خطر «خواب‌زدگی بیش از حد» برای نوزادان

منبع: فوت و فن

7

1401/9/14

14:22


والدینی که تا نوزاد در شب گریه می‌کند به سراغش می‌روند، او را در معرض خطر «خواب‌زدگی بیش از حد» قرار می‌دهند. یک مشاور خواب برای والدینی که شب‌ها برای خواباندن فرزندان خود مشکل دارند، نکات مهمی را به اشتراک گذاشته است.

خطر «خواب‌زدگی بیش از حد» برای نوزادان

والدینی که تا نوزاد در شب گریه می‌کند به سراغش می‌روند، او را در معرض خطر «خواب‌زدگی بیش از حد» قرار می‌دهند. یک مشاور خواب برای والدینی که شب‌ها برای خواباندن فرزندان خود مشکل دارند، نکات مهمی را به اشتراک گذاشته است.

لین پالمرستون، ۵۱ ساله، می‌گوید، «کارهای ساده‌ای» وجود دارند که والدین می‌توانند انجام دهند تا مطمئن شوند که هم خود و هم فرزندانشان، حتی اگر نوزاد تازه متولد شده داشته باشند، تمام شب‌ راحت می‌خوابند.

توصیه او در مورد نوزادان این است که حتما «این کار را از روز اول شروع کنید».

او پیشنهاد می‌کند که ساعت خواب و بیداری ثابتی داشته باشید، بیرون بروید، شب‌ها از محرک‌ها دوری کنید و وقتی به رختخواب بروید که آن قدر خسته باشید که بخوابید نه اینکه استراحت کنید.

مشاور خواب، اهل همیلتون تورنتو در کانادا، نوزادان را «موجودات عادت‌پذیر» می‌نامد.

«اگر [والدین] حرکتی اشتباه انجام دهند، آن اشتباه این است که هر بار که نوزاد گریه می‌کند، بترسند.»

«و خود را متعهد کنند هر کاری از دستشان برمی‌آید انجام دهند تا جلو گریه نوزادان را بگیرند.»

«آنچه ما به عنوان کارشناسان پیش و بعد از زایمان می‌بینیم، این است که والدین یک ویدیو و یک مانیتور صدا دارند و نوزادشان دور از والدین می‌خوابد و آن‌ها هرطور صدای نق‌وناله او را می‌شنوند.»

«والدین می‌گویند وای خدای من بچه بیدار شد. بعد شروع می‌کنند به بچه رسیدن یا شیشه شیرش را می‌دهند.»

اتفاقی که می‌افتد این است که نوزاد عادت می‌کند هر بار بیدار می‌شود به دادش برسند و والدینش به او شیر بدهند.»

پالمرستون می‌گوید وقتی این به عادت تبدیل شود، آن وقت نوزادان «تقریبا هر ساعت یا هر یک ساعت و نیم از خواب بیدار می‌شوند.»

با این حال، اگر والدین «نوزاد را رها کنند تا فقط نق‌ونوقش را بکند و پنج دقیقه صبر کنند» معمولا نوزاد گریه سر نمی‌دهد و دوباره به خواب می‌رود.

او هشدار می‌دهد والدینی که تا نوزاد در شب گریه می‌کند به سراغش می‌روند، او را در معرض خطر «خواب‌زدگی بیش از حد» قرار می‌دهند که به معنای از خواب بیدار شدن مداوم است.

او می‌گوید نداشتن خواب عمیق ممکن است مشکلات سلامت روانی موجود یا جدید را تشدید کند و والدینی که عمیقا خسته‌اند، ممکن است نتوانند در طول روز به فرزندان خود توجه زیادی نشان دهند.

«ما می‌دانیم که تاثیر خستگی بر توانایی شما در رانندگی یا کار با ماشین‌آلات، مشابه و گاهی بدتر از مصرف الکل یا کشیدن حشیش است.»

«بدن به خواب نیاز دارد- صریح و ساده. بدن برای اینکه بتواند خود را برای کار کردن بهینه بازسازی کند، به خواب نیاز دارد.»

«اگر بدن را به عنوان یک ماشین در نظر بگیریم، خواب روغنی است که چرخ دنده‌ها را روان نگه می‌دارد. اگر خواب کافی نداشته باشیم، دنده‌ها شروع به خرد شدن می‌کنند و به خود دستگاه آسیب می‌رسانند.»

او به بیماری‌هایی که با کمبود خواب تشدید می‌شود مانند بیماری سوخت‌وساز (فشار خون بالا، مقاومت به انسولین، مشکلات وزن)، دیابت و بیماری قلبی اشاره کرد.

پالمرستون می‌گوید یک راه برای جلوگیری از خستگی، ایجاد یک برنامه خواب منظم است که در آن هر روز باید در یک ساعت مشخص خوابید و بیدار شد.

او می‌گوید: «در مورد نوزادان هم، دقیقا هماهنگی، زمان ثابت خوابیدن، زمان‌ ثابت بیدار شدن- حتی در روزهای تعطیل، کلیدی است.»

«همه ما دلمان می‌خواهد به میخانه برویم و مشروبی بخوریم، دیروقت به خانه برگردیم و بعد بخوابیم؛ شاید اگر مجبور نباشیم به خاطر حیوانات خانگی یا بچه‌هایمان از خواب بیدار شویم، تازه دم صبح بخوابیم.»

«اما این‌ها ممکن است عادات ما را مختل و بازگشت به عادت بهتر در طول هفته کاری را کمی سخت‌تر کنند.»

توصیه‌های دیگر پالمرستون برای خواباندن نوزادان این است که صدا را در همه مانیتورهای کودک کم کنیم تا والدین با هر صدایی سراغ بچه‌ها نروند و به یک روال عادی پایبند باشند.

گزارش اس‌دابلیو‌ان‌اس (SWNS)

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو