بهترین فیلم‌ها و سریال‌ها در مورد فوتبال

بهترین فیلم‌ها و سریال‌ها در مورد فوتبال


منبع: فوت و فن

31

1401/9/13

14:10


جام جهانی فوتبال 2022 در کشور قطر در جریان است و تماشای فیلم‌ها و سریال‌های مرتبط با فوتبال در این موقع می‌تواند برای بسیاری از افراد جالب‌توجه و جذاب باشد.

بهترین فیلم‌ها و سریال‌ها در مورد فوتبال

جام جهانی فوتبال 2022 در کشور قطر در جریان است و تماشای فیلم‌ها و سریال‌های مرتبط با فوتبال در این موقع می‌تواند برای بسیاری از افراد جالب‌توجه و جذاب باشد. در ادامه همراه با ما باشید تا به معرفی بهترین آثار در این زمینه بپردازیم.

سریال تد لسو

Ted Lasso

Ted Lasso

سریال تد لسو (Ted Lasso) برای فصل اول خود توانست از ۲۰ نامزد در مراسم امی، هفت جایزه بدست بیاورد و برای فصل دوم خود نیز چهار جایزه دیگر کسب کرد. این سریال که محصولی از سرویس آنلاین اپل تی‌وی پلاس به شمار می‌رود، با بازی جیسون سودیکیس (Jason Sudeikis) در نقش مربی فوتبال آمریکایی به نام تد لسو است که مربی‌گری تیمی انگلیسی به نام ریچموند ای‌اف‌سی را برعهده می‌گیرد.

با وجود انتقادها و مخالفت‌های بسیار زیاد نسبت به انتخاب او، در نهایت جذابیت و روحیه تد باعث می‌شود تا همه با او همراه شوند و او به رهبر دوست‌داشتنی تیم تبدیل شود. این اثر فراتر از بحث فوتبال است و به موضوعات مختلفی همچون اضطراب، خیانت و دل‌شکستگی می‌پردازد و همین نیز آن را برای بسیاری از بینندگان به سریالی دلنشین و دوست‌داشتنی تبدیل کرده است.

مستند سریالی افشای فیفا

FIFA Uncovered

FIFA Uncovered

سرویس آنلاین نتفلیکس مستند سریالی افشای فیفا (FIFA Uncovered) را همزمان با شروع جام جهانی 2022 قطر منتشر کرده است. این مستند چهار قسمتی به بررسی رسوایی‌های مختلف پیرامون بزرگترین نهاد حاکم بر فوتبال یعنی فیفا می‌پردازد. نتفلیکس در این مستند به برخی از بزرگترین فسادها و جنجال‌های گذشته فیفا پرداخته و هیچ ابایی از انجام این کار نداشته است.

این جنجال‌ها نیز شامل اختلاس، رشوه و برخی تحرکات مشکوک بوده و در این مستند، مصاحبه‌هایی با بازرسان اف‌بی‌آی و همچنین افشاگرانی از داخل خود فیفا انجام شده و نتایج نیز بسیار افتضاح بوده است. بخش پایانی این مستند نیز به انتخاب کشور قطر به عنوان میزبان جام جهانی ۲۰۲۲ پرداخته است.

فیلم ساکر فوتبال

The Soccer Football Movie

The Soccer Football Movie

انیمیشن سینمایی ساکر فوتبال‌ (The Soccer Football Movie) محصولی از سرویس آنلاین نتفلیکس به شمار می‌رود که داستانی روشن‌تر و مناسب برای بیننده‌ها جوان دارد. در این انیمیشن، فوتبالیست‌های برجسته‌ای همچون زلاتان ابراهیموویچ (Zlatan Ibrahimovic) و مگان راپینو (Megan Rapinoe) در نقش‌های خودشان حضور دارند.

ال یانکوویچ (Al Yankovic) نیز صداپیشگی شخصیت منفی داستان را بازی می‌کند که یک دانشمند است و توانایی‌های ستاره‌های فوتبال را به سرقت می‌برد. این انیمیشن داستان گروهی از طرفداران جوان فوتبال را روایت می‌کند که تصمیم می‌گیرند هر طور که شده این توانایی‌های ربوده شده را از این دانشمند دیوانه بازپس بگیرند.

سریال به ورکسام خوش آمدید

Welcome to Wrexham

Welcome to Wrexham

سریال به ورکسام خوش آمدید (Welcome to Wrexham) داستانی شبیه به سریال «تد لسو» دارد و بر اساس واقعیت ساخته شده است. این سریال ۱۶ قسمتی داستان دو ستاره هالیوودی یعنی رایان رینولدز (Ryan Reynolds) و راب مک‌الهنی (Rob McElhenney) را دنبال می‌کند که در تلاش برای تصاحب باشگاه فوتبال ورکسام هستند، باشگاهی ولزی که در دسته پنجم انگلیس حضور دارد.

با اینکه نام این ستاره‌های برجسته توجه‌ها را به خودش جلب می‌کند اما باید گفت که تمرکز واقعی سریال روی جامعه اطراف باشگاه است. بازیکنان، کارکنان و بومیان شهر همه با این باشگاه گردهم جمع شده‌اند و روحیه‌ای برجسته دارند.

مستند سریالی با دیوید بکام تیم ما را نجات بدهید

Save Our Squad With David Beckham

Save Our Squad With David Beckham

سریال با دیوید بکام تیم ما را نجات بدهید (Save Our Squad With David Beckham) یکی دیگر از آثار این فهرست به شمار می‌رود که داستانی واقعی را دنبال می‌کند و بیشتر به لیگ‌های فوتبال می‌پردازد. ستاره این سریال همانطور که از عنوانش پیدا است، یکی از بهترین و مشهورترین فوتبالیست‌ها است که در این سریال به نقطه شروع حرفه فوتبالی خودش یعنی تیم زیر ۱۴ سال وست‌وارد بویز باز گشته است.

این تیم فوتبال در لیگ برتر اکو بازی می‌کنند که یکی از صدها لیگ پایه در سراسر بریتانیا است و جایی است که بازیکن‌های جوان هنر خود را یاد می‌گیرند و با شدت به رقابت در زمینه فوتبال می‌پردازند. این تیم در آستانه سقوط از لیگ فعلی قرار دارد اما با حضور دیوید بکام، آن‌ها تصمیم می‌گیرند تا هر طور شده از این اتفاق جلوگیری کنند.

مستند ماجرای فیگو: انتقالی که فوتبال را تغییر داد

The Figo Affair: The Transfer that Changed Football

The Figo Affair: The Transfer that Changed Football

در سال ۲۰۰۰ میلادی، لوئیس فیگو یکی از شوکه‌کننده‌ترین انتقال‌ها در تاریخ ورزش را رقم زد و از تیم بارسلونا به رئال مادرید رفت. مستند ماجراجوی فیگو: انتقالی که فوتبال را تغییر داد (The Figo Affair: The Transfer that Changed Football) محصول سرویس آنلاین نتفلیکس نیز با حضور خود لوئیس فیگو به بررسی و شرایط این انتقال می‌پردازد.

در آن زمان، فیگو یکی از بهترین بازیکن‌های فوتبال جهان بود و برنده شدن جایزه توپ طلا نیز نشان دهنده همین موضوع بود اما او پس از انتقال به بارسلونا که بزرگترین رقیب باشگاه قدیمی‌اش بود، توجه منفی بسیار زیادی را به سمت خودش جلب کرد.

مستند سریالی آرسنال: همه یا هیچ

All or Nothing: Arsenal

All or Nothing: Arsenal

مستند سریالی آرسنال: همه یا هیچ (All or Nothing: Arsenal) یکی از سریال‌های متفاوت سرویس آنلاین آمازون پرایم به شمار می‌رود. این سریال داستان تیم آرسنال در لیگ برتر انگلیس را دنبال می‌کند، آن هم در حالی که این تیم سعی دارد خود را به جمع تیم‌های برتر برساند.

سرمربی تیم آرسنال یعنی میکل آرتتا مرکز توجه این مستند سریالی است و در این اثر، به تاکتیک‌ها و آنالیزهای مختلف او قبل و بعد از بازی‌ها پرداخته می‌شود و علاوه بر آن‌ها، اشتیاق او برای این تیم نیز به تصویر کشیده می‌شود. روایتگر این مستند سریالی نیز یکی از طرفداران پروپاقرص تیم آرسنال و برنده جایزه اسکار دنیل کالویا (Daniel Kaluuya) است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو