتیم امکان کوتاه کردن زنجیر دستبند و گردنبند طلا وجود دارد؛ اما به زنجیر و قالب دستبند و گردنبند هم بستگی دارد. شاید برای شما هم پیش آمده باشد که هنگام خرید دستبند یا گردنبند طلا، شخص طلافروش به شما می‌گوید، امکان کوتاه کردن زنجیر دستبند و گردنبند طلا وجود دارد و بعداً هر زمان که بخواهید، می‌توانید این کار را انجام دهید. بدین ترتیب، می‌توان زنجیر گردنبند یا دستبندها را کوتاه کرد؛ تنها باید روش انجام این کار را بدانید تا آسیبی به دستبند و گردنبند شما وارد نشود.

چطور می‌توان زنجیر دستبند یا گردنبند را کوتاه کرد؟

برخی زنجیرها که قالب و شکل خاصی دارند، بهتر است توسط طلاساز کوتاه شود تا دستبند و گردنبند شما آسیبی نبیند. بدین ترتیب، بهتر است پیش از هر کاری به یک طلا ساز مراجعه کنید و از او بخواهید کار کوتاه کردن زنجیر دستبند و گردنبند طلا را انجام دهد.

دستبند طلا

آیا امکان کوتاه کردن زنجیر دستبند و گردنبند طلا در خانه وجود دارد؟!

در پاسخ به این سؤال که آیا در خانه هم می‌توان زنجیر دستبند و گردنبند را کوتاه کرد، هم باید بگوییم بله و هم خیر! تنها زنجیر برخی از دستبند و گردنبندها را می‌توان در خانه کوتاه کرد. به‌عنوان مثال، اگر گردنبندی حلقه‌های درشت داشته باشد، می‌توان تعداد حلقه‌ها را کم کرد تا زنجیر کوتاه شود؛ اما اگر زنجیر گردنبند حلقه‌های ریز داشته باشد، بهتر است به طلا ساز مراجعه شود.

روش کوتاه کردن زنجیر دستبند و گردنبند طلا

همان‌طور که گفتیم، زنجیر گردنبندهایی با حلقه‌های درشت را می‌توان در خانه با برداشتن تعدادی از حلقه‌ها، کوتاه کرد؛ اما چطور می‌توان این کار را انجام داد؟!

برای این کار، ابتدا باید محل مناسبی را پیدا کنید که دارای یک سطح صاف باشد. محل مورد نظر باید خلوت باشد تا اگر یکی از حلقه‌های زنجیر افتاد،‌ به‌راحتی بتوان آن را پیدا کرد. به‌عنوان مثال، می‌توانید به سراغ میز تحریر، کابینت آشپزخانه و هر سطح صاف دیگری بروید.

طلاباش

حال باید یک انبردست با نوک باریک پیدا کنید. زنجیر را به دست بگیرید و با استفاده از انبردست، تعداد حلقه‌های مورد نظر خود را از زنجیر دستبند یا گردنبند جدا کنید. حواستان باشد که تعداد زیادی از حلقه‌ها را از زنجیر جدا نکنید که بیش از حد تنگ نشود. برای جلوگیری از تنگ‌شدن دستبند یا گردنبند، می‌توانید پس از هربار جدا کردن حلقه، زنجیر را روی دست یا گردن خود امتحان کنید تا سایز آن دستتان بیاید. در آخر هم حلقه‌ها را به یکدیگر وصل کنید و به دست یا گردن خود بیندازید.

حلقه‌هایی را که از زنجیر جدا کرده‌اید، به یکدیگر وصل کنید تا گم نشوند و در جای امنی قرار دهید.

کوتاه کردن دستبندهای مهره‌ای سنگی

برای کوتاه کردن دستبندهای مهره‌ای سنگی می‌توانید چند عدد از مهره‌های سنگ را بیرون آورده و نخ را مجدد گره بزنید. اگر مهره‌های این دستبندها روی نخ به یکدیگر متصل شده باشند،‌ کوتاه کردن آن بسیار راحت است؛ اما اگر جنس دستبند طلا باشد و خبری از نخ نباشد، برای کوتاه کردن دستبند باید به سراغ یک طلافروش بروید؛ به‌خصوص اگر سنگ‌های دستبند، گران قیمت باشند.

خرید دستبند و گردنبند از طلاباش

شما می‌توانید دستبند و گردنبند مورد نظر خود را در سایت طلاباش انتخاب کرده و با ثبت سفارش آنلاین، در کمترین زمان ممکن سفارش خود را تحویل بگیرید. طلاباش به‌عنوان اولین مارکت پلیس تخصصی اینترنتی طلا، نقره و جواهر، فعالیت خود را شروع کرده و محصولات را با قیمتی منصفانه و تضمین کیفیت به مشتریان ارائه می‌دهد. همچنین طلاباش در خصوص خرید و پیشنهاد طراحی استایل به مشتریان عزیز مشاوره تخصصی ارائه می‌دهد که به شما کمک می‌کند بهترین محصولات را خریداری کنید.

گردنبند مناسب انواع یقه

هنگام انتخاب گردنبند بهتر است به نوع یقه لباسی که می‌خواهید بپوشید و البته گردن خود دقت داشته باشید. انتخاب نامناسب می‌تواند ظاهر شما را شلوغ و به‌هم‌ریخته نشان دهد. همچنین در انتخاب گردنبند بهتر است دقت کنید تا بعداً مجبور به کوتاه کردن زنجیر دستبند و گردنبند طلا نشوید.

انواع یقه گردنبند

۱. یقه هفت

اگر می‌خواهید گردنبندی را برای لباس یقه هفت انتخاب و خریداری کنید، بهتر است به‌سراغ گردنبندهای ظریف آویزدار بروید که بین دو سینه قرار می‌گیرند. این مدل گردنبند می‌تواند توجه به چهره شما را بیشتر کند.

۲. یقه اسکی

اگر می‌خواهید لباس یقه اسکی بپوشید، با خیالی آسوده می‌توانید هر مدل گردنبندی را انتخاب و خریداری کنید. تنها نکته‌ای که برای لباس‌های یقه اسکی باید مد نظر قرار بدهید، عدم استفاده از گردنبند چوکر است. زنجیر و مدال بلند یا حلقه‌های درشت می‌تواند برای لباس یقه اسکی مناسب باشد؛ گردنبند چوکر هیچ زیبایی روی لباس یقه اسکی نخواهد داشت!

۳. یقه گرد باز

یک گردنبند بلند آویزدار برای لباس یقه گرد باز خود انتخاب کنید.

۴. یقه قایقی

گردنبندهای بلند برای لباس‌های یقه قایقی، بهترین انتخاب هستند.

۵. یقه مستطیل

برای لباس‌هایی با یقه مستطیل، از گردنبند گرد دور گردن یا گردنبند مروارید کوتاه استفاده کنید.

۶. یقه دراپه

برای یقه‌های دراپه بهتر است از گردنبندهای ظریف با آویز کوچک استفاده کنید یا کلاً بیخیال گردنبند شوید.

۷. یقه دکلته

گردنبند چوکر یا گردنبند کوتاه برای یقه دکلته بهترین گزینه است.

۸. یقه گرد

یقه گرد هم درست مانند یقه اسکی است و می‌توانید با خیالی آسوده از هر مدل گردنبندی استفاده کنید.

۹. یقه کج

برای لباس‌های یقه کج، گردنبندهای چوکر یا گردنبندهای بلند می‌توانند بهترین گزینه باشند که تقارن کامل را به لباس هدیه دهند.

۱۰. یقه برگردان باز

گردنبندهای چوکر برای لباس‌هایی با یقه برگردان باز هم مناسب هستند و زیبایی لباس را دوچندان می‌کنند.

انتخاب دستبند مناسب دست

در این قسمت می‌خواهیم در مورد دستبند مناسب برای دست‌های چاق، لاغر و مردانه صحبت کنیم:

دستبند مناسب دست چاق

برای دست‌هایی چاق بهتر است از دستبندهایی پهن و ضخیم استفاده کنید که اندازه بزرگی دارند. به‌عنوان مثال، دستبندهایی با پهنای ۵ سانتی‌متر می‌توانند مچ دست را لاغرتر و ظریف‌تر نشان دهند.

دستبند مناسب دست لاغر

افرادی با مچ دست لاغر، بهتر است از چند دستبند به‌طور هم‌زمان استفاده کنند. شما می‌توانید حداقل دو دستبند را باهم ست کرده و به‌طور هم‌زمان استفاده کنید. همچنین می‌توانید از یک دستبند با یک یا دو النگو اسفاده کنید.

دستبند مردانه

دستبندهای مردانه هم مدل‌های متنوع و زیادی دارند که می‌توانید با توجه به لاغر یا چاق‌بودن مچ دست انتخاب کنید. رایج‌ترین مدل دستبند مردانه شامل دستبند زنجیری، پلاک طلا در کنار چرم، کارتیه، مهره‌ای و بافت می‌شود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو