طرز تهیه کیک کوکو استار

طرز تهیه کیک کوکو استار , دستور پخت کیک کوکو استار

کیک کوکو استار یکی از انواع کیک های خوشمزه و بین المللی است که بافت بسیار نرم و لطیفی دارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک کوکو استار در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم کیک کوکو استار
آرد½ پیمانه
پودر کاکائو¼ پیمانه
تخم مرغ۳ عدد
شکر½ پیمانه
وانیل½ قاشق چایخوری
بیکینگ پودر½ قاشق چایخوری
مواد لازم میانی کیک
خامه قنادی۳۰۰ گرم
پودر نارگیل۱ فنجان
مواد لازم لایه شکلاتی
خامه صبحانه۱۰۰ گرم
شکلات تخته ای۱۰۰ گرم

طرز تهیه کیک کوکو استار

مرحله اول

برای تهیه کیک کوکو استار خوشمزه در ابتدای کار فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا فر به طور کامل گرم شود، سپس تخم مرغ ها را به همراه شکر و وانیل درون یک کاسه نسبتا گودی می ریزیم.

مرحله دوم

حالا با دور تند همزن برقی به خوبی هم می زنیم تا بافت مخلوط تخم مرغ کرم رنگ و کش دار شود. در ادامه پودر کاکائو را به همراه بیکینگ پودر درون الک ریخته و ۳ مرتبه الک می کنیم، سپس کم کم به کاسه می افزاییم.

مرحله سوم

در این مرحله مایه کیک را با لیسک به صورت دورانی به یک سمت هم می زنیم تا یکدست شود. حالا درون قالب کمربندی را با مقداری روغن مایع چرب کرده و مایه کیک را درون آن می ریزیم، سپس قالب را چند مرتبه روی سطح کار می کوبیم.

مرحله چهارم

حالا قالب را طبقه وسط فر گذاشته و اجازه می دهیم کیک به مدت ۲۰ دقیقه درون فر بماند تا کاملا پخته شود. در همین حین خامه قنادی را درون یک کاسه مناسب ریخته و با دور تند همزن برقی به مدت ۱۵ دقیقه هم می زنیم.

مرحله پنجم

اواسط هم زدن خامه، پودر نارگیل را اضافه کرده و به هم زدن ادامه می دهیم تا خامه قنادی فرم بگیرد، سپس تا آماده شدن کیک آنرا درون یخچال قرار می دهیم تا ذوب نشود. حالا خامه صبحانه را درون یک قابلمه مناسب می ریزیم.

مرحله ششم

در ادامه قابلمه را روی حرارت ملایم گذاشته و زمانی که اطراف خامه حباب های ریز ایجاد شد، قابلمه را از روی حرارت برداشته و شکلات تخته ای را می افزاییم، سپس به خوبی هم می زنیم تا شکلات با حرارت خامه ذوب شود.

مرحله هفتم

حالا اجازه می دهیم خامه شکلاتی کاملا خنک شود و پس از اتمام پخت کیک، آنرا از قالب جدا کرده و اجازه می دهیم کاملا خنک شود. در ادامه اطراف کیک را از قالب جدا کرده و خامه قنادی را روی آن می ریزیم و کاملا صاف می کنیم.

مرحله هشتم

در این مرحله خامه شکلاتی را روی خامه قنادی ریخته و به دلخواه تزیین می کنیم، سپس قالب را به مدت ۴ تا ۵ ساعت درون یخچال قرار می دهیم تا کیک کاملا خنک شود. در نهایت کیک را به همراه چای تازه دم سرو می کنیم. نوش جان.