رتبه‌بندی بهترین شخصیت‌های سریال The Walking Dead؛ ۱۵ شخصیت برتر دنیای مردگان

رتبه‌بندی بهترین شخصیت‌های سریال The Walking Dead؛ ۱۵ شخصیت برتر دنیای مردگان


منبع: روزیاتو

14

1401/9/12

22:01


رتبه‌بندی بهترین شخصیت‌های سریال The Walking Dead؛ ۱۵ شخصیت برتر دنیای مردگان

رتبه‌بندی بهترین شخصیت‌های سریال The Walking Dead؛ ۱۵ شخصیت برتر دنیای مردگان

سریال درام حماسی The Walking Dead از شبکه AMC به طور رسمی بعد از ۱۲ سال و ۱۱ فصل به پایان رسید، دورانی که مخاطبان با صدها شخصیت آشنا شدند که اکثر آن ها نتوانستند تا پایان زنده بمانند. مملو از شخصیت های متعدد با پیشینه ها و اتحادهای متفاوت، بزرگ ترین جذابیت و کشش سریال The Walking Dead همیشه، مانند دیگر سریال های محبوب و باکیفیت، انسان هایی بودند که در مرکز داستان قرار داشتند.

15 شخصیت برتر سریال The Walking Dead

و در حالی که تغییرات مداوم شخصیت ها می تواند گاهی اوقات ناخوشایند و خسته کننده باشد اما این سریال هرگز در ورود شخصیت های جذاب چیزی کم نداشت. با داشتن این موضوع در ذهنمان، از معاون کلانتری جنگجو و سرسخت که همه چیز را آغاز کرد تا بازماندگان مختلف و شخصیت های محبوبی که به جزیی از فرهنگ عامه تبدیل شدند، در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با بهترین شخصیت های سریال The Walking Dead به ترتیب رتبه بندی شده آشنا کنیم.

15 شخصیت برتر سریال The Walking Dead

۱۵- فیلیپ «فرماندار» بلیک

مدت حضور: از فصل سوم تا پنجم (۱۹ اپیزود)

فرماندار اولین شخصیت شرور تمام عیاری بود که ریک و گروهش با آن مواجه شدند؛ رهبر مرموز جامعه خودش که تلاش های او برای نابودی و بدنام کردن بازماندگان اصلی داستان باعث شد این واقعیت آشکار شود که زندگان بزرگ ترین تهدید دنیای جهان هستند و نه مردگان. فیلیپ بلیک با شخصیتی بی احساس و به شدت سوء استفاده گر و فریبکار، با کوچکترین مخالفتی کنار نیامده و ثبات شخصیتی نداشت و به همین خاطر در کسری از ثانیه برای از بین بردن هر گونه مخالفت و دشمنی دست به کار شده و به هر ابزاری برای نشان دادن و تحکیم قدرتش متوسل می شد. تماشای اینکه وی مردمش را به سمت جنگی غیرضروری می برد باعث شد که شخصیت جذابی در دنیای داستان باشد، همانطور که بازگشتش در فصل چهارم باعث شد بازماندگان در ناامیدی و درماندگی کامل فرو بروند. حتی بعد از سال ها، کمتر شخصیت شروری را می توان در تاریخ سریال The Walking Dead یافت که مانند فرماندار ماندگار و ترسناک باشد. فرماندار همه چیز را برای همیشه تغییر داد.

15 شخصیت برتر سریال The Walking Dead

۱۴- آرون

مدت حضور: از فصل پنجم تا یازدهم (۷۰ اپیزود)

سریال The Walking Dead شخصیت های متعددی معرفی کرده که می توانیم آن ها را انسان هایی معمولی و آشنا بدانیم اما توصیف کامل از یک انسان معمولی دوست داشتنی بیش از هر کس دیگری به شخصیت آرون شبیه است، مردی میانه رو و خوش قلب که در دنیای جدید زامبی ها زنده مانده اما این زنده ماندن به بهای تبدیل شدن به انسانی دیگر تمام شده است. او خانه اش، دو شریک عشقی اش، یک دست و جذابیت اولیه اش را از دست داده است و در تمام این مدت قوی تر و مصمم تر شده تا با هر پیچش جدیدی که در زندگی اش رخ دهد همچنان زنده بماند و در تمام این مدت، هرگز انسانیت و میلش برای پیدا کردن صلح را از دست ندهد. او بدون ذره ای درنگ به بازماندگان وفادار بود، قوی و محبوب همگان (که روابطش با گابریل، لیدیا، جیزس و داریل به خوبی این موضوع را نشان می دهد)، تحت شرایط هولناک بسیاری قرار گرفت و هر بار سرسخت تر و بهتر از قبل باز می گشت. اینکه او بعد از این همه رنج بالاخره توانست زندگی آرامی در کنار دخترش گریسی داشته باشد بسیار رضایت بخش و خوشحال کننده بود زیرا لیاقتش را داشت.

15 شخصیت برتر سریال The Walking Dead

۱۳- آلفا

مدت حضور: از فصل نهم تا دهم (۱۹ اپیزود)

شخصیت های منفی بسیاری در سریال The Walking Dead حضور یافته اند اما هیچ کدام به اندازه آلفا، رهبر نجوا کنندگان، به شکلی منفی، لذت بخش و خطرناک نبوده است. این شخصیت که نقش او را سامانتا مورتونِ نامزد اسکار بازی کرده، بدترین چیزی است که در دنیای آخرالزمان زامبی ها می شود با آن روبرو شد. او با پوشیدن صورت مردگان و راه رفتن در میان آن ها، به طور کامل روان انسانی خود را از دست داده و امکان بازگشت به انسان قبلی را ندارد، شخصیتی دیوانه اما خطرناک و مرگبار که برای نگه داشتن سبک زندگی خود و گروهش حاضر است دست به هر کاری بزند. می توان گفت که با وارد کردن بیشترین آسیب به زندگی بازماندگان و بیش از هر کس دیگری، آلفا توانست توجه مخاطبان سریال را به خود جلب کند و سبک زندگی حیوانی اش و روابط پرتنشش با دختر رنج کشیده اش لیدیا نیز چیزی است که انسان را به فکر فرو می برد. بسیار لذت بخش بود که آلفا بدست نیگان کشته شد اما در دل خودتان خواهید گفت که کاش بیشتر در داستان سریال حضور داشت.

15 شخصیت برتر سریال The Walking Dead

۱۲- ازیکیل

مدت حضور: از فصل هفتم تا یازدهم (۴۹ اپیزود)

ازیکیل شخصیتی نبود که کسی انتظار داشته باشد موفق شود و در ابتدا نیز همین اتفاق افتاد. یک «پادشاه» کارتونی که ریاست جامعه اش را بر عهده داشت و با حال و هوایی قرون وسطایی و البته بامزه، معرفی او در فصل هفتم بسیار توهین آمیز نسبت به شعور مخاطب جلوه می کرد که تلاش سازندگان سریال برای واقعی جلوه دادن او به وضوح داشت به شکست می انجامید. اما این شرایط ناخوشایند در مورد شخصیت ازیکیل مدت زیادی دوام نداشت و به طور ویژه رابطه عاشقانه بین او و کارول و اینکه نیگان امیدهای او را نابود کرد باعث جذابیت بیشتر شخصیت ازیکیل شد. با دور شدن از شخصیت پادشاه مآبانه اش، ازیکیل به شخصیتی با عمق زیاد و محبوبیت تبدیل شد که همزمان امیدوار، دوست داشتنی و به شدت مصمم بود. ازیکیل خانه اش، پسرش، ازدواجش و تقریباً زندگی اش را از دست داد اما هرگز سست نشد. در واقع، با هر پیچش داستانی و اتفاق تلخی که برایش رخ می داد قوی تر می شد، تا آن سرنوشت مناسب پایانی به عنوان فرماندار جدید مشترک المنافع.

15 شخصیت برتر سریال The Walking Dead

۱۱- گابریل استوکس

مدت حضور: از فصل پنجم تا یازدهم (۷۳ اپیزود)

اگر می خواستید به فصل پنجم سریال The Walking Dead بازگردید و به هر یک از طرفداران سریال بگویید که گابریل- شخصیت ترسو، خائن و یک گوشت جلوی توپِ تک بعدی- به یکی از بهترین شخصیت های سریال تبدیل می شود بدون شک به شما می خندید. اما در پایان سریال این اتفاق رخ داده است. بعد از هفت فصل و بیش از ۷۰ اپیزود، گابریلِ کشیشِ سختی کشیده و جنگجو توانسته جایگاهش را در این فهرست پیدا کند و از یک شخصیت فرعی مردد و سست به یک رهبر بزرگ، جنگجویی باتجربه و یکی از سرسخت ترین بازماندگان سریال تبدیل شود. با کمک ایمانش اما همراه با تمایل به کثیف کردن دست هایش به خون زندگان و مردگان، وفاداری گابریل و رویارویی مداومش با آشوب درونی، باعث شد که گابریل منبع همیشگی درام جذاب و رشد باشد، هر چند بسیار جذاب تر بود که پیش از پایان داستان کشته می شد.

15 شخصیت برتر سریال The Walking Dead

۱۰- کارول پلتیه

مدت حضور: از فصل اول تا یازدهم (۱۱۵ اپیزود)

درک جایی که کارول پلتیه کارش را در سریال شروع کرد و پایان داستانش در فصل یازدهم بسیار دشوار است. او که از همان دوران کودکی یک مبارز تلاشگر برای بقا بود که از فصل اول در داستان حضور داشت، در ابتدا به عنوان قربانی سوء استفاده و بدرفتاری، مادری خسته و بیش از حد شیفته فرزند و کسی که به نظر می رسید به زودی خواهد مرد به مخاطب معرفی شد. اما با پیش رفتن سریال، کارول رنگ های واقعی خود را نشان داد و از یک روح گمشده پر از خشم به یک بازمانده توانمند تبدیل شد که برای نجات و دفاع از خانواده ای که تازه یافته بود هر کاری می کرد. او به یک تک تیرانداز کارکشته، قاتلی بی رقیب و مبارزی چنان هولناک تبدیل شد که تماشای تلاش های او برای زنده ماندن خود و گروهش گاهی اوقات ترسناک می شد. با بازی ملیسا مک براید، کارول به شکلی تراژیک چهار فرزند و تعداد زیادی از دوستانش را از دست داد اما همیشه با تاریک ترین نیروهای اطرافش می جنگید. بی باک و مهربان، کارول بدون اشتباه و نقص نبود اما نقص های قابل درکش باعث شده بود که سریال The Walking Dead بدون این شخصیت یک بازنده مطلق بود.

15 شخصیت برتر سریال The Walking Dead

۹- هرشل گرین

مدت حضور: فصل دوم تا چهارم و نهم (۳۳ اپیزود)

سریال The Walking Dead شخصیت های متعددی داشته که همواره منطقی و هوشیارانه صحبت کرده و تصمیم می گرفتند- گلن، دیل، کارل و جودیت- اما هیچکدام از آن ها نتوانست تاثیر و جذابیتی مانند شخصیت هرشل گرین داشته باشد. پدر مهربان و دوست داشتنی مگی و بث و مشاور مورد اعتماد ریک، دانایی و معرفت سرشار و ایمان سرسختانه به آینده بهتر باعث شد که امکان اشتباه کردن برای هرشل غیرممکن باشد، حتی در شرایطی که با خطرات و خشونت جهان مواجه می شد. اسکات ویلسون فقید و دوست داشتنی چنان گرمای پدرانه فداکارانه و لذت بخشی را در شخصیت هرشل تزریق کرده بود که وقتی فرماندار او را گردن زد، همه طرفداران سریال و کل سریال را شوکه کرد زیرا جهان داستان بدون هرشل به جایی تاریک تر تبدیل شده بود.

15 شخصیت برتر سریال The Walking Dead

۸- کارل گرایمز

مدت حضور:  فصل اول تا هشتم (۷۸ اپیزود)

کارل پیش از موعد کشته شد و باید از همین ابتدا به این نکته اشاره کنیم. در واقع او هرگز نباید کشته شده و از سریال حذف می شد زیرا پیش از مرگش، کارل با فاصله ای بسیاری یکی از بهترین و آینده دارترین شخصیت های سریال بود. به عنوان پسر ریک و لوری، کارل بخش زیادی از زندگی اش را در دوران آخرالزمان زامبی ها گذارند و در ابتدای داستان پسربچه ای کم تجربه بود که نمی توانست وحشت اطرافش را درک کند اما در ادامه به مبارزی قوی و رهبری مصمم تبدیل شد که تا آخرین لحظات زندگی اش برای نجات عزیزانش ذره ای درنگ نکرده و همیشه خودش را فدای دیگران می کرد. در دنیایی دیگر، کار می توانست لحظات پایانی سریال را به چشم ببیند اما در این زندگی باید با هر آنچه سازندگان سریال تصمیم گرفتند کنار بیاییم. کارل یکی از دوست داشتنی ترین و امیدوار کننده ترین شخصیت های سریال مردگان متحرک بود که تاثیرش بر داستان تا انتهای سریال ادامه داشت.

15 شخصیت برتر سریال The Walking Dead

۷- شین والش

مدت حضور: از فصل اول تا دوم و نهم (۲۰ اپیزود)

قرار گرفتن شین والش در میان بهترین شخصیت های سریال Walking Dead با رتبه هفتم، علیرغم اینکه وی تنها در دو فصل اول داستان حضور داشت، شاهدی بر جذابیت این شخصیت برای مخاطبان است، و اینکه چطور جان برنثال در این نقش فراموش نشدنی ظاهر شد. به عنوان نزدیک ترین دوست ریک و عشق پنهان لوری، شین به وضوح مردی سرسخت و حمایتگر بود که تا پیش از شروع آخرالزمان زامبی ها شخصیتی مثبت و دوست داشتنی بود اما زشتی ها و خشونت دنیای جدید باعث شد رفته رفته کنترل رفتارهایش را از دست بدهد. بعد از بازگشت ریک به خانواده اش و حتی پیش از آن، شین به جایگاهی که ریک در زندگی اش داشت حسادت می کرد و تلاش کرد تا جای او را به عنوان رهبر گروه بازماندگان بگیرد. در تلاش برای گرفتن جایگاهی که متعلق به ریک بود، شین به شخصیتی شیطان صفت و بیرحم تبدیل شد، چیزی که هرگز نمی خواست باشد و مرگش ثابت کرد که ریک آمادگی رویارویی کامل با وحشت های دنیای جدید را دارد. اما این پایان داستان شین نبود و غیبت او تا پایان داستان کاملاً محسوس بود.

15 شخصیت برتر سریال The Walking Dead

۶- گلن ری

مدت حضور: از فصل اول تا هفتم (۶۷ اپیزود)

گلن از همان روز اول سریال The Walking Dead را از آنِ خود کرد، مردی جوان و دوست داشتنی که میلش برای فداکاری و میل عمیقش به دور ماندن از درگیری باعث شد یکی از معصوم ترین و محبوب ترین شخصیت ها کل ۱۱ فصل سریال باشد. مردی سرسخت و جنگجو، گلن همه ویژگی های خوب یک مرد را داشت، از رابطه عاشقانه عمیق و جذابش با مگی تا وفاداری مطلقش به ریک و کل گروه و دینامیک پدر/پسری اش با دیل و هرشل. تماشای اینکه گلن از یک پسر جوان مردد اما فداکار به یک مبارز سستی ناپذیر با ذهنی قوی تبدیل می شود برای طرفداران سریال به شدت لذت بخش و به یک اندازه امیدوار کننده و تراژیک بود. تا زمان مرگ تراژیکش، گلن همانند چسبی بود که اعضای گروه را کنار یکدیگر نگه می داشت و مرگش تمام اتفاقاتی که در ادامه رخ داد را تحت تاثیر قرار داد. بدون اون، The Walking Dead دیگر هرگز آن سریال سابق نشد.

۵- نیگان

مدت حضور: از فصل ششم تا یازدهم (۶۵ اپیزود)

شاید شبیه جوکی بیرحمانه به نظر برسد که نیگان را بالاتر از گلن در فهرست بهترین شخصیت های سریال The Walking Dead قرار دهیم اما واقعیت این است که رهبر سابق ناجی ها شخصیت توسعه یافته تری داشت و رشد حماسی شخصیت او در سه فصل پایانی، یکی از بهترین دستاوردهای کل سریال است. او در ابتدا رهبر بیرحم، مغرور، بددهان و سادیستی گروهی است که به شکل خدا به او نگاه می کنند، رهبری با تمایل باورنکردنی به خونریزی و قدرت که اصلاً شخصیت محبوبی نیست تا زمانی که امپراطوری اش سقوط می کند و در طی سال ها زندانی شدن، رفته رفته به متحد شکننده هر جامعه ای تبدیل می شود که روزگاری آن را در وحشت فرو برده بود. به عنوان شخصیت منفی پشیمانی که تلاش دارد اشتباهات گذشته اش را جبران کرده و جایی در این جهان برای خود پیدا کند، نیگان یک شخصیت نیشدار، خودخواه و در نهایت قهرمان مآبانه بود که هرگز از گذشته اش فرار نکرد اما در پایان به خاطر تمام گناهان متعددی که داشت شکنجه شد و تاوان داد. امیدواریم که رشد نمادین او در اسپین آف مشترکش با مگی نیز ادامه داشته باشد.

۴- میشون

مدت حضور: از فصل دوم تا یازدهم (۹۶ اپیزود)

میشون بهترین ورود به داستان را در میان تمام شخصیت های سریال داشت و از همان ابتدا نیز به یکی از بهترین و خوش ساخت ترین شخصیت های سریال تبدیل شد. به عنوان رهبر آینده یک جامعه که سال های ابتدایی آخرالزمان را به تنهایی به گشت و گذار و فراموش کردن غم هایش بدون اعتماد به دیگران گذرانده بود، میشون از لحاظ ذهنی و روانی رسوخ ناپذیر بود اما زنی رنج کشیده و به شدت فرو رفته در اندوه از دست دادن عزیزانش که اتفاقات گذشته هرگز رهایش نمی کرد، اتفاقات تلخی که از روایت اکثرشان دوری می کرد اما همیشه تاثیر آن ها را در رفتار و زندگی اش می توان مشاهده کرد. از مهارت های غیرقابل رقابتش در کار با شمشیر تا رابطه جذاب و عمیقش با ریک، کارل، جودیث، آر جی و داریل، میشون به یک رهبر اخلاقی و مهربان گروه تبدیل شد که برای خلق یک دنیای بهتر و ایمن تر برای خانواده اش از هیچ تلاشی فروگذار نمی کرد. قوی و نمادین، می توان با اطمینان گفت که میشون یک بار دیگر در اسپین آف مورد انتظار او و ریک، دل ما را خواهد برد.

۳- مگی ری (گرین)

مدت حضور: از فصل دوم تا یازدهم (۱۰۶ اپیزود)

وقتی مگی برای اولین بار در فصل دوم و بحث برانگیز سریال وارد داستان شد، از همان ابتدا نیرویی قابل توجه بود. قدرتمند از لحاظ ذهنی و بسیار باهوش، رابطه عاشقانه اش با گلن بیش از پیش او را به شخصیت محبوب طرفداران سریال تبدیل کرد. اما با گذشت داستان، مگی همواره در حال بهتر شدن بوده و مصمم بود تا پناهگاهی امن برای خانواده اش پیدا کند در شرایطی که خود را به عنوان رهبری آینده دار ثابت می کرد، نقشی که به درستی بعد از مرگ ویرانگر گلن بدست آورد و خشم و انتقامجویی متعاقب آن که بیش از پیش تماشای شخصیت او را لذت بخش و جذاب می ساخت. سستی ناپذیر و مملو از امید به دنیایی بهتر- حتی بعد از اینکه پدر، خواهر و شوهرش را از دست داد- مهارت های رهبری بی بدیل، فقدان های ویرانگر و تراژیک و روح جنگجویی مگی از تمام شخصیت های سریال بیشتر بود و به همین خاطر است که بسیاری بر این باورند که اسپین آف مورد انتظار Dead City به خاطر حضور او، پربیننده و موفق خواهد بود.

۲- ریک گرایمز

مدت حضور: از فصل اول تا نهم و یازدهم (۱۰۴ اپیزود)

مردی که همه چیز را آغاز کرد، ریک گرایمز هشت فصل اول و بخشی از فصل نهم را در نقش موتور دراماتیک سریال به سر برد، شخصیتی که اکثریت ملودرام داستان حول محور شخصیت او رخ می داد و بیشترین تغییرات در داستان نیز به خاطر او اتفاق افتاد. با بازی بی نقص اندرو لینکلن، کلانتر دوست داشتنی داستان سریال The Walking Dead همانند یک انسان معمولی داستان را آغاز کرد، یک معاون کلانتر خوش قلب و پدری که در می یابد رویکرد صلح طلبانه اش برای زندگی، در این دنیای جدید جایی ندارد. بعد از یک سری فقدان های ویرانگر و متعدد، ریک به یک بازمانده بیرحم و مصمم تبدیل می شود که برای تضمین امنیت گروهش باید کنترل همه چیز را در دست داشته باشد. در سراسر سریال The Walking Dead، ریک نقش قهرمان، یک ضد قهرمان بی ثبات، یک مرد رمانتیک و دارای اشتباه اما پدر و شوهری مهربان و مراقب را دارد، یک رهبر جنگی و الگویی برای جامعه ای که به شکل گیری آن تلاش کرده و از نابودی نجات داده است. اگر چه با رفتن ریک از سریال در میانه فصل نهم، سریال مردگان متحرک بخش قابل توجهی از جذابیت و مخاطبانش را از دست داد اما ریک هنوز هم نماد و شناخته شده ترین چهره سریال The Walking Dead و دنیای کلی این فرانچایز است.

۱- داریل دیکسون

مدت حضور: از فصل اول تا یازدهم (۱۴۸ اپیزود)

علیرغم محبوبیت و جذابیت غیرقابل انکار شخصیت ریک، اما بهترین شخصیت سریال The Walking Dead بدون شک داریل دیکسون است، یک مسیریاب مجهز به تیروکمان که از یک مرد تنهای ستیزه جو به رهبر قهرمان و محافظ یک جامعه تبدیل می شود بدون اینکه شخصیت بدگمان و طبیعت بی اعتمادش را از دست بدهد. رشد شخصیتی داریل از یک شکارچی تندخو به دست راست ریک و در نهایت جانشین او، یکی از بزرگ ترین دستاوردهای سریال مردگان متحرک است که از گذشته پر از سوء استفاده و رنج و مشکلات او در اعتماد به دیگران برای ساخت شخصیتی مناسب دنیای جدید نهایت استفاده را می برد و همزمان شخصیتی که به خاطر این دنیای جدید به انسان بهتری نسبت به قبل تبدیل شده است. از رابطه برادرانه اش با ریک تا مراقبت های مهربانانه اش نسبت به جودیث، آر جی و لیدیا، تا غریزه بی رقیبیش برای بقا و نیاز مداومش به انتقام و مبارزه برای دوستانش، جای تعجب ندارد که داریل دیکسون هم بهترین و هم محبوب ترین شخصیت سریال The Walking Dead است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو