آموزش رفع مشکل اتصال به اینترنت در گوشی های شیائومی

آموزش رفع مشکل اتصال به اینترنت در گوشی های شیائومی


منبع: پلازا

12

1401/9/15

08:03


آموزش رفع مشکل اتصال به اینترنت در گوشی های شیائومی

مشکل اینترنت در شیائومی یکی از مشکلاتی است که بسیاری از کاربرانی که از گوشی‌های آن‌ها استفاده می‌کنند، ممکن است با آن مواجه شوند. این مشکل برخی اوقات از تنظیمات اینترنت و در سایر مواقع هم از باگ‌های سیستمی است.

مشکل اتصال به اینترنت در گوشی های شیائومی یکی از آزاردهنده‌ترین مشکلاتی است که می‌توانید تجربه کنید. مهمترین کاربرد گوشی‌های هوشمند، اتصال به اینترنت و بهره‌مندی از قابلیت‌های آنلاین است اما اگر نتوانید به اینترنت دسترسی داشته باشید، گوشی شما بیشتر کارایی خود را از دست می‌دهد. در ادامه با پلازا همراه باشید تا به این مشکل و روش‌های برطرف کردن آن، آشنا شویم.

فهرست مطالب

مشکل اینترنت در شیائومی

مشکل قطع و وصل شدن اینترنت گوشی شیائومی در بیشتر مواقع در هنگام اتصال به دیتا نمایان می‌شود و در هنگام اتصال وای‌فای بعید است به مشکلی برخورید. برای اینترنت دیتا نیز می‌توان از راه‌حل‌های مختلفی برای برطرف کردن این مسئله کمک گرفت که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

1. مطمئن شوید حالت هواپیما خاموش است

مشکل اینترنت در شیائومی

علت وصل نشدن اینترنت گوشی شیائومی ممکن است از روشن بودن حالت هواپیما هم باشد. شاید این مورد به‌نظر شما خیلی جدی به‌نظر نیاید اما در خیلی از مواقع ممکن است به‌صورت اتفاقی این حالت را روشن کرده باشید. در این صورت تمام ارتباطات گوشی قطع می‌شود. پس در قدم اول مطمئن شوید این حالت خاموش است؛ علاوه بر این، روشن و خاموش کردن این حالت هم می‌تواند با ریست کردن برخی تنظیمات، در حل مشکل موثر باشد.

2. گوشی را ریستارت کنید؛ مشکل اینترنت ایرانسل در شیائومی

علت قطع شدن اینترنت گوشی شیائومی می‌تواند به فاکتورهای زیادی مرتبط باشد اما یکی از کارهایی که می‌تواند در حل مشکل کارساز باشد، ریستارت کردن گوشی است. این کار می‌تواند خیلی از مشکلات را برطرف کند.

3. بسته اینترنت خود را چک کنید

تمام بسته‌های اینترنت همراه ارائه شده در ایران، دارای محدودیت حجمی هستند. برخی از آن‌ها تنها در ساعت‌های خاصی هم قابل استفاده هستند؛ به همین جهت ممکن است مشکل اصلا از گوشی شما نباشد و به بسته‌ای که برای فعال سازی اینترنت گوشی شیائومی خریداری کرده‌اید مربوط باشد. بسته فعال برای سیم‌کارت خود را چک کنید و مطمئن شوید ایراد از بسته نیست.

4. سیم‌کارت را چک کنید

تنظیمات اینترنت شیائومی

سیم‌کارت‌ها ممکن است برخی اوقات دچار مشکل شوند یا به آن‌ها آسیب وارد شود. در این مواقع ممکن است پیام No SIM card را هم در برخی اوقات مشاهده کنید. اگر مراحل بالا کارساز نبودند، بهتر است سیم‌کارت را هم چک کنید. یک بار آن را دربیاورید و دوباره در جای خود قرار دهید. می‌توانید کمی هم آن را تمیز کنید یا این که در یک گوشی دیگر امتحان کنید.

5. گوشی را به آخرین نسخه آپدیت کنید

رابط کاربری گوشی‌های شیائومی بیشتر از همه با باگ‌های مختلف خود شناخته می‌شود. در طی چند سال گذشته انواع و اقسام باگ‌ها، کاربران شیائومی را آزار داده و با وجود این که اخیرا از تعداد آن‌ها کاسته شده اما همچنان این رابط کاربری بدون عیب و ایراد نیست. ممکن است مشکل شما از یکی از همین باگ‌ها باشد. شیائومی برای حل این باگ‌ها همیشه نسخه جدیدی از رابط کاربری خود را منتشر می‌کند. پس بهتر است مطمئن شوید آخرین نسخه روی گوشی شما نصب شده است.

6. نقطه دستیابی (APN) را ریست کنید

گوشی شما از طریق APN که برایش تعریف شده با شرکت ارائه دهنده سیم‌کارت ارتباط برقرار می‌کند. APN چیزی شبیه به رمزعبور وای‌فای برای دیتا سیم‌کارت است. البته کار آن بسیار پیچیده‌تر از این حرف‌ها است و تنظیمات IP و درگاه‌های اتصال نیز جزو آن هستند. ممکن است تنظیمات اینترنت همراه اول شیائومی یا ایرانسل شما دچار مشکل شده باشد، در این صورت با ریست کردن APN می‌توانید مشکل را حل کنید. برای انجام این کار ابتدا به تنظیمات بروید و روی SIM cards & mobile networks بزنید.

مشکل اینترنت در شیائومی

اگر از دو سیم‌کارت استفاده می‌کنید، در صفحه بعدی روی سیم‌کارت مدنظرتان بزنید.

مشکل اینترنت در شیائومی

در صفحه بعدی روی Access Point Names بزنید.

تنظیمات اینترنت شیائومی

در نهایت از پایین صفحه Reset را انتخاب کنید.

مشکل اینترنت در شیائومی

در صورتی که رمزعبور گوشی خواسته شد، رمز را وارد و دوباره روی Reset بزنید.

7. تنظیمات شبکه را ریست کنید

اگر با مراحل بالا، مشکل اینترنت پوکو ایکس 3 شما حل نشد، احتمالا مشکل جدی‌تری دارید. ممکن است مشکل مربوط به تنظیمات شبکه باشد. ریست کردن این تنظیمات هم می‌تواند به حل مشکل کمک کند. دقت داشته باشید که با این کار تمام تنظیمات مربوط به وای‌فای (شبکه‌های وصل شده و رمزهای عبور آن‌ها) و دستگاه‌هایی که قبلا از طریق بلوتوث به آن‌ها متصل شده‌اید نیز حذف خواهند شد.

برای انجام این کار به تنظیمات بروید و روی Connection and sharing کلیک کنید.

تنظیمات اینترنت شیائومی

در صفحه بعدی روی Reset Wi-Fi, mobile networks, and Bluetooth بزنید.

مشکل اینترنت در شیائومی

در این صفحه می‌توانید در ابتدا هشداری که در ارتباط با ریست کردن شبکه نوشته شده است را بخوانید.

تنظیمات اینترنت شیائومی

برای ریست کردن تنظیمات اینترنت شیائومی، روی Reset settings بزنید. در صورت نیاز، رمزگوشی را وارد کنید. یک پنجره پاپ‌آپ ظاهر خواهد شد، در این پنجره هم روی OK بزنید تا تنظیمات شبکه ریست شوند.

8. گوشی را ریست فکتوری کنید

اگر با ریست تنظیمات اینترنت شیائومی درست نشد، راه دیگری به‌جز ریست فکتوری گوشی باقی نمی‌ماند. با این کار، همانطور که می‌دانید، تمام داده‌های گوشی حذف خواهد شد و گوشی به همان وضعیت اولیه و حالت کارخانه بازمی‌گردد. با این کار، اگر مشکل نرم‌افزاری باشد، به احتمال خیلی زیاد حل خواهد شد اما از آنجایی که تمام داده‌ها پاک خواهد شد، باید به‌عنوان آخرین راه چاره از آن استفاده کنید. همچنین حتما قبل از انجام این کار از داده‌های خود بکاپ بگیرید.

برای ریست فکتوری، ابتدا به تنظیمات بروید و About Phone را انتخاب کنید.

تنظیمات اینترنت شیائومی

در صفحه بعدی روی Factory Reset بزنید.

مشکل اینترنت در شیائومی

گوشی سپس از شما می‌خواهد که قبل از ادامه دادن، از داده‌های خود بکاپ بگیرید. با انتخاب Back up به صفحه پشتیبان‌گیری هدایت خواهید شد و می‌توانید این کار را انجام دهید. اما با انتخاب Factory reset گوشی ریست می‌شود.

تنظیمات اینترنت شیائومی

پس از انتخاب فکتوری ریست، هشدار زیر نشان داده خواهد شد.

تنظیمات اینترنت شیائومی

روی Next و سپس OK بزنید تا فرایند ریست فکتوری گوشی آغاز شود.

9. گوشی را به تعمیرکار بسپارید

اگر تنظیمات اینترنت شیائومی و راه‌حل‌های نرم‌افزاری بالا، مشکل را حل نکردند، گوشی احتمالا ایراد سخت‌افزاری دارد و کار دیگری از شما ساخته نیست. اگر گوشی گارانتی دارد، دستگاه را به شرکت ارائه دهنده بسپارید و در غیر این صورت هم به یک تعمیرکار معتبر مراجعه و گوشی را نشان دهید.

سخن پایانی

مشکل اینترنت در شیائومی در بیشتر مواقع با راه‌های بالا حل می‌شود اما اگر مشکل سخت‌افزاری باشد باید گوشی را به یک تعمیرکار بسپارید. در صورتی که شما نیز روش دیگری برای حل مشکل می‌شناسید، در بخش نظرات با ما و سایر کاربران پلازا به‌اشتراک بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو