۸ دانستنی جالب که از آن‌ها بی‌اطلاع هستید

۸ دانستنی جالب که از آن‌ها بی‌اطلاع هستید


منبع: دلتا پیام

9

1401/9/13

18:02


چقدر در اتفاقات و اشیای اطراف خود دقت می‌کنید؟ مجله اینترنتی دلتا در این مطلب به بررسی حقایق ساده و جالب می‌پردازد.

۸ دانستنی جالب که از آن‌ها بی‌اطلاع هستید

چقدر در اتفاقات و اشیای اطراف خود دقت می‌کنید؟ اغلب انسان‌ها در زندگی روزمره خود به اطرافشان دقت نمی‌کنند. هر روز از کنار شگفت‌های زندگی عبور می‌کنیم بدون این که درباره آن‌ها فکر کنیم. مجله اینترنتی دلتا در این مطلب به بررسی حقایق ساده و جالب می‌پردازد.

حقایق ساده و جالب در زندگی روزمره

در ادامه با ۸ حقیقت ساده آشنا می‌شوید.

چرا روی بیسکویت‌های شور سوراخ دارد

سوراخ‌های روی بیسکویت‌ شور به این خوراکی‌ها اجازه می‌دهد در حین پخت بخار را از میان خود عبور دهند، این اتفاق مانع از تشکیل حباب روی بیسکویت و خراب شدن آن می‌شود.

چرا روی بیسکوییت‌های شور سوراخ دارد

تنها پستانداری که نمی‌پرد فیل است

پاهای عقب فیل‌ها با سایر پستانداران متفاوت است. آن‌ها هیچ فنری در پاهای خود ندارند. در نتیجه این حیوانات دوست داشتنی قدرت پرش ندارند.

رنگ تخم‌مرغ به نرمه گوش مرغ بستگی دارد

اگر نرمه گوش مرغ سفید باشد، تخم آن نیز سفید است. اگر نرم گوش مرغ تیره باشد، تخم آن قهوه‌ای است.

پاک‌کن‌ها با واکنش شیمیایی عمل می‌کنند

گرافیت درون مدادها هنگامی که روی کاغذ کشیده می‌شوند به فیبر تشکیل دهنده کاغذ واکنش نشان می‌دهند. پاک کن طی یک واکنش شیمیایی به گرافیت‌ مداد می‌چسبد و آن را جمع می‌کند.

بو داشتن باران بی‌دلیل نیست

تا به حال فکر کرده‌اید بوی باران به چه علت ایجاد می‌شود؟ امکان ندارد شما بوی باران را با چیز دیگری اشتباه بگیرید. رعد و برق، گیاهان و باکتری‌ها همگی در ایجاد این رایحه شگفت‌انگیز نقش دارند.

بو داشتن باران بی‌دلیل نیست

قرص‌های ضد بارداری بر روی گوریل‌ها موثرند

شاید جالب باشد بدانید قرص‌های ضد بارداری بر گوریل‌ها نیز موثرهستند. محققین از این کشف برای کنترل جمعیت گوریل‌ها استفاده می‌کنند.

موز پرتو زاست!

همانطور که می‌دانید موز سرشار از پتاسیم است. پتاسیم یکی از مواد ضروری برای بدن است. اما هر ماده‌ای به اندازه مناسب باید مصرف گردد. پتاسیم در مقادیر بالا می‌تواند مضر باشد. پتاسیم یکی از مواد پرتوزا نیز است. به همین دلیل موز را یکی از منابع رادیواکتیو می‌دانند.

آیا احساس سرما درهنگام صبح، وقتی تازه از خواب بیدار می‌شوید طبیعی است؟

احتمالا برای شما هم پیش آمده است که صبح‌ها هنگامی‌که بیدار می‌شوید احساس می‌کنید فضای اتاق کمی سردتر شده‌است. علت این اتفاق به دمای مرکزی بدن برمی‌گردد. در حین خواب دمای مرکزی بدن ما اندکی افت می‌کند. این افت دما معمولا تا چند ساعت پس از بیدار شدن ادامه پیدا می‌کند. به همین دلیل ممکن است تا چند ساعت پس از بیداری اندکی احساس سرما کنید.

سرمای صبحگاهی

پیشنهاد دیدنی: ویدئو انگل هاری و یال اسبی را بشناسید را از دست ندهید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو