یک مطالعه جدید: ۲ دقیقه ورزش در روز خطر ابتلا به بیماری قلبی را کاهش می دهد

منبع: خبرنما

12

1401/9/14

11:37


کاهش بیماری قلبی با ورزش: اگر خیلی وقت است می خواهید ورزش را شروع کنید اما مشغله های کاری مانع تان می شود ما برای شما یک پیشنهاد فوق العاده داریم. بله شما خوش شانس هستید چون حالا می توانید با 2 دقیقه ورزش روزانه خطر مرگ را کاهش دهید. یک مطالعه در سیدنی استرالیا […]

یک مطالعه جدید: ۲ دقیقه ورزش در روز خطر ابتلا به بیماری قلبی را کاهش می دهد

کاهش بیماری قلبی با ورزش: اگر خیلی وقت است می خواهید ورزش را شروع کنید اما مشغله های کاری مانع تان می شود ما برای شما یک پیشنهاد فوق العاده داریم. بله شما خوش شانس هستید چون حالا می توانید با 2 دقیقه ورزش روزانه خطر مرگ را کاهش دهید.

یک مطالعه در سیدنی استرالیا نشان می دهد که 2 دقیقه ورزش روزانه به کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی و سرطان کمک می کند.

لینک مرتبط: ۹ تمرین ورزشی برای لاغری بازو که تاثیر فوق العاده دارند

تنها 2 دقیقه ورزش برای کاهش خطر بیماری قلبی و سرطان

بر اساس نتایج این مطالعه، با افزایش فعالیت بدنی شدید، خطر مرگ و میر یا ابتلا به بیماری های قلبی عروقی و سرطان کاهش می یابد. در واقع، دو دقیقه ورزش شدید چهار بار در روز با ۲۷ درصد کاهش خطر مرگ همراه است. هرچند محققان خاطرنشان می کنند که هر چه ورزش بیشتر باشد، بهتر است. آن ها دریافتند که حدود 53 دقیقه فعالیت در هفته با 36 درصد کاهش خطر مرگ به هر دلیلی مرتبط است.

همچنین طبق این مطالعه افزایش حجم فعالیت بدنی تنها راه کاهش احتمال ابتلا به بیماری های قلبی عروقی نیست. افزایش شدت فعالیت شما در ورزش نیز اهمیت ویژه ای دارد. به میزانی که شدت فعالیت افزایش می یابد، سلامت قلب شما نیز کمک تقویت می شود. به عنوان مثال، افزایش سرعت پیاده روی روزانه تا ایستگاه اتوبوس یا انجام کارهای خانه با سرعت بالاتر نیز به شما در کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی و سرطان کمک می کند.

مطلب مرتبط: روش های طبیعی افزایش قد؛ از ورزش تا رژیم غذایی سالم

روتین برای 2 دقیقه ورزش

با تنها 2 دقیقه ورزش در روز به سلامت خود کمک کنید. بدون استراحت بین ست ها، تمرینات زیر را انجام دهید. با این تمرین به تناسب اندام خواهید رسید:

پرش جک به مدت 20 ثانیه

اسکات پرشی به مدت 20 ثانیه

حرکت زانو بالا به مدت 20 ثانیه

لانچ از پهلو به مدت 20 ثانیه

اسکات به مدت 20 ثانیه

حرکت کوهنوردی به مدت 20 ثانیه

مطلب مرتبط: ۱۰ دشوارترین ورزش های جهان کدامند؟

همین دو دقیقه ورزش، تمرین کاملی برای تقویت سلامت شما است. برای کاهش بیماری قلبی با ورزش نه تنها این تمرین دو دقیقه ای، را به طور منظم انجام دهید می توانید به تناسب اندام برسید. همچنین با تپش سریع قلب می توانید کالری بسوزانید.

اگر می خواهید بیشتر خود را به چالش بکشید این تمرین را 6 بار تکرار کنید. پس از تکمیل هر 6 حرکت، حدود 30 ثانیه استراحت کنید و دوباره از ابتدا شروع کنید. شما می توانید این کار را بارها و بارها انجام دهید. حتی 20 ست در روز!

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو