کمبودهای شدید استان مرکزی در حوزه تفریح و نشاط محسوس است

منبع: همگردی

45

1401/9/12

23:31


ایسنا/ براساس آخرین گزارش های منتشر گشته، کمبودهای شدید استان مرکزی در حوزه تفریح و نشاط محسوس است.

فرزاد مخلص الائمه، استاندار مرکزی در حاشیه بازدید از امامزاده سید احمد (ع) هزاره در جمع خبرنگاران اظهار کرد: میزبان وزیر میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی کشور هستیم و برنامه مفصل و فشرده ای را بابت مرور ظرفیت ها و فرصت ها و بررسی مشکلات و چالش ها و مسائل حوزه میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی اجرا شد.

وی افزود: در این بازدید فشرده 2 روزه، وزیر در اولین سفر خود به استان مرکزی وقت نسبتا مفصلی را به استان اختصاص داد.

استاندار مرکزی تصریح کرد: در این سفر بازدیدهایی از شهرهای دلیجان، نراق، شهرستان محلات، نیم ور و شهرستان خمین و اراک و امامزاده سید احمد (ع) هزاوه انجام شده است.

مخلص الائمه ادامه داد: موزه در حال ساخت اراک و منطقه گردشگری گردو در اراک نیز بازدید شد و تقریبا بخش عمده ای از استان مرور و تصمیمات خوبی در حوزه گردشگری استان اتخاذ شد.

وی با اشاره به مسائل مربوط به حوزه های میراث فرهنگی گفت: هماهنگی های مورد نیاز بین حوزه میراث فرهنگی و اوقاف انجام و دستوراتی صادر شد و وزیر از نزدیک در شرایط مربوط به اختلافات بین دستگاه های متعدد متولی گردشگری و میراث قرار گرفت. بر این اساس امیدواریم این سفر ظرفیت پربرکتی برای استان مرکزی داشته باشد.

استاندار مرکزی بیان کرد: این استان در حوزه گردشگری تاریخی و طبیعی و... ظرفیت های خوبی دارد ولی کمبودهای شدیدی در حوزه تفریح و نشاط در جای جای استان محسوس است. مواردی نیز در دیدار چهره به چهره با مردم گفت و گو شد و باید یک کار با شتاب در این حوزه توسط شهرداری ها و مجموعه حوزه گردشگری انجام شود.

وی ادامه داد: امیدواریم برخی مسائلی که به گره های قدیمی تبدیل شده با استفاده از طرفیت استانی برطرف شود. واقعیت این است که بسیاری از این مشکلات قدیمی هستند و رفع آنها نیازمند تصمیماتی در سطح ملی است.

وی افزود: در سفر هیئت دولت به استان مرکزی منابعی برای حوزه مرمت آثار تاریخی مصوب شد اما مسلما این ارقام کفایت نمی کند.

کمبودهای شدید استان مرکزی در حوزه تفریح و نشاط محسوس است

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو