بروزرسانی اندروید 13 TV منتشر شد

منبع: تکراتو

9

1401/9/13

22:05


گوگل بالاخره پس از مدت‌ها انتظار بروزرسانی اندروید 13 TV را با قابلیت‌های جدید در زمینه HDMI و دسترس‌پذیری بهینه‌تر برای بسیاری از دستگاه‌ها منتشر کرد.

بروزرسانی اندروید 13 TV منتشر شد

گوگل بالاخره پس از مدت‌ها انتظار بروزرسانی اندروید 13 TV را با قابلیت‌های جدید در زمینه HDMI و دسترس‌پذیری بهینه‌تر برای بسیاری از دستگاه‌ها منتشر کرد.

بالاخره پس از ماه‌ها انتظار و انتشار پیش‌نمایش‌های گوناگون، شاهد عرضه رسمی بروزرسانی اندروید TV 13 از سوی گوگل هستیم. اندروید TV 13 از نظر تغییراتی که برای کاربر قابل درک باشند، بروزرسانی نسبتاً کوچکی محسوب می‌شود. البته این بروزرسانی هنوز در دسترس بسیاری از دستگاه‌ها قرار نگرفته است. در هر حال در ادامه باید نگاهی به قابلیت‌های جدید این آپدیت داشته باشیم.

بیشتر بخوانید:‌ چالش امنیتی بزرگ برندهای اندرویدی تولیدکننده موبایل ؛ افشای گواهی‌‌های اندروید!

بروزرسانی اندروید 13 TV و قابلیت‌های آن

شرکت گوگل ارائه‌دهنده بروزرسانی اندروید TV 13 به برخی از مهم‌ترین تغییرات این آپدیت اشاره کرده است. یکی از این تغییرات مهم، ارائه قابلیت تغییر رزولوشن پیش‌فرض و نرخ نوسازی منابع HDMI است. این ویژگی می‌تواند شرایط پخش بعضی از محتواهای ویدیویی را ارتقا دهد.

بروزرسانی اندروید 13 TV

علاوه بر این، اندروید TV 13 اکنون از چیدمان‌های جدیدی برای کیبورد پشتیبانی می‌کند. بنابراین با چنین قابلیتی توسعه‌دهندگان بازی‌ها هم قادر خواهند بود تا در بازی‌های خود از موقعیت کلیدها روی کیبوردهای فیزیکی بهره ببرند.

گفتنی است تغییر حالت HDMI حالا می‌تواند با MediaSession به اشتراک گذاشته شود تا دستگاه‌های HDMI در صورت تغییر حالت HDMI قادر به صرفه‌جویی در انرژی یا توقف پخش محتواها باشند. ای‌پی‌آی AudioManager هم اکنون قادر خواهد بود قبل از پخش محتوا برای تعیین فرمت صوتی مناسب استفاده شود.

API جدید توضیحات صوتی به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد تا به تنظیمات مورد نظر کاربر در حوزه توضیحات صوتی دسترسی داشته باشند و طبق همین رویه، توضیحات صوتی خود را به فرد ارائه کنند. همچنین این آپدیت ویژگی‌هایی را جهت بهبود امکانات دسترسی‌پذیری تلویزیون‌ها فراهم کرده است.

اندروید TV 13 در حال حاضر فقط برای ADT-3 و شبیه‌ساز اندروید TV در اندروید استودیو در دسترس قرار گرفته. فعلاً اطلاعاتی از اینکه این آپدیت چه زمانی در اختیار سایر دستگاه‌ها قرار خواهد گرفت؛ وجود ندارد، اما با توجه به اینکه کروم‌کست گوگل اخیراً آپدیت اندروید 12 را دریافت کرده است، احتمالاً باید کمی بیشتر برای عرضه عمومی اندروید 13 منتظر بمانیم.

لازم به ذکر است که اندروید پرکاربرترین سیستم‌عامل دنیا بوده که در سراسر جهان بیش از 2.5 میلیارد کاربر را به خود جذب کرده است و روی دستگاه‌های مختلفی، از گوشی گرفته تا خودرو و حتی تلویزیون‌ها هم مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره بروزرسانی اندروید 13 TV و قابلیت‌های آن چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو