با ۶ خوراکی بدن خود را گرم کنید!

با ۶ خوراکی بدن خود را گرم کنید!


منبع: دلتا پیام

18

1401/9/14

16:00


با کمک مواد غذایی گرم کننده بدن نیز می‌توانید از درون خود را گرم کنید. مجله اینترنتی دلتا در این مطلب به معرفی این مواد غذایی می‌پردازد.

با ۶ خوراکی بدن خود را گرم کنید!

در این روزها که هوا سردتر شده است باید بیشتر مراقب سلامتی خود باشید. با پوشیدن لباس‌های بیشتر می‌توانید بدن خود را گرم کنید. با کمک مواد غذایی گرم کننده بدن نیز می‌توانید از درون خود را گرم کنید. مجله اینترنتی دلتا در این مطلب به معرفی این مواد غذایی می‌پردازد.

مواد غذایی گرم کننده بدن

در ادامه با مواد غذایی آشنا می‌شوید که در این روزهای سرد می‌توانند شما را گرم کنند.

فلفل

دلیل تندی فلفل وجود ماده‌ای به نام کپسایسین است. این ماده جریان خون را نیز تحریک می‌کند در نتیجه شما احساس گرمای بیشتری در بدن می‌کنید. کپسایسین باعث می‌شود بدن شرایطی که در گرما اتفاق می‌افتد را تجربه کند شرایطی مانند تند شدن ضربان قلب، تعریق و غیره. انواع فلفل با فعال‌کردن دستگاه گوارش نیز به گرم‌شدن بدن کمک می‌کنند.

دارچین یکی از مواد غذایی گرم کننده بدن

اگر در انگشت‌ها و گوش‌های خود احساس سرما می‌کنید دارچین به‌صورت تخصصی می‌تواند کمک‌کننده باشد. این ادویه با تحریک جریان خون به‌خصوص  در این قسمت‌ها می‌تواند شما را گرم کند.

سیر

یکی از مواد غذایی گرم کننده بدن سیر است. سیر به دلیل وجود ترکیب گوگردی خوراکی به نام  متیل-سولفونیل-متان  توانایی گرم‌کردن بدن را دارد. همچنین این ترکیب خواص آنتی‌اکسیدانی دارد.

سیر

قارچ

قارچ از خوشمزه‌ترین مواد غذایی گرم کننده بدن است. این خوراکی به بهبود تنظیم دمای درونی بدن کمک می‌کند. با مصرف قارچ در بدن آنزیمی ترشح می‌شود که گوارش پروتئین‌ها را آسان کرده و قند خون را تنظیم می‌کند. مهم نیست قارچ را چگونه در رژیم غذایی خود جای می‌دهید، فقط مصرف آن را در روزهای سرد فراموش نکنید.

سوپ قارچ

کدوحلوایی

کدوحلوایی یکی از سبزیجاتی است در فصول سرد سال بسیار پرطرفدار است. این خوراکی پرخاصیت علاوه بر خواصی که برای بدن و سلامتی دارد به دلیل بالابردن سرعت گردش خون به گرم‌شدن بدن نیز کمک می‌کند. کدوحلوایی به دلیل وجود کربوهیدرات می‌تواند انرژی روزانه شما را تامین کند و دمای بدن را به‌صورت مطلوب حفظ کند.

مواد غذایی گرم کننده بدن، کدو حلوایی

زنجبیل، بخاری طبیعی

بارها درباره خواص بی‌شمار زنجبیل صحبت کرده‌ایم. این ادویه در بهبود رفع حالت تهوع و بهبود عملکرد گوارش تاثیر بسیار دارد. زنجبیل حاوی ترکیب فعالی به نام جینجرول است. این ترکیب باعث تحریک جریان خون می‌شود، درنتیجه گردش خون در اندام‌ها بهبود پیدا می‌کند. گردش خون مناسب می‌تواند بدن شما را نیز گرم کند. به همین دلیل در روزهای سرد سال یکی از بهترین خوراکی‌ها زنجبیل است که علاوه بر خواص بی شمارش شما را نیز گرم می‌کند.

زنجبیل ،مواد غذایی گرم کننده بدن

پیشنهاد مطالعه: مطلب پیشگیری از واریس پا با ۹ ترفند ساده را بخوانید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو