طرز تهیه چیز کیک سوهان

طرز تهیه چیز کیک سوهان

چیز کیک سوهان یکی از انواع دسرهای خوشمزه و ایرانی است که با رسپی های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه چیز کیک سوهان در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم چیز کیک سوهان
سوهان۶۰ گرم
بیسکویت ساقه طلایی۱ بسته
کره۸۰ گرم
پنیر خامه ای۴۰۰ گرم
خامه صبحانه۲۰۰ گرم
شکر۱۰۰ گرم
ژلاتین۲ قاشق سوپخوری
آب⅔ لیوان
پودر زعفران و پودر هلبه مقدار کافی

طرز تهیه چیز کیک سوهان

مرحله اول

برای تهیه چیز کیک سوهان خوشمزه در ابتدای کار بیسکویت ساقه طلایی را درون غذاساز ریخته و به خوبی میکس می کنیم تا پودر شود، سپس کره را روی حرارت بخار کتری بنماری کرده تا ذوب شود و به غذاساز می افزاییم.

مرحله دوم

در ادامه بیسکویت را مجددا میکس می کنیم، سپس درون قالب کمربندی را با کاغذ روغنی می پوشانیم. حالا مواد کراست را درون قالب ریخته و روی آنرا با پشت لیوان یا گوشتکوب کاملا صاف و یکدست می کنیم.

مرحله سوم

حالا قالب را درون یخچال گذاشته تا به مدت ۱ ساعت استراحت کند. در ادامه تمام مواد یخچالی را از یخچال خارج کرده و اجازه می دهیم دمای آنها با دمای محیط کاملا هماهنگ شود، سپس شکر را آسیاب می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله شکر پودر شده را به همراه خامه صبحانه و پنیر خامه ای درون یک کاسه مناسب ریخته و با دور تند همزن برقی به خوبی هم می زنیم تا یکدست شوند. حالا ژلاتین را با آب سرد به خوبی مخلوط می کنیم.

مرحله پنجم

در ادامه ژلاتین را روی حرارت بخار کتری بنماری می کنیم تا ذرات آن حل شوند، سپس اجازه می دهیم کاملا خنک شود. حالا ژلاتین خنک شده را به کاسه اضافه کرده و مجددا هم می زنیم تا مایه کرم پنیری یکدست شود.

مرحله ششم

در این مرحله مایه کرم پنیری را به سه قسمت تقسیم کرده، سپس دو قسمت را به صورت ساده نگه می داریم و به قسمت باقی مانده پودر زعفران و مقداری پودر هل اضافه کرده و مخلوط می کنیم تا زعفرانی شود.

مرحله هفتم

حالا قالب را از یخچال خارج کرده و یک قسمت از مایه کرم پنیری ساده را روی مواد کراست ریخته و با لیسک کاملا صاف می کنیم، سپس به مدت ۲۰ دقیقه درون یخچال قرار می دهیم تا مایه کرم پنیری نیم بند شود.

مرحله هشتم

پس از گذشت این زمان کرم زعفرانی را روی کرم ساده ریخته، سپس روی کرم را با سوهان خرد شده می پوشانیم و مجددا به مدت ۲۰ دقیقه درون یخچال می گذاریم. پس از گذشت این زمان کرم ساده را روی سوهان می ریزیم.

مرحله نهم

در ادامه روی کرم ساده را با لیسک کاملا صاف و یکدست کرده و به دلخواه با خلال پسته و سوهان تزیین می کنیم، سپس به مدت ۶ ساعت درون یخچال گذاشته تا کاملا سفت شود. در نهایت به همراه چای سرو می کنیم. نوش جان.