طرز تهیه شیرینی مربایی بدون فر

طرز تهیه شیرینی مربایی بدون فر , دستور پخت شیرینی مربایی بدون فر و همزن

شیرینی مربایی بدون فر یکی از انواع شیرینی خوشمزه و قدیمی ایرانی است که برای پذیرایی بسیار مناسب می باشد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شیرینی مربایی بدون فر در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم شیرینی مربایی بدون فر
کره یا روغن قنادی۱۲۰ گرم
پودر قند½ پیمانه
آرد۲ پیمانه
وانیل½ قاشق چایخوری
بیکینگ پودر½ قاشق چایخوری
تخم مرغ۱ عدد
مارمالاد یا مربابه مقدار کافی

طرز تهیه شیرینی مربایی بدون فر

مرحله اول

برای تهیه شیرینی مربایی بدون فر خوشمزه در ابتدای کار روغن قنادی را به همراه پودر قند درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس با دور تند همزن برقی به خوبی هم می زنیم تا یکدست شوند. در ادامه وانیل را به کاسه می افزاییم.

مرحله دوم

حالا بیکینگ پودر و تخم مرغ را به کاسه اضافه کرده و مجددا هم می زنیم تا خمیری چسبناک و یکدست حاصل شود. در ادامه آرد را ۳ مرتبه الک کرده و کم کم به کاسه می افزاییم، سپس با لیسک مخلوط می کنیم.

مرحله سوم

زمانی که خمیری نرم و لطیف که به دست نمی چسبد حاصل شد اضافه کردن آرد را متوقف می‌کنیم. توجه داشته باشید این نوع شیرینی ها را بیش از حد ورز ندهید تا به روغن نیفتند و کیفیت خود را از دست ندهند.

مرحله چهارم

در ادامه خمیر شیرینی را درون یک کیسه فریزر گذاشته و با وردنه پهن می کنیم، سپس به مدت ۳۰ دقیقه درون یخچال قرار می دهیم تا استراحت کند. ۱۵ دقیقه قبل از اتمام استراحت یک شعله پخش کن روی حرارت ملایم می گذاریم.

مرحله پنجم

حالا اجازه می دهیم شعله پخش کن به خوبی گرم شود، سپس خمیر را از یخچال خارج کرده و روی سطح کار قرار می دهیم و با کاتر دلخواه قالب می زنیم. نصف خمیرهای کاتر زده شده را با ته ماسوره سوراخ می کنیم.

مرحله ششم

حالا خمیرها را درون تابه ای که کف آنرا کمی با روغن مایع چرب کردیم می چینیم و روی شعله پخش کن قرار می دهیم، سپس درب تابه را با دم کنی پوشانده و روی آن می گذاریم تا شیرینی ها به مدت ۲۰ دقیقه بپزند.

مرحله هفتم

پس از گذشت این زمان روی شیرینی هایی که سوراخ دارند را با عسل رقیق شده رومال کرده و به دلخواه با پودر نارگیل، پودر پسته، شکلات بنماری شده یا گل محمدی تزیین می کنیم و مقداری مارمالاد روی شیرینی های ساده می مالیم.

مرحله هشتم

حالا شیرینی های ساده را روی شیرنی های سوراخ دار فیکس می کنیم، سپس اجازه می دهیم به مدت ۱۵ دقیقه استراحت کنند. در نهایت شیرینی های مربایی را درون ظرف مورد نظرمان می چینیم و به همراه چای تازه دم سرو می کنیم. نوش جان.