نشانه های یک شوهر غیر حامی: شوهرم از من حمایت نمی کند؛ باید چه کار کنم؟

منبع: گفتنی

8

1401/9/15

10:03


نشانه های یک شوهر غیر حامی: اگر شوهرتان نیازهای رابطه را نادیده می‌گیرد و شما کاملاً احساس درماندگی، تنهایی، بی‌توجهی و طرد شدن توسط یک شریک غیر حامی می کنید و در بیان مستقیم احساس خود ناتوان هستید؛ با این مقاله از بخش سبک زندگی همراه باشید. زیرا قصد داریم به شما بیاموزیم در صورت …

نشانه های یک شوهر غیر حامی: شوهرم از من حمایت نمی کند؛ باید چه کار کنم؟

نشانه های یک شوهر غیر حامی: اگر شوهرتان نیازهای رابطه را نادیده می‌گیرد و شما کاملاً احساس درماندگی، تنهایی، بی‌توجهی و طرد شدن توسط یک شریک غیر حامی می کنید و در بیان مستقیم احساس خود ناتوان هستید؛ با این مقاله از بخش سبک زندگی همراه باشید. زیرا قصد داریم به شما بیاموزیم در صورت داشتن شوهر غیرحامی چه کاری انجام دهید. بنابراین رابطه و ازدواج امروز را حتما بخوانید.

حمایت در ازدواج چیست؟

 

نحوه دریافت پشتیبانی برای هر کسی متفاوت است و به شخصیت، ترجیحات و شرایط افراد بستگی دارد. شناخت انواع مختلف حمایت‌ها می‌تواند به ما کمک کند تا ببینیم آیا واقعاً با شوهری که حمایت نمی‌کند سر و کار داریم یا نه و یا اینکه ما حمایتی متفاوت از آنچه می‌خواهیم یا نیاز داریم دریافت می‌کنیم.

 

البته ریشه اصلی ناامیدی خانم‌ها اغلب از دریافت نوع نادرست حمایت و یا دریافت حمایت در زمان نامناسب ناشی می شود. در ادامه انواع حمایت را توضیح می‌دهیم:

حمایت عاطفی: مانند ابراز همدلی، عشق، اعتماد و مراقبت است. حمایت عاطفی در ازدواج بسیار مهم است.

حمایت ابزاری: این حمایت به شکل خدمات واقعی می باشد؛ به عنوان مثال وقتی شوهر کار می کند تا از همسر خود حمایت مالی کند. برای اکثر ازدواج‌ها این نوع حمایت احتمالاً شکل اصلی حمایت است؛ اما نباید تنها شکل حمایت باشد.

حمایت اطلاعاتی: شامل توصیه، پیشنهاد یا اطلاعات می‌باشد.

تفاوت های جنسیتی در حمایت

به گفته لیزا نف روانشناس دانشگاه تولدو؛ زنان سریع تر از مردان به نیازهای حمایتی پاسخ می دهند و مردها معمولاً به شکلی متفاوت یا در زمان نامناسب و زمانی که همسرشان غرق در ناامیدی یا عصبانیت است حمایت می‌کنند.

همچنین مطالعات نشان داده اند که زنان همدل تر هستند و چون در شناسایی احساسات قوی‌تر عمل می‌کنند؛ واکنش حمایتی سریع‌تری دارند؛ البته این بدان معنا نیست که مردان قادر به نشان دادن حمایت از همسر خود نیستند.

نشانه های یک شوهر غیر حامی

بسیاری از زنان به دلیل احساس عدم حمایت در رابطه خود تحت فشار قرار می گیرند. اما گاهی ممکن است متوجه شوید حمایت او با آنچه شما می‌خواهید متفاوت است؛ اما همچنان وجود دارد.

برای مثال شاید شما سال‌هاست با کاهش وزن دست و پنجه نرم می‌کنید و احساس می‌کنید شوهرتان کاملاً حمایت نمی‌کند. چیزی که شما از او می خواهید این است که غذای ناسالم را حذف کند تا به خوردن آنها وسوسه نشوید؛ اما راهی که او برای حمایت از شما در این سفر کاهش وزن انتخاب کرده؛ اظهار نظر در مورد میان وعده های آخر شب‌تان یا ارائه توصیه های کاهش وزن است. در واقع راه او برای حمایت از شما؛ حمایت اطلاعاتی است و شرط می‌بندم که شما چنین حمایتی را نمی‌خواهید یا به آن نیاز ندارید!

بنابراین؛ شوهرتان از شما حمایت می‌کند؛ فقط به نظر حمایت او متفاوت است. بنابراین؛ باید در موقعیت خود راه هایی را که همسرتان ممکن است از شما حمایت کند؛ ببینید.

 شوهر غیر حامی چه شکلی است؟ از کجا بفهمم شوهرم حمایتم نمی‌کند؟

در روزهای سخت ناپدید می شود.
به نگرانی‌های همسرش توجه نمی‌کند.
هرگز همسرش را تشویق نمی‌کند.
نسبت به موفقیت های همسرش بی تفاوت است.
در مدیریت خانه هیچ کمکی نمی کند. (کارهای خانه، مالی، تربیت کودک و …)
در بیماری یا بارداری همسرش را حمایت نمی کند.
هرگز حال همسرش را نمی پرسد.
هرگز غذاهایی را که همسرش هوس کرده نمی خرد و …

شوهرم از من حمایت نمی کند؛ چه کار کنم؟

ازدواج باید یک رابطه حمایتی باشد و این باید حمایت همه جوانب: عاطفی، روانی، معنوی، مالی و غیره را در بر گیرد و درغیراینصورت ناکارآمدی وجود دارد. مقابله با ناکارآمدی در ازدواج نیازمند اصول مشابهی است؛ اما قبل از اعمال اصول باید علت عدم حمایت شوهر را پیدا کنید. شناخت علت اصلی این وضعیت به ارائه راه حل برای آن کمک می‌کند.

برای مثال اول از همه باید از خود سوال کنید چرا شوهرم از من حمایت مالی نمی کند؟ آیا او خسیس است؟ آیا کاری کرده‌ام که ناراحت شده و تصمیم گرفته که اینطور باشد؟ آیا او دلیل موجهی دارد که نمی تواند از من یا خانه حمایت کند؟ و غیره.

وقتی این سؤالات را به صورت انتقادی و عینی بررسی کنید؛ احتمالا دلیل عدم حمایت شوهرتان را خواهید یافت. وقتی دلیل را پیدا کردید؛ خلاقانه به این فکر کنید که در عین حفظ آرامش چطور می‌توانید این وضعیت را تغییر دهید.

به عنوان مثال؛ از خود بپرسید اگر من از نظر مالی اعتماد او را از دست داده‌ام؛ چگونه آن را دوباره به دست بیاورم؟ اگر از نظر شخصیتی خسیس است؛ چگونه می توانم تحمل کنم و با صبر و حوصله در مورد این موضوع صحبت کنم و …

به سهم خود از اشتباه اعتراف کنید

اغلب هر دوی شما مسئول مشکلی هستید که به وجود آمده است. بنابراین قبل از شروع به بیان لیست شکایات خود؛ سهم بزرگ یا کوچک خود از مشکل را بپذیرید.

به او بگویید: «می دانم که ناقص هستم. اعتراف می کنم که گاهی اوقات خودمحور/بی ادب/کارمحور هستم. می تونی چیزای دیگه ای بهم بگی که آزارت می ده؟

به یاد داشته باشید این مرحله این اولین قدم برای صمیمیت، آگاهی و اعتماد در روابط شماست و پس از اینکه شروع به کار بر روی عیب های خود کردید و شریک زندگی تان متوجه این موضوع شد؛ می توانید لیست نگرانی های خود را ارائه دهد و از او بخواهید که رفتار خود را نیز اصلاح کند.

افکار و احساسات خود را به زبان بیاورید

اکثر افراد نمی توانند بپرسند و صحبت کنند و تصور می‌کنند که شریک زندگی آنها می تواند افکار و احساسات آنها را به طور مستقیم حدس بزند؛ اما این کار بدترین راه برای حل تعارض است و اغلب باعث می شود که فرد احساس کند شریک زندگی غیرحامی دارد.

در حقیقت به اشتراک گذاشتن مشکل کافی نیست؛ لازم است به شوهرتان بگویید دقیقاً چه کاری می تواند برای کمک به شما انجام دهد:

مطمئن شوید که شوهرتان حرف‌های شما را اشتباه متوجه نمی شود

زمان و مکان مناسبی را برای مکالمه خود انتخاب کنید و از او بپرسید که آیا آماده صحبت است یا خیر. بعد تمام خواسته ها و نگرانی‌هایتان را در قالب من محور بگویید.

حالا از او بپرسید که چه چیزی شنیده و فهمیده است. بگذارید آنچه را که گفته اید بازگو کند. اگر در این مرحله متوجه شوید که شوهر شما می تواند تمام کلمات شما را کاملاً اشتباه تفسیر کند؛ بسیار شگفت زده خواهید شد!

مثلا شما می گویید: “می توانی زمان بیشتری را با من بگذرانی؟”

او می شنود: “من تو را متهم می کنم که زمان زیادی را در محل کار می گذرانی!!!”

پس مطمئن شوید که او شما را به درستی درک می کند و در مورد آن چه احساسی دارد.

از متخصصان سلامت روان کمک بگیرید

برای این که موقعیت را از جنبه دیگر ببینید و ریشه های یک مشکل را پیدا کنید؛ به دنبال کمک افراد متخصص باشید تا بتوانید روی رابطه خود با هم کار کنید.

از اعتراف به مشکلات رابطه خود نترسید

هیچ فایده ای ندارد وانمود کنید که همه چیز خوب است. هر مشکل سیگنالی است که زوجین را به سطح دیگری انتقال اقدام می‌دهد؛ بنابراین از منطقه راحتی خود خارج شوید و احساس خود را بیان کنید و بگویید که چرا چنین احساسی دارید. در واقع این اعترافات کمک به همسرتان در درک نیازهای واقعی شما است.

حمایتی که دریافت می کنید را تصدیق کنید

ممکن است شوهرتان از شما حمایت عاطفی نکند؛ اما آیا در زمینه های دیگر از شما حمایت می کند؟

شما نیاز به حمایت دارید؛ اما نحوه نمایش آن پشتیبانی ممکن است در محدوده کنترل شما نباشد؛ بنابراین روش هایی که شوهرتان از شما حمایت می کند را بپذیرید.

مطالب جالب دیگر:

عاشق کردن مردها: چطوری یک مرد را عاشق و شیفته خود بسازیم؟

بازگشت به رابطه قبلی: چطوری به رابطه ای که تمام شده برگردم؟

بهترین ترفندهای رابطه: چطوری دل همسرتان را به دست آورید؟

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو