۱۵ بهترین فوتبالیست های مسلمان جهان + عکس

۱۵ بهترین فوتبالیست های مسلمان جهان + عکس


منبع: مینویسم

34

1401/9/14

13:29


بهترین بازیکنان مسلمان فوتبال جهان با بیوگرافی مختصر و عکس در این نوشته معرفی شده اند. با فوتبالیست های مشهور مسلمان آشنا شوید.

۱۵ بهترین فوتبالیست های مسلمان جهان + عکس

فوتبال یکی از محبوب ترین ورزش ها در سراسر جهان است که بازیکنانی از ملیت ها و مذاهب مختلف در آن بازی می کنند. فوتبالیست های مسلمان زیادی سال هاست که در این عرصه بازی می کنند. عملکرد خارق العاده آن ها طرفداران این ورزش را به وجد آورده است. آیا با بهترین فوتبالیست های مسلمان جهان در سال 2022 آشنا هستید؟

فوتبال فراگیرترین ورزش در جهان است. بنابراین، تعداد زیادی از فوتبالیست های با استعداد سال ها برای باشگاه های مختلف بازی کرده اند. در اینجا، فهرستی از 15 فوتبالیست مسلمان مطرح را به شما معرفی می کنیم. با مینویسم همراه باشید.

فهرستی از بهترین فوتبالیست های مسلمان در جهان

همانطور که گفته شد، فوتبال یک ورزش محبوب و فراگیر است که این قدرت را دارد افراد با پیشینه های مختلف را در قالب یک تیم کنار هم جمع کند. در لیگ برتر انگلیس و سایر لیگ های برتر اروپایی جمعیت قابل توجهی از فوتبالیست های مسلمان بازی می کنند. در ادامه برخی از بهترین آن ها را به شما معرفی می کنیم.

1. زین الدین زیدان

بهترین فوتبالیست های مسلمان جهان: زین الدین زیدان

زین الدین زیدان
تاریخ تولد23 ژوئن 1972
سن50 سال (تا سال 2022)
محل تولدمارسی، فرانسه

زین الدین زیدان یکی از بزرگ ترین فوتبالیست های شناخته شده در دنیای فوتبال است. زیدان موفق شد همراه با تیم رئال مادرید دو بار لیگ قهرمانان اروپا را فتح کند و به همین دلیل در زمینه مربیگری نیز با موفقیت کار خود را ادامه می دهد.

زیدان به عنوان یک بازیکن مسلمان شناخته می شود، اگرچه تمایلی به ابراز اعتقادات خود در عموم ندارد. به گفته خود زیدان، او خیلی به دین پایبند نیست. اگرچه همسرش، ورونیکا، یک مسیحی است. برخی می گویند که زیدان قبل از هر بازی نماز می خواند.

در سال 2016، زیدان از بین 500 مسلمان تاثیرگذار در جهان در رتبه اول قرار گرفت. این رتبه بندی توسط مرکز مطالعات استراتژکی اسلامی اردن اعلام شد. آن ها این چنین عنوان کردند:

«شخصیت متواضع [زیدان] او را برای عموم مردم محبوب کرده است.»

قبل از کناره گیری از دنیای بازی، او به عنوان یک مسلمان که به چنین جایگاهی رسیده بود، بسیار مورد تحسین و ستایش بود.

2. مسعود اوزیل

بهترین فوتبالیست های مسلمان جهان: مسعود اوزیل

مسعود اوزیل
تاریخ تولد15 اکتبر 1988
سن33 سال (تا سال 2022)
محل تولدگلزنکیرشن، آلمان غربی

اوزیل یکی از محبوب ترین فوتبالیست های مسلمان در لیگ برتر انگلیس بود. او به تازگی با یک انتقال دائمی به تیم فنرباغچه در سوپرلیگ ترکیه پیوست. یکی از برترین فوتبالیست های فعال آلمانی در این فهرست، مسعود اوزیل اغلب در حال راز و نیاز با خدا در زمین فوتبال دیده می شود. اوزیل هیمشه قبل از مسابقات قرآن تلاوت می کند زیرا بسیار پایبند به احکام دینی است.

اوزیل یک بار گفت، من همیشه قبل از بیرون رفتن [در زمین] این کار را انجام می دهم. من دعا می کنم و هم تیمی هایم می دانند که در این مدت کوتاه نمی توانند با من صحبت کنند.

به عنوان نشانه ای از اعتقادات مذهبی، اوزیل به تمام احکام اسلام پایبند است. یکبار، در جریان بازی آرسنال و اتلتیکو مادرید از او فیلم گرفته شد که یک تکه نان را که توسط یکی از هواداران مخالف به سمت او پرتاب شده بود برمی داشت.

او نان را بوسید و قبل از گذاشتن آن در کنار زمین بر پیشانی خود زد. این حرکت او با احترام به آموزه های اسلام انجام شد که می گوید غذا را اسراف ندهید.

3. کریم بنزما

بهترین فوتبالیست های مسلمان جهان: کریم بنزما

کریم بنزما
تاریخ تولد19 دسامبر 1987
سن34 سال (تا سال 2022)
محل تولدلیون، فرانسه

کریم بنزما یک فوتبالیست مطرح فرانسوی است که به عنوان مهاجم برای باشگاه اسپانیایی رئال مادرید و تیم ملی فرانسه بازی می کند. کریم بنزما یکی دیگر از فوتبالیست های مسلمان است که به دین اسلام پایبند می باشد. او قبل از هر مسابقه نماز می خواند و تمام قوانین روزه داری را در ماه رمضان اجرا می کند.

4. پل پوگبا

بهترین فوتبالیست های مسلمان جهان: پل پوگبا

پل پوگبا
تاریخ تولد15 مارچ 1993
سن29 سال (تا سال 2022)
محل تولدلنیی سور مرن، فرانسه

پل پوگبا یکی از محبوب ترین بازیکنان در فصل نقل و انتقالات فوتبال است. همچنین، از بدو تولد به عنوان یک مسلمان پایبند شناخته شده است. او یکی از برترین بازیکنان فوتبال لیگ برتر جزیره است.

در حال حاضر، او 29 سال دارد، اما پتانسیل و استعداد او باعث شده است که بسیاری از افراد او را شایسته دریافت توپ طلا در آینده بدانند. پل پوگبا به عنوان هافبک میانی برای تیم های منچستریونایتد و یوونتوس بازی می کرد.

در سال 2016، پول پوگبا با قراردادی 5 ساله به ارزش 3/89 میلیون پوند به باشگله سابق خود بازگشت. او به خاطر مدل موهای عجیب و جشن گل خلاقانه شهرت زیادی دارد. او همچنین یک بازیکن مذهبی است، او قبل از هر مسابقه دعا می کند و به زیارت خانه خدا در مکه می رود.

5. انگولو کانته

بهترین فوتبالیست های مسلمان جهان: انگولو کانته

انگولو کانته
تاریخ تولد29 مارچ 1991
سن31 سال (تا سال 2022)
محل تولدپاریس، فرانسه

انگولو کانته یکی از بااستعدادترین فوتبالیست های مسلمان تیم پاریس سنت ژرمن در فرانسه است. انگولو کانته اولین بازی خود را برای تیم بزرگسالان بولون انجام داد، سپس باشگاه های فوتبال کان، لسترسیتی بازی کرد و در نهایت به عنوان یک هافبک دفاعی به تیم باشگاهی چلسه در لیگ جزیره پیوست و هم اکنون برای تیم ملی فرانسه بازی می کند.

کانته از بدو تولد مسلمان بود. والدین او در سال 1980 از مالی به فرانسه مهاجرت کردند و او در یک آپارتمان کوچک در رویل-مالمیسون، هاوتز-دسن بزرگ شد.

6. محمد صلاح

بهترین فوتبالیست های مسلمان جهان: محمد صلاح

محمد صلاح
تاریخ تولد15 ژوئن 1992
سن30 سال (تا سال 2022)
محل تولدنجریج، بسیون، مصر

محمد صلاح یک فوتبالیست حرفه ای مصری است که به عنوان مهاجم برای باشگاه انگلیسی لیورپول و تیم ملی مصر بازی می کند. ویژگی اصلی محمد صلاح، سرعت اوست. وقتی برای لیورپول بازی می کند، با مانه تیم خوبی را تشکیل می دهند. محمد صلاح یکی از بهترین فوتبالیست های 2022 است.

محمد صلاح به عنوان بهترین بازیکن لیگ برتر انگلیس در فصل 2017/2018 نام گرفت و کفش طلا (که به بالاترین گلزن یک فصل تعلق می گیرد) به او اعطا شد. مو صلاح همیشه گل های خود را با انجام سجده که همان سجده اسلامی است جشن می گیرد.

او نه تنها به عنوان یک مسلمان، بلکه به عنوان یک سفیر خوب برای اسلام شناخته می شود. شخصیت اعتقادات مذهبی او را می توان در برخی آهنگ های محبوب فوتبالی که در لیورپول خوانده می شوند، دید. در اینجا چند خط از یکی از آن ها آورده شده است:

«اگر او به اندازه کافی برای شما خوب است / او به اندازه کافی برای من خوب است / اگر چند گل دیگر بزند / پس من هم مسلمان می شوم.»

همچنین ببینید: والپیپر محمد صلاح برای گوشی

7. مروان فلاینی باکیو

بهترین فوتبالیست های مسلمان جهان: مروان فلاینی باکیو

مروان فلاینی باکیو
تاریخ تولد22 نوامبر 1987
سن34 سال (تا سال 2022)
محل تولدایتربییک، بروکسل، بلژیک

مروان فلاینی باکیو یک فوتبالیست حرفه ای بلژیکی است که به عنوان هافبک در تیم باشگاهی منچستریونایتد و تیم ملی بلژیک بازی می کرد. مروان فلاینی بیشتر دوران حرفه ای خود را در تیم منچستریونایتد بازی کرد و ثابت کرد که می تواند بازی تاثیرگذاری باشد. او نه تنها به خاطر عملکردش، بلکه به خاطر مدل مو خارق العاده اش شهرت دارد.

8. امانوئل آدبایور

بهترین فوتبالیست های مسلمان جهان: امانوئل آدبایور

امانوئل آدبایور
تاریخ تولد26 فوریه 1984
سن38 سال (تا سال 2022)
محل تولدلومه، توگو

یکی از بزرگ ترین بازیکنان آفریقایی که در تاریخ 26 فوریه سال 1984 در توگو متولد شد. امانوئل آدبایور در چند باشگاه مطرح اروپایی ازجمله آرسنال، رئال مادرید، منچسترسیتی و تاتنهام بازی کرده است. از زمانی که این باشگاه ها را ترک کرد، به عنوان مهاجم برای باشگاه استانبول باشاکشهیر ترکیه بازی می کند.

آدبایور در جولای سال 2015 به اسلام گروید. این فوتبالیست توگویی در مراسم شهادت شرکت کرد، مراسمی که در آن همه اعتقاد به یگانگی خدا و پذیرش حضرت محمد به عنوان پیامبر او را اعلام می کنند. او قبل از مسلمان شدن یک مسیحی معتقد بود که می توان این گفته را با عکس هایی از او در کنار یک کشیش در حساب فیسبوکش تایید کرد.

9. نیکولا آنلکا

بهترین فوتبالیست های مسلمان جهان: انگولو کانته

انگولو کانته
تاریخ تولد14 مارچ 1979
سن43 سال (تا سال 2022)
محل تولدلو شزنه، فرانسه

نیکولا آنلکا که رد حال حاضر بازنشسته شده است، به کار مربیگری می پردازد اما قبل از بازنشستگی به عنوان مهاجم برای تیم ملی فرانسه بازی می کرد. آنلکا به خاطر تکنیک خیره کننده، سرعت و توانایی گل زدن و دادن پاس گل به عنوان مهاجم اصلی و کمکی شناخته شده است.  نیکولا آنلکا از دین مسیحیت به اسلام گروید. او در سن 16 سالگی مسلمان شد. آنلکا نام مسلمان، عبدالسلام بلال را برگزید.

10. اریک آبیدال

بهترین فوتبالیست های مسلمان جهان: اریک آبیدال

اریک آبیدال
تاریخ تولد11 سپتامبر 1979
سن42 سال (تا سال 2022)
محل تولدلیون، فرانسه

اریک آبیدال یک بازیکن فوتبال فرانسوی بازنشسته است که در بارسلونا به عنوان مدافع وسط و دفاع چپ بازی می کرد. در مارچ سال 2011، اریک آبیدال به تومور کبدی مبتلا شد. با این وجود، این اسطوره فوتبال سرطان را شکست داد و جام های زیادی را در سراسر اروپا فتح کرد. دلیل اصلی گرویدن او به دین اسلام، ازداوجش با یک ژیمناست الجزیره ای به نام هایت کبیر بود.

11. آنتونیو رودیگر

بهترین فوتبالیست های مسلمان جهان: آنتونیو رودیگر

آنتونیو رودیگر
تاریخ تولد3 مارچ 1993
سن29 سال (تا سال 2022)
محل تولدبرلین، آلمان

آنتونیو رودیگر به عنوان مدافع میانی در تیم باشگاهی رئال مادرید در لالیگا و تیم ملی آلمان بازی می کند. او حرفه فوتبال را در اشتوتگارت آغاز کرد. او در سال 2015 به صورت قرضی به اولین تیم باشگاهی خود یعنی رم پیوست و یک سال بعد نیز با مبلغ 9 میلیون یورو در همان باشگاه ماند. چلسی آنتونیو رودیگر را در سال 2017 به مبلغ 27 میلیون پوند به خدمت گرفت، جایی که او جام حذفی را در اولین فصل حضور خود و فصل دوم لیگ قهرمانان اروپا در سال 2021 به دست آورد.

12. ایلکای گوندوغان

بهترین فوتبالیست های مسلمان جهان:

تاریخ تولد24 اکتبر 1990
سن31 سال (تا سال 2022)
محل تولدگلزنکیرشن، آلمان

ایلکای گوندوغان به عنوان هافبک برای تیم باشگاهی منچسترسیتی و تیم ملی آلمان بازی می کند. در سال 2008، قبل از پیوستن به تیم اصلی نورنبرگ بازی برای تیم دوم آن ها را شروع کرد. در سال 2011، ایلکای گوندوغان توسط بوروسیا دورتموند خریداری شد و در اولین فصل حضور خود در این باشگاه موفق به فتح دو جام در آلمان شد.

بعد از 157 بازی و به ثمر رساندن 15 گل برای این باشگاه، در تابستان سال 2016 گوندوغان آلمان را با مبلغ 21 میلیون پوند به مقصد منچسترسیتی ترک کرد. در سال 2021 او بهترین بازیکن ماه لیگ برتر را به خاطر عملکرد فوق العاده خود دریافت کرد.

13. ریاض محرز

بهترین فوتبالیست های مسلمان جهان: ریاض محرز

ریاض محرز
تاریخ تولد21 فوریه 1991
سن31 سال (تا سال 2022)
محل تولدسارسل، فرانسه

محرز یک بازیکن بااستعداد با قدرت پای چپ خارق العاده است. او به عنوان یک فوتبالیست جوان حرفه فوتبال خود را با امضا کردن قراردادی برای باشگاه سارسل آغاز کرد. او در سال 2009 به عنوان یک فوتبالیست حرفه ای از کویمپر به لو هاور نقل مکان کرد. او اواخر ژانویه 2014 به لسترسیتی در لیگ برتر انگلیس رفت.

در همین فصل، ریاض محرز برنده جایزه فوتبالیست سال الجزیره، بازیکن سال PFA شد و در تیم منتخب PFA حضور داشت. او جایزه بهترین بازیکن آفریقایی ۲۰۱۶ (CAF) را از کنفدراسیون فوتبال آفریقا دریافت کرد. او به لطف استعدادش در حال حاضر یکی از بهترین فوتبالیست های مسلمان جهان است.

14. سادیو مانه

بهترین فوتبالیست های مسلمان جهان:

تاریخ تولد10 آوریل 1992
سن30 سال (تا سال 2022)
محل تولدسدهیو، سنگال

سادیو مانه به عنوان یک مهاجم در باشگاه بایرن مونیخ در بوندسلیگا توپ می زند و عضو تیم ملی سنگال نیز هست. سادیو فوتبال خود را در سن 19 سالگی از باشگاه متز لیگ 2 آغاز کرد. با این وجود، بعد از یک فصل از این تیم جدا شد و در سال 2012 به مبلغ 4 میلیون یورو به باشگاه اتریشی ردبول سالزبورگ پیوست.

در سال 2015، او با گلزنی در ثانیه 176 در بازی مقابل آستون ویلا که در نهایت با نتیجه 6 بر 1 به پایان رسید، رکورد جدیدی در لیگ جزیره خلق کرد. در 22 ژوئن سال 2022، مانه با قرارداری تا سال 2025 به باشگاه بایرن مونیخ آلمان پیوست.

مبلغ این انتقال 32 میلیون یورو گزارش شده است که می تواند بر اساس حضور به علاوه دستاوردهای فردی و تیمی به 41 میلیون یورو افزایش می یابد.

15. عثمان دمبله

بهترین فوتبالیست های مسلمان جهان:

تاریخ تولد15 می 1997
سن25 سال (تا سال 2022)
محل تولدورنن، فرانسه

عثمان دمبله وینگر تیم ملی فرانسه و تیم باشگاهی بارسلونا است. عثمان در کودکی عاشق فوتبال شد و تصمیم گرفت بدون رفتن به مدرسه این رویای خود را دنبال کند. در سال 2004، او بازی فوتبال را در باشگاه مدلین اورو آغاز کرد. قبل امضا کردن قرارداد با تیم رن، برای ALM اورو و اورو اف سی 2 بازی کرد.

در تاریخ 9 نوامبر همان سال،‌ او اولین گل حرفه ای خود را در مقابل تیم ذخیره لاوال به ثمر رساند. با وجود این که 18 بازی تا پایان فصل باقی مانده بود، او 13 گل به ثمر رساند. او به دلیل عملکرد قابل توجه خود به عنوان MVP بازی و تازه کار بوندسلیگا در فصل 17–2016 انتخاب شد. او اولین بازی خود را برای بارسلونا در سپتامبر 2017 مقابل اسپانیول انجام داد و اولین گل خود را در لیگ قهرمانان اروپا مقابل چلسی به ثمر رساند.

سوالات متداول

در اینجا به برخی از سوالات متداول در مورد فوتبالیست های مسلمان پاسخ می دهیم.

بهترین بازیکن مسلمان کیست؟

باور عموم این است که زین الدین زیدان بهترین بازیکن فوتبال مسلمان است. او دو بار لیگ قهرمانان اروپا را با رئال مادرید فتح کرد.

چند بازیکن فوتبال مسلمان داریم؟

بیش از 100 بازیکن فوتبال مسلمان وجود دارد.

کدام بازیکنان فوتبال مسلمان هستند؟

در این مقاله، فهرستی از 15 نفر از بهترین فوتبالیست های مسلمان برای شما معرفی شد.

آیا رحیم استرلینگ مسلمان است؟

استرلینگ مسیحی است، علیرغم این که رحیم یک نام شناخته شده در میان مسلمانان است.

کدام فوتبالیست های یوونتوس مسلمان هستند؟

میرالم پیانیچ مسلمانی است که به یوونتوس پیوست و از آن زمان به عنوان بازیکن جدایی ناپذیر این تیم در نظر گرفته شده است.

بازیکنان مسلمان تیم باشگاهی لیورپول چه کسانی هستند؟

از بازیکنان مسلمان لیورپول می توان به سادیو مانه، ابراهیما کوناته، نبی کیتا و محمد صلاح اشاره کرد. این بازیکنان فوتبال با ظهور استعدادهای تازه روز به روز محبوب تر می شوند. در نتیجه این فوتبالیست های مسلمان و محبوب، جام های متعدد و البته عشق هواداران خود را به دست آورده اند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو