بهترین فیلم های جاده ای از نگاه سایت فیگار

بهترین فیلم های جاده ای از نگاه سایت فیگار


منبع: فیگار

21

1401/9/13

18:40


در دنیای سینما، فیلم‌هایی با موضوعیت جاده و رانندگی در آن ساخته شده‌اند. با ما همراه باشید تا به بهترین فیلم های جاده ای بپردازیم.

بهترین فیلم های جاده ای از نگاه سایت فیگار

در دنیای سینما، فیلم‌هایی با موضوعیت جاده و رانندگی در آن ساخته شده‌اند. با ما همراه باشید تا به بهترین فیلم های جاده ای بپردازیم.

جاده و سفرهای جاده‌ای، عضو جدا نشدنی از دنیای سینما هستند که تقریباً به یک نوع ژانر تبدیل شده‌اند. فیلم‌هایی وجود دارند که در این مورد بسیار تأکید بیشتری داشتند و سعی کردند از جاده و خیابان‌ها بهترین استفاده را در طول داستان خودشان ببرند.

این نکته بسیار جالبی است که کارگردانان می‌توانند با استفاده از جاده و چنین موضوعی شاهکارهای سینمایی بسیار خوبی تولید کنند و به آثار سینمایی خود روح ببخشند. در این مقاله قصد داریم تا بهترین فیلم های جاده ای را به شما معرفی کنیم.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های درام 2023 که قبل از مرگ باید

بهترین فیلم ها و سریال های ترسناک ژاپنی 2022 و 2021

نقد و بررسی 5 فیلم برتر از نظر IMDB

بهترین فیلم های جاده ای

  • بهترین فیلم هایی که بر اساس جاده ساخته شدند

شما می‌توانید فهرست بهترین فیلم های جاده ای را در یک نگاه در لیست زیر مشاهده کنید:

بهترین فیلم های جاده ای

بهترین فیلم های جاده ای

هالیوود همیشه برای فیلم‌های سفرهای جاده‌ای جایگاه به خصوصی داشته است و برخی از آن‌ها نه تنها به خاطر آنچه روی صفحه نمایش داده می‌شود، بلکه به خاطر معنایی که فیلم برای افرادی که آن‌ها را دیده‌اند داشتند، بسیار به یاد ماندنی شده‌اند. تا انتهای این نوشتار با فیگار همراه باشید تا به بهترین فیلم های جاده ای بپردازیم.

توت فرنگی وحشی (Wild Strawberries)

بهترین فیلم های جاده ای

بهترین فیلم های جاده ای
  • کارگردان: اینگمار برگمان
  • بازیگران: ویکتور شوستروم، بیبی آندرشون، اینگرید تولین
  • سال انتشار: 1957
  • امتیاز: 8.1

پروفسور بورگ (شوستروم) همراه عروسش، ماریانه (تولین)، که در زندگی زناشویی با همسرش (بیورنستراند) مشکل دارد، برای دریافت دکترای افتخاری (در پنجاهمین سالگرد فارغ‌التحصیلی‌اش از دانشگاه) به لوند می‌رود. در راه، ابتدا سه جوان، سارا (آندرسون) به همراه دو پسر و سپس زوجی را که با یکدیگر مشاجره دارند سوار می‌کنند.

در طول سفر بورگ دچار کابوس می‌شود و خاطرات خوش و ناخوش گذشته جلوی روی او جان می‌گیرند. (سارا شخص دیگری است که در کودکی دوست می‌داشته است). پس از مراسم در لوند، به‌نظر می‌رسد سارا و دوستانش واقعاً بورگ را دوست دارند. در پایان او آرام به خواب می‌رود.

توت‌فرنگی‌های وحشی (به سوئدی: Smultronstället) فیلمی سوئدی در ژانر درام و عاشقانه به کارگردانی اینگمار برگمان محصول سال ۱۹۵۷ است. این فیلم در مورد پیرمردی است که گذشته خود را به یاد می‌آورد.

کتاب سبز (Green Book)

بهترین فیلم های جاده ای

بهترین فیلم جاده ای
  • کارگردان: پیتر فرلی
  • بازیگران: ویگو مورتنسن، ماهرشالا علی، نیک والیلونگا
  • سال انتشار: 2018
  • امتیاز: 8.2

کتاب سبز ، فیلمی ماجرایی محصول سال ۲۰۱۸ به کارگردانی پیتر فارلی می‎باشد. در خلاصه داستان این فیلم آمده است ، یک محافظ ایتالیایی به نام تونی ، راننده‎ی یک پیانیست آفریقایی به نام دن شرلی می‌شود تا او را در یک تور موسیقی در دهه شصت میلادی همراهی کند و…

فیلم کتاب سبز یکی از بهترین فیلم جاده ای در تمام دوران است. نمایش جهانی این فیلم در فستیوال بین المللی تورنتو برگزار شد. اکران اولیه این فیلم توسط یونیورسال استودیو در آمریکا اتفاق افتاد و جایزه انتخاب مردم را کسب کرد. بودجه ساخت فیلم کتاب سبز 28.9 میلیون دلار بوده است و پس از اکران، جوایز بسیار زیادی را برنده شد.

سونیک جوجه تیغی (Sonic the Hedgehog)

بهترین فیلم های جاده ای

بهترین فیلم کمدی جاده ای
  • کارگردان: جف فاولر
  • بازیگران: جیم کری، بن شوارتز، جیمز مارسدن
  • سال انتشار: 2020
  • امتیاز: 6.8

سونیک خارپشت، فیلمی اکشن و ماجرایی محصول سال ۲۰۲۰ به کارگردانی جف فاولر می‌باشد. در خلاصه داستان این فیلم آمده است ، یک پلیس ماجراجو به نام تام در شهری خوش آب و هوا در گرین هیلز به موجودی عجیب و غریب به نام سونیک برای فرار از دست افرادی خبیث که به دنبال او هستند کمک می‌کند و…

سونیک یک شخصیت تخیلی است که در گذشته با بازی‌های خود، بسیار از افراد را مجذوب خود کرده است. مدتی قبل از سال 2020 اعلام شد که یک اثر لایو اکشن برای این شخصیت در حال ساخت است و طرفداران با شنیدن این موضوع بسیار خوشحال شدند. جالب است بدانید که در زمان پخش تریلر این فیلم، سونیک ظاهر بسیار متفاوت‌تری داشت و وقتی کمپانی سازنده با واکنش تند طرفداران رو به رو شد، ظاهر آن را به چیزی که طرفداران می‌خواستند تغییر داد. این فیلم جزو بهترین فیلم کمدی جاده ای قرار می‌گیرد.

بی پایان (The Endless)

بهترین فیلم جاده ای ترسناک

بهترین فیلم جاده ای ترسناک
  • کارگردانان: جاستین بنسون، آرون مورهد
  • بازیگران: جاستین بنسون، آرون مورهد، دیوید لاوسون جونیور
  • سال انتشار: 2017
  • امتیاز: 6.5

بی انتها ، فیلمی فانتزی و مهیج محصول سال ۲۰۱۷ به کارگردانی جاستین بنسون و آرون مورهد می‎باشد. این فیلم داستان دو برادر را روایت می‎کند که به گروهی که سال‎ها پیش از آنها فرار کرده‌‎اند بازمی‎‌گردند. آنها به این نتیجه می‎رسند که افکار این گروه عجیب‎تر از آن چیزی بوده که فکر می‎کردند و…

فیلم بی پایان محصول آمریکا است که در سال 2017 اکران شد. این فیلم یک موضوعیت بسیار جالب و متفاوت را برای شما روایت می‌کند و ژانرهای فانتزی، ترسناک و علمی تخیلی را دارا است. بی پایان جزو بهترین فیلم جاده ای ترسناک قرار می‌گیرد و تماشای این فیلم برای افراد زیر 17 سال پیشنهاد نمی‌شود.

احمق و احمق‌تر (Dumb and Dumber)

بهترین فیلم های جاده ای

بهترین فیلم سینمایی سفر جاده ای
  • کارگردان: پیتر فرلی
  • بازیگران: جیم کری، جف دنیلز
  • سال انتشار: 1994
  • امتیاز: 7.3

دوست خوش خوش قلب، اما به شدت احمق، به نام‌های «هری» (جف دنیلز) و «لوید» (جیم کری) تصمیم دارند یک کیف پر پول را به صاحبش، که دختری زیبا است، بازگردانن د. آن دو در این راه کل کشور را زیر پا می گذارند و گرفتار دردسرهای مختلفی می شوند، ولی آیا موفق می شوند کیف را به صاحبش برسانند.

فیلم احمق و احمق‌تر یکی از بهترین فیلم سینمایی سفر جاده ای در تمام دوران است که کمدی بسیار فوق العاده‌ای را برای شما به نمایش خواهد گذاشت. جیم کری و جف دنیلز نقش‌های اصلی این فیلم را ایفا می‌کنند که یکی از آثار ماندگار کمدی دنیای سینما است.

مکس دیوانه (Mad Max)

بهترین فیلم های جاده ای

بهترین فیلم های بیابانی
  • کارگردان: جرج میلر
  • بازیگران: تام هاردی، شارلیز ترون
  • سال انتشار: 2015
  • امتیاز: 8.1

در آینده ای دور، در حالی که تنها بیابانی خشک از زمین باقی مانده است، باقیمانده ی نسل انسان ها برای بدست آوردن واجبات زندگی حاضرند یکدیگر را بکشند. مکس، مردی کم حرف که زن و بچه اش را از دست داده است، به تنهایی سفر می‌کند و در جستجوی صلح می‌باشد..

مکس دیوانه یک فیلم آخر الزمانی به کارگردانی جرج میلر می‌باشد. این فیلم ماجراجویی بسیار متفاوت و جالی را برای شما به نمایش می‌گزارد و تام هاردی در نقش اصلی این فیلم، یعنی مکس ایفای نقش می‌کند. فیلم مکس دیوانه جنون خالص را در رانندگی و سفرهای بیابانی به تصویر می‌کشد و حزو بهترین فیلم های بیابانی قرار می‌گیرد.

قصر شیرین

بهترین فیلم های جاده ای

بهترین فیلم جاده ای ایرانی
  • کارگردان: رضا میرکریمی
  • بازیگران: حامد بهداد، ژیلا شاهی، اکبر آئین
  • سال انتشار: 1397
  • امتیاز: 6.6

جلال مرادی ۴۲ ساله در طی تصادفی خانواده‌ای را به قتل می‌رساند، اما تصادف در دادگاه غیرعمد شناخته می‌شود. او پس از گذراندن دوران زندان، همسر و فرزندانش را ترک کرده و به شهری دیگر می‌رود، پس از دو سال به شهرش بازمی‌گردد … 

فیلم قصر شیرین برای اولین در دوره 37 جشنواره فیلم فجر اکران شده است و برنده دو سیمرغ بلورین، بهترین فیلمنامهو بهترین موسیقی متن بود. درخشش اصلی این فیلم در بیست و دومین جشنواره فیلم شانگهای رقم خورد که با حضور در مسابقه سه جام طلایی، برنده بهترین فیلم، بهترین کارگردانی و بهترین بازیگر مرد از این فستیوال شد. این فیلم جزو بهترین فیلم جاده ای ایرانی قرار می‌گیرد.

طعم گیلاس

بهترین فیلم جاده ای ایرانی

بهترین فیلم جاده ای ایرانی
  • کارگردان: عباس کیارستمی
  • بازیگران: همایون ارشادی
  • سال انتشار: ۱۳۷۶

بهترین فیلم‌های اجتماعی ایرانی

طعم گیلاس فیلم ایرانی در سبک مینیمالیستی به کارگردانی و نویسندگی عباس کیارستمی در سال ۱۳۷۶ است. کیارستمی برای طعم گیلاس جایزه نخل طلا جشنواره فیلم کن ۱۹۹۷ را به دست آورد. این دست‌آورد یکی از مهم‌ترین جوایز تاریخ سینما و هنر ایران است.

آقای بدیعی مردی میانسال، قصد خودکشی دارد و قبرش را در کنار درختی کنده‌است. او می‌خواهد قرص‌های خوابش را یک جا بخورد و شب در این قبر بخوابد. بدیعی دنبال کسی است که پس از مرگش، صبح فردا روی جسد او خاک بریزد.

در مسیری که برای یافتن چنین کسی پیش می‌گیرد با افراد مختلفی مانند یک سرباز، طلبه افغان و مردی که کارگر موزه تاریخ طبیعی است روبه‌رو می‌شود و از آن‌ها می‌خواهد فردا صبح سراغ او بیایند و «بیست بیل خاک» روی او بریزند و پاکتی را با ۲۰۰ هزار تومان پول که در داشبورد ماشین است به عنوان دستمزد بردارند.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین فیلم های جاده ای سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو