ارتش هولیگان های ولادیمیر پوتین؛ استخدام طرفداران سرسخت فوتبال برای نبرد در اوکراین

ارتش هولیگان های ولادیمیر پوتین؛ استخدام طرفداران سرسخت فوتبال برای نبرد در اوکراین


منبع: روزیاتو

12

1401/9/12

16:18


ارتش هولیگان های ولادیمیر پوتین؛ استخدام طرفداران سرسخت فوتبال برای نبرد در اوکراین

ارتش هولیگان های ولادیمیر پوتین؛ استخدام طرفداران سرسخت فوتبال برای نبرد در اوکراین

ولادیمیر پوتین در تلاش برای تامین نیروی جنگی خود به سربازگیری از هولیگان های فوتبال روی آورده است. این آشوبگران مشهور در قالب یگان ایربورن ۱۰۶اُم که در شهر تولا در ۱۲۵ مایلی جنوب مسکو قرار دارد، همانجایی که تیم اف سی تولا آرسنال بازی می کند، تحت آموزش قرار دارند. تصاویر منتشر شده، از این سربازان جدید رونمایی می کند که گفته می شود از میان طرفداران خشن و هولیگان فوتبال گردآوری شده اند. این اتفاق در شرایطی رخ می دهد که ولودیمیر زلنسکی، رییس جمهور اوکراین مدعی شده است که روسیه تا پایان سال ۱۰۰,۰۰۰ سرباز جدید را به نبرد اوکراین فرستاده و «خدا می داند که چند مزدور دیگر کشته خواهند شد».

زلنسکی در سخنرانی شبانه خود مدعی شد که نبرد سنگین در دونتسک- به ویژه در اطراف شهر باخموت- ادامه خواهد داشت، جایی که به گفته وی صدها روسی هر روز کشته می شوند. زلنسکی در سخنرانی خود گفت: «ما در حال دفاع هستیم و مهم تر اینکه به دشمن اجازه نمی دهیم تا نیاتشان را پیاده کنند. آن ها گفتند که دونتسک را تصرف خواهند کرد- در بهار، تابستان، پاییز. در همین هفته، زمستان هم تازه شروع شده است. امسال، روسیه صدها هزار نفر از سربازهایش و خدا می داند چند نفر از بسیار مزدورهایش را کشته شده خواهد دید. و اوکراین مقاوم خواهد ایستاد. دنیا تمام تلاشش را خواهد کرد تا اطمینان حاصل کند که هرکس که مقصر این جنگ جنایتکارانه است به پای میز عدالت آورده شود».

اوکراین مدعی است که روسیه تاکنون بیش از ۹۰,۰۰۰ نفر از نیروهایش را در کمی بیش از ۹ ماه جنگ اوکراین از دست داده است و روزانه ۴۵۰ سرباز دیگر نیز کشته می شوند. اما این عدد به صورت مستقل تایید نشده و برآوردهای غربی ها نشان می دهد که تلفات روسیه کمتر از این عدد بوده است. مارک میلی، رییس ستاد نیروهای نظامی ایالات متحده اوایل ماه گذشته گفته بود که روسیه قطعاً بیش از ۱۰۰,۰۰۰ سرباز کشته و زخمی داده است بدون اینکه تعداد کشته ها را مشخص کند. باور عمومی بر این است که تعداد زخمی ها در هر جنگی سه برابر تعداد کشته شدگان است و بدین ترتیب بر اساس برآورد صورت گرفته توسط مقامات آمریکایی، روسیه دستکم ۳۰,۰۰۰ سرباز خود را تاکنون در اوکراین از دست داده است.

روسیه اما مدعی شده که تاکنون تنها ۶,۰۰۰ سربازش کشته شده اند اگر چه روسیه توانسته کشته شدن دستکم ۹,۳۰۰ سرباز روسی را از طریق اعلان های عمومی دولت روسیه تایید کند. تلفات بالای نیروها در نبرد اوکراین باعث شده که پوتین از لحاظ سرباز در مضیفه باشد و در ماه سپتامبر دستور بسیج عمومی برای جذب ۳۰۰,۰۰۰ نیروی جدید را داد. در کنار آن، نیروهای مزدور واگنر نیز از زندان های روسیه با قول بخشش عمومی بعد از شش ماه نبرد در اوکراین به استخدام سرباز پرداخته اند. اکنون به نظر می رسد که پوتین دست به استخدام ۲۵۰ نفر برای تامین نیروی لازم برای بزرگ ترین کارخانه تولید تانک این کشور زده است تا قدرت آتش خود در اوکراین را تقویت کند.

این خلافکاران شناخته شده در کارخانه اورالواگونزاوود به کار گرفته خواهند شد، بعد از اینکه مقامات روسی بارها از سرعت پایین در تولید تانک شکایت کرده بودند. این کارخانه به صورت ۲۴ ساعته مشغول به کار است اما هنوز نتوانسته تعداد تانک های لازم برای میدان نبرد را تامین کند. دمیتری مدودف، رییس جمهور سابق روسیه و از حامیان سیاسی نزدیک به پوتین به روسای کارخانه های تسلیحات نظامی هشدار داده است که در صورت نرساندن به موقع تسلیحات نظامی به سربازان روسی در حال جنگ در اوکراین، به دادگاه کشانده خواهند شد. روسیه تعداد زیادی از تانک هایش را در دونباس و عملیات شکست خورده اش در نبرد برای تصرف کی یف از دست داده است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو