5 دلیل که شما را برای داشتن فرزند دوم قانع می کند!

منبع: خبرنما

19

1401/9/13

09:31


اگر مردد هستید که فرزند دوم داشته باشید یا نه، این 5 دلیل می تواند به شما کمک کند. تا تصمیم بگیرید که می خواهید فرزند دوم داشته باشید یا نه.

5 دلیل که شما را برای داشتن فرزند دوم قانع می کند!

“کی می خواهید فرزند دوم را بیاورید؟” شاید این جمله را از همه اطرافیان نزدیک خود شنیده باشید. در حالی که اینقدر اعمال فشار واقعا نیاز نیست. اما اگر خودتان مردد هستید که فرزند دوم داشته باشید یا نه، این 5 دلیل می تواند به شما کمک کند. به این ترتیب می توانید تصمیم بگیرید که می خواهید فرزند دوم داشته باشید یا نه.

1. فرزند دوم؛ خواهر و برادرها همیشه پشت هم هستند

خواهر و برادرها حتی زمانی که شما کنار آن ها نیستید، کنار یکدیگر هستند. بیشتر والدین نگران تنهایی فرزندانشان هستند، پس اگر می خواهید زمانی که شما نیستید، نگران آن ها نباشید، به دنیا آمدن فرزند دوم بهترین راه است. آن ها مادام العمر کنار یکدیگر هستند و همیشه پشت هم قرار می گیرند. اگر شما هم به خواهر و برادر خود نزدیک هستید، پس می دانید که فرزند شما نیز سزاوار چنین حمایتی است تا در دوران زندگی خود این حس را تجربه کنند.

2. تجربه بارداری اول تان به شما کمک می کند

وقتی یک بار باردار می شوید، از خوب و بد همه چیز آگاه می شوید. حتی از چیزهایی که فکر می کنید وحشتناک بوده نیز آگاه هستید. وقتی برای اولین بار مادر یا پدر می شوید، به طرز دیوانه کننده ای به دنبال اطلاعات هستید. اما در به دنیا آوردن فرزند دوم، چنین نیست. در این دوره شما نسخه بهتر و قوی‌تری از خودتان هستید و می‌دانید که چگونه با چالش‌هایی که بارداری برایتان ایجاد می‌کند، کنار بیایید. حتی می توانید به همان متخصص زنانی که در بارداری اول شما را راهنمایی کرده، مراجعه کنید.

3. شما یک همکار و فرزندتان یک مراقب دیگر نیز دارد

گاهی اوقات، والدین برای مقابله با بازیگوشی و چالش هایی که کودکان ایجاد می کنند، کافی نیستند. این چالش ها می تواند ناشی از تفاوت نسلی یا عدم صمیمیت با کودک ایجاد شود. اشکالی ندارد اگر گاهی از شلوغ کاری یا غرغر کودک خود احساس خستگی می کنید، همه مادران چنین چالش هایی دارند. با این حال شما با به دنیا آوردن فرزند دوم راحت تر خواهید بود. زیرا خواهر و برادرها می دانند چگونه با خواهر کوچک خود بهتر رفتار کنند. همچنین فرزند اول می تواند در نگهداری از نوزاد، کمک دست شما باشد. هرچند این کمک و همکاری ها کوچک و پیش پا افتاده است. اما در مسیر طولانی بزرگ شدن فرزندتان همکار شما و مراقب خواهر یا برادر خود خواهد بود.

4. فرزند دوم، ترس فرزند اول تان از بین می برد

وقتی فرزند دوم شما به دنیا بیاید، ترس فرزند اول شما به طور خودکار کمتر می شود. به طور مثال در نیمه شب به رختخواب شما نخواهد آمد. آن ها می توانند با هم بازی کنند و از کنار هم بودن و رفتار و کارهای یکدیگر یاد بگیرند. داشتن یک دوست و همراه باعث ایجاد حس حمایت می شود و هر دو کودک در کنار یکدیگر احساس قوی بودن می کنند.

5. افزایش مهارت حل مسئله

تک فرزندی می تواند تمام محبت و توجهات را به خود جلب کند. که در آینده او را به یک فرد نیازمند تبدیل می کند. وقتی بچه دیگری را خانواده می کنید، آن وقت هر دو عشق و رقابت را تجربه خواهند کرد. به آن ها بیاموزید که با هم صحبت کنند و اختلافات بین هم را حل کنند. این کار آن ها را برای زندگی آینده شان آماده می کند. همچنین سبب تقویت توانایی های ارتباطی و مهارت حل مسئله و چالش ها بین آن ها و افراد جامعه می شود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو