کاردستی آویز دکور برای چیدمان متفاوت خانه

کاردستی آویز دکور برای چیدمان متفاوت خانه


منبع: کاغذ رنگی

10

1401/9/12

21:24


شاید برای شما هم جالب باشد که دیوار خانه را با آویز دکوری که خودتان ساخته اید تزیین کنید. فقط کافیست چند مهره رنگارنگ را نخ کنید و با ادامه مسیری که در این مطلب آموزش می‌دهیم یک آویز دکوری بسازید.

کاردستی آویز دکور برای چیدمان متفاوت خانه

اگر شما هم از تزیینات دیواری ذوق می‌کنید و آویزهای رنگارنگ را می‌پسندید، ساخت این کاردستی آویز دکور را برای دیوارهای اتاقتان امتحان کنید. آویز دکوری که امروز در کاغذ رنگی باهم می‌سازیم، یک کاردستی خیلی ساده و سرگرم‌کننده است.

شما می‌توانید با وسایل کم و مقدار زیادی علاقه و خلاقیت، شکل‌های متنوعی از این آویزها را درست کنید.

وسایل موردنیاز

  • سیم مفتول

    سیم
  • نخ ماهی‌گیری یا نخ نامرئی
  • رنگ اکریلیک

    رنگ اکریلیک
  • ۱ عدد
    نی یا شاخه چوبی باریک
  • مهره‌های رنگارنگ
  • پلاک برگ چوبی دکوری
  • قلم مو

    قلم‌مو
  • قیچی

    قیچی

مراحل ساخت کاردستی آویز دکور

شما می‌توانید کاردستی آویز دکوری را با امکانات خیلی ابتدایی و تقریبا طی ۱۰ دقیقه بسازید. البته ایده‌های گوناگونی برای تزیین یا شخصی‌سازی این آویزها وجود دارد که احتمالا با شروع ساخت کم‌کم به‌ذهنتان می‌رسد. در این‌جا یک مدل ساده را می‌بینید که برای تغییر در جزئیاتش دست‌تان باز است.

۱. رنگ‌آمیزی برگ دکوری

اول برگ تزیینی چوبی را با یک قلم‌مو رنگ‌آمیزی کنید. مطمئن شوید رنگ اکریلیک به همه قسمت‌های برگ مثل گوشه‌ها و برآمدگی‌های کوچک و همه نقاطی که دسترسی به آن‌ها کمی سخت به نظر می‌آید، رسیده است.

رنگامیزی پلاک برگ دکوری

حالا برگ را روی یک کاغذ کنار بگذارید تا کاملا خشک شود. اگر زودتر از موعد برگ را بردارید همه کاردستی آویز دکور خراب می‌شود.

تکمیل رنگامیزی پلاک برگ

۲. نخ‌کردن مهره‌ها کاردستی آویز دکور

حالا باید مهره‌های رنگی را نخ کنید. برای این کار می‌توانید مثلا چهار رشته مهره داشته‌ باشید و هر دو رشته را در یک طرح و اندازه دربیاورید. البته این ایده کاردستی ماست و شاید شما شکل دیگری را ترجیح دهید.

نخ کردن مهره های آویز دکوری

کنار این دو رشته کوتاه می‌توانید برای جذابیت بیشتر کار یک رشته طولانی‌تر برای وسط کاردستی آویز دکور بسازید. البته انتخاب شکل و طول مهره‌ها کاملا سلیقه‌ای است.

ساخت رشته های آویز

در آخر کار، برگ چوبی را به آویز بلندتر اضافه کنید تا شکل مهره‌ها کاملا درست شود.

آویزان کردن پلاک با نخ

برای بستن سر نخ کاردستی آویز دکور هم بهتر است از گره معمولی استفاده نکنید؛ چون یک گره ساده احتمالا به‌ راحتی از میان سوراخ مهره‌ها به بیرون سُر می‌خورد.

برش اضافه نخ ها

بنابراین برای جلوگیری از چنین اتفاقی بهتر است اول یک گره قلاب‌مانند به سر نخ بزنید و بعد دو مهره اول را تا گلوگاه این قلاب بالا بیاورید. مطمئن شوید همه مهره‌ها بعد از این گره کاملا محکم سرجای‌ خود ایستاده‌اند.

رشته های آویز با مهره ها

۳. ساخت چوب آویز

برای درست کردن چوب کاردستی آویز دکور سیم را اول به یک سر چوب چند بار محکم حلقه کنید. همه قدرتتان را به کار بگیرید تا سیم کاملا به دور چوب بسته شود.

ساخت پایه آویز دکوری

حالا سیم فلزی را به سمت دیگر چوب بکشید ولی قبل از حلقه‌کردن در طرف دیگر، وسط سیم را به‌شکل یک آویز شل و حلقه‌مانند دربیاورید.

پیچاندن سیم مفتول به شاخه چوب

وقت آن است سیم را دور سر دیگر چوب کاردستی آویز دکور محکم بپیچید و اضافه آن را با قیچی مناسب ببُرید.

برش اضافه سیم مفتول

۴. اضافه‌کردن مهره‌ها به کاردستی آویز دکور

آویزهای مهره را به نخ روی چوب وصل کنید. در این مرحله باید طوری آویزها را کنار هم بچینید که دو آویز کوتاه‌تر در دو طرف، آویزهای متوسط بعد از آن‌ها و آویز بلندتر دقیقا وسط کاردستی آویز دکور قرار بگیرد.

اتصال رشته های آویز به پایه

بعد از آن با یک قیچی قسمت‌های اضافی نخ را ببرید.

برش اضافه های نخ

به‌همین سادگی، آویز دکوری شما آماده می‌شود. شما می‌توانید آن را روی دیوار، بالای پنجره‌ها یا در خانه‌های قدیمی، از ارسی‌ها آویزان کنید.

کاردستی آویز دکوری

شما می‌توانید ایده‌های قشنگ و متنوعی هم به‌ کار ببرید. مثلا آویزان‌کردن تکه‌های آینه پایین مهره‌ها یا استفاده از چوب کمانی‌شکل جزو کارهای خلاقانه و جذاب برای ساخت کاردستی آویز دکور هستند.

اگر شما هم این دکور زیبا را درست کردید، نظرتان را درباره آن بگویید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو