طرز تهیه سیب پلو کرمانشاهی | پلو خوشطعم و سنتی

منبع: زرین بانو

43

1401/9/13

09:02


در این پست روش درست کردن یک پلو بسیار خوشطعم به نام پلو سیب که از پلوهای سنتی کرمانشاه است را به صورت قدم به قدم آموزش داده ایم. با این پست همراه زرین بانو باشید …

به نام خدا، دوستان و همراهان همیشگی مجله خانوادگی زرین بانو سلام، امیدوارم حالتون عالی باشه. در بخش آموزش تهیه انواع پلو ایرانی آشپزخانه زرین بانو با آموزش یک غذای خوشمزه به نام “سیب پلو” در خدمتتونم.

طرز تهیه سیب پلو

عکس از azin_cook

سیب پلو  یکی غذاهای سنتی استان کرمانشاه می باشد که با سیب زمینی، کشمش و شوید و برنج تهیه می شود و بسیار خوشمزه و خوش عطر است.

اگه شما هم علاقمندید این غذای سنتی محلی بسیار خوشمزه رو درست کنید؛ دعوت می کنم با این آموزش آشپزی با زرین بانو همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه سیب پلو

سیب زمینی 2 عدد
سینه مرغ نصف یک عدد
کشمش پلویی 1 پیاله ماست خوری
پیاز 2 عدد
شوید تازه یا خشک چند قاشق غذا خوری
کره 1 قاشق غذاخوری
برنج 3-4 پیمانه
ادویه شامل نمک، زردچوبه ،فلفل سیاه به میزان لازم
زعفران دم کرده مقداری

رسپی سیب پلو کرمانشاهی مجلسی

مرحله اول :

برای درست کردن این پلوی بسیار خوشمزه ابتدا سیب زمینی ها رو پوست می گیریم و نگینی درشت خرد می کنیم. پیاز ها رو هم پوست گرفته خلالی خرد می کنیم. سینه مرغ رو هم مرکعبی برش می زنیم.

مرحله دوم :

داخل تابه مقداری روغن می ریزیم و روی حرارت می گذاریم. سیب زمینی ها رو اضافه می کنیم. نمک و زرد چوبه می زنیم و سیب زمینی ها رو کمی تفت می دیم. (نیازی نیست سیب زمینی خیلی سرخ بشه) و بعد از تابه خارج می کنیم. حالا پیاز های خرد شده رو اضافه می کنیم و کمی تفت می دیم تا نرم شوند.

در ادامه سینه مرغ خرد شده رو اضافه کرده و تفت می دیم. کمی نمک ، زردچوبه ، فلفل سیاه و زعفران دم کرده می زنیم و اجازه می دیم تکه های مرغ پخته بشه.

زمانی که مرغ پخت شد ؛ کشمش پلویی از قبل شسته و خشک شده رو اضافه و چند ثانیه دیگه تفت می دیم و در نهایت سیب زمینی های تفت خرده رو به تابه برمی گردونیم و مواد میانی پلو رو باهم ترکیب می کنیم.

بیشتر بخوانیم : برای مشاهده ی روش درست کردن والک پلو روی لینک مقابل کلیک کنید : طرز تهیه والک پلو مجلسی

مرحله سوم :

برنج از قبل خیس خرده رو داخل قابله ای می ریزیم و اونقد آب روش می ریزیم که یک بند انگشت روی برنج رو بگیره. حالا روی حرارت متوسط می گذاریم تا به جوش بیاد. وقتی برنج نیم پز شد؛ یک قاشق کره و 2-3 قاشق شوید خشک یا تازه رو اضافه می کنیم.

مرحله چهارم :

زمانی که آب برنج کشیده شد؛ از روی حرارت برمی داریم. کف یک قابلمه دیگه کمی روغن و آب می ریزیم و یک لایه برنج و یک لایه مواد میانی می ریزیم تا مواد تموم بشه. این روش کته ای هست. اگه دوست داشتید مجلسی باشه می تونید برنج و شوید رو آبکش کنید و بعد با مواد میانی ترکیب کرده و کره رو روش بگذارید.

کمی دیگه زعفران روش می ریزیم و درب قابلمه رو می گذاریم و اجازه می دیم با حرارت ملایم 30 دقیقه دم بکشه.

به همین راحتی پلوی بسیار خوشمزه ی ما آماده میشه.

می تونید در کنار انواع ترشی و سالاد میل کنید.

نوش جونتون

زمان آماده سازی 45 دقیقه

زمان پخت : 30 دقیقه

سیب پلو رو می تونید به عنوان ناهار یا شام میل کنید.

امیدوارم این پلوی سنتی محلی بسیار خوشمزه رو درست کنید و در کنار خانواده و عزیزان از خوردنش کلی لذت ببرید.

بیشتر بخوانیم : برای مشاهده ی روش درست کردن قاطی پلو رستورانی روی لینک مقابل کلیک کنید : طرز تهیه قاطی پلو رستورانی

لحظاتتون به کام

حق یارتون

#مجله خانوادگی زرین بانو

#آشپزخانه من

#سایتی_برای_خانواده_ایرانی

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو