مینی سریال های برتر جهان ؛ معرفی و دانلود 30 عنوان از بهترین سریالهای کوتاه

مینی سریال های برتر جهان ؛ معرفی و دانلود 30 عنوان از بهترین سریالهای کوتاه


منبع: پلازا

38

1401/9/13

12:09


مینی سریال های برتر جهان ؛ معرفی و دانلود 30 عنوان از بهترین سریالهای کوتاه

مینی سریال های برتر آن دسته از آثاری هستند که در مدتی کوتاه می‌توانند نگاه مثبت بینندگان و منتقدین را به خود جلب و این جایگاه را بعدها نیز حفظ کنند. مینی سریال های معروف، از جذاب‌ترین پدیده‌های دوران طلایی تلویزیون هستند. اگر می‌خواهید با بهترین مینی سریال ها در دنیا آشنا شوید، همراه ما باشید.

مینی سریال‌ها راهی موثر و هوشمندانه برای روایت داستان‌های غنی و گسترده هستند. این آثار عمدتا در طول چند هفته و در قالب 3 الی 12 قسمت پخش می‌شوند. مینی سریال‌ها انتخابی عالی برای روایت داستان‌هایی هستند که محتوایی فراتر از یک فیلم سینمایی دارند، اما مناسب پخش برای مدت طولانی نیستند. محبوبیت مینی سریال های برتر در قرن بیست‌ویکم سبب شده تا توجه فراوانی به این دسته از آثار شده و در فصل جوایز شاخه‌هایی مخصوص به آن‌ها طراحی شوند. در این مقاله از پلازا به معرفی و بررسی بهترین مینی سریالهای جهان می‌پردازیم.

فهرست مطالب:

بهترین مینی سریال های دنیا

در ادامه به معرفی بهترین سریالهای کوتاه دنیا در ژانرهای مختلف خواهیم پرداخت. شما همچنین می‌توانید بعد از خواندن توضیحات مربوطه، به دانلود بهترین مینی سریالهای دنیا بپردازید. امیدواریم از تماشای مینی سریال‌های این لیست لذت ببرید.

1. مینی سریال خارجی چرنوبیل – Chernobyl

بهترین مینی سریال ها

  • سال ساخت: 2019
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 9.4/10
  • تعداد قسمت‌ها: 5
  • بازیگران: جرد هریس، استلان اسکاشگورد، پال ریتر و…

یکی از بزرگ‌ترین فجایای تاریخ بشریت فروپاشی نیروگاه اتمی چرنوبیل است. این رخداد مهیب به‌عنوان سوژه کتاب‌ها، فیلم‌ها، بازی‌ها و سریال‌های فراوانی مورد استفاده قرار گرفته است. یکی از خوش‌ساخت‌ترین آثاری که به فاجعه چرنوبیل پرداخته مینی سریال Chernobyl از بهترین مینی سریال های تاریخی است. این اثر در قالب 5 قسمت از شبکه HBO پخش شد. خالق این مینی سریال کریگ مزین و وظیفه کارگردانی تمامی قسمت‌های آن بر عهده یوهان رنک بود.

این اثر که از بهترین سریالهای کوتاه دنیا است، با استقبال قابل توجه مخاطبان و منتقدان روبرو شد و بار دیگر توجهات را معطوف به این فاجعه و تبعات آن کرد. چرنوبیل در مراسم امی 19 نامزدی به دست آورد و توانست در شاخه‌های بهترین مینی سریال، بهترین کارگردانی و بهترین نویسندگی برنده شود.

داستان مینی سریال چرنوبیل از بهترین مینی سریال های دنیا، از چندین زاویه مختلف به روایت این فاجعه می‌پردازد. نویسندگان این اثر شجاعانه جزئی‌ترین ابعاد فروپاشی نیروگاه اتمی چرنوبیل را بررسی کرده و اوج حماقت و غرور انسان‌ها را نشان می‌دهند. عرضه این مینی سریال واکنش نسبتا تند مقامات کشور روسیه را به دنبال داشت. آن‌ها عقیده داشتند که نویسندگان این اثر یک طرفه به ماجرا پرداخته و حقیقت را تحریف کرده‌اند. در هر صورت چرنوبیل یکی از مهم‌ترین و بهترین سریالهای کوتاه دنیا و مشاهده آن از واجبات است. برای آشنایی بیشتر با مینی سریال خارجی چرنوبیل به این مطلب مراجعه کنید.

دانلود مینی سریال خارجی Chernobyl

2. مینی سریال جوخه برادران – Band of Brothers

در ویدیوی بالا می‌توانید «تریلر سریال جوخه برادران با زیرنویس فارسی» را تماشا کنید.

  • سال ساخت: 2001
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 9.4/10
  • تعداد قسمت‌ها: 10
  • بازیگران: دیمین لوئیس، ران لیوینگستون، دانی والبرگ و…

معرفی مینی سریال های برتر دنیا را با مینی سریالی جنگی ادامه می‌دهیم. مینی سریال Band of Brothers از پرطرفدارترین و بهترین مینی سریال های دنیا و اثری جنگی براساس کتاب مشهور استفن امبروز است. داستان این مینی سریال خوب روایت‌گر اتفاقات تاریخی جوخه ایزی، یکی از واحدهای زمینی نیروی هوایی آمریکا است. ماجراهای سریال از دوره‌های تمرینی اعضای این جوخه آغاز شده و تمامی اتفاقات رخ داده برای آن‌ها تا انتهای جنگ جهانی دوم را دربرمی‌گیرد. جالب است بدانید که امبروز در نگارش کتاب خود از سخنان سربازان واقعی عضو این جوخه بهره برده است.

این مینی سریال اکشن، از بهترین سریالهای کوتاه دنیا، به تهیه‌کنندگی استیون اسپیلبرگ و تام هنکس در سال 2001 و طی 10 قسمت از شبکه HBO پخش شد. Band of Brothers موفق به کسب جوایز متعددی در مراسم گلدن گلوب و امی شد. بسیاری از بازیگران این سریال پس از حضور در آن به شهرت فراوانی رسیدند. دیمین لوییس، تام هاردی، مایکل فسبندر و کالین هنکس تنها تعدادی از بازیگران مستعدی هستند که در این مینی سریال برتر به ایفای نقش پرداخته‌اند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این سریال مینی برتر دنیا به مقاله معرفی مینی سریال جوخه برادران مراجعه کنید.

دانلود مینی سریال Band of Brothers (جوخه برادران)

3. غرور و تعصب – Pride and Prejudice از بهترین سریال های کوتاه عاشقانه

بهترین مینی سریال های جهان

  • سال ساخت: 1995
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 8.8/10
  • تعداد قسمت‌ها: 6
  • بازیگران: جنیفر ایلی، کالین فرث، آدرین لوکیس و…

معرفی لیست برترین مینی سریالهای دنیا را با یکی دیگر از بهترین ها ادامه می‌دهیم. مینی سریال غرور و تعصب اثری شش قسمتی با الهام از رمان معروف جین آستن است. این رمان که در کشور خودمان نیز از محبوبیت بالایی برخوردار است، عاشقانه‌ای دردناک، شیرین و طولانی را روایت می‌کند. اقتباس‌های سینمایی و تلویزیونی زیادی از این کتاب شده که از میان آن‌ها، فیلم سینمایی غرور و تعصب (2005) با بازی کایرا نایتلی و متیو مک‌فادین و همچنین همین مینی سریال تولید 1995، از محبوب‌ترین این اقتباس‌ها هستند.

بازیگران اصلی این مینی سریال کالین فرث و جنیفر ایلی هستند که به ترتیب در نقش‌های آقای دارسی و الیزابت هنرنمایی می‌کنند. این اثر نخستین بار در سال 1995 از شبکه BBC1 پخش شد. این مینی سریال خوب در فصل جوایز نیز با اقبال فراوانی روبرو شد و توانست چندین جایزه امی و بفتا کسب کند. علاوه بر این، غرور و تعصب را می‌توان سکوی پرتاب کالین فرث دوست داشتنی به دنیای بازیگران درجه یک دانست. این مینی سریال به‌عنوان یکی از بهترین مینی سریال های دنیا و مهم‌ترین آثار تلویزیونی تاریخ بریتانیا شناخته شده و منتقدان آن را ترکیبی عالی از عناصر و مفاهیم عاشقانه، اجتماعی و سیاسی می‌دانند.

4. مینی سریال Lonesome Dove از مینی سریال های برتر وسترن

دانلود مینی سریال

  • سال ساخت: 1989
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 8.7/10
  • تعداد قسمت‌ها: 4
  • بازیگران: رابرت دووال، تامی لی جونز، دنی گلاور و…

Lonesome Dove مینی سریالی حماسی در ژانر وسترن است. این مینی سریال برتر تنها از چهار قسمت تشکیل می‌شود. داستان Lonesome Dove با الهام از رمانی به همین نام به قلم لری مک‌مورتی نگاشته شده است. در ابتدا قرار بود فیلمی بزرگ براساس این رمان با هنرنمایی ستارگان افسانه‌ای هالیوود در آن زمان چون جان وین، جیمز استوارت و هنری فوندا ساخته شود؛ اما جان فورد به دلایلی وین را از ساخت آن منصرف کرد. در نهایت و در سال 1989 مینی سریالی چهار قسمتی براساس این رمان با بازی رابرت دووال و تامی لی جونز ساخته شد.

این مینی سریال، که از بهترین مینی سریال های دنیا است، توانست با استقبال بسیار خوبی از جانب مخاطبان و منتقدان روبرو شده و ژانر وسترن و مفهوم مینی سریال را احیا کند. داستان Lonesome Dove ماجراهای دو رنجر تگزاسی را روایت می‌کند. این دو پس از بازنشستگی، به صورت مشترک به اداره اصطبلی در شهر Lonesome Dove می‌پرداختند. اما همان‌طور که انتظار می‌رود همه چیز خوب پیش نرفته و با اضافه شدن خلافکاران مکزیکی و یک رنجر کهنه‌کار دیگر، همه چیز به هم می‌ریزد.

5. مینی سریال پیشنهاد – The Offer از مینی سریال های برتر

بهترین مینی سریال های تاریخ

  • سال ساخت: 2022
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 8.7/10
  • تعداد قسمت‌ها: 10
  • بازیگران: مایلز تلر، متیو گود، دن فوگلر، بورن گورمن، کالین هنکس

معرفی بهترین مینی سریال های جهان را با پیشنهاد ادامه می‌دهیم. این مینی سریال در ژانر بیوگرافی ساخته شده و داستان‌های پشت پرده ساخت فیلم پدر خوانده به کارگردانی فرانسیس فورد کاپولا (Francis Ford Coppola) را به تصویر می‌کشد. این عنوان از بهترین مینی سریال های خارجی از نظر imdb، در 10 قسمت و توسط شبکه Paramount+ منتشر شده است.

6. مینی سریال گامبی وزیر – The Queen’s Gambit از مینی سریال های برتر

بهترین مینی سریال خارجی

  • سال ساخت: 2020
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 8.6/10
  • تعداد قسمت‌ها: 7
  • بازیگران: آنیا تیلور-جوی، بیل کمپ، موسس اینگرام و…

قطعا یکی از پرطرفدارترین و بهترین سریالهای کوتاه دنیا در سال‌های اخیر، مینی سریال گامبی وزیر است که بر اساس رمانی به همین نام نوشته والتر تویس (Walter Tevis) ساخته شده است. این اثر در ژانر درام بلوغ است و به زندگی دختری یتیم می‌پردازد که در شطرنج یک اعجوبه محسوب می‌شود. مینی سریال The Queen’s Gambit یکی از آثار نتفلیکس در سال 2020 بود که با استقبال بی نظیر تماشاگران مواجه شد. منتقدان نیز هنرنمایی آنیا تیلور-جوی و فیلمبرداری سریال را ستودند و آن را در میان بهترین مینی سریال های تاریخ قرار دادند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این مجموعه، که از بهترین مینی سریال های دنیا محسوب می‌شود، به این مقاله مراجعه کنید.

دانلود مینی سریال The Queen’s Gambit

7. مینی سریال شمال و جنوب – North & South

بهترین مینی سریال های خارجی

  • سال ساخت: 2004
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 8.6/10
  • تعداد قسمت‌ها: 4
  • بازیگران: دنیلا دنبی-اش، ریچارد آرمیتاژ، تیم پیگات-اسمیت و…

مینی سریال شمال و جنوب اثری بریتانیایی براساس رمان مشهور الیزابت گسکل است. داستان این مینی سریال، از بهترین مینی سریال های دنیا، ماجرای مارگارت هیل، زنی اهل جنوب انگلستان را روایت می‌کند. مارگارت فرزند یک مبلغ مذهبی است. خانواده او پس از تصمیم پدر الیزابت مبنی بر بازنشستگی از روحانیت به شمال انگلستان مهاجرت می‌کنند. آن‌ها در وفق یافتن با سبک زندگی پیشرفته و صنعتی محل زندگی جدید خود به مشکل می‌خورند. مشکلات خانواده هیل پس از روبرو شدن با خانواده ثروتمند و مغرور تورنتون دوچندان می‌شود. داستان این مینی سریال برتر به مفاهیمی چون اختلاف طبقاتی، جنسیت و عواطف انسانی می‌پردازد.

این عنوان از بهترین سریالهای کوتاه دنیا در سال 2004 از شبکه BBC1 پخش شد. این شبکه به دلیل انتظارات پایینی که از موفقیت این سریال داشت، تبلیغ چندانی برای آن نکرد. این تصمیم منجر به نادیده گرفته شدن شمال و جنوب توسط منتقدان شد. با این حال استقبال مخاطبان از این مینی سریال مثال‌‌زدنی بود. بسیاری از صاحب نظران دلیل موفقیت این سریال را هنرنمایی بی‌نقص ریچارد آرمیتاژ و مفاهیم داستانی مهم آن می‌دانند.

8. مینی سریال تسخیرشدگی خانه هیل – The Haunting of Hill House

بهترین مینی سریال های خارجی از نظر imdb

  • سال ساخت: 2018
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 8.6/10
  • تعداد قسمت‌ها: 10
  • بازیگران: میخیل هایسمان، کارلا گوجینو، هنری توماس، الیزابت ریسر،کیت سیگل

مینی سریال ترسناک تسخیرشدگی خانه هیل یک سریال اینترنتی آنتولوژی و از بهترین مینی سریال های دنیا در ژانر وحشت است. داستان سریال در مورد خانواده کرین است که مجبور می‌شوند بار دیگر با ترس‌های خود روبرو شوند. به دنبال استقبال بی‌نظیر از این مینی‌سریال، فصل دوم آن نیز با نام تسخیرشدگی عمارت بلای در سال 2020 منتشر شد. علاوه بر بینندگان، منتقدین نیز استقبال خوبی از این سریال داشته و آن را از مینی سریال های برتر جهان می‌دانند.

9. مینی سریال نسل کشی – Generation Kill

بهترین مینی سریال های دنیا

  • سال ساخت: 2008
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 8.5/10
  • تعداد قسمت‌ها: 7
  • بازیگران: الکساندر اسکاشگورد، جیمز رانسون، لی ترگسن و…

مینی سریال Generation Kill درامی جنگی محصول شبکه HBO است. این اثر در سال 2008 و در قالب هفت قسمت منتشر شد. Generation Kill را می‌توان یکی از بهترین سریالهای کوتاه دنیا دانست که با الهام از کتاب مشهور ایوان رایت به همین نام نوشته شده است. داستان این اثر تجربیات شخصی رایت از جنگ عراق را بیان می‌کند. سازندگان این سریال دیوید سایمون افسانه‌ای، اد برنز و رایت هستند. Generation Kill از مینی سریال های برتر جهان است و در سال انتشار خود توانست موفق به کسب سه جایزه امی شود و واکنش منتقدان نسبت به آن بسیار خوب بود. عده زیادی نوآوری و واقع‌گرایی آن در روایت داستانی جنگی را تحسین کردند.

10. مینی سریال جان آدامز – John Adams

مینی سریال های برتر

  • سال ساخت: 2008
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 8.5/10
  • تعداد قسمت‌ها: 7
  • بازیگران: پل جیاماتی، لورا لینی، استیون دیلین و…

جان آدامز مینی سریالی آمریکایی است که داستان زندگی سیاسی یکی از تاثیرگذارترین رئیس جمهوران و نقش او در پیدایش این کشور را روایت می‌کند. این اثر از پرطرفدارترین و بهترین مینی سریال های دنیا است که در سال 2008 از شبکه HBO پخش شد. کارگردانی تمامی قسمت‌های این مینی سریال خوب بر عهده تام هوپر است. جان آدامز با الهام از کتابی به همین نام نوشته دیوید مک‌کالو ساخته شده است. این مینی سریال برتر منبعی عالی برای شناخت تاریخ 50 سال ابتدایی ایالات متحده است. جان آدامز با کسب چهار جایزه گلدن گلوب و 13 جایزه امی پرافتخارترین و یکی از بهترین سریالهای کوتاه دنیا است.

مینی سریال جان آدامز، از بهترین سریالهای کوتاه دنیا، با استقبال گرمی از جانب منتقدان روبرو شد. آن‌ها این اثر را یکی از مینی سریال های برتر و خوش‌ساخت‌ترین محصولات تلویزیونی توصیف می‌کردند. از برجسته‌ترین نقاط قوت این مینی سریال خوب می‌توان به هنرنمایی بازیگران آن اشاره کرد.

دانلود مینی سریال John Adams

11. مینی سریال آن شب – The Night of از مینی سریال های برتر

بهترین مینی سریال ها

  • سال ساخت: 2016
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 8.5/10
  • تعداد قسمت‌ها: 8
  • بازیگران: جان تورتورو، ریز احمد، بیل کمپ، پیمان معادی و…

مینی سریال The Night of اثری جنایی به قلم ریچارد پرایس و استیون زیلیان است. این مینی سریال از بهترین مینی سریال های جنایی با الهام از نخستین فصل سریال Criminal Justice ساخته شده است. The Night of سال 2016 از شبکه HBO و در قالب هشت قسمت منتشر شد. منتقدان این اثر را یکی از مینی سریال های برتر جهان می‌دانند.

داستان مینی سریال The Night of حول درگیری جوانی پاکستانی-آمریکایی به نام نصیر خان در یک پرونده قتل می‌گردد. این سریال ماجراهای این جوان و تغییراتی را که سیستم قضایی ناکارآمد روی او می‌گذارد بررسی می‌کند. جان تورتورو نقش جان استون، وکیل کهنه‌کار نصیر را ایفا می‌کند. پیمان معادی نیز در نقش پدر نصیر حضور قابل توجه و فاخری در این اثر دارد. منتقدان اتمسفر درگیرکننده و شیوه روایی خلاقه این مینی سریال را از بزرگ‌ترین نقاط قوت آن خطاب می‌کردند. The Night of از مینی سریال های برتر جهان، توانست نامزد دریافت جوایز متعددی در مراسم معتبری چون امی و گلدن گلوب شده و جایزه بهترین بازیگر مرد در یک مینی سریال را برای ریز احمد به ارمغان آورد.

دانلود مینی سریال The Night of

12. مینی سریال میر از ایست تاون – Mare of Easttown

بهترین مینی سریال های جهان

  • سال ساخت: 2021
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 8.4/10
  • تعداد قسمت‌ها: 7
  • بازیگران: کیت وینسلت، جولیان نیکلسون، جین اسمارت و…

مینی سریال میر اهل ایست تاون که در فهرست جدیدترین و بهترین مینی سریال جنایی قرار می‌گیرد، برای شبکه HBO ساخته شده است. در این سریال کیت وینسلت در نقش کارآگاهی بازی می‌کند که بر روی یک پرونده قتل در شهری کوچک نزدیک فیلادلفیا کار می‌کند. منتقدان داستان، شخصیت‌ها و هنرنمایی بازیگران را ستودند. در هفتاد و سومین مراسم امی مینی سریال Mare of Easttown در 16 رشته مختلف نامزد شد؛ از جمله بهترین مینی سریال، بهترین بازیگر زن، بهترین بازیگر مرد مکمل و بهترین بازیگر زن مکمل.

دانلود مینی سریال Mare of Easttown

13. مینی سریال خدمتکار – Maid از مینی سریال های برتر

دانلود مینی سریال

  • سال ساخت: 2021
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 8.4/10
  • تعداد قسمت‌ها: 10
  • بازیگران: مارگارت کوالی، نیک رابینسون، آنیکا نونی رز، تریسی ویلار، بیلی برک

یکی از بهترین مینی سریال های خارجی از نظر imdb، مینی‌سریال خدمتکار است. این مینی سریال با الهام از خاطرات واقعی استفانی لند در کتاب Maid: Hard Work, Low Pay, and a Mother’s Will to Survive ساخته شده است. الکس، مادری تنها است که در خانه‌ها به‌عنوان خدمتکار کار می‌کند و تلاش دارد بدون کمک دیگران دخترش را بزرگ کند. این مجموعه یکی از مینی سریال های برتر جهان است که امتیاز 94% را از نگاه منتقدین کسب کرده است.

14. مینی سریال وضعیت بازی – State of Play

بهترین مینی سریال های تاریخ

  • سال ساخت: 2003
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 8.4/10
  • تعداد قسمت‌ها: 6
  • بازیگران: دیوید موریسی، جان سیم، کلی مکدونالد و…

«وضعیت بازی» مینی سریالی بریتانیایی به کارگردانی دیوید ییتس است. این اثر از پرطرفدارترین و بهترین مینی سریال های دنیا در سال 2003 از شبکه BBC1 در قالب شش قسمت پخش شد. داستان این سریال روایت‌گر بررسی مرگ تحلیل‌گری سیاسی توسط گروهی از روزنامه‌نگاران است.

این مینی سریال با استقبال فراوانی از جانب منتقدان و مخاطبان روبرو و  تبدیل به یکی از مینی سریال های برتر جهان شد. بسیاری از آن‌ها شجاعت نویسندگان سریال در پرداختن به مسائل سیاسی و نقش آفرینی بازیگران را از نقاط قوت برجسته آن می‌دانستند. این سریال توانست موفق به کسب جوایز بفتا در شاخه‌های بهترین صدا، بهترین تدوین و بهترین بازیگر برای بیل نای شود. در سال 2009 کوین مک‌دونالد فیلمی آمریکایی با الهام از این مینی سریال ساخت که آن اثر نیز به موفقیت خوبی دست پیدا کرد.

15. مینی سریال باورنکردنی – Unbelievable از مینی سریال های برتر

بهترین مینی سریال خارجی

  • سال ساخت: 2019
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 8.4/10
  • تعداد قسمت‌ها: 8
  • بازیگران: تونی کولت، مریت ویور، کیتلین دیور و…

سریال باورنکردنی نیز در فهرست مینی سریال های برتر جهان قرار می‌گیرد که برای شبکه نتفلیکس ساخته شده است. این سریال درباره چند پرونده تجاوز در سیاتل و دنور است و بر اساس یک مقاله خبری در سال 2015 به نام An Unbelievable Story of Rape نوشته تی. کریستین میلر (T. Christian Miller) و کن آرمسترانگ (Ken Armstrong) ساخته شده است. مینی سریال Unbelievable مورد توجه منتقدان قرار گرفت و به همین دلیل از بهترین مینی سریال های دنیا محسوب می‌شود.

دانلود مینی سریال Unbelievable

16. مینی سریال مردم عادی- Normal People

بهترین مینی سریال های خارجی

  • سال ساخت: 2020
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 8.4/10
  • تعداد قسمت‌ها: 12
  • بازیگران: دیزی ادگار-جونز، پل مسکال

مردم عادی را نیز می‌توانیم یکی از بهترین مینی سریال های دنیا بدانیم. این مینی سریال ایرلندی در ژانر درام روانشناختی و عاشقانه و بر اساس رمانی با همین نام و به قلم سالی رونی (Sally Rooney) ساخته شده است. این عنوان از مینی سریال های برتر تصویرگر رابطه بین ماریان و کانل، از روزهای پایانی دبیرستان تا دوران درس خواندن آن‌ها در دانشگاه است. اگر از طرفداران فیلم‌ها و سریال‌های روانشناختی هستید، بدون شک از تماشا و دانلود مینی سریال مردم عادی لذت خواهید برد.

17. مینی سریال بی خدا – Godless از مینی سریال های برتر

بهترین مینی سریال های خارجی از نظر imdb

  • سال ساخت: 2017
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 8.3/10
  •  تعداد قسمت‌ها: 7
  • بازیگران: جک اوکانل، میشل داکری، اسکوت مک‌نری، مریت ویور

مینی سریال بی خدا را نیز می‌توانیم از بهترین مینی سریال های تاریخ در ژانر وسترن بدانیم. وقایع این مینی سریال در سال 1884 رخ می‌دهد و درباره یک خلافکار جوان است که حین فرار از دست مربی انتقام‌جویش، به یک شهر کوچک می‌رسد که بیشتر جمعیتش را زنان تشکیل می‌دهند. مینی سریال بی خدا پس از انتشار با استقبال خوبی از سوی منتقدان مواجه شد.

18. مینی سریال الیو کیتریج – Olive Kitteridge از مینی سریال های برتر

بهترین مینی سریال های دنیا

  • سال ساخت: 2014
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 8.3/10
  • تعداد قسمت‌ها: 4
  • بازیگران: فرانسیس مک دورمند، ریچارد جنکینز، زویی کازان و…

آلیو کیتریج مینی سریالی آمریکایی براساس رمان مشهور الیزابت استروت است. این مینی سریال در سال 2014 و در قالب 4 قسمت از شبکه HBO پخش شد. داستان این مینی سریال خوب روایت‌گر زندگی آلیو کیتریج بوده و به مسائلی چون افسردگی، حسادت و مشکلات خانوادگی می‌پردازد.

Olive Kitteridge در زمان انتشار با واکنش مثبت مخاطبان روبرو شد. آن‌ها نویسندگی، کارگردانی، فیلم‌برداری و نقش‌آفرینی بازیگران اصلی آن را تحسین کرده و آن را یکی از بهترین سریالهای کوتاه دنیا می‌دانستند. با این حال ریتم نسبتا کند سریال باعث شد تا مخاطبان واکنش‌های متفاوت و متناقضی به آن نشان دهند. آلیو کیتریج موفق به کسب جوایز در مراسم‌های معتبری چون امی و گلدن گلوب شده است.

دانلود مینی سریال Olive Kitteridge

19. مینی سریال پرنده سیاه – Black Bird از مینی سریال های برتر

مینی سریال های برتر

  • سال ساخت: 2022
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 8.2/10
  • تعداد قسمت‌ها: 6
  • بازیگران: تارون اجرتون، پال والتر هاوزر، سپیده معافی، گرگ کینر

معرفی بهترین مینی سریال خارجی را با پرنده سیاه ادامه می‌دهیم. این مینی سریال در ژانر درام جنایی و بر اساس یک رمان خودزندگینامه به قلم جیمز کین (James Keene) ساخته شده است. پرنده سیاه داستان جیمی کین را روایت می‌کند که به 10 سال زندان محکوم می‌شود اما یک پیشنهاد قابل توجه دریافت می‌کند؛ اگر کین بتواند لاری هال که یک فرد مشکوک به قتل است را به اعتراف وادار کند، عفو می‌خورد و نیازی به گذراندن دوران محکومیتش نخواهد داشت. اما این کار به آن سادگی‌ها هم نیست…

20. مینی سریال نگهبانان – Watchmen

بهترین مینی سریال ها

  • سال ساخت: 2019
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 8.2/10
  • تعداد قسمت‌ها: 9
  • بازیگران: رجینا کینگ، دان جانسون، تیم بلیک نلسون، یحیی عبدالمتین دوم

نگهبانان یکی دیگر از مینی سریال های برتر است که در این فهرست به شما معرفی می‌کنیم. این مینی سریال در ژانر ابرقهرمانی، اکشن و دیستوپیایی و بر اساس یک مجموعه کمیک با نام مشابه ساخته شده. این مینی سریال توسط شبکه HBO منتشر شد و داستان آن درباره یک گروه از سفیدپوستان نژاد پرست است که قصد مقابله با پلیس را دارند. در چنین شرایطی افسران پلیس برای اینکه توسط این گروه شناسایی نشوند ماسک می‌پوشند. از طرف دیگر کارآگاهی به نام آنجلا ابار پرونده قتل دوستش را که رئیس پلیس شهر نیز بود، بررسی می‌کند و به رازهای مخوفی پی می‌برد.

مینی سریال نگهبانان پس از انتشار با استقبال بی‌نظیر منتقدان مواجه شد. آن‌ها فیلمنامه، جلوه‌های تصویری، موسیقی متن و نحوه گسترش داستان از منبع اصلی را تحسین کردند. این مینی سریال جوایز و افتخارات زیادی را از آن خود کرد که از میان آن‌ها می‌توانیم به جایزه پرایم تایم امی بهترین مینی سریال، بهترین بازیگر زن (برای رجینا کینگ) و بهترین بازیگر مکمل مرد (برای عبدالمتین) اشاره کنیم.

21. مینی سریال 11.22.63

بهترین مینی سریال های جهان

  • سال ساخت: 2016
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 8.1/10
  • تعداد قسمت‌ها: 8
  • بازیگران: جیمز فرانکو، کریس کوپر، سارا گدون و…

یکی دیگر از مینی سریال های برتر جهان، مینی‌سریال 11.22.63 است که بر اساس رمان 11/22/63 نوشته استیون کینگ ساخته شده است. این عنوان از بهترین مینی سریال های علمی تخیلی از شبکه Hulu پخش شد و با نظرات مثبت منتقدین مواجه گشت. داستان این مینی سریال درباره یک معلم زبان انگلیسی است که شانس این را پیدا می‌کند تا در زمان سفر کند و به سال 1960 برود. او سعی دارد تا در گذشته جلوی ترور جان اف کندی را بگیرد، اما درگیر گذشته خودش می‌شود.

دانلود مینی سریال 11.22.63

22. مینی سریال چیزهای تیز – Sharp Objects

دانلود مینی سریال

  • سال ساخت: 2018
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 8.1/10
  • تعداد قسمت‌ها: 8
  • بازیگران: ایمی آدامز، پاتریشا کلارکسون، کریس مسینا و…

مینی سریال چیزهای تیز یکی دیگر از بهترین مینی سریال های تاریخ است که بر اساس رمانی به همین نام نوشته گیلین فلین (Gillian Flynn) برای شبکه HBO ساخته شده است. داستان این سریال درباره گزارشگری جوان است که به شهر محل تولدش برمی‌گردد تا روی قتل دو دختر جوان تحقیق کند. مینی سریال Sharp Objects به دلیل عناصر تصویری، فضای تاریک، کارگردانی و هنرنمایی بازیگرانش مورد توجه منتقدان قرار گرفت. پاتریشا کلارکسون برای بازی در این سریال جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر نقش مکمل زن را گرفت و ایمی آدامز برای جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر زن اصلی نامزد شد. همچنین در مراسم امی این اثر در 8 رشته نامزد شد.

دانلود مینی سریال Sharp Objects

23. مینی سریال یه قهرمان نشونم بده – Show Me a Hero از بهترین سریالهای کوتاه دنیا

بهترین مینی سریال های تاریخ

  • سال ساخت: 2015
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 8/10
  • تعداد قسمت‌ها: 6
  • بازیگران: اسکار آیزاک، باب بالابان، جیم بلوشی و…

یکی از دیگر بهترین مینی سریال ها در سال‌های اخیر، مینی سریال Show Me a Hero است که اثری آمریکایی به نویسندگی دیوید سایمون و کارگردانی پل هیگیس است. این عنوان از مینی سریال های برتر در سال 2015 از شبکه HBO پخش شد. داستان Show Me a Hero، با الهام از کتابی نوشته لیزا بلکین، روایت‌گر درگیری‌های سیاسی اعضای شورای شهر ناحیه یانکز در نیویورک است.

منتقدان Show Me a Hero را یکی از بهترین مینی سریال های جهان می‌دانند. این اثر با وجود استقبال کم مخاطبان، توانست به موفقیت هنری خوبی دست پیدا کند. بسیاری پرداخت سایمون به مسائل پیچیده اجتماعی و سیاسی و شخصیت‌پردازی عالی سریال را تحسین کردند. علاوه بر این نقش‌آفرینی اسکار آیزاک به عنوان یکی از بهترین بازی‌های سال 2015 شناخته شد و توانست جایزه معتبر گلدن گلوب را برای او به ارمغان آورد.

24. مینی سریال وانداویژن – WandaVision

بهترین مینی سریال خارجی

  • سال ساخت: 2021
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 7.9/10
  • تعداد قسمت‌ها: 9
  • بازیگران: الیزابت اولسن، پل بتانی، دبرا جو روپ، فرد ملامد، ماترین هان، تیونا پریس

مینی سریال وانداویژن به عنوان اولین سریال دنیای سینمایی مارول کار خود را آغاز کرد و خیلی زود توانست تبدیل به یکی از بهترین مینی سریال های دنیا شود. این مینی سریال کمدی، درام، عاشقانه، مرموز و ابرقهرمانی روایتی از زندگی عاشقانه دو ابرقهرمان مارول، یعنی واندا مکسیموف و ویژن است.

این مجموعه یکی از مینی سریال های برتر جهان از نظر منتقدین است که توانسته امتیاز 91% را از وبسایت راتن تومیتوز دریافت کند. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این مینی سریال جذاب که در فهرست بهترین سریالهای کوتاه دنیا قرار دارد، به این مقاله از پلازا مراجعه کنید.

دانلود مینی سریال WandaVision

25. مینی سریال فاسی/وردان – Fosse/Verdon از مینی سریال های برتر

بهترین مینی سریال های خارجی

  • سال ساخت: 2019
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 7.9/10
  • تعداد قسمت‌ها: 8
  • بازیگران: سم راکول، میشل ویلیامز، نوربرت لئو بوتس و…

فاسی/وردون مینی سریالی محصول شبکه FX است. داستان این اثر از بهترین سریالهای کوتاه دنیا به روابط پیچیده کارگردان و طراح رقص هالیوود، باب فاسی و بازیگر و رقاص محبوب او، گوئن وردون می‌پردازد. وظیفه ایفای نقش‌های اصلی در این مینی سریال بر عهده سم راکول و میشل ویلیامز است. این اثر سال گذشته در طی هشت هفته پخش شد.

سریال فاسی/وردون واکنش‌های مثبتی از جانب منتقدان دریافت کرد. این اثر در مراسم امی موفق به نامزدی در 17 بخش شد. میشل ویلیامز توانست جایزه بهترین بازیگر زن در یک مینی سریال را از آن خود کند. از نقاط قوت برجسته این اثر، می‌توان به نقش‌آفرینی قدرتمند سم راکول و میشل ویلیامز، اتمسفر گیرا و موسیقی جذاب آن اشاره کرد.

26. مینی سریال جاسوس – The Spy از مینی سریال های برتر

بهترین مینی سریال های خارجی از نظر imdb

  • سال ساخت: 2019
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 7.9/10
  • تعداد قسمت‌ها: 6
  • بازیگران: ساشا بارون کوهن، نوآ امریک

The Spy، یکی از مینی سریال های جاسوسی و از بهترین سریالهای کوتاه دنیا، تولید فرانسه و به زبان انگلیسی است. این مینی سریال، داستان یکی از شناخته‌شده‌ترین جاسوس‌های اسرائیلی، یعنی الی کوهن را روایت می‌کند. مینی سریال 6 قسمتی جاسوس، توانست بعد از انتشار نظر منتقدین و بینندگان را به خود جلب کند و در فهرست بهترین سریالهای کوتاه دنیا در ژانر خودش قرار بگیرد.

همانطور که گفتیم، این مینی سریال، داستان الی کوهن را در سال‌های منتهی به جنگ شش‌روزه در سال 1967 بین اسرائیل و سوریه را دنبال می کند. در جاسوس، از بهترین سریالهای کوتاه دنیا، زندگی الی کوهن را از گذشته‌اش در مصر تا نفوذش به وزارت دفاع سوریه می‌بینیم.

27. مینی سریال دفاع جیکوب – Defending Jacob

بهترین مینی سریال های دنیا

  • سال ساخت: 2020
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 7.8/10
  • تعداد قسمت‌ها: 8
  • بازیگران: کریس ایوانز، میشل داکری، جیدن مارتل و…

آخرین عنوان در فهرست برترین مینی سریال های دنیا ، مینی سریال درام جنایی دفاع از جیکوب محسوب می‌شود که بر اساس رمانی به همین نام نوشته ویلیام لندی (William Landay) برای شبکه Apple TV+ ساخته شده است. داستان این مینی سریال درباره خانواده‌ای است که با مشکلی بزرگ مواجه می‌شوند. پسر 14 ساله آنها به قتل یک نفر متهم می‌شود. منتقدان هنرنمایی بازیگران، دوپهلویی و بار احساسی آن را ستودند، اما نقدهایی نیز به ریتم و طولانی شدن داستان داشتند.

دانلود مینی سریال Defending Jacob

28. مینی سریال مجنون – Maniac

مینی سریال های برتر

  • سال ساخت: 2018
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 7.7/10
  •  تعداد قسمت‌ها: 10
  • بازیگران: اما استون، جونا هیل، جاستین ثرو، سونویا میزونو، گابریل بایرن

مینی سریال مجنون یکی از برترین عناوین این فهرست در ژانر طنز تلخ، علمی تخیلی و روانشناختی است. این مینی سریال داستان دو غریبه را روایت می‌کند که از مشکلات مختلفی در زندگیشان رنج می‌برند و داوطلب می‌شوند یک داروی جدید را که سازندگانش ادعا می‌کنند تمام مشکلات ذهنی را درمان می‌کند، امتحان کنند. اما طی این پروسه اتفاقاتی رخ می‌دهد و همه چیز آن‌طور که انتظار می‌رفت، پیش نمی‌رود.

جلوه‌های تصویری، کارگردانی و بازی بازیگران (به خصوص هنرنمایی اما استون) در مینی سریال مجنون مورد تحسین منتقدان قرار گرفت و جوایز و افتخارات زیادی را برای این اثر به همراه آورد.

29. مینی سریال ایستگاه یازده – Station Eleven

بهترین مینی سریال ها

  • سال ساخت: 2022
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 7.6/10
  • تعداد قسمت‌ها: 10
  • بازیگران: مک‌کنزی دیویس، هیمش پاتل، ماتیلدا لاولر، دیوید ویلموت، نابهان ریزوان

مینی سریال علمی تخیلی، دیستوپیایی و پسا-آخرالزمانی ایستگاه یازده، از بهترین مینی سریال های 2022 محسوب می‌شود. داستان این مینی سریال در آینده‌ای نامعلوم روایت می‌شود که شیوع نوعی آنفلونزا سبب از بین رفتن تمدن‌های بشری به آن شکل که ما می‌شناسیم شده است. در ایستگاه یازده، با دنبال کردن فلش‌بک‌های متعدد و خط‌های زمانی متفاوت، داستان گروهی هنرمند دوره‌گرد را دنبال می‌کنیم که تلاش می‌کنند با هنرشان، زندگی بازماندگان این فاجعه را کمی بهبود ببخشند. اما مسائلی پیش می‌آید که…

ایستگاه یازده، از بهترین سریالهای کوتاه دنیا، از همان زمان انتشارش با نقد و نظرات مثبتی مواجه شد و توانست در فهرست بهترین مینی سریال های دنیا در سال 2022 قرار بگیرد. اگر به دنبال یک داستان متفاوت در زمانه‌ای متفاوت هستید، پیشنهاد می‌کنیم تماشای این مینی سریال را از دست ندهید.

30. مینی سریال ترک تحصیل – The Dropout

بهترین مینی سریال های جهان

  • سال ساخت: 2022
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 7.5/10
  •  تعداد قسمت‌ها: 8
  • بازیگران: آماندا سایفرد، نوین اندروز

دراپ‌اوت یا ترک تحصیل را نیز می‌توانیم از بهترین مینی سریال های خارجی بدانیم که در ژانر تریلر جنایی، بیوگرافی و طنز تلخ ساخته شده. این مینی سریال بر اساس پادکستی با همین نام ساخته شده و داستان الیزابت هولمز را روایت می‌کند. زنی بلندپرواز که با ساخت یک تکنولوژی درمانی، جان میلیون‌ها بیمار را به خطر می‌اندازد. این مینی سریال پس از انتشار با نظرات مثبت منتقدان روبه‌رو شد. آن‌ها فیلمنامه اثر و بازی بازیگران آن را تحسین کردند. مینی سریال ترک تحصیل همچنین نامزد دریافت 6 جایزه پرایم تایم امی شد و جایزه پرایم تایم امی بهترین بازیگر زن نقش اول در مینی سریال یا سریال آنتالوژی یا فیلم را برای آماندا سایفرد به ارمغان آورد.

کلام آخر

در این مقاله، فهرست بهترین مینی سریال های خارجی با ژانرهای مختلف از جمله بهترین مینی سریال های اکشن، جنایی، درام، عاشقانه و … را بررسی کردیم. نظر شما در مورد این مینی سریال‌ها چیست؟ به‌نظرتان بهترین مینی سریال های برتر کره ای، بهترین مینی سریال اسپانیایی، ایتالیایی، کره‌ای یا ایرانی که می‌توان به فهرست بهترین سریالهای کوتاه دنیا اضافه کرد، کدامند؟ شما می‌توانید نظراتتان را از بخش پایین این صفحه با ما به اشتراک بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو