نمایشگاه دست آفرین های هنر ایرانی در خانه کرد سنندج دایر شد

منبع: همگردی

9

1401/9/14

11:03


ایرنا/ براساس آخرین خبر و گزارش های منتشر شده، نمایشگاه دست آفرین های هنر ایرانی در خانه کرد سنندج دایر شد.

جشنواره و نمایشگاه دست آفریده های هنر ایران برای نخستین بار توسط سازمان بسیج هنرمندان کشور و مرکز مقاومت بسیج وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در 2 مرحله استانی و کشوری برگزار می شود.

پس از اعلام فراخوان این جشنواره از 15 آبان سال جاری، 50 نفر از هنرمندان کردستانی آثار صنایع دستی خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کردند که پس از بازبینی، آثار 25 هنرمند به مرحله استانی راه پیدا کرد.

نمایشگاه دایر شده در خانه کرد سنندج از آثار 25 هنرمند راه یافته به مرحله استانی است که شامل 18 رشته صنایع دستی بوده و به مدت پنج روز پذیرای بازید علاقمندان است.

کردستان سرشار از ظرفیت های صنایع دستی و گردشگری

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان در حاشیه این نمایشگاه با اشاره به اینکه کردستان از ظرفیت های زیادی در حوزه صنایع دستی و گردشگری برخوردار است، افزود: گردشگری یک صنعت فرابخشی است که تمام بخش ها از فرودگاه گرفته تا حوزه راه و زیرساختها و تمام نهادها در رشد و توسعه آن تاثیر گذارند.

یعقوب گویلیان کردستان را یکی از استان های سرآمد در گردشگری عنوان کرد و گفت: توسعه صنعت گردشگری به توسعه اشتغال و افزایش درآمد استان کمک می کند.

وی در ادامه اظهار داشت: از محل تبصره (18) حدود 108 میلیارد تومان در حوزه صنایع دستی و گردشگری مصوب شده که به متقاضیان این حوزه پرداخت می شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان با اشاره به اینکه تاکنون 72 میلیارد تومان در حوزه گردشگری جذب شده، یادآور شد: حدود 9 میلیارد و 800 میلیون تومان در حوزه صنایع دستی تخصیص یافته است. این نمایشگاه تا 16 آذر جاری در خانه کرد سنندج دایر بوده و پذیرای علاقمندان است.

نمایشگاه دست آفرین های هنر ایرانی در خانه کرد سنندج دایر شد

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو