رفع دائمی تیرگی لب به روش‌های خانگی و غیرخانگی

رفع دائمی تیرگی لب به روش‌های خانگی و غیرخانگی


منبع: مدیسه

53

1401/9/14

11:30


برای رفع دائمی تیرگی لب روش‌های مختلفی وجود دارد که برخی از این روش‌ها با تجویز پزشک و مصرف دارو

رفع دائمی تیرگی لب به روش‌های خانگی و غیرخانگی

برای رفع دائمی تیرگی لب روش‌های مختلفی وجود دارد که برخی از این روش‌ها با تجویز پزشک و مصرف دارو صورت می‌گیرد و برخی دیگر به واسطه روش‌های خانگی قابل درمان خواهد بود. با توجه به رنگ پوست‌های مختلف، رنگ لب نیز متفاوت است.

یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌های برخی از افراد، از بین بردن تیرگی لب آن‌ها است که اکثرا خانم‌ها برای رفع سیاهی لب خود بیشتر در تلاش هستند. در این مقاله قصد داریم روش‌های درمان تیرگی‌ لب را مورد بررسی قرار دهیم.

دلایل تیرگی لب‌ها

دلایل مختلفی وجود دارد که باعث تیرگی لب برخی از افراد می‌شود، برخی از این دلایل به شرح زیر هستند:

سیگار کشیدن

یکی از دلایل رایج سیاه شدن لب‌ها سیگار کشیدن است که افراد برای رفع تیرگی لب بر اثر سیگار به دنبال راه‌کارهای متفاوتی هستند.

تیرگی لب بر اثر سیگار کشیدن.

بارداری

برخی از خانم‌ها در مدت بارداری خود دچار تغییرات هورمونی می‌شوند که این امر در سیاه شدن پوست لب تاثیرگذار است.

داروهای خاص

استفاده از بعضی داروها مثل داروی ضد مالاریا باعث بروز رنگدانه‌های سیاه در لب می‌شود. معمولا پس از اتمام دوره مصرف دارو، رنگ پوست لب به حالت عادی برمی‌گردد، اما در برخی موارد ممکن است این تیرگی همچنان از بین نرود.

نور خورشید

وجود اشعه فرابنفش پس از قرار گرفتن در معرض نور خورشید در طولانی مدت، موجب می‌شود پوست لب آسیب ببیند که در این‌صورت می‌توان برای رفع تیرگی لب با وازلین، این کار را انجام داد.

مصرف لوازم آرایش بی‌کیفیت

استفاده از لوازم آرایش بی‌کیفیت و رژلب‌های سرب‌دار، باعث می‌شود به مرور رنگ لب تیره شود که برای این منظور نیز می‌توان از بالم لب رفع تیرگی لب استفاده کرد.

مشاهده قیمت بهترین بالم لب ها

انواع درمان تيرگی لب

برای رفع دائمی تیرگی لب راه‌های مختلفی وجود دارد که برخی از آن‌ها از طریق مصرف داروهای شیمیایی، پماد، لیزر و استفاده از داروهای طبیعی و خانگی هستند.

انواع درمان به کمک روش‌های پزشکی

رفع تیرگی لب با لیزر

این روش نوعی درمان برای زیبایی است که در آن ابتدا لب‌ها با کرم‌های مخصوص بی‌حس می‌شوند، سپس تیرگی‌های لب با لیزر نانو درمان خواهند شد. ممکن است درمان در این روش چندین جلسه طول بکشد. مدت زمان لازم برای هر جلسه 3 الی 5 دقیقه است و حتی ممکن است بعد از این درمان دچار تورم لب شوید که این امر بسیار طبیعی بوده و جایی برای نگرانی نخواهد داشت.

درمان تیرگی لب با لیزر

درمان تیرگی لب با استفاده از داروهای موضعی

در این روش فرد به پزشک مراجعه می‌کند و طبق نظر پزشک از بهترین پماد برای رفع تیرگی لب استفاده خواهد کرد. البته در برخی موارد، طبق نظر پزشک ممکن است استفاده از قرص برای رفع سیاهی لب تجویز شود.

بهترین روش‌های درمان خانگی تیرگی لب

افراد زیادی هستند که برای رفع تیرگی لب خود به دنبال روش‌های طبیعی می‌روند. در ادامه این مطلب، برخی از این روش‌های طبیعی را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

آب‌رسانی لب‌ها

مصرف به اندازه مایعات و مرطوب نگه‌داشتن لب‌ها، به از بین رفتن تیرگی‌های آن‌ها کمک بسیاری می‌کند. لب جزو حسی‌ترین نواحی در بدن محسوب می‌شود که نسبت به کم آبی سریع خشک می‌شود یا آسیب می‌بیند. لذا توصیه می‌شود حتما در مصرف آب دقت کنید.

مرطوب کردن لب با مرکبات

طی تحقیقات صورت گرفته در سال 2002 میلادی، مرکبات باعث مهار کردن تولید ملانین در پوست می‌شوند، لذا توصیه ما به شما این است که هر شب قبل از خواب، برشی از لیمو را روی لب‌های خود بمالید و صبح با آب سرد آن را بشویید. در صورت استفاده از این روش به مدت سی روز، شاهد تغییرات در رنگ پوست لب خود خواهید بود.

ترکیب لیمو سنگی و شکر

ترکیب این دو ماده باعث ایجاد اسکراب برای از بین بردن رنگدانه‌های سیاه لب می‌شود. برای این منظور لازم است پیش از خواب، برشی از لیمو را با مقداری شکر مخلوط کنید و بر لب‌های خود بمالید، پس از آن هنگام صبح آن را با آبی ولرم بشویید. در صورت مداومت بر این کار، شاهد نتیجه آن خواهید بود.

ترکیب لیمو سنگی و شکر برای درمان تیرگی لب.

استفاده از زردچوبه برای رفع دائمی تیرگی لب

طبق تحقیقات انجام شده در سال 2010 میلادی، زردچوبه دارای خواص بی‌نظیری است. این خواص در رفع تیرگی لب تاثیر فراوانی دارد. برای این منظور لازم است که مقداری شیر را با زردچوبه ترکیب کنید که خمیری یکدست ایجاد شود. پس از آن، این ترکیب را به لب‌های خود بمالید و با گذشت پنج دقیقه آن را بشویید. این روش نه تنها در رفع تیرگی لب موثر است، بلکه به لطافت و نرمی آن‌ها نیز کمک بسیاری می‌کند.

مطالب مرتبط :  10 مدل از بهترین بالم لب‌ها به انتخاب خریداران

آلوئه ورا، آبرسانی برای لب‌ها

آلوئه ورا نیز از ترکیباتی است که از تولید ملانین در پوست جلوگیری می‌کند. استفاده روزانه یک برش از آلوئه ورا برای لب، به رفع تیرگی آن کمک بسیاری می‌کند. نکته قابل ذکر این است که پس از خشک شدن آلوئه ورا بر روی لب‌ها، حتما آن را با آبی ولرم شستشو دهید.

آلوئه ورا بهترین آبرسان برای لب‌ها.

اسکراب لب با انار

طبق مطالعات انجام شده در سال 2005 میلادی، مشخص شد که انار دارای خواص بی‌شماری بوده که یکی از این خواص روشن‌کنندگی پوست است. برای رفع تیرگی لب باید مقداری دانه انار، گلاب و مقداری خامه تازه را با هم ترکیب کنید که خمیری یکدست به وجود آید. پس از آن باید این خمیر را به مدت سه دقیقه روی لب‌ها ماساژ داد و سپس آن را با آب سرد بشویید. با مداومت در این کار شاهد روشن و خوش‌رنگ شدن پوست لب خود به مرور زمان خواهید بود.

استفاده از روغن نارگیل برای رفع تیرگی پوست لب

انگشتان خود را که حاوی روغن نارگیل هستند، به صورت یکدست بر لب خود بمالید. این کار را در طول روز چندین بار می‌توانید انجام دهید.

بهترین درمان رفع تیرگی لب چیست؟

در این مقاله به بررسی روش‌های درمانی رفع تیرگی لب پرداختیم. برای رفع دائمی تیرگی لب راه‌های درمانی زیادی وجود دارد، اما لازم است در ابتدا با مراجعه به پزشک علت تیرگی لب خود را بدانید که بتوانید بهترین انتخاب را برای این درمان داشته باشید. گاهی ممکن است فرد به برخی از محصولات آلرژی داشته باشد و این امر نه تنها به رفع تیرگی لب شما کمکی نمی‌کند، بلکه در افزایش آن نیز تاثیرگذار خواهد بود. برای این منظور بهتر است به دنبال محصولات گیاهی و طبیعی یا روش‌های مطمئن رفت که بتوان بدون هیچ عوارضی به خواسته خود برسید.

 

منبع : medicalnewstoday

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو