قیمت تتر چگونه ثابت نگه داشته شده است؟

منبع: تکراتو

11

1401/9/12

14:30


تتر یا USDT یک استیبل کوین است که در رده سوم ارزهای دیجیتال از لحاظ ارزش بازار قرار گرفته است. تتر سال‌هاست به عنوان محبوب‌ترین و پرکاربردترین استیبل کوین بین معامله‌گران شناخته می‌شود. اما قیمت تتر چگونه ثابت نگه داشته شده است؟

قیمت تتر چگونه ثابت نگه داشته شده است؟

تتر یا USDT یک استیبل کوین است که در رده سوم ارزهای دیجیتال از لحاظ ارزش بازار قرار گرفته است. تتر سال‌هاست به عنوان محبوب‌ترین و پرکاربردترین استیبل کوین بین معامله‌گران شناخته می‌شود. اما قیمت تتر چگونه ثابت نگه داشته شده است؟

این استیبل کوین در سال 2014 با نام realcoin با پشتوانه دلار توسط صرافی Bitfinex راه اندازی شد. هدف از راه اندازی آن کمک به انتقال ارزهای فیات در شبکه بلاک‌چین بود. در همان سال 2014 نام آن را به tether تغییر دادند. از همان زمان این توکن آن قدر محبوبیت خود را افزایش داد تا میزان ارزش آن تا سال 2022 به نزدیک 70 میلیارد دلار رسید.

ثبات تتر tether

ارز رمزنگاری شده تتر USDT جزو ارزهای دیجیتال خاصی با نام استیبل کوین‌ها محسوب می‌شود. این به این معنی است که قیمت آن به یک دارایی با نوسان کم متصل است. استیبل کوین‌ها مانند واسط بین دنیایی واقعی و ارزهای دیجیتال هستند. قیمت تتر به دارایی‌های با ثباتی مثل ارز فیات یا دلار آمریکا گره خورده است. استیبل کوین‌هایی مانند تتر به دارندگان ارزهای دیجیتال توانایی محافظت از دارایی خود در برابر نوسانات بازار را می‌دهند.

تتر چگونه ثابت می‌ماند؟

شرکت تتر ادعا می‌کند که ارزش استیبل کوین‌هایش از جمله USDT همیشه 100 درصد توسط دارایی‌های موجود در ذخیره‌اش پشتیبانی می‌شود. به این ترتیب نسبت 1 به 1 قیمت تتر با دارایی پشتیبان آن برقرار می‌ماند.

به بیان ساده‌تر هرگاه شما تتر USDT خریداری می‌کنید؛ که معادل یک دلار آمریکا است. شرکت تتر یک دلار آمریکا به عنوان وثیقه در ذخیره خود نگه می‌دارد. آن دلار آمریکا تا هنگامی که آن تتر USDT در گردش است به عنوان وثیقه نگه داشته می‌شود. تا هنگامی که شما قصد داشته باشید آن تتر USDT را به ارز فیات تبدیل کنید. در این هنگام شرکت تتر آن تتر USDT را می‌سوزاند. با این کار مانع از تولید بدون پشتوانه تتر USDT شده و موجب می‌شود همیشه نسبتش با دلار آمریکا 1 به 1 ثابت بماند.

مشاهده قیمت تتر امروز در نوبیتکس

تضمین تتر در قبال USDT

این ویژگی منحصر به فرد USDT است که ارزش آن توسط شرکت تتر تضمین شده است تا با دلار آمریکا ثابت بماند. این شرکت از سیستم IOY به معنی i owe you استفاده می‌کند؛ یعنی من به شما بدهکارم. این جمله نشانگر تضمین شرکت تتر در مقابل دارندگان تتر است. Tether اعلام کرده است که تضمین می‌کند ارزش USDT یا همان قیمت تتر با دلار آمریکا ثابت بماند. به گفته تتر هر زمان که توکن‌های جدید USDT جدید صادر می‌کند، همان مقدار دلار به ذخایر خود اختصاص می‌دهد. بنابراین تضمین می‌کند که USDT  به طور کامل توسط پول نقد و معادل‌های نقدی پشتیبانی می‌شود.

پشتوانه‌های تتر USDT

اما این شرکت همیشه برای ثابت نگه داشتن قیمت تتر USDT از ارز فیات به عنوان پشتوانه استفاده نمی‌کند. این شرکت یک گواهی سه ماهه منتشر می‌کند. طبق این گزارش شرکت تتر دارایی‌های ذخیره شده خود را طبقه‌بندی کرده و به اطلاع می‌رساند.

طبق آخرین گزارش شرکت تتر، ذخیره آن شامل انواع مختلفی از موارد زیر است:

  • پول نقد
  • معادل‌های نقدی (اسناد خزانه آمریکا، صندوق‌های بازار پول و …)
  • اوراق تجاری
  • اوراق قرضه
  • وام
  • ارزهای دیجیتال
  • سایر سرمایه گذاری‌ها …

سایر انواع تتر tether بجز USDT

تتر انواع مختلف کوین با ارزش ثابت تولید می‌کند؛ که چند کوین آن به ارزهای فیات و یک کوین آن به طلا متصل است. معروف‌ترین کوینی که تتر ارائه می‌دهد همان USDT است. که در اصطلاح هر موقع صحبت از تتر می‌شود منظور همان USDT است. قیمت USDT با دلار آمریکا در ارتباط است. قیمت تتر USDT با دلار آمریکا نسبت 1 به 1 دارد؛ یعنی همیشه ارزش این دو برابر یکدیگر است.

سایر استیبل کوین‌های صادر شده توسط تتر عبارتند از:

  • AUXT : طلای تتر و وابسته به قیمت طلا
  • EURT : یورو تتر و وابسته به قیمت یورو
  • MXNT : پزو تتر که به پزو مکزیک متصل است
  • CNHT : یوان تتر که متصل به یوان چین است

 قیمت ارزهای دیجیتال به صورت زنده

از کجا می‌شود تتر خرید؟

از تمامی صرافی‌های معتبر داخلی ایران  از جمله صرافی نوبیتکس می‌شود با دارایی ریالی خود تتر USDT تهیه کنید. در صرافی نوبیتکس می‌توانید قیمت ارزهای دیجیتال و قیمت تتر یا همان دلار معادل آن را آنلاین مشاهده کنید.

نوبیتکس با بیش از 4 میلیون کاربر بزرگ‌ترین صرافی ارز دیجیتال در ایران، یکی از مطمئن‌ترین گزینه‌ها برای خرید ارز دیجیتال است. شما می‌توانید با ثبت نام در نوبیتکس معامله در ارزهای دیجیتال را به سادگی آغاز کنید. واریز آنی ریال، خرید و فروش با ریال و تتر(دلار) و امکاناتی همچون پورتفوی سود و زیان، حد ضرر و سود، آدرس منحصر به فرد کیف پول، پشتیبانی از شبکه‌های انتقال متنوع همگی بخشی از مزایای صرافی نوبیتکس است.

.

پایان رپورتاژ آگهی

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو