انشا تضاد معنایی چاق و لاغر با مقدمه و بدنه و نتیجه گیری

منبع: ماگرتا

6

1401/9/13

15:08


انشا تضاد معنایی چاق و لاغر: امروزه صنعت مد روی هیکل و اندام انسان ها می چرخد، برای دریافت اطلاعات بیشتر در بخش انشا ماگرتا با ما همراه شوید.

انشا پیشنهادی : انشا با تضاد معنایی زن و مرد

انشا تضاد معنایی چاق و لاغر

انشا تضاد معنایی چاق و لاغر

مقدمه: مردم به ویژه زنان و دختران جوان چنان غرق در مد و تناسب اندام شده اند که مقوله سلامتی را کاملا از یاد برده اند، بهتر است به جای اندیشه کردن در مورد هیکل باریک و زیبا به فکر سلامت قلب و روح و روان خود باشیم. گاهی لاغر کردن هزینه های سنگینی بر فرد تحمل می کند و ممکن است سلامتی فرد را از و بگیرد.

بدنه: مردم در گذشته دچار سوء تغذیه بودند و اغلب اندامی لاغر و کشیده و باریک داشتند، چاقی و هیکل نشان دهنده تمکن مالی بود و اغلب ثروتمندان چاق و هیکلی بودند. مردم چاق مردمی پولدار تصور می شدند و مردم لاغر فقیر و مستحق، اما بهتر است کمی از دیدگاه علمی هم وارد بحث شویم.

امروزه کارشناسان سلامت و بهداشت در پی این موضوع هستند که افراد بتوانند تناسب اندام خود را رعایت کنند و به خودشان ضربه نزنند. افراد چاق همواره در پوشیدن و خریدن لباس مشکل دارند، در حالی که افراد لاغر در این مورد مشکل خاصی ندارند.

افراد چاق در مورد ورزش کردن ممکن است برای مدتی دچار تنگی شدید نفس شوند و نتوانند به راحتی نفس بکشند، اما در مقابل افراد لاغر در مورد ورزش یا پیاده روی کردن هیچ مشکل خاصی ندارند. افراد چاق برای شرکت در مهمانی ها و جشن ها نمی توانند خیلی شیک حاضر شوند و در مقابل افراد لاغر می توانند در هر تیپی حاضر شوند.

افراد چاق معمولا با بیماری هایی چون نارحتی قلبی، فشار خون، دیابت، دست و پنجه نرم می کنند و افراد لاغر کمتر با چنین مشکلاتی بر خورد می کنند.

چاقی را می توان یک بیماری نامید که در سالهای اخیر به علت شیوع بیماری حاد تنفسی و خانه نشین شدن اغلب مردم، چند برابر شده است. افراد چاق اعتماد به نفس خود را از دست می دهند و نمی توانند در فعالیت های اجتماعی نقشی موثر ایفا کنند.

نتیجه گیری: رعایت تعادل و میانه روی در هر کاری نشانه سلامت روح و روان است، بهتر است در مورد چاقی و لاغری اندام خود نیز کمی حساس باشیم و بدانیم که چاق شدن بسیار آسان بوده و در مقابل لاغر شدن بسیار سخت و دشوار، پس بهتر است در مورد سلامتی خود بیشتر حساس باشیم.

انشا تضاد مفاهیم چاق و لاغر

مقدمه: چاق که باشی، حوصله کارهای سخت، ورزش های طاقت فرسا، پیاده روی و کوه نوردی نداری و مرتب یک جا ساکن می شوی و مرتب به وزن خودت اضافه می کنی، بهتر است کمی به خودت بیایی و برای سلامتی خودت قدمی برداری.

بدنه: چاقی را می توان یک بیماری نامید که اغلب افراد نمی توانند برای سلامتی خود قدمی بردارند و همیشه در حال افزودن وزن خود هستند. افراد چاق اغلب بی حوصله و کم طاقت هستند و توانایی انجام کارهای ریز و حساس را ندارند. در مقابل افراد لاغر دارای حوصله و اعتماد به نفس خوبی هستند و در انجام امورشان تند و سریع عمل می کنند.

بهتر است کمی در مورد وزن خود و اطرافیان دقت کنیم، همان گونه که چاقی و افزایش وزن موجب بیماری هایی چون دیابت می گردند، کاهش وزن ناگهانی هم موجب بروز بیماریهای خاصی می گردد. کاهش وزن زیاد موجب کاهش آب بدن شده و بسیاری از اعضای بدن مانند کلیه دچار بیماری می گردند.

گاهی افراد برای لاغر شدن دست به جراحی های شدید می زنند که پیامدهای زیادی به همراه دارد و متاسفانه مجدد فرد دچار چاقی می گردد. با کمی تامل در مورد انسانها می بینیم که به جای رعایت تعادل و میانه روی از یک جهت زیاده روی می کنند و پس از گرفتار شدن به دنیال راه چاره هستند.

چاقی و لاغری قابل درمان و پیشگیری بوده و نیاز به کمی اراده دارد. اگر در هنگام خوردن و مصرف کردن مواد غذایی کمی دقت کنیم و سبک زندگی خود را تغییر دهیم،  ورزش کردن مداوم، عدم مصرف فست فودها، خواب مناسب و کافی، سحر خیزی، داشتن دندان های سالم و مراقبت از آنها می تواند تناسب اندام خوبی برای فرد رقم بزند.

گاهی چاقی می تواند موجب بروز سکته های خطرناک مغزی و قلبی می گردد که پزشکان به افراد توصیه می کنند که نیم ساعت در روز پیاده روی داشته باشند.

نتیجه گیری: چاقی و لاغری به علت عدم رعایت تعادل پدید می آیند، بهتر است در زندگی و به ویژه تغذیه خود کمی دقت کنیم و از مصرف خوراکی هایی که موجب چاقی می شوند، خودداری کنیم.

انشاء های پیشنهادی :
انشا با تضاد معنایی شیشه و سنگ
و
انشا با تضاد معنایی ضعیف و قوی
و
انشا با تضاد معنایی موفقیت و شکست

☑️ به پایان انشا درباره تضاد معنایی چاق و لاغر رسیدیم. برای درج دیدگاه می توانید از بخش نظرات در انتهای همین مطلب استفاده نمایید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو