وزیر کار در تبریز/اصول قانون اساسی را برای تاریخ ننوشته اند، بلکه برای اجراست.

منبع: ساعد نیوز

10

1401/9/12

14:26


ساعد نیوز: سید صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای بررسی مسائل استان آذربایجان شرقی به تبریز سفر کرد.

وزیر کار در تبریز/اصول قانون اساسی را برای تاریخ ننوشته اند، بلکه برای اجراست.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ساعد نیوز، وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی در جلسه جمعبندی سفر اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی به استان آذربایجان شرقی گفت: در چند روز گذشته دو مناسبت ویژه داشتیم. ولادت حضرت زینب و روز پرستار. بخشی از وظایف ما درمان است و بخش قابل توجهی از بار درمان بر دوش پرستاران است. تشکر ویژه دارم از پرستاران زحمتکش کشور و این روز خجسته را به ایشان تبریک میگویم. همچنین، امروز ۱۲ آذر روز جهانی حمایت از معلولین است. از آنجایی که وزارتخانه متولی امور معلولین و توانخواهان عزیز کشور است. مراتب ارادت را خدمت توانحواهان ابلاغ میکنم. امیدوارم انشالا مشکلات جامعه هدف رو به کاهش باشد. در جلسه ای که با حضور ریاست جمهوری با توانخواهان داشتیم، توانایی های این عزیزان برای شخص بنده الهام بخش بود.

امروز توفیق داریم در استان عالم پرور آذربایجان شرقی در خدمت اعضای محترم کمیسیون اجتماعی مجلس و نمایندگان محترم مردم شریف استان و مسؤلین استان هستیم. هر جا سخن از علامه ای در جهان اسلام می آید، نام استان آذربایجان شرقی میدرخشد. تداوم حیات ما به واسطه انفاس نورانی این علما است.

این اولین جلسه نشست مشترک استانی با کمیسیون اجتماعی مجلس است. انشالا با برنامه ریزی جامع تر نشست مفیدتری داشته باشیم. ما در دولت چیزی به نام نمی توانیم نداریم. حاکمیت باید به تکفل اجتماعی بیندیشد. محدودیت وجود دارد. برای برون رفت چه کار کنیم؟ در بعضی حوزه ها غفلت کردیم. معادن می توانند ما را از نفت بی نیاز کند. اصول قانون اساسی را برای تاریخ ننوشته اند، بلکه برای اجراست. در عین کمبودها، توفیقات زیادی داریم. غفلت ما از بیان حقایق باعث شده معاندین بر مرکب مراد بنشینند. جمهوری اسلامی منشا خدمات بسیار شده است. قبل از انقلاب پزشکان هندی با مدرک کارشناسی طبابت می کردند. وزارتخانه کار، تعاون و رفاه اجتماعی مسولیت های متنوع دارد . بحث تراز کردن منابع و مصارف حیاتی است. در گزارشات همکاران ناترازی وجود دارد. باید اندیشه کرد و طرح نو درانداخت. عبور از بنگاه داری به سهامداری برای تأمین منابع گام مهمی است. اقتصاد تعاون هم با این کار تقویت می شود. بخشی از دارایی ها باید به تعاونی ها واگذار شود .

۹۰ درصد از سود شرکت ها بین سهامداران تقسیم شده است. در پدافند غیرعامل در بخشی با نوسانات دچار چالش نشویم. غفلت باعث شد تولید ۹۰ میلیون واحد آنتی بیوتیک در تیپیکو به ۲۴ میلیون واحد برسد . ما مسوولیم نه مامور و معذور. کسی که می گوید مامورم و معذور می خواهد از مسوولیت فرار کند. باید از ظرفیت کشور استفاده کنیم. باید برویم سراغ طرح هایی که دارای توجیه اقتصادی هستند. تولیدات ما باید چنان کیفیتی داشته باشند که رقابت پدیر باشند. استان در زمینه توریسم درمانی ظرفیت بالایی دارد و باید استفاده شود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو