درآمد صداوسیما از پخش جام جهانی 2022 چقدر است؟

منبع: تکراتو

10

1401/9/14

15:01


طبیعتا با توجه به منحصر شدن پخش بازی‌های جام جهانی به صداوسیما در ایران، سوال برخی افراد این است که درآمد صداوسیما از پخش جام جهانی 2022 چقدر است؟

درآمد صداوسیما از پخش جام جهانی 2022 چقدر است؟

طبیعتا با توجه به منحصر شدن پخش بازی‌های جام جهانی به صداوسیما در ایران، سوال برخی افراد این است که درآمد صداوسیما از پخش جام جهانی 2022 چقدر است؟

در کشور ما همانطور که همه می‌دانند انحصار رسانه‌های رسمی در دست صداوسیمای دولتی است و در نتیجه این موضوع، پخش زنده رقابت‌های ورزشی مهم نیز جز از طریق تلویزیون رسمی، تنها از راه پلتفرم‌های آنلاین میسر است. همزمان با آغاز جام جهانی قطر و با توجه به اقدام بی‌سابقه صداوسیما در خرید حق پخش بازی‌ها به قیمتی گزاف، پلتفرم‌های آنلاینی که مسابقات فوتبال و رقابت‌های ورزشی را پخش می‌کردند رسما از پخش بازی‌ها منع شدند و در نتیجه صداوسیما به تنها رسانه مرجع پخش بازی‌های جام جهانی قطر در ایران بدل شد.

اما همانطور که همه می‌دانند، هزینه تبلیغات صداوسیما بسیار بالا است و با این شرایط، با توجه به اینکه صداوسیما این روزها در همه مراحل پیش، حین و بعد از پخش بازی‌ها، تبلیغات زیادی پخش می‌کند، این سوال پدید می‌آید که درآمد صداوسیما از پخش بازی‌های جام جهانی چقدر است؟ با ما باشید.

بیشتر بخوانید: توپ‌های شارژی جام جهانی ؛ وقتی تکنولوژی مو را از ماست بیرون می‌کشد! [+ فیلم]

درآمد صداوسیما از پخش جام جهانی 2022

چندی پیش وب‌سایت بین‌اسپورت به عنوان یکی از مراجع پخش زنده رقابت‌های ورزشی به خصوص فوتبال در گزارشی جالب از بازی ایران و انگلیس مدعی شد که این بازی با 80 میلیون مخاطب در شمار سه بازی پربیننده رقابت‌های 2022 قطر جای گرفته است. بازی که ایران در آن با نتیجه 6 بر 2 تحقیر شد تا سنگین‌ترین شکست ایران در تاریخ جام جهانی رقم بخورد.

دو بازی پربیننده دیگر به ترتیب عبارتند از آرژانتین و عربستان با 111 میلیون مخاطب و قطر و اکوادور با 99 میلیون مخاطب که بالاتر از بازی ایران و انگلیس قرار گرفته‌اند.

درآمد صداوسیما از پخش جام جهانی 2022 چقدر است؟

اعتبار تصویر: خبر روز

این بازی حتی رکورد شبکه بی‌بی‌سی را هم شکست و پیرو همین ماجرا کمپانی «Barb» اعلام کرد این مسابقه در بالاترین حد خود ۸.۱ میلیون مخاطب داشته است.

فردای روزی که سایت بین اسپرت آمار مخاطبان را اعلام کرد، سازمان صداوسیما قیمت تیزرهای تبلیغاتی‌اش را منتشر کرد. تعرفه تبلیغاتی‌ای که صداوسیما داشت، در کم‌ترین حالت ۷ میلیارد و ۲۹۰ میلیون تومان و در بیش‌ترین حالت ۱۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان بود. این تعرفه‌ها برای ۲۰ ثانیه تبلیغات تعریف شده، در واقع صداوسیما برای هر یک ثانیه تبلیغات از شبکه سه در کم‌ترین حالت ۳۶۴ میلیون تومان و در بیش‌ترین حالت ۶۸۵ میلیون تومان دریافت می‌کند.

اگر میانگین این ارقام را در نظر بگیریم درآمد تلویزیون چیزی حدود ۱۵۷ میلیارد و ۵۰۰میلیون تومان است. این پول برای ۶۴ بازی، تلویزیون ۱۰ هزار و ۸۰ میلیارد تومان فقط در ۲۲ روز به دست خواهد آورد و این رقم دو برابر بودجه کل سازمان در سال ۱۴۰۱ است.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص درآمد صداوسیما از پخش جام جهانی 2022 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو