گوشی های سری گلکسی S23؛ رنگ بندی سری اس ۲۳ افشا شد

گوشی های سری گلکسی S23؛ رنگ بندی سری اس ۲۳ افشا شد


منبع: پلازا

20

1401/9/12

12:15


گوشی های سری گلکسی S23؛ رنگ بندی سری اس ۲۳ افشا شد

سری گوشی های سامسونگ S23 کمتر از 4 ماه دیگر روانه بازارهای جهانی خواهند شد. در این مطلب با آخرین اخبار و شایعات موبایل های سری اس ۲۳، همراه پلازا باشید.

در میان گوشی‌هایی که در سال 2022 وارد بازار شدند، گلکسی S22 و گلکسی S22 پلاس، شباهت زیادی به مدل‌های سال قبل خود داشتند و تنها در چند زمینه با بهبودهایی همراه بودند. اما گلکسی S22 اولترا استثنا بود و توانست با تغییرات انقلابی، به‌خصوص در طراحی ظاهری، یک بار دیگر سری گلکسی نوت را زنده کند. اما حالا کم کم باید خودمان را برای سری بعدی یعنی سری گوشی های سامسونگ S23 آماده کنیم. شایعات و اخبار مربوط به این سری کم کم در حال جان گرفتن هستند و به همین دلیل نیز در این مطلب نگاهی داشتیم به تمام گمانه‌زنی‌هایی که تاکنون درباره این سری شنیده‌ایم.

فهرست مطالب

سری گوشی های سامسونگ S23

آنطور که بنظر می‌رسد، این سری دارای یک طراحی جدید، ساختار داخلی نوین و تغییرات دیگر خواهد بود. در لیست پایین، هر آنچه که تابحال درباره این سری از گوشی‌ها شنیده‌ایم را برای شما گردآوری کرده‌ایم.

طراحی سری گوشی های گلکسی اس 23

از نظر طراحی ممکن است با گوشی‌هایی شبیه به سری گلکسی S22 مواجه باشیم. به‌خصوص طراحی گوشی گلکسی اس 23 اولترا که احتمالا تفاوت چندانی با S22 اولترا نخواهد داشت. حتی اندازه گوشی نیز تفاوت خیلی زیادی با نسخه قبلی خود ندارد.

رندرهایی که از نسخه اولترا منتشر شدند، طراحی احتمالی این گوشی را به تصویر کشیدند. براساس این رندرها، گوشی شباهت زیادی به S22 اولترا دارد. به گفته Ice Universe، تمام گوشی‌های سری S23 از نظر ظاهری شبیه به سری S22 خواهند بود. گلکسی S23 همچنان با اندازه 6.1 اینچی و رزولوشن 1080p، گلکسی S23 پلاس با اندازه 6.6 اینچی و رزولوشن 1080p و مدل اولترا نیز با نمایشگر 6.8 اینچی با رزولوشن 1440p وارد بازار خواهند شد. این مشخصات دقیقا مانند سری S22 است.

معرفی گوشی موبایل سری اس ۲۳ سامسونگ

با وجود این که پنل جلویی گوشی‌ها با تغییرات زیادی همراه نخواهد بود اما در پنل پشتی ممکن است شاهد تغییراتی باشیم. رندرهای جدیدی که از طراحی گوشی‌ها منتشر شده، نشان از قرارگیری دوربین‌ها به‌صورت جدا از هم در یک آرایش عمودی دارد. درست مانند طراحی گلکسی S22 اولترا. همچنین تصویر قاب‌هایی که گفته می‌شود مربوط به این سری است نیز این موضوع را تایید می‌کنند.

همچنین به گفته راس یانگ، یک متخصص صفحه نمایش و از افشاگران مطرح دنیای فناوری، رنگ بندی سری گوشی های سامسونگ S23 نیز مشخص شده است. به گفته او این گوشی‌ها با رنگ‌های بژ، مشکی، سبز و صورتی روشن عرضه خواهند شد. او می‌گوید این رنگ بندی در تمام گوشی‌های این سری قابل دسترسی خواهد بود.

دوربین گوشی موبایل سری اس ۲۳ سامسونگ

چندین منبع مختلف، خبر از به‌کارگیری لنز اصلی 200 مگاپیکسلی در گلکسی S23 اولترا داده‌اند. این شایعه یکی از مواردی است که طی چند ماه گذشته چندین منبع مختلف به آن اشاره کردند. براساس گزارشات این دوربین از سنسور ISOCELL HP1 سامسونگ استفاده خواهد کرد. این در حالی است که سامسونگ نسل دوم این سنسور را نیز با نام ISOCELL HP3 معرفی کرده است.

البته یک منبع دیگر نیز مدعی شده که گلکسی S23 اولترا از یک سنسوری که تا کنون از سوی سامسونگ معرفی نشده استفاده می‌کند. به گفته این منبع، سنسور مورد استفاده در این گوشی ISOCELL HP2 خواهد بود که از هردو سنسور HP1 و HP3، عملکرد بهتری دارد.

گوشی موبایل سری اس ۲۳ سامسونگ

سنسور HP3 یک سنسور میان‌رده به‌حساب می‌آید و سنسور HP1 نیز یک نسخه بهینه‌یافته و بزرگ‌تر از آن است که قرار است برای اولین بار در گوشی‌های موتورولا X30 پرو و موتورولا اج 30 اولترا مورد استفاده قرار بگیرد. سامسونگ احتمالا قصد دارد برای بهبود هرچه بهتر کیفیت دوربین گوشی گلکسی S23 Ultra، از یک سنسور بهتر در پرچمدار خود استفاده کند.

سامسونگ توجه ویژه‌ای به این سنسورها و به‌خصوص HP1 داشته است. آن‌ها در یوتیوب با انتشار ویدیویی، توانایی‌های این سنسور را به رخ کشیدند؛ در این ویدیو تصویری که با سنسور 200 مگاپیکسلی HP1 گرفته شده بر روی یک بنر 28 در 22 متری آویزان شده از یک ساختمان، با وضوح و جزییات زیادی بزرگ‌نمایی می‌شود.

چنین قابلیتی در هیچکدام از گوشی‌های موجود در بازار وجود ندارد چرا که دوربین این گوشی‌ها، مگاپیکسل کافی برای انجام این کار را ندارند. به گفته Ice Universe، گلکسی S23 اولترا 100 درصد از دوربین 200 مگاپیکسلی استفاده خواهد کرد. البته که تنها بررسی گوشی گلکسی S23 Ultra، نشان خواهد داد که این دوربین تا چه اندازه موفق عمل می‌کند اما به گفته او، عملکرد دوربین در حالت شب و نور بسیار کم، به‌اندازه قابل توجهی بهتر است گلکسی S22 اولترا است. Ice Universe می‌گوید دوربین 200 مگاپیکسلی گلکسی S23 اولترا از نظر عکاسی، بیشترین پیشرفت را طی 5 سال گذشته در میان تمام دوربین‌های موبایل داشته است.

سری گوشی های سامسونگ S23

او تصویر بالا را در شبکه اجتماعی ویبو منتشر کرده و مدعی شده است که تصویر سمت راست متعلق به دوربین 108 مگاپیکسلی سامسونگ و تصویر سمت راست نیز برای دوربین جدید 200 مگاپیکسلی این شرکت است. البته او نگفته این تصاویر متعلق به گلکسی S22 اولترا و گلکسی S23 اولترا هستند، اما با توجه به رزولوشن دوربین‌ها می‌توان چنین برداشتی داشت. هردو تصویر با زوم 16 برابر دوربین گرفته شدند و آنطور که از تصویر مشخص است، تصویر دوربین 200 مگاپیکسلی، به‌اندازه قابل توجهی واضح‌تر است.

گذشته از مدل اولترا، براساس گزارشات، گلکسی S23 و مدل پلاس هردو برای اولین بار از سال 2019 با دوربین سلفی جدید 12 مگاپیکسلی وارد بازار خواهند شد. اما از این که این دوربین جدید چه مشخصاتی دارد و تا چه اندازه می‌تواند عملکرد بهتری داشته باشد، خبری منتشر نشده است؛ با این حال یک افشاگر دیگر مدعی شده که دوربین سلفی تغییری نخواهد کرد و همچنان همان دوربین 10 مگاپیکسلی S23 خواهد بود.

سری گوشی های سامسونگ S23

لنزهای فوق‌عریض و تله‌فوتو اما بعید است تغییراتی داشته باشند. براساس گفته‌های منابع مختلف، گلکسی S23 و گلکسی S23 پلاس، درست مانند S22 و S22 پلاس، از دوربین‌ 10 مگاپیکسلی تله‌فوتو بهره خواهند برد و گلکسی S23 اولترا نیز از همان دوربین 10 مگاپیکسلی با زوم اپتیکال 10 برابر استفاده می‌کند. دوربین فوق‌عریض نسخه‌های پلاس و پایه S23 هم همچنان همان دوربین 12 مگاپیکسلی است.

پرازنده گوشی های اس 23 سامسونگ؛ ویژگی های سخت افزار گوشی های اس 23 سامسونگ

تا به اینجا اخبار ضد و نقیض زیادی در مورد مشخصات گوشی های سامسونگ سری S23 و به‌خصوص پردازنده شنیده‌ایم. چندین ماه پیش یک افشاگر مدعی شد که سامسونگ قصد دارد از یک پردازنده ساخت مدیاتک در S23 استفاده کند اما این خبر توسط دیگر منابع رد شد.

در ادامه اخباری مبنی بر توقف خط تولید پردازنده‌های اگزینوس برای پرچمداران سامسونگ منتشر شد. براساس این اخبار، سامسونگ تا سال 2025 از اگزینوس در سری S استفاده نمی‌کند. از طرف دیگر کوالکام نیز رسما اعلام کرد که سری گلکسی S23 به‌طور انحصاری با پردازنده‌های آن‌ها عرضه می‌شود.

این خبری بود که خیلی از کاربران از آن استقبال کردند. به‌نظر می‌رسد سامسونگ نیز بالاخره عملکرد ضعیف‌تر پردازنده‌های پرچمدار اگزینوس خود در مقایسه با اسنپدراگون را قبول کرده است. موردی که بیشتر از همه در سری گلکسی S22 نمایان بود. البته به گفته Ice Universe این تصمیم نهایی نیست و بین مدیران این شرکت نیز همچنان تردیدهای وجود دارد. به گفته او برخی از مدیران همچنان تمایل دارند از پردازنده اگزینوس 2300 در برخی بازارها استفاده کنند.

گوشی موبایل سری اس ۲۳ سامسونگ

با این وجود اخیرا بنچمارک‌های گلکسی S23 منتشر شده که نشان می‌دهد این گوشی نسبت به مدل‌های نسل قبل، به‌اندازه قابل ملاحظه‌ای امتیازات بالاتری کسب کرده است. البته مشخص نیست این بنچمارک‌ها مربوط به کدام مدل است اما احتمالا متعلق به گلکسی S23 باشد.

این نتایج مربوط به نسخه اسنپدراگون این گوشی (اسنپدراگون 8 نسل 2) است. براساس این بنچمارک، گوشی توانسته در عملکرد تک‌هسته‌ای امتیاز 1524 و در عملکرد چندهسته‌ای، امتیاز 4597 را در گیک‌بنچ 5 کسب کند. در حالی که آیفون 14 به ترتیب امتیازات 1727 و 4553 و آیفون 14 پرو نیز امتیازات 1891 و 5469 را در این بنچمارک کسب کردند.

اتصال ماهواره ای در گوشی های موبایل سری اس ۲۳ سامسونگ

یک افشاگر با سابقه مدعی شده سامسونگ در سری گلکسی S23 پشتیبانی از تماس اضطراری ماهواره‌ای را اضافه خواهد کرد. اپل در سری آیفون 14 این قابلیت را اضافه کرده بود و به‌نظر می‌رسد سامسونگ نیز قصد دارد با همکاری با شرکت ارتباطات ماهواره‌ای ایریدیوم و بهره‌مندی از 66 ماهواره‌ای که این شرکت در مدار زمین دارد، این قابلیت را به ویژگی های سخت افزار گوشی های اس 23 سامسونگ اضافه کند.

براساس گزارشات برخلاف سری آیفون 14، در سری گلکسی S23 شما می‌توانید علاوه بر ارسال پیام، تصاویر با رزولوشن پایین را نیز با استفاده از این فناوری ارسال کنید.

احتمالا این مطالب رو هم دوست داشته باشید

thumbnail

سری آیفون 15؛ آخرین اخبار و شایعات از گوشی های اپل iPhone ...
محمد علی محمدی30 شهریور 1401 22:00

thumbnail

راهنمای خرید گوشی موبایل | نکات مهم هنگام خرید گوشی ...
تیم پلازا22 شهریور 1401 16:30

باتری گوشی های موبایل سری اس ۲۳ سامسونگ

از دیگر مشخصات گوشی های اس 23 سامسونگ که اخبار زیادی در مورد آن منتشر شده، باتری است. چندین منبع مختلف مدعی شدند، گلکسی S23 اولترا از همان باتری 5000 میلی‌آمپری نسخه‌های قبلی خود استفاده می‌کند. نسخه پایه اما قرار است با باتری کمی بزرگ‌تر و احتمالا 3900 میلی‌آمپری عرضه شود و همچنین گلکسی S23 پلاس نیز احتمالا مانند نسخه پایه، باتری بزرگ‌تر 4700 میلی‌آمپری خواهد داشت.

اما در بحث سرعت شارژ، گلکسی S23 تغییری نسبت به سال قبل ندارد و همچنان از شارژ 25 وات پشتیبانی می‌کند. در مورد نسخه پلاس و اولترا اما هنوز خبری منتشر نشده ولی احتمالا این گوشی‌ها نیز مانند سال قبل با شارژ 45 وات عرضه می‌شوند.

علاوه بر مشخصات گوشی های اس 23 سامسونگ در بخش باتری، احتمالا یک حالت جدید برای تنظیم عملکرد گوشی به‌نام Light نیز در این سری وجود خواهد داشت. این حالت سرعت عملکرد پردازنده را کاهش خواهد داد تا مصرف باتری بیش از حد بالا نرود و در نتیجه گوشی هم خنک‌تر باشد و هم شارژدهی بهتری داشته باشد. براساس گزارشات، فعال کردن این حالت تاثیر قابل توجهی برعملکرد گوشی نخواهد داشت.

قیمت و تاریخ عرضه سری گوشی های اس 23 سامسونگ

سری گوشی های سامسونگ S22، در فوریه 2022 (بهمن 1400) عرضه شدند و احتمالا سری S23 نیز در همین ماه معرفی می‌شود. گرچه شایعاتی در مورد احتمال عرضه زودتر این گوشی‌ها نیز به گوش می‌رسد. براساس این شایعات سامسونگ می‌خواهد در اواسط ماه ژانویه (دی 1401) این سری را معرفی کند. در هر صورت در اوایل سال 2023 (دی/بهمن 1401) شاهد معرفی گوشی موبایل سری اس ۲۳ سامسونگ خواهیم بود.

سری گوشی های سامسونگ S23

سخن پایانی

سری گوشی های سامسونگ S23 قرار است طی کمتر از چندین ماه دیگر وارد بازار شوند. براساس شایعات، احتمالا بیشترین تغییراتی که در این گوشی‌ها شاهد خواهیم بود، طراحی جدید مدل‌ پایه و پلاس و همچنین بهبود شارژدهی گوشی به‌لطف باتری‌های بزرگ‌تر و پردازنده بهینه‌تر اسنپدراگون 8 نسل 2 خواهد بود. البته که دوربین 200 مگاپیکسلی S23 اولترا، احتمالا جذاب‌ترین ویژگی جدید این سری خواهد بود. باید تا معرفی گوشی موبایل سری اس ۲۳ سامسونگ منتظر بمانیم تا بتوانیم به‌شکل بهترین این گوشی‌ها را بررسی کنیم.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو