طرز تهیه سوپ کدو حلوایی برای سرماخوردگی

طرز تهیه سوپ کدو حلوایی برای سرماخوردگی


منبع: نم نمک

108

1401/9/12

10:45


در ادامه آموزش روش تهیه سوپ کدو حلوایی برای سرماخوردگی مجلسی و دستور تهیه سوپ کدو حلوایی برای سرماخوردگی و مواد لازم سوپ کدو حلوایی برای سرماخوردگی و طرز تهیه سوپ کدو حلوایی برای سرماخوردگی با رسپی خانگی و فوت و فن سوپ کدو حلوایی برای سرماخوردگی خانگی و راز خوشمزگی سوپ کدو حلوایی برای سرماخوردگی و ترفندهای درست کردن سوپ کدو حلوایی برای سرماخوردگی و زمان تهیه سوپ کدو حلوایی برای سرماخوردگی و نکات مهم در تهیه سوپ کدو حلوایی برای سرماخوردگی خانگی و تزیین سوپ کدو حلوایی برای سرماخوردگی را در نم نمک بخوانید.

طرز تهیه سوپ کدو حلوایی برای سرماخوردگی

مواد لازم سوپ کدو حلوایی برای سرماخوردگی

کدو حلوایی ½ کدوی کوچک
آب مرغ 4 لیوان
هویج 2 عدد متوسط
سیب زمینی 1 عدد بزرگ
بلغور گندم یا جو ½ پیمانه
پودر سیر ¼ قاشق چایخوری
خامه صبحانه 1 قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی
طرز تهیه سوپ کدو حلوایی برای سرماخوردگی

سوپ کدو حلوایی برای سرماخوردگی

طرز تهیه سوپ کدو حلوایی برای سرماخوردگی

طرز تهیه سوپ کدو حلوایی برای سرماخوردگی

برای تهیه سوپ کدو حلوایی خوشمزه ابتدا بلغور را داخل یک کاسه آب می ریزیم و به مدت یک ساعت کنار می گذاریم تا به خوبی خیس بخورد. در ادامه کدو حلوایی را به همراه دو لیوان آب داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم.

در این مرحله قابلمه را روی حرارت متوسط قرار می دهیم و اجازه می دهیم کدو حلوایی به خوبی بپزد. پس از اینکه کدوحلوایی پخت پوست آنرا جدا می کنیم ، سپس گوشت کدو حلوایی را با گوشتکوب به طور کامل له می کنیم.

برای اینکه کدو حلوایی به صورت کاملا یکدست پوره شود می توانیم آنرا با میکسر یا مخلوط کن به پوره تبدیل می کنیم. در ادامه پوره کدو حلوایی را به همراه آب مرغ داخل یک قابلمه جادار و مناسب می ریزیم.

در این مرحله بلغور خیسانده شده را آبکشی می کنیم ، سپس به همراه پودر سیر اضافه می کنیم. ر ادامه سیب زمینی و هویج را پوست می گیریم ، سپس به قطعات کوچک تبدیل کرده و به قابلمه می افزاییم.

حالا قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و اجازه می دهیم به مدت 1 ساعت روی حرارت بسیار ملایم بپزد. پس از اینکه مواد سوپ پخت آنرا داخل میکسر یا مخلوط کن می ریزیم و به پوره تبدیل می کنیم (یا می توانیم با گوشکوب برقی میکس کنیم)

در پایان نمک و فلفل سوپ را اندازه می کنیم ، سپس خامه را به سوپ اضافه می کنیم و کمی مخلوط می کنیم تا خامه به خورد سوپ برود. در ادامه سوپ را در ظرف سوپخوری می کشیم و به همراه جعفری خرد شده تزیین می کنیم.

سوپ کدو حلوایی برای سرماخوردگی

سوپ کدو حلوایی با شیر

سوپ کدو حلوایی دستورهای بسیار متنوعی دارد و یکی از روش های پخت ان استفاده از شیر است. برای مواد بالا نسبت به ذائقه خود می توانیم از 1 تا 2 لیوان شیر در کنار آب مرغ استفاده کنیم تا سوپ کدو حلوایی با طعم شیر داشته باشیم.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو