افزایش هزینه‌ها این بار دامن هزینه آزاد سازی مدرک تحصیلی را گرفت!

منبع: فیگار

12

1401/9/12

22:25


دانشجویان دانشگاه‌های دولتی روزانه برای انجام اپلای، باید مدرک تحصیلی خود را آزاد کنند. هزینه آزاد سازی مدرک تحصیلی در اختیار شما قرار گرفته است.

افزایش هزینه‌ها این بار دامن هزینه آزاد سازی مدرک تحصیلی را گرفت!

دانشجویان دانشگاه‌های دولتی روزانه برای انجام اپلای، باید مدرک تحصیلی خود را آزاد کنند. هزینه آزاد سازی مدرک تحصیلی در اختیار شما قرار گرفته است.

ابلاغیه‌ای که به تازگی توسط سازمان امور دانشجویان منتشر شده است، همه را شوکه کرد. براساس این ابلاغیه، دانشجویانی که قصد آزادسازی مدرک تحصیلی خود را دارند، باید از حدود ۶ میلیون تا حدود ۲۵ میلیون تومان برای هر ترم، هزینه بپردازند. این هزینه با توجه به مقطع تحصیلی متغیر است.

آزاد سازی مدرک تحصیلی

زمانی که دانشجویان دانشگاه‌های دولتی روزانه بخواهند اپلای انجام دهند، باید مدرک تحصیلی خود را آزاد کنند. دانشجویان خواهان تحصیل در خارج کشور و اخذ ویزای تحصیلی لازم است تا مدارک تحصیلی خود را آماده نمایند.

ازجمله مهم‌ترین مدارک تحصیلی برای مهاجرت مدارک مربوط به ریز نمرات و گواهینامه فارغ التحصیلی می‌باشد. دانشجویانی که در کنکور سراسری شرکت نموده‌اند و در دانشگاه‌های دولتی به صورت روزانه مشغول به تحصیل بوده‌اند باید با توجه به رایگان بودن تحصیل با ازای سال‌هایی که مشغول به تحصیل هستند و منطقه‌ای که در زمان آزمون کنکور سراسری در آن حضور داشتند، به دولت تعهد خدمت دارند و مدارک تحصیلی آن‌ها در گرو دانشگاه می‌باشد.

هزینه آزاد سازی مدرک تحصیلی

هزینه آزاد سازی مدرک تحصیلی

دانشجویانی که در مقاطع مختلف تحصیلی در دانشگاه‌های دولتی تحصیل کرده‌اند برای مهاجرت به خارج از کشور باید اقدام به آزاد سازی مدارک تحصیلی خود از دانشگاه مربوطه نمایند. برای دانشجویانی که خواهان آزاد کردن مدرک تحصیلی خود هستند سه روش به شرح زیر وجود دارد :

  • پرداخت نقدی هزینه
  • نامه عدم کاریابی
  • سابقه بیمه

شرایط آزاد سازی مدارک تحصیلی

قبل از اقدام برای آزاد کردن مدارک تحصیلی خود بر اساس سه روش بالا دانشجویان مراحل زیر را طی نمایند :

  1. اقدام به تسویه حساب کامل دانشگاه خود نمایند.
  2. سپس به وبسایت سازمان امور دانشجویان وزارت علوم مراجعه و ثبت نام نمایند.
  3. پس از ثبت نام در وبسایت سازمان امور دانشجویان وزارت علوم به قسمت لغو تعهد و آزادسازی مدرک مراجعه باید کنید.
  4. پس از بارگزاری مدارک باید بر روی گزینه های زیر طبق عکس کلیک نمایید :

شرایط آزاد کردن مدرک تحصیلی

روش دیگر آزاد کردن مدرک تحصیلی، سه روش ثبت درخواست کاریابی، پرداخت هزینه تحصیل و سپری کردن دوره تعهد است.

مدارکی که روش‌های بالا نیاز دارند:

  • سپری کردن دوره تعهد:
    • براساس نوع مدرک تحصیلی (دکتری ، کارشناسی ارشد ، کارشناسی و…) و نوع سهمیه ورود به دانشگاه (سهمیه مناطق ، شاهد، رزمندگان و…) متفاوت است.
  • پرداخت هزینه تحصیل:
    • براساس میزان سابقه کار، مدرک تحصیلی (دکتری ، کارشناسی ارشد ، کارشناسی و…) و گروه تحصیلی (فنی مهندسی ، دامپزشکی ، علوم پایه ، علوم انسانی ، کشاورزی و… ) متفاوت است.
  • ثبت درخواست کاریابی:
    • اصل و کپی شناسنامه و کارت ملی
    • اصل و کپی کارت پایان خدمت ( برای آقایان )
    • اصل و کپی گواهی موقت فارغ التحصیلی با عکس از دانشگاه مربوطه

افزایش سرسام‌آور هزینه‌های لغو تعهد خدمت آموزش رایگان

دانلود جدول هزینه آزادسازی مدرک تحصیلی

نکته مهم دیگر در این ابلاغیه، دانشجویان سنوات گذشته هستند. بنا بر اعلام سازمان امور دانشجویان مفاد این ابلاغیه شامل تمام دانشجویان و دانش‌آموختگان سنوات گذشته که قصد آزادسازی مدرک تحصیلی خود را دارند، می‌شود.

این در حالی است که دانشجویان سنوات گذشته یا در حال تحصیل، زمان آغاز تحصیل خود برای ابلاغیه‌های آینده تعهد نداده‌اند. مشخص نیست چرا هزینه‌های جدید به پای دانشجویان پیش از تاریخ اعلامی هم نوشته شده است. هنوز هیچ‌کدام از مقامات مربوط به وزارت علوم و تحقیقات درباره این ابلاغیه سازمان امور دانشجویان اظهارنظر نکرده‌اند.

بیشتر بخوانید:

هزینه آزاد سازی مدرک تحصیلی

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو