چگونه میل جنسیمان را کاهش دهیم؟ [مخصوص مردان]

چگونه میل جنسیمان را کاهش دهیم؟ [مخصوص مردان]


منبع: نم نمک

19

1401/9/13

20:39


چگونه میل جنسیمان را کاهش دهیم مردان و چگونه میل جنسیمان را کنترل کنیم و چند وقته میل جنسیم کم شده و مردها در چه سنی میل جنسیشان کم میشود و چگونه میل جنسیمان را تخلیه کنیمو چگونه میل جنسیمان را کاهش دهیم نی نی سایت و علت کاهش میل مردان نی نی سایت و نوجوانان چگونه میل جنسیمان را تخلیه کنیم و داروی گیاهی کاهش میل مردان نی نی سایت در نم نمک.

چگونه میل جنسیمان را کاهش دهیم؟ [مخصوص مردان]

مردان و پسران چگونه میل جنسیشان را کاهش دهند؟

میل جنسی بالا تا جاییکه که روی زندگی و روابط شما تاثیر منفی نگذارد ، نگران کننده نیست.اما اگر میل جنسی شدید زندگی تان را مختل کرده یا باعث شده فعالیت های جنسی شما از کنترل خارج شود ممکن است دچار اعتیاد جنسی شده باشید.ما دراین مقاله راه های کاهش و کنترل میل جنسی در مردان و پسران را بیان می کنیم.

چگونه میل جنسیمان را کاهش دهیم؟ [مخصوص مردان]

چگونه میل جنسیمان را کاهش دهیم؟ [مخصوص مردان]

کاهش میل جنسی مردان

راه های کاهش میل جنسی

راه های کاهش میل جنسی می تواند به تمام افرادی که میل جنسی شان زیاد از حد است و نمی توانند آنرا مدیریت کنند کمک کند تا بتوانند از این غریزه خدادادی طوری لذت ببرند که به زندگی و سلامتی شان آسیب نزند.

در نم نمک برای کاهش و کنترل میل جنسی شما چند راه را بیان می کنیم :

رژیم غذایی

در پاسخ به سوال افرادی که می پرسند چگونه میل جنسی مان را کاهش دهیم باید بگوییم که غذا و رابطه جنسی همیشه با هم مرتبط بوده اند. تغییر در رژیم غذایی به کم کردن میل جنسی شما کمک می کند.اما از طرفی هم ممکن است سلامت شما را تا حدی به خطر بیندازد.

هورمون تستوسترون هم در مردان هم در زنان میزان میل جنسی آنها را تعیین می کند.بنابراین کاهش سطح این هورمون در بدن منجر به پایین آمدن میل جنسی هم می شود.تحقیقات نشان داده است که مصرف گیاه شیرین بیان و سویا میزان تستوسترون را کاهش می دهد اما برای اینکه به میزان تاثیر آن پی ببریم باید تحقیقات بیشتری انجام شود.

در محصولات فراوری شده اکثر مواد مغزی ای که باعث افزایش میل جنسی و قدرت باروری مردان میشود حذف شده است.آرد سفید از آن دسته موادی است که فرآوری شده و سه چهارم روی خود را از دست می دهد.

تحقیقات نشان داده که اگر سروتونین شما پایین بیاید میل جنسی شما هم کاهش می یابد و یکی از چیزهایی که براحتی اینکار را انجام می دهد استفاده از نوشابه های رژیمی است.نوشابه های رژیمی سرشار از شیرین کننده های مصنوعی بویژه آسپارتام هستند که سروتونین را پایین می آورند.

پنیری که از شیر گاو درست شده باشد دارای هورمون های مصنوعی است و می تواند تولید طبیعی هورمون های بدن را دچار اختلال کند.در نتیجه خوردن پنیر گاوی با کاهش میزان استروژن و تستوسترون میل جنسی شما را کاهش می دهد.

مصرف شکر باعث افزایش انسولین ، ذخیره چربی شکم و کاهش تستوسترون می شود.که داشتن چربی شکم در مردان باعث افزایش استروژن و در نتیجه کاهش میل جنسی و اختلال نعوظ می شود.

مصرف غذاهای کنسروی بخاطر داشتن سدیم بالا باعث افزایش فشار خون و کاهش جریان خون در دستگاه تناسلی می گردد که در نهایت به کاهش میل جنسی ختم می شود.

نعنا شاید خواص زیادی داشته باشد اما منتول موجود در آن تستوسترون را کاهش می دهد.

افرادی که با خوردن کافئین دچار اضطراب می شوند میل جنسی شان هم کاهش می یابد.اما نوشیدن قهوه در مردانی که به آن حساسیت ندارند باعث تقویت نعوظ می شود.

کاهش میل جنسی مردان

روان درمانی

یکی از راه های کاهش میل جنسی مراجعه به یک روانشناس است.صحبت با یک درمانگر یا سکس تراپیست به شما کمک می کند تا دلایل تحریک زیاد جنسی خود را پیدا کنید.مشاور بعد از کشف این دلایل تکنیک هایی را برای کنترل میل جنسی به شما یاد می دهد.

داروهای ضد افسردگی

سروتونین باعث کاهش میل جنسی می شود و این ماده در داروهای ضد افسردگی مثل SSRI ها یافت می شود.بنابراین برخی از پزشکان برای کمک به افرادی که میل جنسی بالایی دارند این داروها را تجویز می کنند.

ضد آندروژن ها

آنتی آندروژن ها دسته ای از داروها هستند که مانع از فعالیت تستوسترون در بدن شما می شوند. مصرف داروهای ضد آندروژن ممکن است به کاهش میل جنسی کمک کند. این داروها می توانند عوارض جانبی منفی مانند خستگی ، افسردگی یا افزایش بافت سینه داشته باشند. به همین دلیل ، اغلب فقط در موارد شدیدتر که فرد میل جنسی بسیار بالایی دارد تجویز می شوند.

قرص و داروی کاهش میل جنسی

مردانی که دچار بیش فعالی جنسی هستند اغلب به دنبال قرص و داروی کاهش میل جنسی میگردند.پیش از هرچیزی باید بگوییم که مصرف خودسرانه هر نوع دارویی می تواند سلامتی شما را به خطر بیندازد.بنابراین قبل از مصرف حتما با پزشک خودتان مشورت کنید.

سیپروترون بعنوان یک داروی ضد آندورژن شناخته می شود که می تواند هورمون های جنسی مردانه را مسدود کرده و میزان هورمونها را کاهش دهد.از این نوع داروها برای درمان دو نوع بیماری استفاده می شود یکی درمان سرطان پروستات و دیگری کنترل میل جنسی و جلوگیری از انحراف مردانی که مبتلا به بیش فعالی جنسی هستند.

قرص کاهش میل جنسی و برخی از داروها برای یکسری افراد که شرایط خاصی دارند مثل افراد کمتر از 18 سال ، افرادی که مشکلات کبدی و عروق خونی دارند و … مناسب نیست به همین دلیل است که توصیه میکنیم برای کم کردن شهوت خود حتما از پزشک یا روانشناس کمک بگیرید.

علت کم شدن میل جنسی چیست؟

علت کم شدن میل جنسی در مردان و زنان ممکن است کمی متفاوت باشد.میل جنسی پایین نشان دهنده بی علاقگی به فعالیت جنسی است.شاید سردی جنسی بعض مواقع نرمال باشد اما میل جنسی پایین برای طولانی مدت چندان خوب نیست و باعث نگرانی برخی از افراد می شود.

در برخی مواقع علت کاهش میل جنسی می تواند بخاطر عدم تطابق شما با شریک زندگی تان باشد.و گاهی اوقات هم یک بیماری زمینه ای میل جنسی شما را کم می کند.

در اینجا برخی از دلایل کاهش میل جنسی مردان را بیان می کنیم :

تستوسترون پایین

همانطور که می دانید تستوسترون یک هورمون مهم مردانه است که بیشتر در بیضه ها تولید می شود.این هورمون در کنار سایر وظایفی که دارد مسئول تحریک تولید اسپرم است.پس میزان تستوسترون بر میل جنسی شما تاثیر می گذارد.

یکی از دلایل کاهش سطح تستوسترون که طبیعی هم هست افزایش سن می باشد.

داروها

مصرف برخی داروها تستوسترون را کاهش می دهد.داروهای فشار خون مثل مهارکننده های ACE از نعوظ و انزال جلوگیری می کنند.

مسکن هایی مثل مورفین ، اکسی کدون ، داروهای ضد قارچ مثل کتوکونازول ، داروهای رفلاکس معده مثل سایمتیدین ، کورتیکو استروئیدها و استروئیدهای آنابولیک که برای افزایش توده عضلانی در ورزشکاران استفاده می شود و همچنین داروهای ضد افسردگی و … منجر به کم شدن میل جنسی در مردان می شود.

کاهش میل جنسی مردان

افسردگی

افسردگی یکی دیگر از دلایل کاهش میل جنسی است.داروهای مهارکننده بازجذب سروتونین ، مثل فلوکستین ، سرترالین ، دولوکستین و … روی علاقه افراد به برقراری را بطه جنسی اثر می گذارند.

بیماری های مزمن

وقتی فرد دچار بیماری هایی مثل سرطان ، دیابت ، فشار خون بالا ، کلسترول بالا ، چاقی ، نارسایی مزمن کلیه ، قلب ، ریه و …باشد میل جنسی اش تحت تاثیر قرار می گیرد.

فعالیت ورزشی

ورزش بیش از حد زیاد یا کم روی افزایش یا کاهش میل جنسی اثر گذار است.ورزش کم منجر به طیف وسیعی از مشکلات مربوط به سلامتی می شود که این میتواند میل جنسی را هم کم کند.

ورزش منظم و متوسط خطر ابتلا به بیماری های مختلف را کاهش داده و با کاهش سطح کورتیزول در شب و کاهش استرس به افزایش میل جنسی کمک می کند.

از سوی دیگر ورزش بیش از حد هم باعث کاهش میل و فعالیت جنسی می شود.

درمان کاهش میل مردان

معمولا وقتیکه میل جنسی مردها کم میشود دوست ندارند در مورد آن صحبت کنند و سریع به دنبال مطلبی برای درمان کاهش میل مردان میگردند.چراکه این مساله برای آنها حکم مردانگی دارد.

اما هیچ جای نگرانی نیست.بسیاری از مردان به دلایل مختلفی میل جنسی پایینی دارند و راه های زیادی برای درمان آن وجود دارد.

هرچیزی می تواند روی میل جنسی مردان اثر بگذارد.برخی مواقع دلایل جسمی و گاهی مسائل روحی.

در بالا دلایل کاهش میل جنسی در مردان را توضیح دادیم اما در خصوص درمان :

  • تحقیقات نشان داده که از هر 10 مرد بالای 45 سال حدود 4 نفر تستوسترون پایینی دارند که می تواند بسادگی با درمان جایگزینی تستوسترون حل شود.
  • انتخاب سبک زندگی سالم تر ، رژیم غذایی بهتر ، ورزش منظم ، خواب کافی ، کاهش استرس و کاهش مصرف الکل میتواند تا حد زیادی مشکلات شما را برطرف کند.
  • چنانچه دارویی استفاده می کنید که میل شما را کم کرده می توانید از پزشکتان بخواهید که داروی جدیدی جایگزین کند.
  • اما اگر مساله شما روانی باشد نیاز به مشاور دارید که با مراجعه می توانید موانع موجود در مورد میل جنسی تان را برطرف کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو