اکتشاف و بازگشایی غار روستای چهرقان نیازمند اعتبار است

منبع: همگردی

13

1401/9/12

17:02


ایسنا/ براساس آخرین خبر و گزارش های بدست رسیده، اکتشاف و بازگشایی غار روستای چهرقان نیازمند اعتبار است.

دکتر علی اکبر کریمی، نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی در نشست صمیمی فعالان گردشگری استان مرکزی با وزیر میراث فرهنگی با اشاره به اینکه در پیگیری مسائل و مشکلات میراث فرهنگی استان، دعوت از وزیر میراث فرهنگی صورت گرفت، اظهار کرد: در دولت سیزدهم ضمن طرح مشکلات، از وزیر میراث فرهنگی برای عدم حضور در استان گلایه شد که خوشبختانه به سرعت در استان حاضر شدند، البته تصمیم بر این بود که فرصت مفصل به اراک داده شود که امیدواریم این حضور بتواند چالش ها و ظرفیت های گردشگری و صنایع دستی و میراث فرهنگی اراک را پوشش بدهد.

وی بیان کرد: امید است که مجموعه وزارتخانه به کمک مجموعه تلاشگران عرصه گردشگری بیاید. همچنین در حوزه صنایع دستی و رشته های مختلف بویژه در حوزه فرش دارای سابقه تاریخی طولانی و طرح های فاخری هستیم. فرش ساروق شهره جهان است، بناهای تاریخی بسیاری نیز در استان وجود دارد که بازار تاریخی اراک در بین آنها منحصر بفرد است و کاروانسراهای دیدنی نیز در استان وجود دارد.

کریمی تصریح کرد: استان مرکزی اگرچه به عنوان پایتخت صنعتی کشور شهره است اما ظرفیت های گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی دارد و امید است که این سفر زمینه ساز آشنایی بیشتر در این سه بخش شود.

وی با اشاره به اینکه خنداب و کمیجان در حوزه گردشگری شرایط ویژه ای دارند، افزود: خنداب به عنوان مازندران استان مرکزی شناخته می شود و آثار تاریخی بسیاری دارد، کمیجان نیز قلعه های تاریخی فراوانی دارد و یکی از این قلعه ها، قلعه بهادری است.

کریمی اضافه کرد: یک غار طبیعی در کنار روستای چهرقان وجود دارد که مشابه غار علیصدر است اما اکتشاف و بازگشایی آن نیازمند سرمایه گذاری است که امید است اعتباری در این راستا به غار اختصاص یابد.

کریمی اضافه کرد: در شهرستان خنداب تالاب آقگل وجود دارد که در مرز شهرستان خنداب و ملایر واقع شده و می تواند جاذبه گردشگری خوبی باشد، اما زیرساختهای مناسب مانند جاده برای دسترسی به آن فراهم نیست و لازم است که زیرساختهای لازم برای این تالاب مهیا شود.

وی بیان کرد: در مرکز استان، مجموعه تفریحی امیرکبیر وجود دارد که تقریبا بزرگترین و مهمترین مجموعه اقامتی و تفریحی استان است که سرمایه گذاری سنگینی در این مجموعه صورت گرفته و برنامه های ویژه از جمله چندین سالن سینما را در دست اجرا دارد که باید حمایت مادی از آن صورت گیرد.

اکتشاف و بازگشایی غار روستای چهرقان نیازمند اعتبار است

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو