بازی‌های انحصاری Xbox از سال 2023 با قیمت 70 دلار به فروش خواهند رسید

منبع: گیمفا

90

1401/9/15

00:08


بازی‌های فرست-پارتی پلتفرم Xbox مانند Forza Motorsport و Starfield از اولین آثاری هستند که با قیمت 70 دلار به فروش خواهد رسید.

بازی‌های انحصاری Xbox از سال 2023 با قیمت 70 دلار به فروش خواهند رسید

بازی‌های فرست-پارتی پلتفرم Xbox مانند Forza Motorsport و Starfield از اولین آثاری هستند که با قیمت 70 دلار به فروش خواهد رسید.

در دو سال اخیر، به تدریج ناشرهای مختلف قیمت بازی‌های خود را افزایش داده‌اند و حالا کمپانی مایکروسافت اعلام کرده است که در سال آینده به جمع این ناشرها ملحق خواهد شد.

از سال 2023، عناوین فرست-پارتی ایکس باکس که از سوی Xbox Game Studios یا Bethesda Softworks عرضه می‌شوند، به جای تگ 60 دلاری، با قیمت 70 دلار در دسترس قرار خواهند گرفت. عناوین Redfall ،Forza Motorsport و Starfield، همگی با قیمت 70 دلار منتشر خواهند شد.

سخنگوی مایکروسافت در بیانیه‌ای به وبسایت Windows Central گفت:

ما حتی پس از تعطیلات قبلی، از افزایش قیمت بازی‌ها جلوگیری کردیم تا خانواده‌های بیشتری بتوانند حداکثر استفاده را از گیمینگ ببرند. از سال 2023، عناوین نسل بعدی با قیمت کامل یا full-price [عناوینی که 60 دلاری بودند]، با قیمت 69.99 دلار در دسترس مخاطبین قرار خواهند گرفت و این شامل PC و تمامی کنسول‌های ایکس باکس می‌شود.

این قیمت‌گذاری بازتابی از عظمت، محتوا و پیچیدگی تکنیکال این عناوین خواهد بود. همچنین، تمامی این آثار در روز عرضه روی سرویس گیم پس قرار خواهند گرفت.

ناشرهای دیگری مانند اکتیویژن بلیزارد، سونی و تیک-تو، مدت‌ها پیش قیمت بازی‌های خود را به 70 دلار افزایش داده بودند. شرکت یوبیسافت نیز از اوایل سال 2023، عناوین بزرگ خود را با قیمت 70 دلار عرضه خواهد کرد و حالا مایکروسافت نیز به جمع این ناشران ملحق شده است.

مدتی پیش، آقای فیل اسپنسر (Phil Spencer)، مدیر بخش گیمینگ مایکروسافت، در مصاحبه‌ای با WSJ حول افزایش قیمت‌ها چنین گفته بود:

من فکر می‌کنم که در آینده قیمت برخی محصولات و خدمات خود را افزایش دهیم، اما برای تعطیلات امسال تصمیم گرفتیم که قیمت‌های قبلی را تغییر ندهیم. ما قیمت کنسول، بازی‌ها و سرویس خود را برای مدتی طولانی ثابت نگه داشتیم. من فکر نمی‌کنم بتوانیم تا ابد این کار را انجام دهیم. من عقیده دارم زمانی خواهد رسید که باید قیمت برخی چیزها را افزایش دهیم.

نظر شما در این باره چیست؟

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو