گوشی پوکو X4 GT؛ بررسی مشخصات، قیمت و دوربین موبایل ایکس 4 جی تی

گوشی پوکو X4 GT؛ بررسی مشخصات، قیمت و دوربین موبایل ایکس 4 جی تی


منبع: پلازا

18

1401/9/13

20:00


گوشی پوکو X4 GT؛ بررسی مشخصات، قیمت و دوربین موبایل ایکس 4 جی تی

گوشی پوکو X4 GT در نیمه اول سال جاری یعنی دوم تیرماه 1401 عرضه شد که طبق سخت افزار و ویژگی های بکارگیری شده در گوشی ، توانست نام خود را در میان بهترین میان رده های شیائومی جای دهد. اگر بدنبال بررسی موبایل پوکو ایکس 4 جی تی هستید، باما در ادامه همراه باشید.

موبایل پوکو X4 GT با برخورداری از سخت افزار مناسب توانست فروش خوبی را برای شیائومی به ثبت رساند که در این میان میتوانید با موارد خوبی سروکار داشته سروکار داشته باشید. اگر تصمیم به خرید گوشی پوکو ایکس 4 جی تی دارید پیشنهاد میشود ادامه توضیحات را از دست ندهید.

فهرست مطالب

گوشی پوکو X4 GT

تلفن های هوشمند مقرو به صرفه اغلب از نظر عملکرد سیستم ضعیفی را دارا هستند اما این مورد در خصوص موبایل پوکو X4 GT چندان صدق نمیکند. گوشی پوکو ایکس 4 جی تی را میتوان یک تلفن هوشمند و پیشرفته دانست که در بخش سخت افزاری آن از ویژگی های خوبی استفاده شده است. کسب امتیاز بیش از 800000 در بنچمارک معتبر AnTuTu v9 بازگو کننده سطح بالای این محصول بوده است.

تاریخ عرضه Poco X4 GT

تاریخ عرضه poco f4

محصول جدید شیائومی با نام پوکو اف 4 جی تی در 23 ژوئن 2022 مطابق با دوم تیرماه 1401 عرضه شد که در این میان کسب امتیازات بالا بازگو کننده ویژگی های بسیار این محصول میان رده بوده است که اگر بدنبال معرفی پوکو ایکس 4 جی تی بطور کامل هستید پیشنهاد میشود باما همراه باشید.

قیمت گوشی پوکو X4 GT

طبق اطلاعات بدست آمده باید بدانید این محصول شیائومی در 2 مدل عرضه خواهد شد که قیمت های 305 دلار و یا 355 پوند برای فروش آن درنظر گرفته شده است که هنگام خرید میتوانید به رنگ های مشکی و آبی و شیری دسترسی داشته باشید.

بطور کلی نظرات کاربران درباره پوکو X4 GT آنگونه که احساس میشد چندان بد نبوده زیرا استفاده از ویژگی های مناسب و کارآمد به نسبت قیمت سبب شد که بیشتر کاربرانی که این محصول را خریداری کرده اند بدنبال ویژگی های بسیار گوشی باشند نه ضعف آن. حال در ادامه میتوانید اطلاعات مربوط به سخت افزار این گوشی را مطالعه کنید که پیشنهاد میشود باما همراه باشید.

مشخصات Poco X4 GT از لحاظ سخت افزاری

برای خرید پوکو ایکس 4 جی تی دلایل بسیاری وجود داشته زیرا همانطور که پیش بینی میشد و در ابتدای توضیحات به آن اشاره شد ، این گوشی از یکسری ویژگی های نرم افزاری در کنار قطعات سخت افزاری عالی برخوردار بوده که به شما ماهیت یک گوشی نسبتا پرچمدار را خواهد داد. در ادامه با این ویژگی ها آشنا خواهید شد.

سیستم عامل: برخورداری از سیسم عامل اندروید 13 در کنار رابط کاربری MIUI 13 for POCO میتواند تمام محدودیت های موجود در زمینه نصب بازی و اپ های اندرویدی را از راه شما بردارد که در این خصوص مشکلی نخواهید داشت.

تراشه یا همان چیپست: گوشی پوکو ایکس 4 جی تی مجهز به مدیاتک MediaTek Dimensity 8100 (5 nm) بوده که فرآیند ساخت آن برپایه 5 نانومتر شکل گرفته که این مورد میتواند سرعت بسیار خوبی را به بخش هایی نظیر سی پی یو و رام منتقل کند. ناگفته نماند که وجود ویژگی های بسیار در تراشه های مدیاتک سبب شده تا میل کاربران امروزی به سمت خرید گوشی هایی که از این تراشه برخوردار هستند بیشتر باشد. یکی از موارد موجود در این تراشه وجود فناوری مربوط به اینترنت همراه یعنی 5 جی بوده است.

مشخصات Poco x4 gt از لحاظ سخت افزاری

پرازنده ی پوکو ایکس ۴ جی تی: هشت هسته سی پی یو با تنظیمات متعدد به شما این قول را خواهد داد که از هرگونه هنگ کردن گوشی بدور باشید. بطور کلی جزئیات موجود در بخش سی پی یو بدین شکل بوده که Octa-core (4×2.85 GHz Cortex-A78 & 4×2.0 GHz Cortex-A55) با ارائه یک مدیریت هسته میتواند 2 هسته جایگزین برای مواقع ضروری را برای شما نگهداری کند.

جی پی یو یا همان پردازنده گرافیکی: یکی دیگر از نکات مهم در خصوص سخت افزار Poco X4 GT استفاده از Mali-G610 MC6 بوده که مدل مالی 610 این قطعه سازگاری کاملی با تمام اپ و بازی های گرافیکی داشته است. در واقع وجود این سخت افزار میتواند تضمینی برای اجرای هربازی در هر سبکی باشد.

حافظه داخلی و رام: همانطور که گفته شد این گوشی در 2 مدل عرضه شده است که به نسبت هزینه ای که قصد دارید برای خرید گوشی بپردازید میتوانید با کمی تفاوت همراه باشید. رام در هر مدل این گوشی روی 8 گیگابایت تنظیم شده است که حافظه داخلی گوشی پوکو X4 GT روی 128 و 256 گیگابایت بوده که به نسبت هزینه خود میتوانید یکی از آنها را خریداری کنید.

با مشخص شدن ویژگی و نکات مربوط به سخت افزار حال میتوانید تصمیم گیری خود برای خرید این گوشی را نهایی کنید. اگر هنوزهم جهت خرید محصول با ابهام مواجه هستید پیشنهاد میشود که در ادامه با پلازا همراه باشید زیرا تصمیم داریم بخش مربوط به دوربین را بررسی نماییم.

دوربین Poco X4 GT

جهت بررسی Poco X4 Pro از زاویه دوربین باید بدانید که بطور معمول عکاسی اولویت اصلی گوشی های شیائومی مدل پوکو نبوده است اما تنظیمات موجود در این مدل گوشی نظیر پوکو ایکس 4 جی تی که شامل دوربین 3 گانه با لنز عریض 64 مگاپیکسلی بوده آنرا کمی نقص میکند. همین امر در خصوص دوربین سلفی نیز صدق میکند که با وجود ویژگی های نرم افزاری آن میتوانید شاهد پرتره های ایجاد شده باشید که سبب کیفیت بهتر تصاویر خواهد شد.

دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی گوشی از سنسور GQ1 موجود در گوشی های سامسونگ استفاده میکند که در گوشی های دیگر نظیر Realme GT Neo 2 نیز دیده شده است. این سنسور با استفاده از تکنیکی بنام Binning میتواند 4 پیکسل مجاور در یک پیکسل را بزرگتر نمایش دهد و به نوعی آنها را در قالب یک گروه بندی قرار دهد. انجام اینکار سبب افزایش سطح کیفی تصاویر خواهد شد که در ادامه میتوانید 3 تصویر تهیه شده با دوربین این گوشی را مشاهده کنید.

دوربین poco x4 gt

عکس هایی که با دوربین اصلی این گوشی در شرایط نوری خوب گرفته میشوند، معمولا رنگ بندی واضح و سطوح برجسته تری را دارا هستند. با این حال میتوان گفت که بخش بهینه سازی خودکار تصاویر در این شرایط نه تنها کمک شایانی به شما خواهد نمود بلکه میتواند سبب بهبود کیفیت تصاویر هم شود. اما عکس هایی که در محیط های کم نور گرفته میشوند و بیشتر به تصاویر دارک معروف هستند شامل کنتراست و وضوح کمتری بوده که این مورد نیز شامل ویژگی های نرم افزاری خوبی بوده است.

دوربین اولتراواید 8 مگاپیکسلی که از سنسور Samsung S5K47H استفاده میکند میتواند تصاویری که در محیط های شفاف گرفته میشوند را به شکل بهتری به ثبت برساند. از انجایی که این گوشی فاقد لنز تله فوتو بوده ، تنها قادر خواهید بود که تصاویری با زوم متوسط را به ثبت برسانید که اگر بیش از حد روی بزرگ نمایی تمرکز کنید شاهد افت شدید کیفیت خواهید شد که این مورد یک ضعف برای گوشی موبایل پوکو X4 GT بشمار میرود. بدنیست بدانید که طبق ازمایش های انجام گرفته روی دوربین در محیط های کم نور و پرنور ، بدنیست بدانید که دوربین توانست تصاویر بهتر را در مکان هایی که نور بهتری دارند به ثبت برساند.

دوربین poco x4 gt

دوربین ماکرو را میتوانید در کنار دوربین اصلی فعال کنید که به نسبت 2 مگاپیکسلی که در اختیار دارد گزینه خوبی برای ثبت تصاویر از فاصله های نزدیک بوده است. در حالت فیلم برداری دوربین اصلی قادر به ثبت ویدیو با کیفیت 4K تا 30 فریم برثانیه بوده است که کیفیت خوبی بشمار میرود. با این حال وجود تثبیت کننده تصویر الکترونیکی به شما کمک خواهد نمود تا در شرایط بد بتوانید ویدیو های خود را با کیفیت 1080 به ثبت برسانید. دقت داشته باشید که هنگام فیلم برداری امکان سوئیچ بین 4K به 1080 و بالعکس وجود نخواهد داشت.

ویژگی های پوکو ایکس ۴ جی تی در صفحه نمایش

ویژگی های پوکو ایکس ۴ جی تی در صفحه نمایش

طراحی پوکو ایکس ۴ جی تی در بخش صفحه نمایش با ویژگی های خوبی همراه بوده که بدنیست بدانید Poco X4 GT از یک پنل IPS با رزولوشن 2460*1080 با تراکم پیکسلی 407 ppi برخوردار بوده است. نرخ تازه سازی 144 هرتز میتواند شفافیت بالایی را برای شما به نمایش بگذارد. در تنظیمات صفحه نمایش میتوانید نرخ تازه سازی را به صورت دستی روی 90 یا 60 هرتز قرار دهید. همچنین باید بدانید این نمایشگر از HDR10 و Dolby Vision پشتیبانی می کند.

جزئیات بسیاری در این زمینه وجود داشته که اگر بخواهیم بطور کامل آنها را مورد بررسی قرار دهیم باید بدانید که ویژگی های خوبی در گوشی تعبیه شده است که براساس آن میتوانید به یک تنظیم کننده خودکار روشنایی دسترسی داشته باشید. بررسی گوشی پوکو ایکس 4 جی تی به پایان رسید که پیشنهاد میشود در بخش نظرات باما همراه باشید.

احتمالا این مطالب رو هم دوست داشته باشید

thumbnail

معرفی برترین گوشی های POCO؛ بهترین گوشی پوکو کدام است؟
مهسا راد10 شهریور 1401 08:30

thumbnail

مقایسه F3 با Poco F4؛ بررسی امتیازات و مشخصات گوشی های ...
علیرضا غلامی21 مرداد 1401 08:00

سخن پایانی

بررسی بخش های مختلف گوشی پوکو X4 GT به پایان رسید که بدنیست بدانید در این میان موبایل پوکو X4 GT توانسته امتیازات خوبی را از کاربران جهانی کسب کند. با این اوصاف پیشنهاد میشود نظر خود را در مورد گوشی پوکو ایکس 4 جی تی بیان کنید و یا اگر از ضعف های این محصول اطلاع دارید که به آن اشاره نشده، میتوانید در بخش نظرات باما همراه باشید و موارد پیشنهادی خود را برای ما ارسال کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو