تام هنکس: بهترین فیلم های تام هنکس که باید دید

منبع: گفتنی

14

1401/9/13

20:20


تام هنکس: اگر از طرفدارن این بازیگر بزرگ هستید باید حتما فیلم هایی که امروز در بخش فرهنگ و هنر معرفی می کنیم را ببینید. این فیلم ها بهترین فراغت برای آخر هفته خواهند بود. گفتنی امروز را حتما دنبال کنید. فیلم A Beautiful Day in the Neighborhood فیلم روزی زیبا در محله کارگردان: ماریل …

تام هنکس: بهترین فیلم های تام هنکس که باید دید

تام هنکس: اگر از طرفدارن این بازیگر بزرگ هستید باید حتما فیلم هایی که امروز در بخش فرهنگ و هنر معرفی می کنیم را ببینید.

این فیلم ها بهترین فراغت برای آخر هفته خواهند بود. گفتنی امروز را حتما دنبال کنید.

فیلم A Beautiful Day in the Neighborhood
فیلم روزی زیبا در محله

کارگردان: ماریل هلر
نویسنده: نوآ هارپستر
بازیگران: تام هنکس، متیو ریس، کریس کوپر، سوزان کلچی واتسون
تاریخ اکران: سال ۲۰۱۹ میلادی
میانگین امتیازات A Beautiful Day in the Neighborhood در IMDB: ۷.۲ از ۱۰

داستان روزی زیبا در محله برگرفته از داستان زندگی فرد راجرز به‌شمار می‌رود که تام هنکس وظیفه نقش‌آفرینی در نقش او را برعهده دارد. روند داستانی این فیلم سینمایی روایت‌گر رابطه دوستانه میان فرد راجرز و یک ژورنالیست به نام لوید ووگل است و اتفاقاتی که میان آن‌ها رخ داده را به‌تصویر می‌کشد. اتفاقاتی که تماشا کردن آن‌ها قطعا لذت‌بخش است. این فیلم سینمایی به تهیه‌کنندگی یوری هنلی توسط TriStar Pictures با بودجه‌ای ۲۵ میلیون دلاری تولید شد و توانست فروش نسبتا خوب ۷۰ میلیون دلاری را پشت سر بگذارد.

 فیلم Bridge of Spies
فیلم پل جاسوس‌ها

کارگردان: استیون اسپیلبرگ
نویسنده: جوئل کوئن، اتان کوئن
بازیگران: تام هنکس، مارک رایلنس، آلن آلدا، ایو هوسان
تاریخ اکران: سال ۲۰۱۵ میلادی
میانگین امتیازات Bridge of Spies در IMDB: ۷.۶ از ۱۰
تام هنکس به قدری فیلم تأثیرگذار در کارنامه خود دارد که فیلم مهمی مانند پل جاسوس‌ها با داستان میخکوب‌کننده و مهم خود درمیان پنج فیلم برتر این بازیگر قرار نگرفته است. محل فیلم‌برداری مهم‌ترین سکانس این فیلم سینمایی پل گلینیک واقع در آلمان به‌شمار می‌رود که درمیان برلین و پوتسدام قرار گرفته و در زمان جنگ سرد از آن به‌عنوان محل واقعی تبادل اسرا استفاده می‌شد و در این فیلم نیز از آن استفاده شده است. فیلم Bridge of Spies در سال ۲۰۱۵ میلادی به تهیه‌کنندگی استیون اسپیلبرگ توسط DreamWorks Pictures با بودجه‌ای ۴۰ میلیون دلاری تولید شد و فروش بسیار خوب ۱۶۶ میلیون دلاری را پشت‌سر گذاشت.

داستان فیلم همان‌طور که حدودا به آن اشاره کردیم درباره دوران جنگ سرد جریان دارد. در کشور آمریکا یک جاسوس روسی هویتش برای دولت آمریکا آشکار می‌شود و یک وکیل مطرح آمریکایی وظیفه دفاع از او در دادگاه را برعهده می‌گیرد؛ وظیفه‌ای بسیار مهم که زندگی او را برای همیشه دگرگون می‌کند. در جریان این پرونده سازمان CIA تصمیم می‌گیرد از این جاسوس روسی برای تبادل با شوروی استفاده کند و خلبان آمریکایی اسیر شده در شوروی به نام فرانسیس گری پاورز را به آمریکا برگرداند. اتفاقی که انجام شدن آن نیز برعهده همان وکیل آمریکایی یعنی جیمز داناوان با هنرنمایی تام هنکس قرار می‌گیرد.

 فیلم The Green Mile
فیلم جاده سبز

کارگردان: فرانک دارابونت
نویسنده: فرانک دارابونت
بازیگران: تام هنکس، دیوید مورس، بانی هانت، مایکل کلارک دانکن
تاریخ اکران: سال ۱۹۹۹ میلادی
میانگین امتیازات The Green Mile در IMDB: ۸.۶ از ۱۰
اگر بهترین نقش‌آفرینی‌های تام هنکس، هنرمند برجسته و محبوب سینما را فهرست کنیم بدون شک نقش‌آفرینی او در فیلم The Green Mile یکی از جایگاه‌های بالای فهرست را به خود اختصاص خواهد داد. فیلم مسیر سبز با کارگردانی و نویسندگی فرانک دارابونت با اقتباس از داستانی به‌نویسندگی استفن کینگ از آن دسته فیلم‌هایی در تاریخ سینما به‌شمار می‌رود که تقریبا تمام علاقه‌مندان فیلم‌های سینمایی حداقل یک بار آن را تماشا کرده‌اند. داستان فیلم درباره زندانیانی جریان دارد که در انتظار رسیدن زمان اعدام خود با زمان دست‌وپنجه نرم می‌کنند.

فیلم اسکاری از تام هنکس Saving Private Ryan
فیلم نجات سرباز رایان

کارگردان: استیون اسپیلبرگ
نویسنده: رابرت رودات
بازیگران: تام هنکس، وین دیزل، تام سایزمور، آدام گلدبرگ، مت دیمون
تاریخ اکران: سال ۱۹۹۸ میلادی
میانگین امتیازات Saving Private Ryan در IMDB: ۸.۶ از ۱۰
باز هم یک همکاری موفق دیگر میان استیون اسپیلبرگ و تام هنکس که این بار منجر به ساخت فیلم Saving Private Ryan شد. فیلمی که نامزد کسب ۱۱ جایزه اسکار شد و توانست جوایز بسیار زیادی را به خودش اختصاص دهد و همچنین به‌راحتی می‌توانیم آن را یکی از بهترین فیلم‌های جنگی تاریخ سینما بدانیم.

داستان فیلم درباره گروهی از سربازان به فرماندهی کاپیتان جان اچ میلر جریان دارد که سعی دارند سربازی به نام جیمز فرانسیس رایان را در خط مقدم نبرد در نرماندی پیدا کنند و او را به خانه بفرستند. دلیل این تصمیم این است که سه برادر از چهار برادر رایان در جنگ کشته شده‌اند و رئیس‌جمهور آمریکا شخصا در نامه‌ای درخواست می‌کند تا برادر چهارم را هرچه سریع‌تر به خانه بفرستند. کاپیتان میلر با نقش‌آفرینی بی‌نظیر تام هنکس به‌همراه گروهی از سربازان وظیفه دارند از موانع و مشکلات ریز و درشتِ خطرناکی عبور کنند تا درنهایت بتوانند با پیدا کردن جیمز فرانسیس رایان او را به خانه برگردانند.

فیلم Forrest Gump
فیلم فارست گامپ

کارگردان: رابرت زمکیس
نویسنده: اریک راث
بازیگران: تام هنکس، رابین رایت، گری سینایس، سالی فیلد
تاریخ اکران: سال ۱۹۹۴ میلادی
میانگین امتیازات Forrest Gump در IMDB: ۸.۸ از ۱۰
همان‌طور که می‌شد حدس زد در رتبه نخست بهترین فیلم های تام هنکس فیلم فراموش‌نشدنی فارست گامپ قرار گرفته است. جایزه اسکار در دهه ۸۰ و مخصوصا در دهه ۹۰ میلادی ارزش بسیار بالاتری نسبت‌ به اکنون داشت و سال ۱۹۹۴ بهترین نمونه برای ثابت کردن این موضوع به‌شمار می‌رود.

این فیلم روایت‌گر زندگی پرفرازونشیب فارست گامپ است، مردی ساده که در ایستگاه اتوبوس نشسته و پس از نشستن یک خانم درکنارش داستان زندگی خود را برای او تعریف کند و چه داستانی!. او در کودکی از لحاظ هوشی در سطح پایین‌تری نسبت‌به سایرین قرار داشت و بهترین دوست او شخصیت جنی به‌شمار می‌رفت که تا پایان داستان اتفاقاتی بسیار گوناگون را تجربه می‌کنند. داستان زندگی فارست گامپ شبیه یک ترن هوایی است، همان‌قدر هیجان‌انگیز و بعضی اوقات همان‌قدر آرام که البته آرامش قبل طوفان تلقی می‌شود و خیلی سریع دوباره شما را با پیچش‌های داستانی شگفت‌انگیز خود همراه خواهد کرد.

مطالب مرتبط:

رکورد شکنی سریال چهارشنبه(Wednesday) به کارگردانی تیم برتون

فیلم پرستار خوب: داستان یک قاتل سریالی در بیمارستان!

نقد فیلم اتفاق (Happening): زنی که با مردسالاری می جنگد!

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو