هزینه عمل بینی ۱۴۰۱

منبع: گهر

19

1401/9/13

00:50


شرایط و عوامل متعددی وجود دارد که هزینه عمل بینی را تخمین می زند. رینوپلاستی یا عمل بینی یکی از رایج ترین و محبوب ترین عمل های جراحی زیبایی در سراسر دنیا است. در طی عمل بینی، قسمت های خاصی از آن را مانند استخوان و غضروف تغییر می دهند تا با سایر قسمت های صورت سازگارتر شود. در این بخش از گهر به بررسی کامل هزینه جراحی بینی ۱۴۰۱ خواهیم پرداخت.

هزینه جراحی بینی ۱۴۰۱

هزینه عمل بینی ۱۴۰۱, جدید ۱۴۰۱ -❤️ گهر

هزینه عمل بینی چقدر است ؟ (سال ۱۴۰۱ )

* هزینه جراحی بینی گوشتی با توجه به مهارت و تجربه پزشکی که انتخاب می کنید، متفاوت است و عمدتا بیشتر از هزینه عمل بینی استخوانی خواهد بود.*

هزینه عمل بینی بین ۱۵ الی ۳۰ میلیون تومان می باشد.

بینی یکی از مهم ترین اجزای صورت است که تاثیر زیادی در زیبایی ظاهری دارد و هرگونه مشکل در این اندام می تواند علاوه بر مشکلات جسمی، مشکلات عملکردی مانند مشکلات تنفسی را نیز برای افراد به همراه داشته باشد.افرادی که از فرم بینی خود ناراضی هستند، انحرافات و شکستگی‌ های ناشی از جراحات دارند یا از مشکلات مادرزادی رنج می‌ برند، ممکن است از جراحی زیبایی بینی یا رینوپلاستی بهره ببرند.

یکی از مهم ترین و اصلی ترین سوالاتی که افراد در جلسه های مشاوره می پرسند ، هزینه عمل بینی می باشد که به طور حتم موضوع بسیار مهمی می باشد و جراح مجربی که هزینه مناسبی را ارائه دهد و نتایج طبیعی را تضمین کند ملاک انتخاب افراد خواهد بود. در ادامه قصد داریم شما را با هزینه عمل بینی در سال ۱۴۰۱ آشنا کنیم با ما همراه باشید .

هزینه عمل بینی در تهران

رینوپلاستی یکی از جراحی های زیبایی است که با هدف تغییر و اصلاح فرم و ظاهر بینی، رفع مشکلات تنفسی، رفع نواقص یا جراحات مادرزادی انجام می شود و هر ساله تعداد افرادی که قصد انجام این عمل زیبایی را دارند افزایش می یابد. افزایش یافته است. از آنجایی که هر تغییر جزئی در شکل بینی منجر به تغییرات قابل توجهی در ظاهر صورت می شود و بینی عضوی بسیار حساس است، انجام این جراحی توسط پزشک مجرب و حاذق بسیار حائز اهمیت است.

اما اغلب علاوه بر انتخاب جراح، هزینه رینوپلاستی نیز برای افراد مهم است و باید در نظر داشت که انجام جراحی بینی با هزینه کمتر ممکن است عواقبی داشته باشد و در مواردی افراد نیاز به جراحی ترمیمی و ثانویه برای برداشتن داشته باشند.

نقایص باقی مانده از جراحی اولیه، که ممکن است هزینه های اضافی را به همراه داشته باشد. توصیه ما اکیدا این است که اگر تصمیم به انجام جراحی زیبایی بینی دارید، به جای صرف هزینه جراحی، بر انتخاب یک جراح مجرب تمرکز کنید. هزینه رینوپلاستی به عواملی مانند تغییر شکل ​​تیغه بینی، پولیپ، شکستگی یا مشکلات تنفسی کاملا بستگی دارد و به طور کلی هزینه جراحی بینی زمانی که جراحی برای اصلاح وضعیت انجام می شود، افزایش می یابد.

هزینه عمل بینی گوشتی :

در بینی های از نوع گوشتی، پوست ضخیم روی بینی و پره های بینی پهن تر از بینی های دیگر است  و بیشتر غضروف های اضافی در نوک بینی ایجاد می شود که فرآیند جراحی را حساس و پیچیده می کند. از آنجایی که در این روش غضروف برداشته می شود و انعطاف پذیری بیشتری دارد، ممکن است بینی به شکل قبلی خود برگردد و جراحی باید توسط جراح مجرب انجام شود. بنابراین هزینه جراحی بینی گوشتی بسته به مهارت و تجربه پزشکی که انتخاب می کنید متفاوت است و به طور کلی از هزینه جراحی بینی استخوانی بیشتر  می باشد .

هزینه عمل بینی استخوانی :

بینی های استخوانی غضروف و استخوان های بسیار قوی دارند، پوست بینی در بینی های از نوع استخوانی نازک تر است و برجستگی روی پل بینی قابل مشاهده است و افرادی که بینی استخوانی دارند پس از جراحی تغییرات زیادی را تجربه خواهند کرد. در مورد هزینه جراحی بینی باید گفت که هزینه نهایی با اعمال تغییرات لازم در استخوان و رفع برجستگی بینی تعیین می شود.

هزینه عمل بینی فانتزی یا عروسکی :

تقریباً همه خانم ها تمایل به داشتن بینی های فانتزی یا عروسکی دارند، اما این سوال پیش می آید که آیا هزینه جراحی بینی فانتزی نسبت به سایر طرح ها بیشتر است؟ بینی های فانتزی طرحی است که در آن علاوه بر تلاش برای حفظ تناسب اندازه و شکل بینی با سایر قسمت های صورت، نوک بینی کمی بالاتر از حد معمول و قوس بینی کمی بالاتر از حد معمول باشد. طبیعی است پشت بینی کمی بزرگتر است.

اما هزینه عمل بینی عروسکی به شرایط مختلفی نیز بستگی دارد، در واقع هر چه عمل بینی پیچیده تر و طولانی تر باشد، هزینه آن نیز بیشتر می شود. همچنین هزینه دستمزد پزشک یکی دیگر از عوامل موثر بر هزینه جراحی بینی فانتزی است.بنابراین برای کسب اطلاعات دقیق از قیمت این نوع عمل باید به صورت حضوری با بهترین پزشک در این زمینه مشورت کنید تا پس از انجام معاینات لازم از هزینه نهایی مطلع شوید.

هزینه عمل انحراف یا پولیپ بینی :

رینوپلاستی یا سپتوپلاستی یک عمل جراحی موثر با هدف صاف کردن و اصلاح انحراف تیغه بینی است. در واقع این نوع جراحی را می توان یک جراحی درمانی دانست که می تواند به عنوان یک عمل کمکی برای جراحی بینی یا رینوپلاستی انجام شود.رینوپلاستی به طور کامل جریان هوا در بینی و تنفس را بهبود می بخشد و اگر عدم تقارن اصلاح شود و استخوان و غضروف اضافی بینی برداشته شود به زیبایی بینی و صورت کمک می کند. .

در واقع، در انجام عمل جراحی انحراف بینی، با انجام برش، جابجایی، تعویض غضروف یا استخوان، کج شدن بینی به طور کامل از بین می رود. البته باید در نظر داشته باشید که برای گرفتن نتیجه ایده آل و مطلوب از این جراحی باید به بهترین متخصص در این زمینه مراجعه کنید تا تجربه کافی در این زمینه داشته باشید.اما هزینه رینوپلاستی تنها با معاینه توسط متخصص تعیین می شود، زیرا هزینه جراحی بینی و یا حتی هزینه جراحی بینی به عوامل مختلفی بستگی دارد که در زیر تا حدی به شرح آنها می پردازیم:

  • آیا جراحی بینی همزمان با عمل انحراف بینی انجام می شود؟
  • آیا انجام جراحی پولیپ بینی در جراحی بینی ضروری است؟
  • مدل بینی بیمار گوشتی است یا استخوانی؟
  • آیا در حین عمل جراحی سینوس نیز باید انجام شود؟

همچنین توجه داشته باشید که از آنجایی که جراحی زیبایی بینی نوعی درمان است، بخشی از هزینه آن با تایید پزشک توسط شرکت های بیمه تامین می شود.

هزینه عمل ترمیمی بینی:

در برخی از مواقع برای بیمار این مشکل ممکن است پیش بیاید که از نتیجه عمل جراحی زیبایی بینی خود رضایت چندانی ندارد و یا اینکه مشکلات ساختاری مانند مشکلات تنفسی در زمان انجام عمل جراحی بینی برای فرد رخ می‌ دهد. در این زمان است که بیمار به انجام جراحی دوم نیاز دارد که به آن جراحی ترمیمی بینی می‌ گویند که این عمل حتما باید توسط بهترین جراح بینی ترمیمی انجام شود .هزینه جراحی ترمیمی بینی معمولاً بیشتر از عمل اول است که دلایل مختلفی دارد. البته هزینه جراحی ترمیمی بینی نیز بسته به عوامل مختلفی می تواند بالا یا پایین برود که در ادامه به اختصار توضیح خواهیم داد.رینوپلاستی اگر شامل اصلاح مشکلات جزئی در بینی مانند برداشتن سوراخ های بینی یا قرار دادن غضروف یا حتی به صورت سرپایی باشد، هزینه بسیار کمتری دارد.اما اگر برای رفع مشکلات بعد از عمل اول نیاز به جراحی بینی دارید، برای انجام آن باید هزینه بیشتری بپردازید.

ذکر این نکته ضروری است که عمل دوم یا همان عمل ترمیم بینی به دلیل کاهش مقاومت غضروفی و ​​نیاز به پیوند بافت در بینی معمولاً هزینه بیشتری نسبت به عمل اول دارد.

رینوپلاستی چیست؟

هزینه عمل بینی ۱۴۰۱, جدید ۱۴۰۱ -❤️ گهر

رینوپلاستی می تواند مشکلات زیادی را برای بینی ایجاد کند، از جمله اندازه بینی (نسبت به صورت)، پهنای بینی، اندازه و موقعیت سوراخ های بینی و ظاهر بینی (با کوچک شدن برجستگی های قابل مشاهده، برجستگی ها یا برجستگی ها). فرورفتگی روی سطح).پل) تعمیر شود. برخی از جراحان پلاستیک با گذراندن دوره های آموزش قوم نگاری و تخصص در این زمینه قادر به تغییر ظاهر بینی افراد از قومیت ها و نژادهای مختلف هستند که به دنبال تغییر ظاهر بینی خود هستند.

رینوپلاستی همچنین می تواند نوک بینی را تغییر شکل دهد، ظاهر سوراخ های بزرگ بینی را کاهش دهد و عدم تقارن بینی را اصلاح کند. از نظر عملکردی، این سبک از جراحی می تواند برخی از مشکلات تنفسی از جمله مشکلات انحراف تیغه بینی را نیز اصلاح کند. جراحی زیبایی همچنین گزینه خوبی برای از بین بردن نقایص مادرزادی و بینی هایی است که در تصادفات، رانندگی یا ورزش آسیب دیده اند.

هزینه رینوپلاستی چگونه تعیین می شود؟

برخی از افرادی که قصد انجام عمل زیبایی بینی را دارند باید قبل از هر چیزی در جلسات مشاوره شرکت کنند تا پزشک جراح ساختار و ظاهر بینی فرد مراجعه کننده را با دقت بسیار بررسی و ارزیابی کند  و با توجه به مشکلاتی که وجود دارد ، نوع جراحی و تناسب بینی فرد را برای انجام جراحی مشخص کند. شرکت در این جلسات مشاوره ای فرصتی عالی برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر در مورد هزینه نهایی عمل، علاوه بر دانستن بیشتر در مورد روش و نتایج جراحی است.به طور کلی هزینه رینوپلاستی با موارد زیر تعیین می شود:

آزمایشات قبل از عمل بینی :

به طور کلی قبل از انجام عمل جراحی بینی ، یک سری از آزمایشات توسط پزشک جراحی بینی برای فرد مراجعه کننده تجویز می شود تا علاوه بر ارزیابی وضعیت کلی سلامت، ساختار داخلی بینی را به دقت بررسی کرده و وجود مشکلات تنفسی یا شکستگی بینی را مشخص کند. اینها شامل آزمایش های تصویربرداری، سی تی اسکن و آزمایش خون می شود که همه آنها هزینه دارند. اگر هدف از جراحی بینی درمانی باشد، بیمه این هزینه ها را پوشش می دهد.

دستمزد جراح :

بیشتر هزینه های جراحی بینی بستگی به تخصص و تجربه جراح دارد و در واقع دستمزد پزشکان با تجربه بیشتر بیشتر خواهد بود. بنابراین زمانی که تصمیم به جراحی زیبایی بینی می گیرید، در انتخاب جراحی با هزینه کمتر دقت بیشتری داشته باشید، زیرا بینی بخشی از صورت شماست که راهی برای پنهان کردن آن ندارید و باید همه تغییرات به صورت طبیعی برای افراد انجام شود. در مواردی که نیاز به پیوند غضروف از سایر قسمت های بدن مانند دنده ها یا گوش ها باشد، دستمزد بیشتری به جراح پرداخت می شود.

هزینه بیهوشی :

اکثر جراحی های بینی با بیهوشی عمومی انجام می شود تا فرد در حین جراحی خواب باشد و دردی احساس نکند. در مواردی که بیهوشی امکان پذیر نباشد از بی حسی موضعی استفاده می شود. لازم به ذکر است حفظ ایمنی افراد و انجام اعمال جراحی بدون درد در اولویت تیم بیهوشی خواهد بود. بنابراین بخشی از هزینه رینوپلاستی برای متخصص بیهوشی در نظر گرفته خواهد شد.

هزینه اتاق عمل و تجهیزات :

جراحی بینی باید در یک مرکز جراحی یا بیمارستان مجهز به تجهیزات استاندارد و به روز انجام شود و شامل هزینه اتاق، تجهیزات، داروها و ابزاری است که در حین عمل استفاده می شود. این هزینه همچنین ممکن است شامل هزینه پرسنل اتاق عمل مانند دستیارانی باشد که در موفقیت نتایج جراحی نقش دارند.

هزینه عمل بینی در ایران

جراحی بینی یکی از روش هایی است که این روزها نه تنها در ایران بلکه در سایر کشورهای اروپایی نیز بسیار رایج شده است. از آنجایی که هزینه این جراحی زیبایی در ایران نسبت به سایر کشور های اروپایی کمتر است و کشور ما دارای متخصصان و جراحان واجد شرایط و با سابقه درخشان در زمینه جراحی بینی است، این یکی از مقاصد معروف برای جراحی بینی و حتی بسیاری از بیمارستان ها می باشد. هزینه رینوپلاستی نیز در شهرهای مختلف ایران متفاوت است، بنابراین هزینه جراحی در شهرهای بزرگ مانند تهران، شیراز یا مشهد نسبت به سایر شهرها بیشتر است و همانطور که اشاره کردیم هزینه کلینیک ها و بیمارستان ها در شهرهای مختلف و با توجه به نیازهای مختلف می باشد. در مورد امکانات آنها و تجربه پزشک متفاوت خواهد بود.

در اروپا و کشورهای دیگر هم همینطور است و برخی کشورهای اروپایی از نظر جراحی بینی بسیار مهم هستند و در کشورهایی مانند اسپانیا و اوکراین مردم هزینه مناسبی برای جراحی بینی می پردازند.

آیا کاندیدای خوبی برای جراحی بینی هستید؟

هزینه عمل بینی ۱۴۰۱, جدید ۱۴۰۱ -❤️ گهر

یکی از مهم ترین سوالاتی که افراد مراجعه کننده قبل از انجام جراحی بینی دارند در مورد نتیجه نهایی عمل بینی است. به طور کلی بیشتر از ۸۰ درصد افرادی که ظاهر بینی آنها متفاوت می باشد می توانند از عمل جراحی زیبایی بینی بهره مند شوند، در حالی که در بین این ۲۰ درصد افرادی هستند که جراحی زیبایی با فرم صورت آنها سازگار است. اما مهم ترین نکته مربوط به بینی های بدون گوشت و بدون استخوان است. برخی از افراد بینی بدون غضروف دارند، این داوطلبان باید تحت پیوند غضروف قرار گیرند که ممکن است نتایج قابل قبولی پس از جراحی ایجاد نکند.

بنابراین اگر بینی غضروفی دارید به راحتی می توانید بینی خود را به دست ماهرترین جراحان کشور بسپارید. در اینجا به چند دلیل متداول برای انجام جراحی بینی اشاره می کنیم:

  • شکستگی تیغه بینی که باعث بیرون زدگی بینی از مرکز صورت می شود.
  • برآمدگی بینی در ناحیه پل بینی
  • بینی خیلی پهن
  • نوک بینی ضخیم، نامتقارن یا بیش از حد بیرون زده است که در این صورت افتادگی بینی رخ می دهد.
  • مشکلات زیبایی ناشی از جراحت یا ضربه.
  • بهبود تنفس فردی
  • ظاهر بینی را مطابق با ژنتیک تغییر دهید

آیا جراحی بینی شامل هزینه بیمه می شود؟

به طور کلی شرکت های بیمه کم پیش می آید که هزینه های عمل جراحی بینی را پوشش دهند ، برای مثال پرداخت هزینه های عمل زیبایی بینی در بسیاری از مواقع تحت پوشش بیمه های تکمیلی و یا نیرو های مسلح نمی باشد ، زیرا این نوع جراحی یک عمل زیبایی است و به هیچ وجه مورد پشتیبانی نیست. قرارداد. اما زمانی که جراحی برای بهبود عملکرد تنفسی، شکستگی، انحراف یا پولیپ بینی انجام شود، درمان محسوب می شود و بخشی از هزینه عمل تحت پوشش بیمه قرار می گیرد. بهترین راه برای اطمینان از پرداخت هزینه بیمه، معاینه کامل توسط پزشک و تایید مشکلات تنفسی است.اگر قصد انجام جراحی زیبایی بینی را دارید باید بدانید که باید صفر تا صد درصد هزینه جراحی بینی را خودتان بپردازید .

هزینه های قبل از جراحی بینی چقدر است؟

بخشی از هزینه های عمل زیبایی بینی مربوط به هزینه های جراحی بینی می باشد که به طور کلی به چند عامل مهم و اساسی بستگی دارد. در واقع بیمار قبل از جراحی باید مبلغی را به عنوان هزینه قبل از جراحی بینی پرداخت کند که به شرح زیر است:

  • هزینه مشاوره جراحی بینی:برخی از پزشکان جراحی زیبایی بینی برای مشاوره و ویزیت اولیه رینوپلاستی خود هزینه ای را از افراد مراجعه کننده دریافت نمی کنند، اما سایر پزشکان این کار را انجام می دهند.
  • هزینه معاینات قبل از عمل: قبل از انجام عمل بینی باید یک سری آزمایشات مربوط به غلظت و لخته شدن خون، قند خون، کم خونی، فقر آهن و … را انجام دهید که نتیجه آن را قبل از عمل به پزشک خود ارائه دهید.
  • هزینه عکاسی جراحی بینی: برخی از پزشکان برای گرفتن عکس از آتلیه این کار را در مطب خود انجام می دهند که معمولا هزینه کمتری دارد. عکس آتلیه ای روتوش نشده است، بنابراین پزشک معالج می تواند از وضوح کامل عکس برای مشاهده مستقیم مشکلات بینی فرد استفاده کند.
  • هزینه های کلینیک یا بیمارستان: به طور کلی هزینه عمل زیبایی بینی در کلینیک ها در بسیاری از موارد کمتر از هزینه جراحی بینی در بیمارستان است، زیرا بیمار بعد از ۵-۴ ساعت از جراحی بینی کلینیک را ترک می کند. با این حال، به دلیل تجهیزات بزرگتر، بیمارستان برای افرادی با شرایط زمینه ای خاص مناسب است و بیمار معمولاً حداقل یک شب نیاز به بستری شدن دارد.

چرا قیمت های جراحی بینی بسته به شهر متفاوت است؟

همانطور که قبلا ذکر شد، دستمزد جراحان مختلف با توجه به سابقه کاری و تجربه آنها متفاوت است. همچنین باید توجه داشته باشید که هزینه کلینیک ها و بیمارستان ها در شهرهای مختلف نیز بسته به میزان امکانات و تجهیزاتی که دارند متفاوت است.معمولا هزینه جراحی در کلانشهرهایی مانند تهران، مشهد، شیراز و شهر دیگر بیشتر است.

اقدامات مهم قبل از عمل بینی

قبل از جراحی بینی، بیماران می توانند چندین مرحله را برای بهبود سریع محل جراحی، کاهش عوارض عمل بینی و بعد از عمل و کاهش خطرات احتمالی انجام دهند.در ادامه شما را با مراقبت های بعد از عمل بینی آشنا خواهیم کرد با ما همراه باشید .

رژیم غذایی : باید بدانید که در هفته های نزدیک به انجام عمل جراحی بینی، پیروی از یک رژیم غذایی سالم برای افراد بیمار بسیار مهم و ضروری است. تغذیه خوب باعث تسریع بهبودی و کاهش خطر عفونت می شود. به ویژه، مردم باید مقادیر زیادی از میوه ها و سبزیجات، غلات حاوی پروتئین مصرف کنند. مکمل های غذایی نیز مفید هستند. پزشکان ممکن است مکمل های خاصی مانند ویتامین A، ویتامین C و بروملین را برای کسانی که قصد انجام جراحی بینی دارند توصیه کنند.

در عین حال، داوطلبان جراحی بینی باید از مصرف برخی غذاها و مکمل‌هایی که می‌توانند روند بهبودی و عوارض ناشی از جراحی را کاهش دهند، اجتناب کنند. به ویژه، بیماران نباید مکمل های حاوی ویتامین E، زنجبیل، جینکو و جینسینگ مصرف کنند. علاوه بر این، برخی از مکمل های هومیوپاتی و گیاهی ممکن است عوارض جانبی بیهوشی ایجاد کنند، بنابراین بیماران باید قبل از هر گونه تغذیه مکمل با پزشک خود مشورت کنند. از آنجایی که الکل می تواند بر توانایی کبد برای متابولیسم مناسب تأثیر بگذارد، بسیاری از پزشکان توصیه می کنند که بیماران در هفته های منتهی به جراحی از نوشیدن الکل خودداری کنند.

داروها :در زمان آماده شدن برای عمل جراحی بینی، بیماران باید در مورد داروهایی که مصرف می کنند به پزشک جراح بینی خود اطلاع دهند. زیرا برخی از داروها می توانند عوارض جانبی قبل یا بعد از جراحی ایجاد کنند. پزشک شما می تواند به طور موقت یک داروی جایگزین بی خطر برای بیمار شما تجویز کند. بیماران به ویژه باید از آسپرین، ایبوپروفن و رقیق کننده های خون اجتناب کنند .

سیگار کشیدن : مصرف سیگار در این دوران جریان خون را در سراسر بدن کاهش می دهد. از آنجایی که اکسیژن نمی تواند به سرعت به محل برش برسد، افراد سیگاری ممکن است به مدت زمان بیشتری برای بهبودی پس از جراحی نیاز داشته باشند و خطر عفونت و آسیب ناخواسته بالاتری داشته باشند. اگرچه سیگاری ها به طور خودکار از انجام جراحی بینی محروم نمی شوند، اما باید حداقل دو هفته قبل و دو هفته بعد از جراحی سیگار را ترک کنند.

آماده سازی برای بهبود : درمان بعد از جراحی بینی در افراد ممکن است چندین هفته طول بکشد و بیماران باید برای مدت زمان بهبودی آن آماده باشند. به ویژه، آنها باید حداقل دو هفته کار کنند و در صورت امکان، فردی را پیدا کنند که بتواند برای چند روز به آنها در انجام کارهای روزانه کمک کند. پس از جراحی بینی، جویدن می تواند مشکل ساز باشد، بنابراین بیماران باید در چند روز اول از غذاهای نرم استفاده کنند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو