فال ارمنی و طالع بینی اتفاقات و وقایع روزهای آینده با این فال جالب و فال قهوه ارمنی

منبع: روزانه

13

1401/9/15

10:54


فال ارمنی فال ارمنی متعلق به سرزمین ارمنستان است،  این فال انواع مختلفی دارد که تمامی آنها در کشورهایی چون ایران، یونان ، ارمنستان، روسیه و یوگسلاوی، طرفداران پر و پا قرصی دارند. ازجمله فال‌های ارمنی می‌توان به فال تاروت ارمنی، فال چای ارمنی، فال قهوه ارمنی، فال شمع ارمنی نام برد. البته روش تفسیر […]

فال ارمنی

فال ارمنی متعلق به سرزمین ارمنستان است،  این فال انواع مختلفی دارد که تمامی آنها در کشورهایی چون ایران، یونان ، ارمنستان، روسیه و یوگسلاوی، طرفداران پر و پا قرصی دارند. ازجمله فال‌های ارمنی می‌توان به فال تاروت ارمنی، فال چای ارمنی، فال قهوه ارمنی، فال شمع ارمنی نام برد. البته روش تفسیر فال های ارمنی با دیگر فال‌های مشابه در دنیا تا حدودی متفاوت است، برای همین به آنها فال‌های ارمنی می  ‌گویند.

دانستن نتایج نیت ها و وقایع آینده همواره یکی از جذاب ترین مسائل برای انسان ها بوده و از گذشته های بسیار دور تا کنون، انسان ها همواره در تلاش برای دستیابی به این پرسش ها، به روش های متفاوتی متوصل شده اند. استخاره گرفتن، فال گیری، طالع بینی و پیش گویی از جمله مواردی هستند که در این حیطه و از گذشته های دور رواج یافته اند. هر کدام از این موارد در مناطق مختلف به شیوه های متفاوتی انجام می شدند. یکی از این فال ها نیز فال ارمنی است که به شیوه های متفاوتی انجام می شود و البته مرسوم ترین آن فال قهوه ارمنی است.

فال ارمنی متعلق به سرزمین ارمنستان است،

فال ارمنی

آیا با انواع فال ارمنی آشنایی دارید؟

فال ارمنی به انواع مختلفی تقسیم می‌شود، از جمله: فال پاسور یا ورق، فال شمع ، چای و …تقسیم می‌ شود، که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.

برای دیدن فال خود کلیک کنید:

🔥 فال روزانه

👳‍♂️ فال حافظ امروز

☀ فال تاروت روزانه

⭐ فال ابجد روزانه 

فال ارمنی قهوه

در قرن شانزدهم فال قهوه وارد خاورمیانه می ‌شود و مردم ارمنستان بیش از سایر کشور‌ها از این نوشیدنی استقبال کردند. ولی روش درست کردن قهوه ارامنه با دیگر قهوه ها متفاوت است که به قهوه ارمنی معروف است.

متاسفانه از نحوه تفسیر فال قهوه ارمنی اطلاعات زیادی در دسترس نیست اما در کلیت و هدف تمام فال‌های قهوه به هم شباهت دارند. فال ارمنی هم به حال و آینده  افراد فال ‌گیرنده می‌پردازد، هم به مسائل گذشته را افراد توجه می ‌کند.

روش گرفتن فال قهوه ارمنی مانند دیگر فال ‌های قهوه در جهان باید ابتدا مقداری از قهوه را میل کنید سپس نعلبکی را روی فنجان گذاشته و آن را برعکس می ‌کنیم تا تفاله قهوه اشکال مختلف را شکل بدهد البته قبل از برگردان فنجان نیت می ‌کنیم.

فال ارمنی چای

فال چای اولین بار توسط یک راهبه در چین اتفاق افتاد. در ابتدا فال قهوه، یک نوع تقلید از فال  چای بود که بعد‌ها تفسیر و روش خاص خود را پیدا کرد. این فال معمولا برای تک نیت استفاده می ‌شود هر چند می ‌توان برای چند نیت نیز انجام گیرد. فال چای ارمنی نیز یکی از انواع فال چای محسوب می ‌شود.

فال ارمنی روزانه

فال ارمنی روزانه در واقع مخصوص  همان روز است و هر روز بسته به ماه تولد تغییر می ‌کند، به عنوان مثال فال امروز روزانه یک بهمن ماهی با یک تیر ماهی کاملا متفاوت است. پیش بینی این فال مربوط به رخدادهای روزانه است و کاری به گذشته یا آینده ندارد.

فال ارمنی تاروت( پاسور)

فال تاروت از فالهای قدیمی و محبوب در دنیا، همچنین کشور ارمنستان است و تفسیر فال تاروت ارمنی شبیه به دیگر فال‌ های تاروت دارد.

فال ارمنی شمع

فال شمع را می ‌توان برای یک یا چند نیت استفاده کرد. وسایل فال شمع ارمنی مانند بقیه فال شمع ‌ها نیاز به یک ظرف آب و شمع دارد که شمع را در بالا آب گرفته و پارافین ذوب شده را روی آن می‌ریزیم. برای گرفتن فال شمع ارمنی معمولا از شمع سبز و قرمز استفاده می کنند.

کشورهایی که فال ارمنی در آن محبوبیت زیادی دارد

فال ارمنی انواع مختلفی دارند که تمامی آنها در کشورهایی چون ایران، یونان ، ارمنستان، روسیه و یوگسلاوی طرفداران پر و پا قرصی دارند. البته می‌توان علت این پیشروی را به خاطر ریشه‌ ها و وام‌ های فرهنگی این سرزمین به کشورهای از جمله ایران و یونان دانست.

تاریخچه فال قهوه

بدون شک تمام مردم جهان نام فال قهوه را شنیده ‌اند و بسیاری نیز از آن برای آرزوها و نیت خود بهره برده ‌اند، اما اکثر طرفداران این فال مشهور و محبوب با وجود جهان گسترده بودن این فال چیز زیادی از تاریخچه آن نمی‌ دانند، ما در اینجا تلاش کردیم به صورت مختصر و جامع، بخشی از این تاریخچه را بیان کنیم و در ادامه شما را با آن آشنا خواهیم کرد.

 اینکه چه کسی یا چه کسانی برای اولین بار از قهوه استفاده کردند، اطلاعات مشخصی در دست نیست، اما احتمال می‌ رود، اولین بار مردمان سرزمین‌ های  قاره آفریقا (به احتمال زیاد اتپوپی)  از آن به عنوان نوشیدنی (که بیشتر شبیه به چای بود تا قهوه‌ های امروزی) مورد مصرف قرار گرفت. اما قهوه ‌های بو داده برای اولین بار توسط مردم یمن انجام گرفت.

اولین قهوه خانه‌ای جهان در قسطنطنیه افتتاح شد و پس از آن اولین قهوه خانه در برلین توسط تاجر لهستانی تأسیس شد و به مرور زمان به نوشیدنی مورد علاقه در میان اقشار متوسط جامعه تبدیل شد.

تاریخچه فال قهوه به  شهر پاریس بر‌می‌ گردد و سپس در کشور آلمان رواج پیدا کرد. اولین بار فال قهوه توسط زنان انجام گرفت و روز به روز طرفداران بیشتری پیدا می ‌کرد تا اینکه فالگیرها از طرف نهاد‌های دولتی توقیف یا زندانی می‌ شدند اما فال‌گیران همچنان بی ‌اعتنا به کار خود مشغول بودند زیرا مردم عادی از کار آنان استقبال می‌ کردند.

 برخی از نشانه‌های فال قهوه (شبیه فال ارمنی)

 به علائم فال قهوه تاسیوگرافی می‌گویند و در اینجا به اختصار به برخی از نشانه‌های فال قهوه (شبیه فال ارمنی) خواهیم پرداخت.

  1. حلقه: حلقه در تمام فال‌های قهوه نماد ازدواج یا نامزدی است. اگر فال گیرنده فردی مجرد باشد پس این فال به خود فال‌گیرنده نوید می‌ دهد اما اگر متاهل باشد به معنای ازدواج اقوام نزدیک یا دوستانش می‌ باشد.
  2. آتش: آتش به معنای دشمنی و دعوا می ‌باشد. آغازگر دعوا ممکن است شما یا فرد دیگری باشد در هر صورت بهتر است مراقب خشم خود باشید.
  3. مربع: این نشانه به معنای خرید خانه یا نقل مکان به منزل جدید است.
  4. شمع: بهترین نشانه در فال قهوه بدون شک شمع است زیرا معنی برآورده شدن حاجت و ارزوهاست.
  5. نردبام: به معنای پیشرفت های همه جانبه اقتصادی، اجتماعی و … است.
  6. موش صحرایی: به معنا دزد یا دزدی است. ممکن است فردی در نزدیکی شما خیال دزدی داشته باشد، بهتر است مراقب اموال خود باشید.

روش تهیه قهوه ارمنی

خیلی از ما زمانی که کسی یک‌ کاری را انجام می‌ دهد و ما به آن نگاه می ‌کنیم با خودمان می ‌گوییم که همین بود؟ اینقدر ساده و آسون بود! اما بعد وقتی خودمون اون کار را انجام می ‌دهیم نتیجه متفاوتی می‌ گیریم.
درمورد فال قهوه ارمنی نیز همین موضوع کاملا صادق است، دلیل این موضوع هم به این خاطر است که این کارها بیشتر از اینکه وجه یاد گرفتنی و سخت بودن داشته باشند یک کار دقیق و ظریف می باشد که برای اینکه به موفقیت برسد لازم است که در انجام این کارها دقت شود.

مراحل تهیه مرحله به مرحله

در ایتدای کار شما نیاز دارید که یک مقدار آب تصفیه شده را در اختیار داشته باشید به همین خاطر می‌توانید درابتدای کار آب خود را برروی حرارت قرار دهید و اجازه دهید به جوش بیاید، حال موضوعی که مهم است این است که در تهیه قهوه ارمنی لازم است که شما از آب سرد استفاده کنید به همین خاطر اجازه دهید که این آب کاملا سرد شود از لحاظ اندازه ای نیز برای استفاده از آب می ‌توانید از این نسبت استفاده کنید:
به ازای هر فنجان قهوه که به دنبال آن هستید کافیست یک فنجان آب سرد تصفیه شده انتخاب کنید، بعد از اینکار قهوه خود را به خوبی آسیاب کنید.
شما برای تهیه قهوه ارمنی لازم است که یک قهوه پودر شده کامل داشته باشد تقریبا به شکل ارد، سپس آب را داخل قهوه جوش ریخته و آن را روی یک حرارت ملایم قرار دهید، حالا کافیست پودر قهوه را به ازای هر فنجان به اندازه یک قاشق مربا خوری از پودر قهوه به آب اضافه کنید و کاملا هم بزنید، در همین مرحله شکر را نیز به قهوه خود اضافه کنید و حدود 4 دقیقه اجازه دهید قهوه جوش شما روی حرارت باشد تا یک لایه کف قهوه ‌ای روی قهوه شما ایجاد شود، بعد از اینکه روی قهوه شما کف ایجاد شد قهوه شما آماده است و شما می‌ توانید آن را سرو کنید و از نوشیدن آن لذت ببرید.

رعایت چند نکتهدر فال قهوه ارمنی

اگر یک قهوه ارمنی تلخ می ‌خواهید بهتر است میزان شکری که استفاده می‌ کنید کمتر از نصف قاشق چایخوری باشد و اگر دنبال قهوه شیرین هستید باید دو قاشق شکر بریزید، برای سرو کردن قهوه کف آن را باید حتما در فنجان ‌های مختلف با قاشق تقسیم کنید و بعدا قهوه را روی آنها بریزید.
زیر قهوه جوش را نباید زیاد کرد زیرا باعث می ‌شود که قهوه شما آبکی شود و غلظت لازم را نداشته باشد.
اگر دنبال غلظت زیادی هستید کافی است وقتی که کف قهوه‌ای و سیاه رنگ شکل گرفت قهوه جوش رااز روی حرارت بردارید و پس از فروکش کردن کف آن را دوباره برروی حرارت قرار بدهید و این‌ کار را باید چندبار تکرار کنید.

در فنجان‌های قهوه ارمنی که اصولا با سفال ساخته می‌ شوند طرح‌های نمادین و تاریخی مانند؛ پرچم ارمنستان، کوه انجیل مقدس آرارات، الگوی سنتی و زیورآلات ارمنی حک می ‌شود که برای بسیاری از گردشگران نیز دارای جذابیت بالایی می ‌باشد.

نحوه سرو قهوه ارمنی

چند مورد هم برای سرو این قهوه وجود دارد که باعث می ‌شود کسی که آن را می ‌خورد لذت ببرد. قبل از نوشیدن قهوه ارمنی بهتر است کمی آب بنوشید تا بتوانید ذایقه‌های چشایی شما را پاک کند و بتواند طعم قهوه ارمنی خود را بیشتر وبه درست متوجه شوید، بعد از آماده شدن قهوه درون قهوه جوش کمی منتظر باشید تا لرد یا همان تفاله قهوه ته نشین شود و سپس آن را درون فنجان بریزید و سعی کنید هنگام نوشیدن این لرد ته فنجان را سرو نکنید.

یکی از ویژگی های مهم قهوه ارمنی عطر و رایحه آن می باشد فراموش نکنید که قبل از نوشیدن حتما از بو و رایحه قهوه خود لذت ببرید. در بین ارامنه گاها می بینیم که عمل قهوه خوانی انجام می دهند و با این کار که ما ان را با فال قهوه ارمنی می ‌شناسیم سعی می ‌کنند اوقات خوشی را در کنار هم ایجاد کنند و از جمع‌ های خانوادگی خود لذت ببرید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو