کلیسای جامع وارنا با سبک معماری گوتیک

کلیسای جامع وارنا با سبک معماری گوتیک


منبع: آرگا

13

1401/9/12

21:11


کلیسای جامع وارنا که یکی از زیباترین کلیساهای تاریخی در بلغارستان است، اهمیت زیادی برای گردشگران دارد. این کلیسا دارای ۶ گنبد بلند بوده و در ناقوس آن می توانید از چشم اندازهای زیبای وارنا بازدید کنید و شهر را زیر پای خود مشاهده نمایید.

اگر علاقمند به سبک معماری های گوتیک هستید، می توانید سری به این کلیسای تاریخی و زیبا بزنید. کلیسای جامع وارنا از مهم ترین سازه های تاریخی بوده که شما می توانید از آن بازدید کنید. این کلیسا دارای شکو و عظمت زیادی در معماری است. اهمیت این بنا به دلیل معماری ویژه و چشم اندازهای زیبای آن می باشد.

نمای بیرونی کلیسای وارنا

کلیسای جامع وارنا

این کلیسا نه تنها معماری جالبی دارد بلکه با وجود ویژگی های مهم دیگری مورد توجه گردشگران است. این بنا دارای ۱۳۳ پله بوده و مناظر زیبا و دل انگیزی برای گردشگران دارد. این کلیسا امروزه یکی از جاذبه های توریستی در بلغارستان بوده که از جذابیت های آن بازدید خواهید کرد. این کلیسا از بهترین مکان های دیدنی وارنا محسوب می شود.

کلیسای تاریخی وارنا

بررسی معماری کلیسا:

این کلیسای دیدنی و تاریخی به عنوان کلیسای شش گنبد نیز شناخته می شود. معماری این بنا بسیار جالب توجه بوده و تاریخ سرنوشت سازی در این بنا مشاهده می شود. یکی از مهم ترین عواملی که معماری این بنا را برجسته کرده است، وجود پله های متعدد می باشد. شهر وارنا به دلیل وجود ساختمان های مذهبی متعدد اهمیت دارد.

کلیسای جامع وارنا

مساجد این شهر مهم ترین شاهکارهای تاریخی و مذهبی هستند. این کلیساها در قرون وسطی نیز اهمیت زیادی داشته اند. کلیسای جامع وارنا اثر مهم و قدرتمندی است. این بنا امروزه به عنوان یکی از بزرگ ترین کلیساهای جامع ارتدوکس شناخته می شود. این بنای تاریخی متعلق به قرن ۱۹ است. ساخت این بنا ۶ سال طول کشیده و افتتاح این بنا نیز به سال ۱۸۸۶ باز می گردد.

معماری کلیسای وارنا

نمای کلیسا:

این بنای تاریخی نمایی سنگی داشته و پنجره های آن بسیار بزرگ است. ۶ گنبد مسی باشکوه نیز در این بنا به کار رفته که شکوه و عظمت زیادی دارد. پروژه این کلیسا با الگوبرداری از معبد کاخ پیترهوف انجام شده است. این بنا به وسیله یک معمار هنرمند و توانا با نام اودسیایی انجام شد. شما در سفر به بلغارستان امکان بازدید از این بنای تاریخی را خواهید داشت.

معماری درونی کلیسای وارنا

وارنا را زیر پای خود ببینید:

برج ناقوس یکی از هیجان انگیزترین بخش های این سازه به شمار می آید. این برج ارتفاع ۳۸ متری داشته و در سال ۱۹۴۱ تا ۱۹۴۳ به وسیله معماری با نام استفان پاپوا بنا شد. برای اینکه به این برج بروید و از ارتفاع آن بتوانید، شهر زیبای وارنا را زیر پای خود مشاهده کنید، باید حدود ۱۰۰ پله مارپیچی را بالا بروید.

کلیسای وارنا

نمای بیرونی این بنا نیز به شکل خلاقانه ای طراحی شده است. نقاشی های دیواری و پنجره های بزرگ آن بسیار دیدنی تر هستند. برای ساخت این بنا نیز از مصالح مهمی استفاده شده است. این کلیسا دارای سه محراب بوده و هر یک از آن ها معماری ویژه ای دارند.

شما می توانید با مراجعه با لینک های مقابل کلیسا بلاپایس و کلیسای لاس لاخاس با اطلاعات و جاذبه های بیشتری از این کلیساهای مطرح جهان آشنا شوید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو