معرفی جزیره آکدامار ترکیه و زیبایی های بی مثالش

معرفی جزیره آکدامار ترکیه و زیبایی های بی مثالش


منبع: همگردی

13

1401/9/15

10:02


آکدامار نام جزیره ای در ترکیه بوده که هر ساله گردشگران زیادی را به سوی خود فرا می خواند. دیدنی های جزیره آکدامار ترکیه چیزی حدود 700 متر مربع وسعت داشته و در دریاچه وان جای دارد. یکی از نکات جالبی که در مورد جزیره وجود دارد، مرتبط به داستان عاشقانه و غم انگیزی در گذشته بوده که علت نامگذاری این جزیره را نیز مشخص می کند. گفته شد که شاهزاده ای در جزیره زندگی میکرد که نامش تامارا بود. این شاهزاده به فردی که از نظر طبقاتی در سطح پایین تری از او جای داشت، دل می بازد. براساس مقاله جزیره آکدامار کجاست، باید بدانید که شاهزاده تامارا برای اینکه هر شب بتواند معشوقه خود را ببیند، فانوسی در دست میگرفت و به ساحل می رفت.

چند مدتی از قرارهای عاشقانه شاهزاده تامارا با معشوقه اش گذشت، تا اینکه پدرش متوجه این موضوع شد و مخالفت خود را اعلام کرد. پدر تامارا فانوس دخترش را شکست و از بین برد تا پس از آن تامارا نتواند با فانوس به کنار ساحل برود. با این کار، پسر هم نتوانست راه ساحل را دریاچه پیدا کند و در نهایت مرد. گفته شد که معشوقه تامارا زمانی که در حال جان دادن بود، آخرین کلمه ای که ادا کرد، آخ تامارا بوده است. به همین علت هست که این جزیره تحت عنوان اختمار یا همان آکدامار شناخته شد.

جزیره آکدامار

چگونه میتوان دسترسی راحتی به جزیره آکدامار داشت؟

رفتن از ساحل و دریاچه وان تا جزیره آکدامار در مدت زمان بسیار کوتاهی امکان پذیر است. این ساحل تا جزیره چیزی حدود 3 کیلومتر فاصله دارد. در ساحل دریاچه وان شما می توانید قایق های مسافربری زیادی را مشاهده کنید که آماده برای رساندن شما به آکدامار هستند.

جاذبه های اطراف جزیره آکدامار کدامند؟

آرامگاه سلجوقی یکی از جاذبه های دیدنی نزدیک به جزیره آکدامار ترکیه بوده که تا جزیره چیزی حدود 90 کیلومتر فاصله دارد. کمپینگ ساحلی و ساحل ایشکیرت لیمانی نیز از دیگر جاذبه های اطراف جزیره بوده که می توانید در مدت زمان بسیار کوتاهی به آنها دسترسی داشته باشید. فاصله آکدامار تا هر کدام از این جاذبه های گردشگری نامبرده شده به چیزی حدود 6 کیلومتر می رسد. شما می توانید پس از گشت و گذار در جزیره آکدامار ترکیه، سری به این جاذبه های دیدنی بزنید و یک سفر به یاد ماندنی و لذت بخش را داشته باشید.

جاذبه های اطراف جزیره آکدامار کدامند؟

کدام هتل ها به جزیره آکدامار نزدیک هستند؟

هتلی تحت عنوان هتل گزگینفست وان در نزدیکی دیدنی های جزیره آکدامار ترکیه وجود دارد که برای اقامت چند روزه گزینه بسیار مناسبی است. این هتل تا دریاچه وان چیزی حدود یک کیلومتر فاصله دارد. در سه کیلومتری جزیره، هتل دیگری با نام هتل آهتامارا وجود دارد که برای اقامت چند روزه ایده آل است. این هتل از امکانات بسیار مناسبی برخوردار بوده و شما می توانید با ساکن شدن در آن، از تمامی این خدمات و امکانات بهره مند شوید.

کدام هتل ها به جزیره آکدامار نزدیک هستند؟

کدام رستورانها در فاصله نسبتا کمی تا جزیره آکدامار واقع شده اند؟

در اطراف جزیره آکدامار شما میتوانید رستورانهای زیادی را مشاهده کنید که هر کدام غذاهای بسیار لذیذ و خوشمزه ای را طبخ می کنند. بعنوان مثال، رستوران ایسکلسی گرند دنیز یکی از این رستورانها بوده که تا جزیره آکدامار فاصله چندان زیادی ندارد. در واقع، این رستوران در 11 کیلومتری جزیره واقع شده و در آن انواع مختلفی از غذاها طبخ می شود. رستوران دوملوپینار کاوورما نام رستوران دیگری بوده که در اطراف این جزیره واقع شده است. این رستوران تا جزیره آکدامار چیزی نزدیک به 10 کیلومتر فاصله دارد. رستوران آکدامار آلابایک تسیسی نیز در فاصله 4 کیلومتری از جزیره بوده و شما می توانید در کوتاهترین زمان خود را به این رستوران برسانید.

کدام رستورانها در فاصله نسبتا کمی تا جزیره آکدامار واقع شده اند؟

کلیسای صلیب مقدس

این کلیسا به فرمان پادشاه گاگیک یک واسپوراکان و در بین سالهای 915 تا 921 میلادی بنا گشت. در نمای خارجی این کلیسای قدیمی میتوان سنگهای بسیار زیبایی را دید که در نوع خود بی نظیر هستند. این سنگها رنگهای بسیار چشم نواز و زیبایی دارند که توجه هر کسی را به خود جلب می کنند. در فضای داخلی کلیسا نیز می توانید نقشهایی از زمانهای بسیار دور را ببینید که به زیبایی طراحی و ترسیم شده اند. بنابر گفته بسیاری از باستان شناسان و مورخان، هر کدام از این طرحها داستانهای مختلف و متفاوتی از کتاب انجیل و تورات را روایت می کنند.

عینک واقعیت مجازی هم این امکان را برای گردشگران بوجود می آورد که بتوانند کلیسای صلیب مقدس و دریاچه وان را از زوایای مختلف ببینند. شما می توانید آن را بر روی چشمان خود قرار داده و به صورت دقیق به تماشای جزیره و جاذبه های موجود در آن مشغول شوید. یک نمایشگاه عکاسی هم در داخل کلیسای صلیب مقدس قرار دارد. عزت کریبار که یک عکاس معروف و شناخته شده بوده، تمامی این عکسها را گرفته است. براساس مقاله جزیره آکدامار کجاست، باید بدانید که هر کدام از این تصاویر از زوایای مختلف و نماهایی متفاوت از نقاشی و طرحهای داخل کلیسا گرفته شده اند.

کلیسای صلیب مقدس

طبیعت بکر و دیدنی در جزیره آکدامار

جزیره آکدامار در ترکیه طبیعت بکر و بسیار شگفت انگیزی دارد. این جزیره را تحت عنوان یکی از زیباترین جزایر دریاچه وان می شناسند. براساس مقاله جزیره آکدامار کجاست، باید بدانید که مطمئنا قدم زدن در ساحل زیبای این جزیره می تواند حال و هوای خوبی را در شما ایجاد کند.

طبیعت بکر و دیدنی در جزیره آکدامار

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو