راهنمای خرید صندلی کودک و نکات مهم آن

راهنمای خرید صندلی کودک و نکات مهم آن


منبع: آرگا

13

1401/9/12

16:14


راهنمای خرید صندلی کودک را برایتان خواهیم گفت تا بتوانید بهترین و با کیفیت ترین صندلی ماشین را برای کودک خود بخرید و از آن استفاده نمایید تا کودکتان در حین حوادث ناگوار سالم بماند.

صندلی های کودک دارا انواع متفاوتی می باشند. یک سری از این صندلی ها تغییر پذیر می باشند و یک سری دیگر این گونه نیستند و تنها برای سنین خاصی مورد استفاده قرار می گیرد. بسیاری از والدین برای این که بتوانند در هزینه های خود سرفه جویی کنند سعی می کنند از صندلی هایی استفاده کنند که تغییر پذیر می باشند ولی باید بدانید که این مدل از صندلی ها برای نوزادان بزرگ می باشد. در ادامه شما را با راهنمای خرید صندلی کودک آشنا می کنیم و یک سری از بهترین اطلاعاتی که باید در این مورد داشته باشید را برایتان خواهیم گفت.

راهنمای خرید صندلی کودک

راهنمای خرید صندلی کودک برای والدین تازه وارد

صندلی های مناسب برای کودک یکی از ایمن ترین روش هایی می باشد که می توانید کودکان را با آن ها حمل نمایید زیرا این صندلی ها ایمنی بالایی دارند و اگر تصادف شود سعی می کنند کودک را ثابت نگه داشته و از آسیب رسیدن زیاد به بدن و سر کودک پیشگیری خواهند کرد. برای این که بتوانید نوعی خوب و مناسب از این صندلی ها را تهیه کنید در ادامه شما را با راهنمای خرید صندلی کودک و نکاتی که در آن اهمیت دارد آشنا می کنیم.

راحتی و ساده بودن آن

یکی از حائز اهمیت ترین نکاتی که باید  در حین خرید صندلی کودک به آن توجه کنید این است که صندلی هایی را انتخاب کنید که راحتی زیادی دارند و کودک می تواند در آن ها احساس راحتی داشته باشد. صندلی های انتخابی شما بهتر است پیچیدگی های خاصی نداشته باشند تا بتوانید به راحتی آن ها را درون ماشین خود نصب کرده و به راحتی از آن استفاده نمایید.

داشتن کمر بند ایمن

کمر بندی برای کودکان ایمن می باشد که ۵ نقطه اتصال داشته باشد. دو مورد از این ها باید روی شانه ها باشد، دو مورد دیگر روی پاها و یک مورد نیز باید از وسط پاهای کودک عبور نماید. در حال حاضر صندلی هایی ایمن می باشند که این ۵ نقطه اتصال را داشته باشند. در این میان حواستان به جنس کمر بندها باشد تا در اثر فشار آسیبی به نوزاد وارد نشود و همچنین نباید قفل ها به گونه ای باشند که کودک بتواند آن ها را به راحتی باز نماید.

نکات خرید صندلی برای کودک

اندازه صندلی

اندازه صندلی یکی از مهم ترین چیزهایی می باشد که باید آن را متناسب با فضای درونی ماشین خود خریداری نمایید. هر صندلی را نمی توانید در هر نوع ماشینی قرار دهید. در نظر داشته باشید که اندازه نبودن صندلی کودک می تواند جان او را در حین تصادف به خطر بیندازد از این رو بهتر است زمان خرید  این نکته توجه بسیار خوب و ویژه ای نشان دهید.

حفاظت و ایمنی

یکی از مهم ترین نکات در راهنمای خرید صندلی کودک این است که آن را از نظر حفاظت و ایمنی مورد بررسی قرار دهید. وسایل محافظت کننده صندلی ها را بررسی کنید تا در صورت وقوع حادثه بتوانید از این موضوع اطمینان داشته باشید که کودک شما سالم می ماند و از سر و گردن او به خوبی محافظت می شود.

سیستم ایزوفیکس

داشتن این سیستم در صندلی کودک می تواند نشان دهنده ایمنی بالای آن باشد زیرا این یک سیستم ایمنی و استاندارد جهانی می باشد. این سیستم برای اتصال خوب صندلی کودک به صندلی ماشین می باشد. قلاب های ایزوفیکس باعث می شود که صندلی کودک در حین حرکت ماشین ثابت مانده و منجر به نصب بهتر صندلی خواهد شد.

خرید صندلی کودک با نکات مهم

قابیلت شستشو

کودکان نمی توانند خیلی زیاد از وسایل خود مراقبت کنند بنابراین امکان کثیف شدن صندلی وجود دارد از این رو بهتر است سعی کنید صندلی هایی را برای خرید انتخاب کنید که تمامی موارد بالا را به همراه قابلیت شستشو داشته باشد. بسیاری از این صندلی ها رویه های جدا نشدنی دارند از این رو در حین خرید به این مورد نیز توجه بسیاری نشان دهید.

خرید صندلی نو

یکی از کارهایی که باید انجام دهید این است که از فکر خرید صندلی دست دوم خودداری نمایید زیرا شما از سابقه استفاده از آن خبر ندارید. یادتان باشد که این کار می تواند مشکلاتی برای کودک شما در حین حادثه ایجاد نماید و سبب پشیمانی شود.

نکات مهم در خرید صندلی دست دوم

یک سری از ریز جزئیاتی هستند که باید در حین خرید صندلی ماشین دست دوم برای کودک آن ها را رعایت کنید. این جزئیات عبارتند از:

  • سالم بودن قطعات مهم صندلی و از بین نرفتن آن ها
  • توجه به طول عمر صندلی ماشین  که حدودا ۶ سال می باشد.
  • تصادفی نبودن صندلی کودک
  • نبود شکستگی و ترک در آن
  • قدیمی نبودن و چک کردن تاریخ انقضا قبل از خرید

ترفند های خرید صندلی برای کودکان

کودکان از مهم ترین ثمره های زندگی می باشند از این رو بهتر است از آن ها به خوبی نگهداری و مراقبت نمایید. در ادامه می توانید لیست سیسمونی نوزاد و  راهنمای خرید کلیه لوازم سیسمونی نوزاد را مشاهده نمایید و اطلاعات خود را در این زمینه ها افزایش دهید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو