طراحی و اجرای بهترین پارتیشن اداری با دیکا سازه

طراحی و اجرای بهترین پارتیشن اداری با دیکا سازه


منبع: روزیاتو

23

1401/9/13

13:32


طراحی و اجرای بهترین پارتیشن اداری با دیکا سازه

طراحی و اجرای بهترین پارتیشن اداری با دیکا سازه

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

داشتن یک دفتر کار با طراحی خوب و بهینه برای اکثر شرکت‌ها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. فرقی نمی‌کند که در کدام بخش از کسب و کار مشغول هستید، به هر حال، داشتن دفتر کاری به عنوان یک مرکز متمرکز برای فعالیت شما عمل کرده و ظاهر و تقسیم بندی آن بسیار مهم است.

نکته مهم در مورد تقسیم بندی بخش‌های مختلف محیط اداری و طراحی بهینه این است که هیچ دو دفتری شبیه به هم نبوده و هر کدام بسته به کاربرد خود، نیاز به طراحی و برنامه ریزی جداگانه دارند. همه ما مقالاتی در مورد بهترین و زیباترین دفاتر در جهان را دیده‌ایم؛ این موضوع ثابت می‌کند که دنیایی از ایده‌های طراحی دفاتر وجود دارند که می‌توانید با آن‌ها محیط کار خود را تقسیم بندی کنید.

البته، داشتن دفتر کار شیک به تنهایی کافی نیست و باید بخش‌های آن نیز به اندازه کافی کاربردی باشند. برخی از ضروری‌ترین و کاربردی‌ترین ویژگی‌های دفاتر مدرن، وجود اتاق‌های کار مشترک، اتاق‌هایی برای جلسات خصوصی و البته فضاهای خصوصی برای هر یک از کارکنان است. اما اگر فقط یک فضای پلان باز برای راه اندازی شرکت یا محل کار خود دارید، چگونه ممکن است فضای کار مشترک پر سر و صدا و مناطقی خصوصی و ساکت را در کنار هم و در یک فضا داشته باشید؟

شما می‌توانید به راحتی و بدون انجام هیچ کار ساختمانی و بازسازی کامل دفتر با استفاده از مصالح ساختمانی، با کمک گرفتن از بهترین پارتیشن اداری، این کار را انجام دهید.

پارتیشن اداری چیست؟

طراحی و اجرای بهترین پارتیشن اداری با دیکا سازه

پارتیشن‌های اداری سریع‌ترین، آسان‌ترین و مقرون به صرفه‌ترین راه برای تقسیم بندی فضای کاری به بخش‌های کاربردی‌تر و کوچکتر هستند. پارتیشن‌های اداری می‌توانند موقت یا دائمی بوده و تقریباً در هر اندازه و ارتفاع مورد نیاز در دسترس هستند. به عبارت دیگر، این دیوایدرها نقش یک دیوار موقت را بازی می‌کنند.

پارتیشن‌های اداری به طور معمول به چشم اتاقک‌های ساده و خسته کننده دیده می‌شوند که باعث ایجاد یک محیط کاری افسرده کننده و خشک می‌شوند؛ اما واقعیت اینجاست که زمانی که به درستی از آن‌ها استفاده شود، می‌توانند حتی یک دفتر کار ساده را به طور قابل توجهی به فضای کاری دلپذیرتری تبدیل کنند. تقسیم بندی هوشمند یک دفتر کاری با استفاده مناسب از پارتیشن‌های اداری، فرصت‌ها و ایده‌های زیادی را برای ترکیب کردن فضاهای مختلف با یکدیگر و استفاده بهینه از محیط ارائه می‌دهد.

مشخصات بهترین پارتیشن اداری

پارتیشن‌های اداری مزایا و مشخصات منحصر به فردی دارند که برای انتخاب بهترین آن‌ها باید این مشخصات را بدانید. از جمله مشخصات بهترین پارتیشن‌ها می‌توان به جداشدنی بودن و توانایی آن‌ها در زیباتر کردن محیط اداری اشاره کرد. استفاده از پارتیشن‌ها در دفتر کارتان، ترفندی بسیار مناسب برای تغییر محیط با کمترین هزینه است.

پارتیشن‌ها برای کسب و کارهای مختلف از جمله شرکت‌های حقوقی، دفاتر با فناوری پیشرفته، بیمارستان‌ها و شرکت‌های دیگر استفاده می‌شوند. در زیر ویژگی‌هایی وجود دارد که باید هنگام انتخاب پارتیشن برای دفتر خود در نظر داشته باشید.

پارتیشن‌های شیشه‌ای زیبایی و کارایی محیط را افزایش می‌دهند.

طراحی و اجرای بهترین پارتیشن اداری با دیکا سازه

نمونه‌های شیشه‌ای نور طبیعی را به داخل فضا راه می‌دهند. همچنین امکان تبادل چهره به چهره کارکنان و به دنبال آن افزایش بهره وری بدون به خطر انداختن آرامش و سکوت فضای کاری را فراهم می‌کنند. این کار باعث می‌شود تا دفتر شما برای مدت‌های طولانی پرنورتر و پربازده‌تر شود. نصب این پارتیشن‌ها جدا از اینکه زیبایی محیط را افزایش می‌دهند، تاثیر خوب و خوشایندی بر کسانی که وارد دفتر شما می‌شوند، بر جای می‌گذارد.

پارتیشن‌های اداری به کاهش هزینه‌ها کمک می‌کنند.

ویژگی و مشخصه دیگری که از پارتیشن‌های اداری انتظار می‌رود، اقتصادی و مقرون به صرفه بودن آن‌ها است. امروزه کسب و کارهای مختلف، برای پایین نگه داشتن هزینه‌های خود تلاش می‌کنند تا دفتر کار را برای کارکنان خود روشن و راحت نگه دارند. استفاده از لامپ‌های زیاد برای روشن نگه داشتن محیط کاری، باعث افزایش هزینه برق می‌شوند. اما با استفاده از پارتیشن‌های شیشه‌ای نیاز شما به لامپ کاهش پیدا کرده و از طرف دیگر، با اجازه دادن به ورود نور طبیعی، باعث گرم شدن محیط و کاهش نیاز به استفاده از وسایل گرمایشی می‌شوند.

پارتیشن‌ها باید باعث انعطاف پذیری و سازگاری محیط شوند.

کسب و کار شما و محیط آن باید برای سازگاری با تغییرات در نیازهای کارکنان و شرکت آماده باشد. استفاده از پارتیشن اداری امکان استفاده کارآمد از فضای کاری شما را به طوری که با تغییرات و نیازهای روزمره سازگار باشد را می‌دهد. پارتیشن‌ها به راحتی و به سرعت قابل تغییر مکان و تغییر کاربری هستند تا بهره وری و رضایت کارکنان را افزایش دهند. از طرف دیگر، استفاده مؤثر از آن‌ها باعث می‌شود محیط کسب و کار شما همواره آماده گسترش بیشتر و سازگاری با استخدام افراد جدید باشد.

پارتیشن‌ها بهتر است قابل بازیافت باشند.

طراحی و اجرای بهترین پارتیشن اداری با دیکا سازه

پارتیشن‌های اداری ایده‌آل از مواد تقریباً بازیافتی ساخته شده‌اند و می‌توانند در پایان عمر مفیدشان به طور کامل بازیافت شوند. این امر اتلاف منابع طبیعی را کاهش می‌‌دهد. این دیوایدرها باید بدون به خطر انداختن منابع طبیعی جایگزینی برای دیوارهای معمولی باشند.

پارتیشن اداری باید اجازه حرکت آزادانه را به کارکنان بدهد.

دفتر شما به فضایی نیاز دارد که حرکت آزاد، حتی هنگامی که شرکت شلوغ است، را امکان پذیر کند. کارمندان علاوه بر اینکه به محیطی نیاز دارند که بهره وری و همکاری را تقویت می‌کند، به فضایی برای حرکت آزادانه و بدون برخورد با یکدیگر نیاز دارند. به طور معمول، استفاده از دیوارهای ثابت و معمولی در یک دفتر مانع از این حرکت آزادانه می‌شود. نصب و استفاده از پارتیشن‌ها به طوری که فضای کافی برای حرکت را به کارکنان بدهد، باعث افزایش قابل توجهی در رضایت، حفظ و بهره وری کارکنان می‌شود.

فراهم کردن محل کار سالم‌تر برای کارکنان

اغلب شرکت‌ها با مشکل بهداشت محیط کار مواجه هستند که منجر به افزایش سرسام آور هزینه‌های مراقبت و بهداشت می‌شود. از طرفی دیگر، با بیمار شدن کارکنان بهره وری در دفتر کاهش یافته و روند کارها با مشکل مواجه می‌شود. اجتناب از این امر مستلزم ایجاد دفتری سالم‌تر برای افزایش کیفیت کاری کارکنانی است که هر روز ساعت‌های زیادی را در دفتر می‌گذرانند. یک محیط سالم‌تر و تمیزتر، ضمن افزایش بهره‌وری باعث کاهش هزینه‌ها نیز می‌شود.

استفاده درست و مناسب از پارتیشن‌هایی که ورود نور و هوای طبیعی را به محیط افرایش می‌دهند، باعث به حداکثر رسیدن جریان هوای تازه می‌شوند. این فرآیند باعث می‌شود که کارمندان کمتر بیمار شده، بهره وری افزایش یافته و کارها نیز سریع‌تر پیش روند. از طرف دیگر، کارکنان از کار در یک محیط سالم و جذاب لذت می‌برند و باعث کاهش غیبت آن‌ها در روزهای کاری می‌شود.

طراحی و اجرای پارتیشن با دیکا سازه سروش

طراحی و اجرای بهترین پارتیشن اداری با دیکا سازه

استفاده از پارتیشن‌های اداری، باعث می‌شود دفتر شما به سودآوری، بهره وری و قابلیت برقراری ارتباط بهتر بین کارکنان دست پیدا کند. پارتیشن اداری دیکا سازه انواع پارتیشن‌های مختلف از جمله پارتیشن‌های شیشه‌ای را برای تمام محیط‌های کاری عرضه می‌کند. بعد از در نظر گرفتن نکاتی که هنگام انتخاب پارتیشن باید به آن‎ها توجه کنید و دانستن نکات مهم خرید، می‌توانید پارتیشن مورد نیاز خود را از این شرکت تهیه کنید. شرکت دیکا سازه سروش در سال ۱۳۸۸ با هدف انجام خدمات امور ساختمانی و بازسازی دفاتر اداری و منزل‌های مسکونی تاسیس گردید و با استفاده از نیروهای جوان در این زمینه تجارب ارزشمندی به ویژه در بخش‌های دولتی، اداری و خصوصی کسب نموده است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو