چالش‌های برگزاری نمایشگاه الکامپ شاید به لغو آن منجر شود!

منبع: تکراتو

11

1401/9/15

10:30


چالش‌های برگزاری نمایشگاه الکامپ از اولین تاریخ اعلام شده برای آن تا امروز، بارها برگزاری آن را به تعویق انداخته و حالا حتی خبر از لغو الکامپ رسیده است!

چالش‌های برگزاری نمایشگاه الکامپ شاید به لغو آن منجر شود!

چالش‌های برگزاری نمایشگاه الکامپ از اولین تاریخ اعلام شده برای آن تا امروز، بارها برگزاری آن را به تعویق انداخته و حالا حتی خبر از لغو الکامپ رسیده است!

گرچه آخرین تاریخ اعلام شده برای برگزاری نمایشگاه الکامپ دوره بیست و ششم، اسفند ماه 1401 است، رئیس سازمان نصر گفته برگزاری این دوره از نمایشگاه هنوز اصلا قطعی نیست! اما آیا الکامپ هم به سرنوشت تلکام دچار می‌شود؟

بیشتر بخوانید: برگزاری نمایشگاه تلکام در هاله‌ای از ابهام ؛ کسی مایل به حضور در نمایشگاه نیست!

چالش‌های برگزاری نمایشگاه الکامپ

لغو دوره بیست‌وششم نمایشگاه بین‌المللی الکترونیک، کامیپوتر و تجارت الکترونیک در اوایل آبان ماه سال جاری، منجر به آن شد که سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران اسفند 1401 را به عنوان تاریخ جدید برگزاری این رویداد انتخاب کند، اما حال خبر رسیده که حتی این تاریخ نیز زمان قطعی نیست و ممکن است برگزاری این دوره حتی به سال آینده موکول شود!

الکامپ بیست و ششم تاکنون یکبار به علت شیوع گسترده کرونا و یکبار هم به علت تقارن با ایام محرم لغو شده بود. از سوی دیگر در نتیجه وقایع اخیر و با توجه به انصراف برخی شرکت‌ها و استارتاپ‌های برگزارکننده نمایشگاه در نتیجه شرایط اینترنت و اختلالات گسترده، برگزاری این نمایشگاه برای بار سوم هم لغو شد!

حالا با وجود تداوم شرایط نامطلوب و ناپایدار اینترنت به نظر می‌رسد شرایط برای برگزاری این نمایشگاه تفاوتی با گذشته نداشته باشد. حسین اسلامی، رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران، با اشاره به همین موضوع به هفته‌نامه کارنگ اعلام کرده است:

در حال‌ حاضر تصویر شفافی از شرایط نداریم و با توجه به این که محدودیت‌های اینترنتی هم ادامه دارد، برگزاری نمایشگاه مورد نظر و توجه اعضا نیست. البته این را هم بگویم که مشکل فقط محدودیت‌ها نیست و مشکلات اقتصادی، اجتماعی و سیاسی هم همگی دست به دست هم داده‌اند تا اعضا چندان راغب به برگزاری الکامپ در سال ۱۴۰۱ نباشند.

چالش‌های برگزاری نمایشگاه الکامپ شاید به لغو آن منجر شود!

او درباره علت اعلام شدن تاریخ برگزاری نمایشگاه الکامپ در اسفند سال جاری نیز توضیح داده است: «وقتی تاریخ نمایشگاه الکامپ در آبان‌ماه لغو شد بحث بر سر شرایط و به خاطر محدودیت‌های اینترنتی و مشکلات به وجود آمده برای کسب‌وکارها بود و این که در این شرایط نمی‌توان نمایشگاه تخصصی در حوزه آی‌تی برگزار کرد و بهتر است زمان دیگری جایگزین شود. به همین خاطر مجموعه شرکت‌ نمایشگاه بین‌المللی در همین امسال برای تاریخ جایگزین برنامه‌ریزی کرده و در نهایت تنها تاریخ باقی مانده اسفند بوده که این زمان را برای الکامپ اعلام کرده است.»

بااین‌حال، برگزار شدن یا نشدن این نمایشگاه منوط به نظر اعضای سازمان نصر تهران است و هرچند به گفته اسلامی، اسفندماه بازه زمانی مناسبی برای برگزاری نمایشگاه نیست، اما اگر عامه اعضا موافق با برگزاری در این تاریخ باشند، الکامپ برگزار خواهد شد.

او همچنین گفته که اگر نظر اعضای سازمان نظام صنفی این باشد که امسال نباید نمایشگاه برگزار شود، این سازمان نمایشگاه را سال آینده برگزار می‌کند.

بنابراین، برگزار شدن بیست‌وششمین دوره نمایشگاه بین‌المللی الکامپ یا لغو آن برای چهارمین بار وابسته به نظر اعضای سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران است که این سازمان پیگیر آن خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره چالش‌های برگزاری نمایشگاه الکامپ چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو