تاکید بر لزوم توجه وزارت میراث فرهنگی به کادرسازی و حفظ فضاهای گردشگری

منبع: همگردی

14

1401/9/12

20:31


ایسنا/ براساس آخرین اخبار بدست آمده، تاکید بر لزوم توجه وزارت میراث فرهنگی به کادرسازی و حفظ فضاهای گردشگری صورت پذیرفت.

آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در دیدار با وزیر میراث فرهنگی ضمن اعلام آمادگی همه جانبه در راستای توسعه زیرساختها و روابط و همکاری های بین المللی اظهار کرد: در راستای توسعه روابط و ارتباطات بین المللی و همکاری با مرزها باید تلاش ویژه صورت گرفته و این مهم باید مورد توجه دولت قرار بگیرد، همه باید بسیج شوند تا روابط بین المللی بویژه با عراق توسعه یابد.

وی با اشاره به توسعه در برنامه هفتم افزود: سیاست هایی که در برنامه هفتم وجود دارد در بخش صنایع دستی و گردشگری باید با جدیت دنبال شود، برش استانی آن نیز باید مورد توجه ویژه باشد و سهم بخش گردشگری با جدیت در تمام استانها دنبال شود.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: میزان تحقق شاخص های برنامه پنجم و ششم نیز باید بررسی شود تا دریابیم شاخص ها در چه وضعیتی قرار دارند.

دری نجف آبادی ادامه داد: استان مرکزی طرفیت های خوبی دارد و هر کدام از شهرستان های ظرفیت ارزشمندی هستند که در راس این ظرفیت ها بیت امام خمینی در خمین است؛ به مناسبت هفته خمین برنامه ریزی هایی صورت گرفته که می طلبد وزارتخانه نیز در این رابطه همکاری و مساعدت لازم را داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: شخصیت های بزرگی در این استان پرورش یافته اند. لذا در راستای برگزاری یادبودها و سالگردها و... در تهیه اسناد و مدارک، میراث فرهنگی می تواند همکاری و مساعدت خوبی داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی ادامه داد: استان مرکزی در تمام حوزه های صنایع دستی و گردشگری و میراث فرهنگی طرفیت های فوق العاده ای دارد. برخی روستاها در حوزه بومگردی باید مورد توجه قرار گیرند، چرا که ظرفیت های خوبی محسوب می شوند.

وی با تاکید بر لزوم کادرسازی در وزارتخانه میراث فرهنگی افزود: در این راستا باید شبکه ای از نخبگان و مهندسین و ...ایجاد شود. همچنین حفظ فضاهای گردشگری و فرهنگ سازی و صادرات صنایع دستی و ارتباطات بین المللی نیز همواره باید مورد توجه و در دستور کار قرار گیرد.

زیرساخت لازم برای گردشگری در استان مرکزی وجود ندارد

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: استان مرکزی علیرغم پتانسیل های بسیار در حوزه صنایع دستی و گردشگری، در دولت گذشته و فعلی مورد کم لطفی قرار گرفته است.

محمدحسن آصفری ادامه داد: ظرفیت های بزرگی در این حوزه در استان وجود دارد که به آنها توجه نشد. در حالی که این ظرفیت ها می توانند در راستای اقتصاد مقاومتی و ایجاد اشتغال سرمایه خوبی باشند.

وی ادامه داد: تالاب میقان یکی از این ظرفیت هاست که هیچ برنامه ای از سوی متولیان برای این ظرفیت تدوین نشد در حالیکه می تواند ظرفیت و جاذبه گردشگری مناسبی برای استان باشد.

آصفری همچنین با اشاره به بازار اراک، اختلاف بین اوقاف و میراث فرهنگی و بخش خصوصی را از دلایل عدم توجه به این مکان تاریخی عنوان کرد و گفت: تالاب خنداب نیز رها شده و برای امامزادگان 72 تن نیز برنامه خاصی وجود ندارد. از طرفی شهرستان کمیجان با توجه به وجود روستای وفس که قدمت بالایی نیز دارد، کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه زیرساخت لازم برای گردشگری در استان وجود ندارد گفت: فرودگاه اراک به سبب نزدیکی به تهران مورد استقبال نیست و مطالعات راه آهن اراک نیز برای دو خطه شدن انجام شده است، اما چون همانند استان قم نفوذ نداشتیم، نتوانستیم این کار را انجام دهیم، در حالیکه اگر زیرساختهای استان مورد توجه قرار گیرد ظرفیت های خوبی برای استان محسوب می شود.

تاکید بر لزوم توجه وزارت میراث فرهنگی به کادرسازی و حفظ فضاهای گردشگری

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو