روش‌های ترمیم موهای آسیب دیده و سوخته

روش‌های ترمیم موهای آسیب دیده و سوخته


منبع: مدیسه

20

1401/9/13

07:19


کسانی که علاقه زیادی به استفاده از انواع مواد زیبایی مو مانند رنگ و دکلره دارند یا دوست دارند که

روش‌های ترمیم موهای آسیب دیده و سوخته

کسانی که علاقه زیادی به استفاده از انواع مواد زیبایی مو مانند رنگ و دکلره دارند یا دوست دارند که موهای خود را مدام با دستگاه‌های گرمایشی درست کنند و حالت دهند، به شکل غیرقابل اجتنابی در معرض انواع آسیب‌ها به مو قرار می‌گیرند. ترمیم موهای آسیب دیده برای این افراد یک دغدغه همیشگی به شمار می‌آید. به همین دلیل است که امروز این مقاله را به درمان موهای سوخته و درمان موهای سوخته با اتو اختصاص دادیم.

اگر هنوز از کسانی هستید که به دنبال راه حل برای این مشکل می‌‌گردید، بهتر است که این مقاله را از دست ندهید.

ترمیم موهای آسیب دیده با دکلره چطور انجام می‌شود؟

دکلره یکی از قوی‌ترین موادی است که سبب آسیب به مو می‌شود. بسیاری از مواقع ظاهر مو نیز تا حد زیادی زیبایی خود از دست می‌دهد و حالت وزوز به خود می‌گیرد. برای ترمیم موهای آسیب‌دیده در اثر دکلره چند راه حل برای شما داریم.

ترمیم با حرارت کم

یکی از شیوه‌های درمان موهای سوخته با دکلره استفاده از لوازم گرمایشی با حرارت پایین است. این کار را اگر به مرور انجام دهید، در درازمدت می‌توانید شاهد ترمیم موهای آسیب‌دیده خود باشید.

ترمیم موهای آسیب‌دیده به شکل‌های مختلفی انجام می‌شود.

مراقبت از موهای خیس

عده‌ای به اشتباه فکر می‌کنند که اگر موهای خود را با آب مرطوب نگه دارند، آسیب به آن‌ها بهبود می‌یابد. این فکر درست نیست. در حقیقت موهای خیس و مرطوب آسیب‌پذیری بیشتری دارند. برای مراقبت از آن‌ها باید قدم‌های زیر را بردارید.

1- موها را محکم خشک نکنید

بسیاری از ما عادت داریم که بعد از استحمام موهای خود را خیلی محکم و با سرعت با یک حوله خشک کنیم. همین کار باعث آسیب به آن‌ها می‌شود و مانع از ترمیم موهای آسیب‌دیده می‌شود. به جای استفاده از حوله‌های ضخیم از پارچه‌های نرم و لطیف استفاده کنید.

2- موها را درست شانه کنید

تقریبا تمام آدم‌ها تمایل دارند همچنان که موهایشان خیس است، آن‌ها را شانه کنند در صورتی که این کار کاملا اشتباه است، مخصوصا اگر موهایتان آسیب‌دیده باشد.

یک شامپوی خوب نقش مهمی در ترمیم موها دارد

بهترین شانه‌ای که می‌توانید انتخاب کنید، شانه‌ با دندانه‌های درشت است. زمانی که موها خشک شدند، آن‌ها را شانه کنید.

3- موها را باز نگه‌دارید

یکی از اشتباهات رایج دیگر که ترمیم موهای آسیب دیده را با مشکل مواجه می‌کند، بستن آن‌ها بعد از حمام است.

4- از آب داغ استفاده نکنید

آب داغ عوارض بسیار زیادی برای مو به همراه دارد. استفاده از این آب موهای آسیب‌دیده را بیشتر در معرض خطر قرار خواهد داد. پیشنهاد ما این است که از آب ولرم برای شست و شوی مو استفاده کنید.

کار دیگری که می‌توانید انجام دهید، این است که در انتهای حمام آب سرد روی موهای خود بگیرید. با این کار کوتیکول‌های مو بسته می‌شوند. همینطور سبب می‌شود که ساقه‌های مو صاف شوند.

استفاده از شامپو مناسب

متاسفانه در ایران کمتر کسی است که حاضر باشد برای بازگرداندن سلامتی موهای خود شامپوی خوب خریداری کند، چون معمولا چنین شامپوهایی قیمت بالایی دارند.
اما باید بدانید که موهای شما ارزش این هزینه‌ها را دارند. شامپوها با برندهای متفاوت در بازار ایران هستند که برای ترمیم موهای آسیب دیده ساخته شده‌اند.

مشاهده قیمت بهترین شامپوهای سر

 

قیچی کردن موها

یکی از بهترین و راحت‌ترین کارهایی که برای ترمیم موهای آسیب دیده می‌توانید انجام دهید، قیچی کردن موها است که با این کار می‌توانید قسمت‌های آسیب‌دیده نوک مو را جدا کنید. این اقدام سبب می‌شود که موها ظاهر زیباتری نیز به خود بگیرند.

استفاده از نرم‌کننده‌ها

همانطور که از نامش نیز مشخص است، موهایی که سوخته‌اند در حقیقت رطوبت و آب خود را از دست داده‌اند. یکی از شیوه‌هایی که از طریق آن‌ها می‌توان دوباره آن‌ها را احیا کرد، استفاده از نرم‌کننده‌ها است، چون یکی از ویژگی‌های این محصول آب‌رسانی به موها به شمار می‌آید.

لیست قیمت بهترین نرم کننده ها

دوری از نور و آب استخر

نور آفتاب آسیب به موها را تشدید می‌کند. برای ترمیم موهای آسیب دیده خود باید تلاش کنید که از نور آفتاب دور بمانید تا موها خشکتر از آنچه‌ هستند، نشوند.

در کنار آفتاب کلر استخر نیز ماده دیگری است که برای ترمیم موی آسیب‌دیده باید از آن دوری کرد. چاره‌ای که ما به شما پیشنهاد می‌دهیم این است که از کلاه مخصوص شنا استفاده کنید.

موهای خود را هر روز نشویید

اگر از آن دسته افرادی هستید که باید هر روز حمام کنید، باید بدانید که این کار بیشتر به موهای آسیب‌دیده و سوخته آسیب می‌زند. شاید از خود بپرسید چرا؟

جواب این است که زمانی که از شامپو استفاده می‌کنید، این محصول علاوه بر آلودگی‌ها چربی‌های طبیعی موهای شما را نیز از بین می‌برد. با از بین رفتن این چربی‌ها موها شما بیش از پیش در معرض آسیب و خشکی قرار می‌گیرد. برای جلوگیری از این اتفاق و ترمیم موها حداکثر یک روز در میان حمام کنید.

استفاده از اسپری‌های محافظتی

اسپری‌های حرارتی به شکل خاصی برای محافظت از مو در برابر حرارت درست شده‌اند. با استفاده از این اسپر‌ی‌ها می‌توانید به راحتی هم از موهای خود را حالت دهید و هم از آسیب‌های حرارت در امان باشید. استفاده از آن‌ها به ترمیم موها نیز کمک زیادی می‌کند.

استفاده از انواع روغن‌ها

اهمیت استفاده از انواع روغن‌ مو غیرقابل انکار است. برای ترمیم و تقویت مو استفاده از این روغن‌ها بسیار مفید هستند. این مواد از وزوز شدن مو جلوگیری می‌کنند، چون خشکی آن‌ها را از بین می‌برند و رطوبت آن را فراهم می‌کنند.
از میان بهترین روغن‌ها می‌توانیم از روغن آرگان نام ببریم که برندهای زیادی آن را تولید می‌کنند. توصیه‌ای که در این مورد به شما داریم این است که از کیفیت روغن اطمینان حاصل کنید.

مطالب کاربردی:  با خواص بی نظیر روغن جوجوبا آشنا شوید

بهترین ماسک مو برای موهای آسیب‌دیده چیست؟

با شانه مناسب موها را شانه کنید.

ماسک مو ماده مغذی دیگری است که نقش بسیار مهمی در ترمیم موهای آسیب‌دیده ایفا می‌کند. ماسک مو محصولی است که حالتی مانند شیر دارد و معمولا هنگام حمام یا بعد از حمام مورد استفاده قرار می‌گیرد و موها را تغذیه می‌کند.

اگر نگاهی به فروشگاه‌های اینترنتی مانند مدیسه بیندازید، متوجه می‌شوید که انواع برندهای ماسک مو را می‌توانید در آن‌ها پیدا کنید. بهترین ماسک‌های مو عبارت هستند از:

  • لورآل
  • نوتروجینا
  • کراستاس
  • فولیکا
  • هیمالیا

لیست قیمت بهترین برندهای ماسک مو

 

ترمیم موهای آسیب دیده با کراتینه چگونه است؟

برای ترمیم موهای آسیب دیده با دکلره یکی از بهترین شیوه‌هایی که ما می‌توانیم به شما معرفی کنیم، کراتینه کردن مو است. کراتین در مو به شکل طبیعی وجود دارد، اما در اثر دکلره و آسیبی که به آن تحمیل می‌شود، این ماده کاهش پیدا می‌کند.

برای احیای مو و بازگرداندن درخشندگی به موها به شکل شیمیایی موها را کراتینه می‌کنند. می‌توانید این کار را در سالن‌های آرایشی انجام دهید.

مطالب کاربردی:  کراتین مو چیست و چگونه کراتینه مو را در خانه انجام دهیم

در انتها باید به شما بگوییم که نباید تصور کنید که معجزه‌ای برای موهای آسیب‌دیده وجود دارد. با این علم واقع‌بینانه‌تر با آن برخورد می‌کنید، چراکه بدون مصرف دارویی برای موهای آسیب‌دیده ترمیم آن‌ها زمان‌بر خواهد بود و در بازه زمانی نسبتا بلند باید از آن‌ها مراقبت به عمل بیاورید.

 

منبع : medicalnewstoday

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو