تفاوت کرم آبرسان و مرطوب کننده در چیست ؟

منبع: زیبامون

6

1401/9/12

13:56


ما در این مقاله قصد داریم هر آنچه در مورد آبرسان و مرطوب کننده نیاز دارید خدمت شما عرض نماییم و چند مدل از بهترین کرم مرطوب کننده دست و صورت از برترین برندهای ایرانی و خارجی موجود در بازار را به شما معرفی کنیم.

تفاوت کرم آبرسان و مرطوب کننده در چیست ؟

آیا می‌دانید تفاوت کرم آبرسان و مرطوب کننده در چیست؟ شاید در یک نگاه هر دوی آنها مشابه و یکسان به نظر برسند اما عملکرد مرطوب کننده و آبرسان بر پوست شما یکسان نیست و کاملا متفاوت می باشد. در این مقاله با ویژگی‌ها و تفاوت‌های این محصولات بیشتر آشنا خواهید شد.ممکن است که تصور کنید استفاده از آبرسان فقط مخصوص افرادی است که پوستی خشک دارند. اما آبرسانی به پوست همانند آبرسانی به کلیه اعضای بدن اهمیت ویژه‌ای دارد. همان‌طور که بدن‌تان برای حفظ تناسب و انجام دادن هر چه بهتر فعالیت‌هایش به آب نیاز دارد، پوست شما هم از هر نوعی (خشک، چرب، حساس، مختلط یا معمولی) که باشد به آبرسانی نیاز دارد.

ما در این مقاله قصد داریم هر آنچه در مورد آبرسان و مرطوب کننده نیاز دارید خدمت شما عرض نماییم و چند مدل از بهترین کرم مرطوب کننده دست و صورت از برترین برندهای ایرانی و خارجی موجود در بازار را به شما معرفی کنیم. پس اگر شما هم به زیبایی و مراقبت از پوست صورت خود اهمیت می دهید و به دنبال یک محصول مناسب برای تامین رطوبت و به تعویق انداختن چین و چروک های پوست خود هستید و تمایل به خرید مرطوب کننده دست و صورت دارید ، میتوانید از مشاوران فروشگاه اینترنتی آیریک تجهیز کسب اطلاعات کنید و بهترین محصول را پس از بررسی دقیق انتخاب نمایید.

 

به نظر شما کرم مرطوب کننده یا آبرسان؟

خیلی از افراد و حتی گاه مشاورین سلامت و زیبایی کلمه آبرسان و مرطوب کننده را یکی می‌دانند و به جای هم به کار می‌برند در حالی که این دو به یک معنی نیستند. هر دو محصول، یعنی کرم رطوبت رسان و آبرسان، جز ضروریات مراقبت از پوست به شمار می‌روند و تامین غذای لازم برای پوست شما را بر عهده دارند.

همچنین هر دو کرم مرطوب کننده و آبرسان به شما کمک می‌کنند تا پوستی نرم و عاری از خشکی داشته باشید و از پیری زودرس پوستتان نیز جلوگیری کنید. اما دانستن تفاوت این دو کرم، به شما کمک می‌کند تا آن محصولی را که پوست شما بیشتر به آن نیاز دارد را انتخاب کنید.

 

تعریف کلی کرم مرطوب کننده و آبرسان

ابتدا به تعریف این دو محصول می‌پردازیم:

 

کرم رطوبت رسان یا مرطوب کننده:

این نوع کرم، لایه‌ای محافظ روی پوست ایجاد می‌کند تا رطوبت داخل منافذ پوست حفظ شود. این کار از تبخیر آب از سطح پوست جلوگیری می‌کند و پوست شما همواره نرم و لطیف به نظر می‌رسد.

 

فواید استفاده از مرطوب‌ کننده‌ پوست

  • تسکین پوست های حساس و کمک به جوان ماندن پوست

  • جلوگیری از خشکی پوست و کاهش علائم التهاب

  • حفاظت از پوست در برابر عوامل مضر محیطی

  • بهبود سلامتی پوست و کمک به آرایش بهتر

  • کمک به بهبود ظاهر لک های پوستی

  • افزایش سرعت بازسازی پوست

 

کرم مرطوب کننده

 

بهترین زمان استفاده از کرم مرطوب‌ کننده‌ دست و صورت

• پس از حمام کردن بلافاصله بعد از خشک کردن پوست‌تان، روی آن مرطوب‌کننده بمالید. از آنجا که هنوز پوست رطوبت دارد، مرطوب‌کننده کاملا در سطح پوست نفوذ می‌کند.

• هر بار که دست‌های خود را می‌شویید، مرطوب‌کننده را روی دستان خود بمالید.

• بعد از تمیز کردن صورت با پاک‌کننده مناسب پوست‌تان، بلافاصله باید مرطوب کننده مناسب استفاده کنید. اگر به مدت طولانی از مرطوب کننده استفاده نکنید، رطوبت کرم می‌تواند همراه با رطوبت طبیعی پوست شما تبخیر شود.

• حتی می‌توانید از مرطوب‌ کننده‌ به عنوان زیرساز آرایش استفاده کنید. یک مرطوب‌کننده سبک، آرایش را برای مدت طولانی‌تری نگه می‌دارد.

 

کرم آبرسان:

این نوع کرم، رطوبت هوا را جذب و سپس به سلول‌های پوست شما تزریق می‌کند تا میزان رطوبت و مواد مغذی مورد نیاز پوست شما تامین شود.

 

مزایای استفاده از آبرسان پوست:

  • ایجاد یک‌لایه محافظ روی پوست که مانند سدی در برابر آلودگی‌های محیطی است.

  • کم کردن خطوط ریز روی صورت که در اثر افزایش سن به وجود آمده‌اند.

  • حفظ رطوبت و افزایش آب در لایه اپیدرم پوست

  • حذف کامل یا روشن‌تر کردن لکه‌های پوست

  • بخشیدن ظاهری زیبا و جوان به چهره

  • کنترل ph پوست و رفع آکنه‌ها

  • روشن شدن پوست صورت

  • رفع و کنترل چین‌وچروک

 

چه عواملی باعث کم آبی پوست می شوند؟

  • عدم محافظت و استفاده از کرم‌های نامناسب در برابر آفتاب

  • استفاده از شوینده نامناسب

  • عدم استفاده از مرطوب‌کننده

  • شستشوی بیش‌ازحد

  • شستشو با آب گرم

  • تغذیه نامناسب

  • استرس

 

بهترین زمان استفاده از کرم آبرسان دست و صورت:

بعد از بیدار شدن از خواب و قبل از شستن صورت

قبل از خارج شدن از خانه و بعد از بازگشت به خانه و شستن صورت

قبل از خواب و بعد از شستشوی صورت

 

کرم ابرسان

 

ترکیبات موثر در مرطوب کننده ها و آبرسان های دست و صورت:

  • مواد مرطوب کننده:

مرطوب کننده ها موادی با پایه روغن هستند که مواد پوشاننده (occlusive) مانند وازلین و روغن های معدنی و همچنین امولینت‌ هایی چون استرها و روغن های گیاهی در برمی‌گیرند. این مواد روی پوست لایه‌ای را تشکیل می‌دهند که مانع از خارج شدن آب می‌شود. آنها همچنین در کاهش خشکی پوست و افزایش لطافت آن نقش مهمی دارند.

 

  • مواد آبرسان

آبرسان ها موادی تحت عنوان humectants (هومکتانت یا جاذب الرطوبه) همانند گلیسیرین و اسید هیالورونیک هستند که آب را از هوا یا پوست شما جذب می‌کنند و بر روی پوست نگاه می‌دارند.

خواندن مواد تشکیل دهنده محصولات و تشخیص این مواد بسیار اهمیت دارد، چراکه مکانیسم عمل متفاوتی دارند. بنابراین، نمونه‌ای را که شما انتخاب می‌کنید می‌تواند پوست شما را سالم‌تر کند یا اینکه سلامت پوست شما را به خطر بیاندازد.

مرطوب کننده یا آبرسان بودن محصول از روی ترکیبات قابل شناسایی می باشد؟

ما برای شما در این مقاله جدولی گردآوری کرده ایم که نشان می‌دهد که ترکیبات مرطوب کننده شما ماهیتی آبرسان دارند یا مرطوب کننده؟

 

ترکیبات کرم ابرسان و مرطوب کننده

 

آیا کرم مرطوب کننده و آبرسان به طور همزمان قابل استفاده است؟

بله حتما ! به زبان ساده تر آبرسان‌ها با کم آبی پوست مبارزه می کنند، در حالی که مرطوب کننده‌ها با خشکی پوست مبارزه کرده و در آن آب‌رسان‌ها قفل می‌شوند و با ایجاد سد حفاظتی از آبرسان‌ها محافظت می‌کنند.البته برخی از محصولات هستند، که هم آبرسان دارند و هم مرطوب کننده. مانند کرم شب آبرسان چند منظوره. یک تیر و دو نشان!

 

آیا آب به تنهایی برای تامین رطوبت مورد نیاز پوست کافیست؟

فراموش نکنید، آب به تنهایی نمی‌تواند رطوبت پوست را حفظ کند. احتمالا شما هم متوجه شده‌اید زمانی‌که از حمام خارج می‌شوید، آب باقیمانده روی بدن شما تبخیر می‌شود و به همراه آن چربی طبیعی پوست شما هم از بین می‌رود.در حقیقت، هرچه بیشتر پوست‌تان را بدون استفاده از مرطوب کننده و یا کرم آبرسان پوست بشویید، پوست شما بیشتر به خشکی می‌گراید.

 

بهترین و پر فروش ترین کرم مرطوب کننده دست و صورت

 

بهترین کرم مرطوب کننده و ابراسن

 

مرطوب کننده برای پوست های معمولی:

این پوست نه خشک و نه چرب است. برای این که رطوبت طبیعی پوست حفظ شود، باید از مرطوب کننده ای که چربی ندارد و بر پایه آب است استفاده شود.

 

  • ژل کرم مرطوب کننده فلیچیتا

ژل کرم مرطوب کننده فلیچیتا حاوی ویتامین و روغن گیاهی فوق العاده برای آبرسانی پوست می باشد که با داشتن چربی سبک رد چربی و براقیت روی پوست باقی نمی گذارد و به علت جذب سریع سبب ایجاد خنکی مناسب برای مصرف کننده خواهد شد.

 

  • کرم مرطوب کننده گیاهی جوجوبا مای

از زمانی که سبوم طبیعی پوست بدلیل افزایش سن و یا آلودگیهای محیطی کاهش می یابد، روغن جوجوبا جایگزین مناسبی برای چربی پوست خواهد بود. این محصول دارای خاصیت جوان سازی پوست می باشد و چین چروک صورت را کاهش می دهد و همچنین پوست را در برابر آسیب های محیطی محافظت می کند.

 

مرطوب کننده برای پوست های چرب:

بسیاری از افراد که پوست چرب دارند، از عارضه پوستی جوش و آکنه رنج می برند.کسانی که پوستشان به طور طبیعی چرب است حتما باید از مرطوب کننده های ویژه ای استفاده کنند تا مانع از ایجاد آکنه بر روی پوست صورت شود. بعد از استفاده از محصولات مراقبت پوستی که از خشک شدن و چرب شدن پوست جلوگیری می کند از مرطوب کننده های سبک استفاده کنید.

 

  • ژل کرم مرطوب کننده پوست چرب هیال اسکین وان

ژل کرم مرطوب کننده هیال اسکین وان مناسب پوست مختلط تا چرب آبرسان و غیر کومدون زا می باشد و ترکیبات گیاهی موجود در آن به تقویت پوست و تغذیه بهتر آن کمک می نماید.این محصول به کمک ترکیبات منحصر به فرد خود، ترشح اضافی سبوم را کم می‌کند. علاوه بر آن به سرعت منافذ را جمع نموده و براقی پوست را از بین می‌برد.

 

  • فلوئید مرطوب کننده و آبرسان پوست چرب درماتیپیک

فلوئید مرطوب کننده و آبرسان پوست چرب درماتیپیک سبب آبرسانی عمقی و بادوام پوست شده و با دارا بودن کوآنزیم Q10 به عنوان یک ضد رادیکال آزاد قوی کاربرد دارد.این محصول با تکنولوژی منحصر به فرد برای آزادسازی تدریجی کمپلکس مرطوب کننده به درون اپیدرم (لایه سطحی پوست)، سبب آبرسانی عمقی و بادوام به پوست می‌شود. این فلوئید درماتیپیک به کمک عوامل تنظیم کننده چربی، ترشح چربی را کم کرده و منافذ باز را جمع می‌کند.

 

مرطوب کننده برای پوست های حساس:

اگر جزء افرادی هستید که پوستی حساس دارند، باید از مرطوب‌کننده‌ای استفاده کنید که حاوی مواد تسکین ‌دهنده مانند بابونه یا آلوئه‌ورا باشد. مطمئن شوید که این محصول حاوی عطر، رنگ یا اسیدی نباشد.

 

  • کرم آبرسان و مرطوب کننده پوست حساس لافارر:

کرم آبرسان لافارر مخصوص پوست حساس متناسب برای پوست دست و صورت است و با قدرت رطوبت رسانی و آبرسانی عمیق خود، روند پیری پوست را کند کرده و مانع از ایجاد آثار مخرب رادیکال های آزاد بر روی پوست می گردد.

 

  • کرم مرطوب کننده قوی پوست حساس سی‌ گل:

کرم مرطوب کننده قوی سی گل حاوی چندین ترکیب موثر گیاهی و غیر گیاهی بوده که از طریق مکانیسم های مختلف به بهبود پوست های خشک و آسیب دیده کمک می کند.این محصول بدلیل نداشتن پارابن و هرگونه مواد حساسیت زا، برای پوست های بسیار حساس که امکان استفاده از مرطوب کننده های معمولی را ندارند قابل استفاده است.

 

مرطوب کننده برای پوست های خشک:

اگر شما پوست خشکی دارید کرمی را انتخاب کنید که آبرسان باشد و پوستتان را مرطوب نگه دارد.برای پوست خشک کرم نرم کننده ای مناسب است که از ترکیب وازلین در آن استفاده شده باشد یا بر پایه چربی باشد که رطوبت مورد نیاز را به پوست برساند.

 

  • کرم مرطوب کننده درمالاین:

کرم مرطوب کننده درمالاین ترمیم کننده، التیام بخش و طراوت دهنده پوست می باشد و از پیری زودرس و ایجاد چین و چروک جلوگیری می کند.ترکیبات کرم مرطوب کننده درمالاین با افزایش میزان ذخیره رطوبت درم باعث ایجاد خاصیت مرطوب کنندگی با ماندگاری بالا را دارد و باعث لطافت و نرمی سطح پوست نیز می گردد.

 

  • کرم مرطوب کننده ویتامین E الارو :

کرم مرطوب کننده صورت الارو بافت ژل کرمی دارد که بدون ایجاد چربی روی پوست به سرعت جذب و به حفظ سلامت و رطوبت پوست کمک می‌کند و همچنین پوست را به خوبی تغذیه کرده و در جوانسازی پوست و افزایش شفافیت آن تاثیر بسزایی دارد.این محصول به واسطه داشتن آنتی اکسیدان به خوبی از پوست در برابر رادیکال‌های آزاد و آلودگی‌ها محافظت می‌کند و مانع از پیری زودرس پوست می‌شود.کرم مرطوب کننده الارو فاقد پارابن بوده و با حفظ رطوبت پوست از براقیت بیش از اندازه پوست جلوگیری می‌کند.

 

چکیده مطلب:

آیا تا به حال احساس کرده‌اید که پوست شما انگار از شما می‌خواهد که تشنگی‌اش را برطرف کنید؟ مرطوب کننده‌ها و آبرسان‌ها برای همین هستند. هر دو برای مبارزه با خشکی و کم آبی بدن به شما کمک می‌کنند تا پوستی جوان و نرم داشته باشید. بنابراین اگر خواهان زیبایی پوست هستید، خرید نرم کننده دست و صورت یکی از اولویت‌های شما باید باشد که می توانید انواع محصولات مرطوب کننده و نرم کننده دست و صورت را در فروشگاه اینترنتی آیریک تجهیز مشاهده نمایید و خریدی مطمئن و آسان انجام دهید.این را هم همیشه مد نظر داشته باشید که قبل از خرید یک محصول مراقبت از پوست، از اثربخشی و کارایی آن مطمئن شوید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو