طرز تهیه زیتون با سس زرشک

طرز تهیه زیتون با سس زرشک , دستور پخت زیتون با سس زرشک

زیتون با سس زرشک یکی از انواع چاشنی های خوشمزه و اصیل ایرانی است که بین مردم طرفدارهای زیادی دارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه زیتون با سس زرشک در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم زیتون با سس زرشک
زیتون بدون هسته۱۵۰ گرم
سیر ترشی۵ حبه
آب سیر ترشی½ لیوان
زرشک۲ قاشق غذاخوری
رب انار غلیظ½ لیوان
گلپر۱ قاشق مرباخوری
روغن زیتون و نمکبه مقدار کافی

طرز تهیه زیتون با سس زرشک

مرحله اول

برای تهیه زیتون با سس زرشک خوشمزه در ابتدای کار زرشک را درون یک کاسه حاوی آب می ریزیم، سپس اجازه می دهیم به مدت ۵ دقیقه خیس بخورد. پس از گذشت این زمان زرشک را درون آبکش می ریزیم.

مرحله دوم

در ادامه سیر ترشی را با گوشکوب به خوبی می کوبیم تا کاملا پوره شود، سپس به همراه زرشک، آب سیر ترشی و رب انار غلیظ درون یک کاسه مناسب می ریزیم. حالا گلپر و در صورت نیاز مقداری نمک اضافه می کنیم.

مرحله سوم

حالا برای طعم دهی بهتر سس، مقداری روغن زیتون به کاسه اضافه کرده و با گوشکوب برقی به خوبی میکس می کنیم تا سس یکدست و غلیظ شود. در ادامه زیتون های بدون هسته را با یک جسم کمی می کوبیم.

مرحله چهارم

زمانی که بافت زیتون ها از هم باز شدند، آنها را به سس اضافه کرده و به خوبی مخلوط می کنیم تا سس به خورد زیتون ها برود. در ادامه زیتون را درون یک ظرف درب دار ریخته و به مدت یک روز درون یخچال نگهداری می کنیم.

مرحله پنجم

در صورتی که از زیتون شور استفاده می کنید نمک را حذف کنید. باز کردن بافت زیتون ها باعث می شود سس به خورد زیتون ها رفته و طعم اصلی سس را بهتر به خود بگیرند. در نهایت به همراه غذا سرو می کنیم. نوش جان.