بیوگرافی هومن سیدی؛ زندگی شخصی و هنری ازدواج و طلاق و عکس های همسرش

بیوگرافی هومن سیدی؛ زندگی شخصی و هنری ازدواج و طلاق و عکس های همسرش


منبع: تاپ ناز

15

1401/9/12

15:53


بیوگرافی هومن سیدی

هومن سیدی متولد سال 1359 در شهر رشت است، او کارگردان فیلمنامه نویس و بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون است. هومن فرزند دوم خانواده است و 2 برادر به نام حامد و همایون دارد و یک خواهر به نام هیلدا دارد. مادر او بازنشسته نیروی دریایی و پدرش بازنشسته کارمند بانک کشاورزی است.

هومن سیدی

شروع فعالیت هنری

هومن سیدی بعد از گذراندن دوره دبیرستان و گرفتن مدرک دیپلم گرافیک کارش را با حضور در کلاس های انجمن سینمای جوان رشت و ساختن چندین فیلم کوتاه شروع کرد.

هومن سیدی

شرکت در کلاس های پرویز پرستویی

او به تهران آمد و در کلاس های بازیگری کارنامه به مدیریت پرویز پرستویی شرکت کرد.

هومن سیدی

ازدواج هومن سیدی و همسرش آزاده صمدی

هومن سیدی در سال 1385 با آزاده صمدی ازدواج کرد و این دو در سال 1392 از هم جدا شدند.

او در سال 1393 برای بار دوم با خانمی به نام بیتا اصلانی ازدواج کرد و پس از 3 سال با خبری که حامد بهداد در مورد به دنیا آمدن دخترش نیل داده بود، خبر ازدواج دومش منتشر شد.

هومن سیدی

 بازی در فیلم پابرهنه و موفقیت وی

هومن سیدی در اوایل دهه هشتاد در فیلم یک تکه نان با رضا کیانیان همبازی شد و سپس در یک نقش کوتاه در چهارشنبه سوی اصغر فرهادی ایافی نقش کرد. هومن سیدی در نقش اصلی پابرهنه در بهشت بهرام توکلی بازی کرد. این فیلم نخستین فیلم بلند بهرام توکلی بود که باعث شهرت وی شد و هومن سیدی هم کاندیدای جایزه بهترین بایگر نقش اول مرد در جشن خانه سینما شد.

هومن سیدی

تئاتر هومن سیدی

هومن سیدی در زمینه تئاتر در همسایه آقا و مشروطه بانو دو اثر حسین کیانی ایفای نقش کرده است.

هومن سیدی

سریال ها و فیلم های معروف هومن سیدی

از سریال او می توان به سریال راه بی پایان همایون اسعدیان و تا ثریا ساخته سیروس مقدم و تله فیلم های سایاب محمدعلی سجادی و اگر باران ببارد روح الله حجازی اشاره کرد.

از دیگر فیلم های معروف او می توان به  شب بیرون، خط ویژه مصطفی کیایی، نیمرخ‌ها ساخته ایرج کریمی، در مدت معلوم، پل خواب، مادری، کمدی انسانی، مصادره و طلا ساخته پرويز شهبازي اشاره کرد.

هومن سیدی

جایزه بهترین نقش مکمل مرد

او به دلیل بازی در فیلم من دیه گو مارادونا هستم جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل را از جشنواره فیلم فجر و انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران را گرفت.

هومن سیدی پس از ساخت چندین فیلم کوتاه نخستین فیلم بلندش را در سال 1389 با نام آفریقا کارگردانی کرد. این فیلمش در بیست و نهمین جشنواره فیلم فجر جایزه بهترین فیلم و بهترین بازیگر نقش اول زن (آزاده صمدی) را از آن خود کرد.

هومن سیدی

نویسندگی و کارگردانی هومن سیدی

او به جز کارگردانی، به عنوان نوبسنده و ندوینگر هم در این اثر حضور داشته است. شهاب حسینی یکی از بازیگران این فیلم تنها با 10 کلمه دیالوگ، کم دیالوگ ترین نقش اصلی عمرش را بازی کرده است. منتقدان سینمای ایران آفریقا را در زمره آثار سینمای نئو نوآر ایران برشمرده اند.

بعضی ها هومن سیدی را ادامه دهنده راه اصغر فرهادی در سینمای ایران می دانند.

هومن سیدی

دیگر فعالیت ها هومن سیدی

از دیگر فعالیت‌های او آموزش هنرجویان بازیگری در آموزشگاهش است. او در فیلم‌هایش بازیگران جدیدی مثل امیر جدیدی و یسنا میرطهماسب را به سینمای ایران معرفی کرد.

هومن سیدی

فیلم هایی که کارگردانی کرده است

فیلم‌های هومن سیدی در مقام کارگردان عبارتند از آفریقا، سیزده، اعترافات ذهن خطرناک من، خشم و هیاهو ومغزهای کوچک زنگ زده. وی بعد از موفقیتهای داخلی و بین‌المللی، دکترای افتخاری کارگردانی از شورای ارزشیابی هنرمندان، نویسندگان و شاعران کشور توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی دریافت کرد.

هومن سیدی

موفقیت های بین المللی

ساخته‌های او جوایز متعددی از جشنواره‌های فجر و ورشوی لهستان و جشنواره فیلم پوسان کره جنوبی و شانگهای چین و جشنواره فیلم شهر دریافت کرده‌اند (از جمله جایزه بهترین فیلمنامه، بهترین کارگردانی، بهترین فیلم، جایزه ویژه هیئت داوران و بهترین فیلم از نگاه تماشاگران)

هومن سیدی

حواشی هومن سیدی

هومن بعد از حذف شدن فیلم سیزده از جشنواره برلین، در یک اظهار نظر انتقادی از بابک زنجانی ( سرمایه گذار این فیلم ) گفت : چرا باید به خاطر اینکه این آقا تحریم است فیلم من از جشنواره برلین کنار گذاشته شود؟ منچرا باید به این خاطر دچار آسیب شوم؟ فیلم سیزده دومین سرمایه گذار مستقیم بابک رنجانی بعد از فیلم هیچ کجا هیچ هیچ کس بود.

هومن سیدی

ترک کردن سیگار

او قبلا به شدت سیگار می کشید ولی در سال 1397 در این مورد گفت:

یک سال از ترک سیگارم گذشت ، به دنبال ترک چیزهای بزرگتر هستم ، عادت های زشت ، دروغ ، نفرت ، حسد ، سیاهی و …

هومن سیدی

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو