نظارت بر حوزه گردشگری هوشمند می شود

منبع: همگردی

7

1401/9/14

11:31


ایرنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده و گزارش های منتشر گشته، نظارت بر حوزه گردشگری هوشمند می شود.

یحیی نقی زاده محبوب، مدیرکل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در نشست تخصصی معاونان گردشگری ادارات کل استانی وزارت میراث فرهنگی که با حضور علی اصغر شالبافیان، معاون گردشگری و مدیران ستادی معاونت گردشگری این وزارتخانه برگزار شد، گفت: سالهای آینده بنا داریم بخش نظارت را هوشمند کنیم و امکانات جامعی را از طریق سامانه های هوشمند برای مردم فراهم کنیم.

مدیرکل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی افزود هدف ما حمایت و صیانت از حقوق گردشگر است و تعامل بین ادارات استانی و فعالان گردشگری به منظور تامین بخش خدمات نیز بسیار مهم است.

او افزود: استفاده از استعدادهای برتر نیز در رسیدن به اهداف کمک کننده است. در بخش تدوین ضوابط و استانداردها خودمان را در ارتباط با فناوری ها مجهز کردیم و سامانه هایی در این حوزه فعال شدند و روز به روز به سمت هوشمندی نظارت پیش رفته اند.

نقی زاده گفت: افزایش تعاملات بین بخشی از برنامه های مهم پیش رو خواهد بود و همچنین با بخش خصوصی نیز مانند گذشته در امور گردشگری و پیشبرد بهتر آن در تعامل هستیم.

فراهم کردن زیرساخت برای تحقق، نمایش و اطلاع رسانی ایده های نو

علی اصغر شالبافیان هم در این نشست گفت: باید با هم فکری و استفاده از تجارب یکدیگر محملی برای تحقق ایده های نو، نمایش و اطلاع رسانی آنها مهیا شود.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی با تاکید بر اهمیت هم فکری، برنامه ریزی، هم افزایی و انسجام برای اجرای بهتر برنامه های پیش رو افزود: تشریک مساعی و هم فکری نقشی مهم در آنچه که باید در استانها اتفاق بیفتد، دارد.

وی نقش مدیران گردشگری استانی را در برنامه ریزی برای تسهیل امور مفید عنوان کرد و افزود: باید شاخص و معیار ما این باشد که فعالیت ما چگونه موجب رونق یک کسب و کار یا بازدارنده آن است و چه کارهایی می تواند در ستاد انجام شود.

شالبافیان نوع برنامه ای که در استان پیش گرفته می شود را مهم دانست و افزود: معاون گردشگری استان ها یکسری وظایفی برعهده دارند که کمتر به آنها پرداخته می شود. از جمله بازار خارجی، نظام مند کردن رویدادها، آموزش، استفاده از نیروهای توانمند فکری که باید در کنار برنامه ریزی برای بازار داخلی مد نظر قرار گیرد.

شالبافیان نظام مند کردن و نمایش ابتکارات و نوآوری ها را از وظایف معاونت گردشگری عنوان کرد و گفت: در حال حاضر نوآوری های متنوعی از جمله برگزاری نمایشگاه هایی با تم های جدید و با پتانسیل جذب مخاطبان متنوع در حال برگزاری است که اطلاع رسانی جامعی نمی شود و باید محمل درستی برای نمایش این برنامه ها فراهم شود.

وی با بیان اینکه در برقراری تعامل بین دستگاهی برخی استان ها عملکرد مناسبی داشته اند، ادامه داد: باید زیرساخت مناسبی برای تحقق و اجرایی شدن ایده ها فراهم شود.

نظارت بر حوزه گردشگری هوشمند می شود

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو