فواید و خواص میوه گواوا در بارداری و حاملگی

فواید و خواص میوه گواوا در بارداری و حاملگی


منبع: نم نمک

20

1401/9/13

19:23


خواص میوه گواوا در بارداری و خواص میوه گواوا در حاملگی و آیا در دوران بارداری باید گواوا بخورید و خواص گواوا چیست و خواص میوه گواوا قرمز و بهترین میوه در دوران بارداری چیست و فواید خوردن میوه در بارداری و زیتون بندری در بارداری در نم نمک.

فواید و خواص میوه گواوا در بارداری و حاملگی

فواید و خواص میوه گواوا در بارداری و حاملگی

گواوا میوه ای درختی بوده که معمولاً در مناطق گرمسیری کشت می شود. رنگ آن از زرد به سبز روشن متفاوت است. گواواها معمولاً به شکل خام خورده می شوند. اما می توان آن را در سالاد میوه ، در ترکیب با میوه های دیگر نیز خورد. برای نگهداری و استفاده ی طولانی مدت از این میوه آن را به شکل مربا ، ژله و آب میوه نیز در می آورند.

فواید و خواص میوه گواوا در بارداری و حاملگی

فواید و خواص میوه گواوا در بارداری و حاملگی

شاید شنیده باشید که گواوا یکی از بهترین میوه ها برای مصرف در دوران بارداری بوده که خوردن آن بسیار توصیه می شود. اما شاید با دلایل مصرف گواوا و خواص و مزایای آن برای دوران بارداری آشنایی نداشته باشید.

گواوا سرشار از مواد مغذی و یکی از سالم ترین و مفیدترین میوه های قابل دسترس بوده که از بدن محافظت و نیازهای تغذیه ای مختلف را تامین می کند. این میوه به دلیل محتوای آب بالا ، پروتئین ، کبوهیدرات ها و میزان چربی بسیار پایین ، به میوه ی ایده آلی در خوراکی ها تبدیل می کند.

میوه گواوا در بارداری

خواص گواوا

مواد مغذی موجود در میوه گواوا آن را به عضوی ضروری در رژیم غذایی یک زن باردار تبدیل کرده که به برخی از مهمترین این خواص اشاره می کنیم.

1 - خوردن گواوا قند خون را در سطح طبیعی و سالم نگه می دارد. بنابراین به جلوگیری از دیابت حاملگی در زنان باردار کمک می کند.

2 - گواوا همچنین به تنظیم و حفظ فشار خون کمک می کند. در طول بارداری ، حفظ تعادل در فشار خون برای جلوگیری از سقط جنین و زایمان زودرس ضروری است.

3 - گاز زدن گواوا ، انما و کم خونی در بدن را کاهش می دهد. همچنین این میوه حاوی مواد مغذی ضروری بوده که کمک می کند تا سطح هموگلوبین در بدن افزایش یابد.

4 - از آنجایی که گواوا غنی از اسید آسکوربیک یا ویتامین C است ، به تقویت سیستم ایمنی مادران باردار کمک می کند. همچنین در برطرف کردن مشکلاتی مانند درد دندان ، خونریزی لثه ، زخم ، بریدگی رگ های خونی و سایر مشکلات مربوط به حاملگی مفید است. یک میوه گواوا حاوی حدود 16 میلی گرم ویتامین C بوده که بسیار بیشتر از مقدار ویتامین مورد نیاز بدن یک مرد یا زن است.

5 - گواوا در حفظ سیستم گوارشی سالم بسیار مفید می باشد. بسیاری از زنان در طول بارداری از یبوست شکایت دارند. گواوا ، با خواص شل کننده و ملینی که دارد ، به حرکت آسان مدفوع در روده ها کمک می کند. در نتیجه این میوه شگفت انگیز از هر نوع مسائل مربوط به گوارش جلوگیری می کند. چیزی که در دوران بارداری واقعاً ضروری است.

6 - گواوا حاوی آنتی اکسیدان ها و سم زداهایی مانند ویتامین C ، ویتامین E ، ایزوفلاونوئید ، کاروتنوئید و پلی فنول بوده که در مبارزه با جرم و میکروب ها و عفونت های موجود در بدن بسیار موثرند. به علاوه مادران باردار را از بسیاری بیماری ها در امان نگه می دارند.

7 - گواوا به عنوان منبع سرشاری از فیبر نیز شناخته شده است. زمانی که گواوا همراه با هسته خورده می شود از هموروئید (یبوست) که در دوران بارداری بسیار شایع بوده جلوگیری می کند.

8 - منیزیم موجود در گواوا به اعصاب و عضلات بدن کمک کرده تا تسکین یافته و آرام شوند. مسئله ای که برای زنان باردار بسیار سودمند است.

میوه گواوا در بارداری

9 - گواوا نه تنها به زنان باردار در حفظ سلامتیشان کمک می کند بلکه برای جنین نیز بسیار مفید است. زیرا انباری از اسید فولیک یا ویتامین B9 که در توسعه سیستم عصبی جنین بسیار مهم بوده و نقش اساسی دارد.

10 - کلسیم موجود در گواوا این میوه را به خوراکی دوست داشتنی در رژیم غذایی مادران باردار تبدیل می کند.

عوارض جانبی مصرف گواوا در بارداری

خوردن بیش از حد گواوا ، به خصوص با پوست در طول بارداری منجر به اسهال می شود. زیرا حاوی مقادیر زیادی فیبر است. اسهال برای مادر باردار مضر است. زیرا بدن او را ضعیف ، باعث تحریکات و ناراحتی شده و آرامش او را بر هم می ریزد. همچنین تغییرات غذایی را به وجود می آورد. توصیه می شود در مصرف آن زیاده روی نکرده و حتماً بدون پوست مصرف شود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو