طراحی XIAOMI 12S PRO با صفحه نمایش 6.73 اینچی LCD با وضوح تصویر 1440 x 3200 پیکسل و نرخ تجدید 120 هرتز عالی است. نوع صفحه نمایش از LTP AMOLED و همچنین دارای Dolby Vision و HDR10+ است. برخی از کاربران می خواهند در مورد  مزایا یا معایب XIAOMI 12S PRO بیشتر بدانند. ما در این مقاله از سلام دنیا در مورد مشخصات گوشی شیائومی 12 اس پرو ؛ بررسی گوشی شیائومی 12 اس پرو XIAOMI 12S PRO و مزایا و معایب گوشی شیائومی 12 اس پرو، دوربین، باتری موبایل شیائومی 12 اس پرو صحبت کردیم. با ما همراه باشید.

بررسی شیائومی 12 پرو

برخی از معایب XIAOMI 12S PRO: 

  • مشکل XIAOMI 12S PRO نداشتن اسلات حافظه خارجی برای MicroSD است. این گوشی سعی می کند عملکرد خوبی را هنگام اجرای هر برنامه ای ارائه دهد، بنابراین هر برنامه در حافظه داخلی نگهداری می شود که سریعتر از MicroSD است.
  • معایب XIAOMI 12S PRO این است که باتری آن قابل جابجایی نیست. این گوشی هوشمند رده بالایی با ضخامت بدنه 8.3 میلی متری دارد، بنابراین داشتن پوشش باتری قابل جابجایی ایده خوبی نخواهد بود. این مشکلات زمانی رخ خواهند داد که باتری دچار مشکل شود یا عمر آن به پایان برسد. ما نمی توانیم به راحتی جایگزین کنیم. پیشنهاد می کنیم برای تعویض با باتری اصلی به مرکز خدمات مجاز شیائومی ببرید.
  • نقطه ضعف شیائومی 12اس پرو این است که  در برابر آب مقاوم نیست . لطفا این گوشی را هنگام شنا کردن با خود نبرید. یا برای پاک کردن الودگی این گوشی را با آب و صابون نشویید.

حتما بخوانید: بهترین مدل گوشی های شیائومی


  •  XIAOMI 12S PRO  جک هدفون 3.5 میلی متری‌ ندارد. هنگامی که می خواهیم با هدفون های سبک قدیمی یا دستگاه های صوتی خارجی وصل شویم، باید از مبدل USB-C به جک 3.5 میلی متری استفاده کنیم. ما همچنین می توانیم از بلوتوث برای اتصال صوتی استفاده کنیم.
  • این گوشی عملکرد بالایی دارد، اما ما از حسگر اثر انگشت اپتیکال زیر نمایشگر راضی نیستیم. اکثر کاربران زمانی که می خواهند با انگشت خود قفل را باز کنند  دچار مشکل می شوند.ما پیشنهاد می کنیم محافظ صفحه نمایش شخص ثالث یا شیشه سکوریت را بردارید. ما فقط باید از Corning Gorilla Glass Victus برای جلوگیری از خراش استفاده کنیم.

بررسی شیائومی 12 پرو/1

برخی از مزایای شیائومی 12 اس پرو:

  • یکی از مزایای  XIAOMI 12S PRO حافظه داخلی زیاد با 128 گیگابایت یا 256 گیگابایت یا 512 گیگابایت است.حافظه زیاد بهتر است زیرا این گوشی دارای اسلات حافظه جانبی MicroSDXC نیست. همه برنامه‌های نصب‌شده، داده‌ها و عکس‌ها ویدیوها در این حافظه ذخیره می‌شوند.
  • خوبی XIAOMI 12S PRO این است که دارای چندین گزینه رم است که با 8 یا 12 گیگابایت شروع می شود. RAM برای پشتیبانی از عملکرد چند وظیفه ای هنگام اجرای هر برنامه ای بسیار مهم است.
  • قدرت صفحه نمایش XIAOMI 12S PRO از صفحه نمایش بزرگ 6.73 اینچی و وضوح Full HD استفاده می کند. از نوع صفحه نمایش LTPO AMOLED با نرخ تازه سازی 120 هرتز و Dolby Vision استفاده می کند. وضوح تصویر 1440 در 3200 پیکسل است.

حتما بخوانید: بالا بردن سرعت گوشی شیائومی با 3 ترفند ساده


  • مزایای XIAOMI 12S PRO ظرفیت باتری بزرگ با 4600 میلی آمپر ساعت است. این گوشی دارای شارژ سریع 100 واتی با Power Delivery 3.0 است. این گوشی همچنین دارای شارژ بی سیم سریع 50 واتی است.
  • یکی از مزایای XIAOMI 12S PRO این است که دارای NFC برای انتقال داده یا پرداخت بی سیم است.
  • خوبی شیائومی 12 اس پرو این است که دارای پورت مادون قرمز است تا به عنوان کنترل از راه دور کار کند.

بررسی شیائومی 12 پرو/2

آیا شیائومی 12 اس ارزش خرید دارد؟

این گوشی دارای مشخصات ممتاز با پردازنده پرچمدار Qualcomm SM8475 Snapdragon 8+ Gen 1 است. دارای پردازنده گرافیکی Adreno 730 برای رندر گرافیکی سریع است. ما می‌توانیم بسیاری از برنامه‌ها را با عملکرد خوب اجرا کنیم، زیرا دارای CPU با سرعت بالا تا 3.19 گیگاهرتز است. ما همچنین می‌توانیم بازده باتری بهتری داشته باشیم که با چهار هسته Cortex A510 با فرکانس 1.80 گیگاهرتز برای کاربردهای ساده کار می‌کند.

استفاده از اینترنت با گوشی شیائومی 12 اس پرو 

بسته به در دسترس بودن می توانیم از اتصالات 5G یا 4G LTE استفاده کنیم. 5G می تواند داده ها را تا 10 گیگابیت در ثانیه در شرایط حداکثر و ایده آل انتقال دهد، اما در اکثر مکان ها کمتر از 10 گیگابیت بر ثانیه خواهیم داشت. البته ما می توانیم از دسترسی سریع به وای فای استفاده کنیم، زیرا دارای اتصال WiFi 6 است که سریعتر از 802.11ac کار می کند. اما این گوشی از اکسس پوینت قدیمی با 802.11a/b/g/n نیز پشتیبانی می کند.


حتما بخوانید: 4 روش برای انتقال اطلاعات از شیائومی به سامسونگ


آیا شیائومی 12 اس ارزش خرید دارد؟

دوربین شیائومی 12 اس پرو 

از مزایای دوربین XIAOMI 12S PRO داشتن سنسور دوربین قدرتمند سونی با سونی IMX 707 و مجهز به لنز لایکا است. دوربین اصلی پشتی دارای سه لنز با 50 مگاپیکسل برای واید، 50 مگاپیکسل برای زوم اپتیکال 2 برابر و 50 مگاپیکسل برای 115 درجه فوق عریض است. هنگام عکاسی در شب عملکرد خوبی دارد.‌ویژگی عکسبرداری در شب در همه موقعیت ها عکس هایی با نویز کم می گیرد.

ما می توانیم فیلم را تا 8K با سرعت 24 فریم بر ثانیه ضبط کنیم. اگر با 4K ضبط کنیم، نرخ تازه سازی بالاتری تا 60 فریم در ثانیه دریافت خواهیم کرد. این دوربین از OIS (تثبیت کننده اپتیکال تصویر) و ژیروسکوپ (تثبیت کننده الکترونیکی تصاویر) پشتیبانی می کند. دوربین جلو همچنین دارای یک دوربین با وضوح بزرگ با 32 مگاپیکسل با لنز زاویه باز با مدل سوراخ پانچ در بالای صفحه است.

باتری شیائومی 12 اس پرو 

این گوشی دارای باتری بزرگ با ظرفیت 4600 میلی آمپر ساعت است. ما خوشحالیم که عملکرد شارژ فوق العاده سریع 120 واتی را با آداپتور شارژر برق داریم. هرکسی که دوست دارد عکس و فیلم خوبی داشته باشد، نباید با همکاری شیائومی و لایکا برای ارائه عکس‌ها و ویدیوهای بهتر نگران باشد. این گوشی از پردازنده پیشرفته و حافظه داخلی بزرگ استفاده می کند. با قیمت کمتر از 1000 دلار، توصیه می شود XIAOMI 12S PRO را خریداری کنید.

سخن آخر

هنگام خرید کالای جدید مخصوصا ابزار تکنولوژی بهترین کار این است که با مزایا و معایب آن آشنا شوید . امیدواریم که از این مطلب استفاده و لذت برده باشید.